Kun ns. sukupuolineutraaliavioliittolaki tuli voimaan muutama vuosi sitten, siihen tarvittiin eduskunnan päätös.
Eduskunta koostuu ihmisistä ja yhtäkään ihmistä ei voi olla olemassa ilman kahta eri sukupuolta olevia vanhempia, jotka ovat mies ja nainen.
Siten yksikään uuden avioliittolain puolesta äänestänyt kansanedustaja ei ole syntynyt samaa sukupuolta olevista vanhemmista. Kuitenkin heillä oli röyhkeyttä vaatia sellaista avioliittolakia, mikä mahdollistaa liitot, joista ei synny jälkeläisiä, vaikka osapuolet kuinka rakastaisivat toisiaan.
Syntisen naisen tapauksessa, Jeesus sanoi fariseuksille: "Joka teistä on synnitön, se heittäköön häntä ensimmäisenä kivellä" (Joh.8:7).
Vähän samaan tapaan, kun nyt vaaditaan Kirkkoa vihkimään samaa sukupuolta olevia pareja, eikö olisi kohtuullista vaatia, että vihkiminen aloitetaan niistä pareista, jotka itse ovat syntyneet samaa sukupuolta olevista vanhemmista? Nähtäisiin sitten, onko samaa sukupuolta olevien parien vihkimiselle perusteita.
"Ja Jumala siunasi heidät, ja Jumala sanoi heille: Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa ja tehkää se itsellenne alamaiseksi......." (1.Moos.1:28)
Samaa sukupuolta olevien vihkiminen
Anonyymi
1
73
Vastaukset
- Anonyymi
Avioliitto ei ole mikään siitosliitto ja sen voi solmia vaikka ei kykene tai ole mitään aikomusta hankkia lapsia. Suomen eduskunta päättää lainsäädännöstä, mikä avioliitto on ja kuka sen voi solmia.
Eri uskonnolliset yhdyskunnat voivat sitten erikseen satujensa ja mielikuvitusjumaliensa tahdon mukaan määritellä mikä heistä on avioliitto ja ketä he vihkivät. Tämä heille suotakoon :) Ei voisi vähempää kiinnostaa :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374905Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5011565Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77923
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59850
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48758Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58728