Kiivaan keskustelun välissä pieni tietovisa kaikille:
Missä Raamatun kirjassa on sanottu:
"Sillä missä on paljon viisautta, siinä on paljon surua; ja joka tietoa lisää, se tuskaa lisää"
Apokryfikirjoja ei oteta huomioon.
Luntata ei saa.
Ja vastaus ennen muiden keskustelijoiden vastausten lukemista.
Tietovisa kaikille keskustelijoille
11
102
Vastaukset
- Anonyymi
Helppo homma. Saarnaaja 1:18. Biblia 1776.
- Anonyymi
Ei tarvitse luntata, tiedän vastauksen. Annan muiden vastailla. Ex-kristitty ja ex-ateisti olen ja suosikki kirjani Raamatusta, joten ei ollut vaikea.
- Anonyymi
juhannus tanssit
- Anonyymi
Saarnaajan kirja.
- Anonyymi
Aito kristitty ei tunne surua eikä tuskaa. Johtuu niin viisauden kuin tiedonkin puutteesta.
- Anonyymi
Mene nukkumaan.
- Anonyymi
Kuulostaa sananlaskulta
- Anonyymi
Saarnaajan kirja.
Siinä vanha Israelin ex-kuningas (varmaan Salomo), tarkastelee elettyä elämäänsä ja toteaa siinä paljon "turhuuksien turhuutta".
/...joka tietoa lisää, se tuskaa lisää/
1. Kor. 8:1
/Tieto paisuttaa, mutta rakkaus rakentaa/
Tieto on hyvä asia, mutta liika tiedon/tieteen ahmiminen aiheuttaa tietoähkyä, niin että pää oikein kahisee tiedonpapereista.
Mutta loppujen lopuksi kaikelle tiedolle on hyvin vähän tai ei ollenkaan käyttöä. . - Anonyymi
Kysyin vaimoltani. Mietti vähän aikaa, ja vastasi: "Saarnaaja"
- Anonyymi
Otin Raamatun kätösiini ja kuuntelin sitä, mutta ei se sanonut mitään. Taitaa olla mykkä koko paska.
- Anonyymi
Saarnaajan kirja teki syvän vaikutuksen, vaikka olenkin nyt agnostinen ateisti, niin sen sisältö silti puhuttelee edelleen.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih506873Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6762978Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831290Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.981271- 841265
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611164- 891150
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371120- 721022
- 223927