Hidas lataus

Anonyymi

Mulla on Telian mobiililaajakaista, HuiHaiVei B715 4g modeemi/reititin. Telian nopeustesti näyttää 8-13 Mb/s mutta kun lataan tiedostoa niin se on parhaimmillaan 1,2 Mb/s ja välillä200-300 kb/s ja lataus lopulta keskeytyi. Kokeilin sitten ladata Windows 10:n puolella ja sama tulos. Onse aikaisemmin ladannut ihan hyvin kummallakin puolella mikä se nyt mättää?

11

94

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Telialla tuntuu olevan tapana antaa melkein kaikille sama "reikä".
      Kun sammyúttaa pulikan ja pistää uudelleen pälle saattaa latausnopeus nousta 10---40 kertaiseksi.

• Anonyymi

Älä valehtele, Ubuntu lataa aina maksimiteholla, se on Windows joka tahmaa!

• Anonyymi

Tehon SI-yksikkö on watti (W)
        Kuinka monta kilowattia sinulla kuluu?

• Anonyymi

Saimaanpappa levittää valheita
        Linuxista, Firefoxista ja Ubuntusta!

• Anonyymi

Taas joku levittää emävalheita Linuxista, Firefoxista ja Ubuntusta!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taas joku levittää emävalheita Linuxista, Firefoxista ja Ubuntusta!

Niinpä tekee, tuo väite et ubuntu lataa ongelmitta on täysin perätön!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinpä tekee, tuo väite et ubuntu lataa ongelmitta on täysin perätön!

Ubuntu kylläkin lataa ongelmitta! Joten oma väitteesi on perätön!

• Anonyymi

Yhdistä wifit 5 GHz:n taajuudella, ei ruuhkaannu niin kuin 2.4GHz.

• Anonyymi

On se kummallista. Täällä yleensä saa sen 200kt/s nopeuden, välillä illalla(mainoskatko) putoaa jopa alle 50kt/s. Kerran yöllä kokeillessa sain hetkelliseksi maksimiksi 700kt/s.
      Vertailun vuoksi sanottakoon, että wifi-g siirtää jo max. 54mbit/s = n. 4000 kt/s todellista käyttäjä-dataa eli siinä kohtaa se pullonkaula tuskin koskaan on vaikka samalla kanavalla olisi useampia wifi-tukiasemia, koska nykyään mennään jo vähintään n ja ac-luokan laitteissa, jotka ovat vielä tuotakin nopeampia. Eli suomeksi: Saat valokuvat nopeammin g,n ja ac-luokan laitteilta koneelle, mutta et hyödy mitään lisänopeudesta netin siirrossa laitteelle. Jo b-luokan laite siirtää itse asiassa tuon verran, mitä tarvitaan, jos kanavalla ei ole muita käyttäjiä!

• Anonyymi

Joo, mobiililiittymissä nopeus on mitä sattuu, usein ihan surkea, kun käyttäjiä on liikaa suhteessa kapasiteettiin. 5G:ssä kai sitten alussa taas jonkin aikaa data huilaa, kunnes sekin menee tukkoon.

• Anonyymi

Kumma että tämä nettitikku on nopeampi avaamaan netin sivustoja kuin kiinteäliittymä, mutta muuten hitaampi. pingit 63ms lataus 10 lähetys 2.9. Nyt olen maaseudulla ja sivut aukeaa välittömästi, en koskaan ole moista nopeutta nähnyt, en ikinä! :-) Iltalehtikin aukeaa alle puolisekuntia 300ms?. Ei haittaa ollenkaan :-) ZTE 4G tikku, MF823, Telia prepaid, Ubuntu 19.10...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      7004
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      38
      6434
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3514
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3010
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2714
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2408
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2198
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2076
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      1947
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1807
    Aihe