Selvitysten mukaan sekä Helsinki-Turku että Helsinki-Tampere eivät ole kannattavia. Parempi korjata olemassa oleva rata kuin rakentaa uutta.
Turun radan osalta on aivan eri asia, jos halutaan rakentaa erillisrata Lohjalle. Se voisi kulkea lentokentän kautta Helsingin keskustaan.
Tampereen radan osalta nopea yhteys kiertäisi Riihimäen ja Hämeenlinnan, mikä heikentää kulkemista noille paikkakunnille, Minkä takia paikkakunnat Helsingin ja Tampereen välillä rahoittaisivat rataa, jos juna ei edes niille kulje? Nykyisen radan parantaminen auttaisi aikataulun pidossa ja voisi lyhentää matka-aikaa 15 minuutilla, mikä on aivan riittävä.
Rantaradan kunnostus ainakin välillä Helsinki-Karjaa mahdollistaisi pendelöinnin parantamisen Hangosta, Tammisaaresta, Karjaalta ja Inkoosta Helsinkiin. Sitä pitäisi edistää.
Hullut ajatukset tunnin radoista pitää unohtaa. Tunnin rata on vain kielikuva, jolla ei itse asiassa ole tekemistä todellisuuden kanssa. Matka-aika olisi joka tapauksessa pitempi. Järki käteen!
Tunnin junat ei kannattavia!
Anonyymi
2
107
Vastaukset
- Anonyymi
Hankkeet etenee huolimatta, onko kannattavaa vai ei.
- Anonyymi
Se on populisista politiikkaa, johon meillä ei Suomessa ole varaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod315939- 345433
- 293074
- 342454
- 442287
- 372118
- 152108
- 121701
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191687Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons391686