Olen vasta aloittanut sukelluksen ja olen alkanut pohtimaan näitä elämän suuria kysymyksiä. (sarkasmia)
Mutta siis, korvahan periaatteessa vaurioituu hieman jo pienestäkin kivusta, mikä tulee, jos on paineentasausongelmia. Olen tässä pohdiskellut:
Kuinka syvälle ihmisen on mahdollista (,sallittua ja turvallista) maksimissaan sukeltaa niin, ettei korviin tai muuallekkaan tule vaurioita. (Oletetaan siis, ettei ole paineentasausongelmia ja kaikki on muutenkin hyvin ja normaalisti.)
Ja sitten myös se, että jos sukeltaa säännöllisesti, tottuuko korva jotenkin ajan kanssa/ennen pitkää kestämään paremmin painetta?
Kuinka suuren paineen korva kestää
Anonyymi
1
1365
Vastaukset
- Anonyymi
Täh?
No jos on paineentasausongelmia, niin kyllä se tavallisen uima-altaan pohja (4 m) rupeaa olemaan useimmille olemaan aika lailla jo äärirajoilla. Ei tärykalvo totu paineeseen eikä venytykseen. Kyllä se puhkeaa, kun paine-ero kasvaa riittävästi. Ei pidä sukeltaa, jos ei välikorvan paineentasaus syystä tai toisesta onnistu.
Jos taas paineentasausongelmia ei ole, ts. välikorvan paineentasaus onnistuu normaalisti, niin eivät korvat ole millään tapaa sukellussyvyyttä rajoittava tekijä.
Olikohan se kurssi ihan vielä lopussa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1975102Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä422578- 1562202
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161739- 821364
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241281Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1471229Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321203Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.105959Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi
Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannanhoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.118896