Olen aina aikani ja ikäni tehnyt jenkkiautoihin ym eurooppalaisiin sekä myös japseihinkin näitä ohituksia Automaattivaihteistolle olen laittanut aina oman erillisen öljynjäähdyttimen keulalle. Älkää vaivautuko kyseenalaistamaan että miksi!? koska kaikkihan tietää tasantarkkaan mistä puhutaan ja miksi näin tehdään. Eli otetaan alkuperäisestä vesisyylärin päätystä ne automaattilaatikon lämmönvaihtimelle menevät meno- ja paluu letkut irti ja asennetaan syylärin etupuolelle sellainen oma erillinen öljynjäähdytin ja kytketään automaattilaatikolta tulevat meno- ja paluu letkut siihen omaan lauhduttimeen. Se että mikäli jos joku edes viitsii kyseenalaistaa että miksi, niin alkuperäinen selitys syylle on se että. Ajankuluessa syylärin sisällä oleva vaihteistoöljyn lämmönvaihdin ruostelee pikkuhiljaa puhki kunnes lopulta siihen tulee reikä josta Glykolit pääsee sitäkautta sekoittumaan vaihteistoöljyn kanssa ja näin ollen vaihdelaatikkoon tuhoisin seurauksin. Josta seuraa äärimmäisen kallis vaihdelaatikkoremontti. Tämä paha viheliäinen vika on tietyissä autoissa jo syntyessään ollut tyyppivikana mm. Chryslerit, Mersedes Benz, Volkswagenit ja Jotkin Nissanit. Niin siksi tämä vika on ennakoitavissa ja eliminoitavissa Yksinkertaisella noin 2-3 tunnin Tee-Se-Itse mies hommalla ja tarvittavilla osilla.
Automaattivaihteistolle erillinen öljynjäähdytin
20
711
Vastaukset
- Anonyymi
Gm jenkkeihin laitoin lisäjäähdyttimen auton alkuperäisen jäähdyttimen rinnalle.Letukoissa ei mennyt vedet ja autom.öljyt sekaisin niinä vuosikymmeninä kun niitä korjasinNim: 6.5 Turbo
- Anonyymi
Talveksi sais laittaa turhan jäähdytyksen jäähylle, niin mehumaija jaksaa puksuttaa!
- Anonyymi
Vanhanaikaiset momentinmuuntimet ovat eri asia. Nykyaikainen kaksoiskytkentävaihteisto ei tarvitse jäähdytystä.
- Anonyymi
Melkoinen keksintö mekaaninen automaatti?🤪
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Melkoinen keksintö mekaaninen automaatti?🤪
entäs cvt tai miten se oli. mm. honda. automat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
entäs cvt tai miten se oli. mm. honda. automat.
CVT tekniikka vois vielä ajatella, mutta DSG ei kyllä iske!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Melkoinen keksintö mekaaninen automaatti?🤪
Tutkihan vähän tarkemmin perinteisiä automaatteja, kyllä nekin ovat täysin mekaanisia, vaikka momentinmuuntimen takia ei olekaan "kovaa" yhteyttä moottoriin. Perinteisissä automaateissa välityssuhteita muutetaan planeettapyörästoillä, jotka ovat yhtä mekaanisia kuin kaksoiskytkinvaihteiston viistohammaspyörätkin.
Yksikään kaksoiskytkinautomaatti ei perustu mihinkään olemassa olevaan manuaalivaihteistoon, vaan on kehitetty alun alkaen automaattisesti toimivaksi. - Anonyymi
Sen sijaan tarvitsevat remonttia huomattavasti useammin kuin perinteiset amerikkalaiset automaatit.
- Anonyymi
Kaksoiskytkentä ei tarvitse jäähdytystä mutta korjausta sitäkin useammin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Melkoinen keksintö mekaaninen automaatti?🤪
Mikä helvetin mekaaninen automaatti? Eikös se mikä tahansa vaihdelaatikko ole mekaaninen, tai sähkö-mekaaninen, tai sähköhydrauliikka-mekaaninen.
Kaksoiskytkentävaihteisto on mekaaninen, se on kaksoiskytkinvaihteisto.
- Anonyymi
Tuon muutoksen jälkeen vaihdelaatikko jää huomattavasti kylmemmäksi, eritysesti aina kun ulkoilma on kylmä. Talvella huomattavasti kylmemmäksi. Tämäntakia polttoaineenkulutus kasvaa. Lisäksi vaihdelaatikko toimii huomattavasti huonommin kylmänä.
- Anonyymi
Voihan lauhdutin...
- Anonyymi
Mulla on -70 vuoden dodge, jossa syylärissä laatikon jäähdytys ja ei se mitään sekoittele.
- Anonyymi
Automaattilaatikon jäähdytys / lämmitys systeemiä ei huvikseen ole kytketty syyläriin. eli sillä on tarkoituksensa.
- Anonyymi
Mulla meni aikoinaan Mersun maasturissa nesteet vaihteistoöljyn sekaan.
- Anonyymi
Sen tarkootus on sotkea jäähdytysnesteet ja vaihteistoöljyt keskenään ja rikkoa mieluiten moottori ja vaihteisto niin varaosamyynti tekee tiliä. Pitäähän ne halvat auton hinnat tienata jotenkin takaisin.
Ja jos tarvitaan lauhdutin niin aika kuumana käy öljyt kun ovat höyrynä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla meni aikoinaan Mersun maasturissa nesteet vaihteistoöljyn sekaan.
Saksalaisella tekniikalla sotkeutuu öljyt ja nesteet tai vaihtoehtoisesti kuluu nopeasti loppun dsg kytkinlevyt ja kaksoismassavauhtipyörä. Voi surkeutta !!
- Anonyymi
Eli tehdään toinen öljypohja. Taidat olla umpihullu. Tarkemmin miettien voisin keksiä jotain hullumpaakain. Oletko koskaan mietiinyt miksi lauhditin on kytketty jäähdyttimeen. Et varmankaan. Menetelmäsi on varmasti hyvä jäähdytyksen kannallta. täytyyhän vaihteiston toiminnan suhteen olla lämpöäkin.
Onko tuo lämpö jokin ongelma? oletko höperö yrittelijä?- Anonyymi
Kyllä raskaassa käytössä automaattilaatikko lämpenee liikaa. Itsekin opin kantapään kautta että pitkän ajon jälkeen (laatikko kuuma) kun vedin isoa matkailuvaunua, niin liikennevaloista on lähdettävä varovasti. Kerran sain aikaiseksi niin suuren savupilven että laitoin kolme pientä laitetuuletinta puhaltamaan ilmaa vaihteistoöljyn jäähdyttimen läpi.
Niin ja eihän se automaattilaatikon öljy edes saa lämmetä kaasuksi saakka että tarvittaisiin öljynlauhdutinta.
- Anonyymi
Talvella ajaessahan tuo kierto jäähdyttimen kautta on hyödyllinen. Askin öljyt lämpenee nopeammin käyttölämpötilaan.
Kesäkuumalla taas turhaan siirtää lämpöä askiin eli silloin erillinen jäähdytin on asiaa. Mutta harvalla harrastevehkeellä ajellaan talvisin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod336204- 345693
- 293214
- 342534
- 442467
- 152208
- 372148
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons401749En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191727- 121721