Olisin tyytyväinen, jos saisin avun. Minulla on noin vuoden käytöstä pois ollut puhelin Nokia 3210 eikä sen akku lähde enää latautumaan. Olen yrittänyt jo kohta 12 tuntia tuloksetta.
Ennen kuin jätin puhelimen kaappin, niin akku oli lähes uusi.
Nokia 3210 - miksei akku lataudu?
9
1831
Vastaukset
- Ei enää Mokiaa!
Tää on tyypillinen vika kysesessä mallissa. Älä osta uutta akkua koska se ei vikaa poista.
Tää on erityisesti 3210:n tyypillinen vika. Mokian malleissa ne viat tuppaavat olemaan ominaisuuksia ei valmistusvirheitä. - Kimmo
Moi, sama vika minun 3210:sä. Olettaisin, että akku on purkautunut itsekseen liian tyhjäksi jolloin se ei enää "herää" vastaanottamaan virtaa.
Tämä akkujen ikävä ominaisuus ei koske ainoastaan Nokian puhelimia vaan se koskee kaikkia laitteita jotka toimivat tälläisillä kuiva akuilla. Niin puhelimia kuin esim. akkuporakoneita tai vaikkapa sitten ladattavaa hammasharjaa joten Nokian haukkuminen tältä osin on turhaa...muuten voi sitten olla mitä mieltä haluaa.- Kimmo
Jäi vielä maitsematta, että tein itse sen pahan virheen, että jätin akun paikoilleen puhelimeen vaikkakin ladattuna. Jos akku jää pidemmäksi aikaa "varastoon" se pitää ensiksi ladata täyteen ja sitten ehdottomasti irroittaa toimilaitteestaan. Tämä hidastaa akun itsepurkautumista jonkin verran.
- orientti
Kimmo kirjoitti:
Jäi vielä maitsematta, että tein itse sen pahan virheen, että jätin akun paikoilleen puhelimeen vaikkakin ladattuna. Jos akku jää pidemmäksi aikaa "varastoon" se pitää ensiksi ladata täyteen ja sitten ehdottomasti irroittaa toimilaitteestaan. Tämä hidastaa akun itsepurkautumista jonkin verran.
Kiitos Kimmo tiedosta.
Näin uskoisin minullekin käyneen.
Akku olisi pitänyt ladata täyteen ja sitten irroittaa puhelimesta.
Onko nyt enää mitään tehtävissä vanhan akun suhteen? - Kimmo
orientti kirjoitti:
Kiitos Kimmo tiedosta.
Näin uskoisin minullekin käyneen.
Akku olisi pitänyt ladata täyteen ja sitten irroittaa puhelimesta.
Onko nyt enää mitään tehtävissä vanhan akun suhteen?Jaa-a mitenköhän lienee. Kokeilin omaani varmuuden vuoksi, mutta ei mitään toivoa. Ilman akkua puhelin piippasi, mutta akun kanssa aivan hiljainen kuin se kuuluisa huopatossutehdas loman aikana. Ellei joku muu osaa neuvoa, niin ei muuta kuin kauppaan ja uusi akku, valitettavasti
- Ei enää Mokiaa!
Muista että mä varotin sua kun menet ostamaan sen uuden akun ja Mokiasi ei edelleenkään toimi. Tämä on OIKEASTI kyseisen mallin tyypillinen vika.
Saisitko keneltäkään lainaan toimivaa akkua? Minä en nimittäin tässä asiassa ottaisi riskiä. - Kimmo
Moi, kaivoin kaapinpohjalta vanhan alkuperäisen akun josta aikoinaan oli jo puhti pois eli ei kestänyt täyttä päivää niin yllätys yllätys sepäs lähti heti lataamaan... no ei se siitä tuskin sen paremmaksi ole tullut... joten tästäpä äkkiä päättelemme että se toinen akku mikä ei ota latausta vastaan on tyhjentynyt, ollessaan puhelimessa kiinni, niin tyystin ettei se toimi lainkaan.
- orientti
Sain tänään vanhan käyttökelpoisen akun ja lataus lähti heti käyntiin kun liitin puhelimen laturiin.
Kännykkä toimii nyt moitteettomasti niin kuin ennenkin.
Pitäisi vain muistaa vastaisuudessa ettei akkua sovi jättää käyttämättömään puhelimeen liian pitkäksi aikaa.
- Anonyymi
Mulla sama kun löysin tämän Nokian niin ei alkanut lataa perkele
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374905Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5011565Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77923
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59850
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48758Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58728