Mikä öljy Mazda CX 5 moottoriin ??

Anonyymi

Tee se itse miehiltä olisin kysäissyt , mitä moottori-öljyä käytätte Mazda cx 5 Skyactiv 2.0 bensiini moottorissa ?
Tiedän kyllä Mazdan omistajan käsikirjassa mainitut öljyt.
Onko Mobilin 1 0W-40 täys synteettinen liian litkua tälle koneelle ?
Vm. 2017 , ajettu 41 000 km.

31

2029

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Tiedän kyllä Mazdan omistajan käsikirjassa mainitut öljyt"

      Mitä ihmeen järkeä sinne on jotain muuta laittaa jos kerran tiedät ohjekirjan suosituksen???

      Jos vaikka kerron että 20w50 mineraaliöljy on paras mitä omassa CX-5ssa olen käyttänyt, laitatko mielummin sitä kuin ohjekirjan suosituksen?

      • Anonyymi

        Kysymys olikin siitä , että en tahdo laittaa sinne mitään kalliita Mazda Original moottoriöljyjä, joita myy vain valtuutetut Mazda liikkeet ja en ainakaan mitään mainitsemiasi MINERAALIÖLJYJÄ.
        Itse katselin tänään, niin löytyyhän siihen esim. Castrol EDGE 0W-20 , Mobil 0W-20 sekä
        Castrol Magnatec Stop-Start 5W-30 A5, tämä viimeinen ehkä sopii parhaiten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysymys olikin siitä , että en tahdo laittaa sinne mitään kalliita Mazda Original moottoriöljyjä, joita myy vain valtuutetut Mazda liikkeet ja en ainakaan mitään mainitsemiasi MINERAALIÖLJYJÄ.
        Itse katselin tänään, niin löytyyhän siihen esim. Castrol EDGE 0W-20 , Mobil 0W-20 sekä
        Castrol Magnatec Stop-Start 5W-30 A5, tämä viimeinen ehkä sopii parhaiten.

        Lisäisin vielä ,että tuo laatuluokka on tärkein , eli tässä tapauksessa A5/B5.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäisin vielä ,että tuo laatuluokka on tärkein , eli tässä tapauksessa A5/B5.

        "Kysymys olikin siitä , että en tahdo laittaa sinne mitään kalliita Mazda Original moottoriöljyjä,"

        Uskotko oikein tosissasi, että Mazda on tahallaan suositellut juuri ohjekirjassa olevia öljyjä sen takia, että ne on kalliita?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kysymys olikin siitä , että en tahdo laittaa sinne mitään kalliita Mazda Original moottoriöljyjä,"

        Uskotko oikein tosissasi, että Mazda on tahallaan suositellut juuri ohjekirjassa olevia öljyjä sen takia, että ne on kalliita?

        Tiedoksi vain, että ostin öljyn putsarin Laakkoselta ja maksoi 25,21 egee . Kyllä noilla hinnoilla todellakin on syytä välttää Mazdan ns. suosituksia jo periaatteessa.
        Esim. Accordin alkuperäinen kympin halvempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedoksi vain, että ostin öljyn putsarin Laakkoselta ja maksoi 25,21 egee . Kyllä noilla hinnoilla todellakin on syytä välttää Mazdan ns. suosituksia jo periaatteessa.
        Esim. Accordin alkuperäinen kympin halvempi.

        No osta sitten sinne Mazdaasi ihan mitä, ja mistä halvemmalla vaan saat. Ei se ole minulta, vaan sinulta pois autosi leviämisen muodossa....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No osta sitten sinne Mazdaasi ihan mitä, ja mistä halvemmalla vaan saat. Ei se ole minulta, vaan sinulta pois autosi leviämisen muodossa....

        Eiköhän tässäkin tapauksessa ole kyse taas liian kalliin auton hankkimisesta, jota ei sitten olekkaan varaa huoltaa normaaleiden huolto-ohjelmien mukaisesti. Tuo kun vaan on niin valitettavan yleistä tänä päivänä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän tässäkin tapauksessa ole kyse taas liian kalliin auton hankkimisesta, jota ei sitten olekkaan varaa huoltaa normaaleiden huolto-ohjelmien mukaisesti. Tuo kun vaan on niin valitettavan yleistä tänä päivänä...

        Normaalia huoltoa joo..
        90-120 € tunti?


    • Anonyymi

      Eipä ole mikään ihme, että uudetkin autot hajoilevat, kun huollot pyritään tekemään niin, että,mistä aita vaan on matalin. Eli siis ohi suositusten, ja mahdollisimman halvalla.
      Sitten tullaan myöhemmin parkumaan suoli24:lle, kuinka paska se, ja se automerkki on, kun ei kestä mitään!

    • Itse panisin tuota Castrol Magnateciä, 5W-30 A5. Täyttää luokitukset, eikä epää takuuta tai tuotevastuuta.

      • Anonyymi

        Mikähän mahtaa olla sitten tulevaisuudessa se vaihtoarvo toiseen autoon, kun aukotonta merkkihuollon huoltokirjaa ei löydykään?... 😁😄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikähän mahtaa olla sitten tulevaisuudessa se vaihtoarvo toiseen autoon, kun aukotonta merkkihuollon huoltokirjaa ei löydykään?... 😁😄

        Olen todennut, että varsin mitätön, kunhan merkinnät on, sekä myös kuitit kaikista isommista varaosakuluista, öljyistä nyt ei ehkä sentään, kunhan käytetty öljylaatu on kirjattu huoltokirjaan...

        Ostajien ymmärrys on sitä suurempaa, mitä vanhempi auto on, sillä vähääkään vanhemman auton huollattaminen merkkihuollossa on sulaa hulluutta. Eivät ostajatkaan idiootteja ole. Yleensä.


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Olen todennut, että varsin mitätön, kunhan merkinnät on, sekä myös kuitit kaikista isommista varaosakuluista, öljyistä nyt ei ehkä sentään, kunhan käytetty öljylaatu on kirjattu huoltokirjaan...

        Ostajien ymmärrys on sitä suurempaa, mitä vanhempi auto on, sillä vähääkään vanhemman auton huollattaminen merkkihuollossa on sulaa hulluutta. Eivät ostajatkaan idiootteja ole. Yleensä.

        Minä olen kylläkin huomannut taas ihan päinvastaista. Omista tehdyistä "huolloista" et autoliikkeestä ainakaan vaihtopisteitä saa, ja vaihtoarvokin on sitten sen mukainen....😂🤣


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen kylläkin huomannut taas ihan päinvastaista. Omista tehdyistä "huolloista" et autoliikkeestä ainakaan vaihtopisteitä saa, ja vaihtoarvokin on sitten sen mukainen....😂🤣

        Autoliikkeiden "hyvitys" omasta vähääkään vanhemmasta autosta on lähinnä alennusta uudemmasta autosta. Autoliike tietysti käyttää jokaisen keinon puristaa väliraha mahdollisimman suureksi. Myös tekosyyt, kaupantekohan on tinkimistä puolin ja toisin.


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Olen todennut, että varsin mitätön, kunhan merkinnät on, sekä myös kuitit kaikista isommista varaosakuluista, öljyistä nyt ei ehkä sentään, kunhan käytetty öljylaatu on kirjattu huoltokirjaan...

        Ostajien ymmärrys on sitä suurempaa, mitä vanhempi auto on, sillä vähääkään vanhemman auton huollattaminen merkkihuollossa on sulaa hulluutta. Eivät ostajatkaan idiootteja ole. Yleensä.

        Eikös tämä jo ollut varoittava esimerkki noista "omista" huolloista? Näin siinä sitten käy, kun saituuttaan rupeaa itse suhaamaan. vaikka ei edes osaa , ja jättää vielä tärkeitä huoltoja väliin. Lyhyt on näköjään tuo Mazdailijankin muisti!

        https://www.is.fi/autot/art-2000006504333.html


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikös tämä jo ollut varoittava esimerkki noista "omista" huolloista? Näin siinä sitten käy, kun saituuttaan rupeaa itse suhaamaan. vaikka ei edes osaa , ja jättää vielä tärkeitä huoltoja väliin. Lyhyt on näköjään tuo Mazdailijankin muisti!

        https://www.is.fi/autot/art-2000006504333.html

        Akluperäisen kysyjän tarkoitus oli huoltaa autonsa, ei jättää sitä huoltamatta. Maailma näkyy sinulle vääristyneenä.


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Akluperäisen kysyjän tarkoitus oli huoltaa autonsa, ei jättää sitä huoltamatta. Maailma näkyy sinulle vääristyneenä.

        Omat "huollot" voi tehdä tuohon huoltokirjaan pelkällä mustekynällä. Ei siihen öljynvaihtoja tarvita. Maailma näkyy sinullekin vääristyneenä...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Omat "huollot" voi tehdä tuohon huoltokirjaan pelkällä mustekynällä. Ei siihen öljynvaihtoja tarvita. Maailma näkyy sinullekin vääristyneenä...

        Mites sitten merkkihuoltojen valohoidot? Maailma on paha paikka...


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Mites sitten merkkihuoltojen valohoidot? Maailma on paha paikka...

        Jaa. En ole sellaisesta kuullutkaan. Sinä ilmeisesti pihiyttäsi olet....


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Mites sitten merkkihuoltojen valohoidot? Maailma on paha paikka...

        En tiedä, kuinka vanhalla autolla ajelet, mutta jos tehdastakuu on vielä voimassa, ja jotain särkyy siitä syystä, että autoon on suoritettu takuu aikana noita "omia" huoltoja asiantuntijaliikkeen sijasta, niin ensimmäinen toimenpide on merkkikorjaamolla tuo huoltokirjan tutkiminen.
        Toivottavasti ymmärrät, mitä tarkoitan....


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Mites sitten merkkihuoltojen valohoidot? Maailma on paha paikka...

        Kun sinä joskus lähdet vaihtamaan sitä 20 vuotta vanhaa autoasi uudempaan, (mitä kyllä suuresti epäilen persaukisuudestasi johtuen), niin mihin kuitenkin siinä tapauksessa suuntaisit sen huomiosi unelmiesi vaihtoautossa ihan ensimmäiseksi? Et varmaankaan mihinkään typerään aukottomaan huoltokirjaan?....😂😅


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Mites sitten merkkihuoltojen valohoidot? Maailma on paha paikka...

        Jos tuon "valohoidon" suorittaa merkkihuolto, niin takuu säilyy muuttumattomana, mutta jos tuon "valohoidon" suorittaa harakirihuolto, niin takuu raukeaa...😁😃😄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun sinä joskus lähdet vaihtamaan sitä 20 vuotta vanhaa autoasi uudempaan, (mitä kyllä suuresti epäilen persaukisuudestasi johtuen), niin mihin kuitenkin siinä tapauksessa suuntaisit sen huomiosi unelmiesi vaihtoautossa ihan ensimmäiseksi? Et varmaankaan mihinkään typerään aukottomaan huoltokirjaan?....😂😅

        Minä ainakin potkin ensin renkaita, ja kysyn sen jälkeen myyjältä, että mikäs tän romun tiukka hinta on! 🤣😂😅


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä ainakin potkin ensin renkaita, ja kysyn sen jälkeen myyjältä, että mikäs tän romun tiukka hinta on! 🤣😂😅

        No tuo on kyllä sinusta helppo uskoa. Tiedäthän autoista näköjään yhtäpaljon, kuin sika avaruudesta....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä, kuinka vanhalla autolla ajelet, mutta jos tehdastakuu on vielä voimassa, ja jotain särkyy siitä syystä, että autoon on suoritettu takuu aikana noita "omia" huoltoja asiantuntijaliikkeen sijasta, niin ensimmäinen toimenpide on merkkikorjaamolla tuo huoltokirjan tutkiminen.
        Toivottavasti ymmärrät, mitä tarkoitan....

        Tehdastakuu? Tarkoitat sitä sanaa huoltokirjassa, muuta virkaa sillä ei nykyään ole, oli automerkki mikä vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tehdastakuu? Tarkoitat sitä sanaa huoltokirjassa, muuta virkaa sillä ei nykyään ole, oli automerkki mikä vaan.

        Kyllä sillä vaan on. Edellyttää tietysti, että huollot on tehty ajallaan, ja valmistajan ohjeiden mukaan. eikä menty itse räpeltämään siinä välissä mitään omiaan sinne, ja vieläpä tuon tehdastakuun aikana.....😎


    • Anonyymi

      Ensin ostetaan suht kallis auto ja sitten kun on huollon aika, aletaan etsimään halvinta huoltoa tai halvimmat öljyt ja suodattimet. Uusien renkaiden hankinta se vasten taidetta onkin.

      • Anonyymi

        Juu. Alle vaan ne kaiken maailman halvimmat ling longit! Muuhun ei ole nyt varaa!!! 🤣🤣🤣🤣


    • Anonyymi

      Mazdan merkkihuollot ovat oikeesti ihan järjettömän kalliita, 20 tkm välein vaihdetaan käytännössä vain öljyt ja suodatin, muut työt ovat "tarkastuksia" hinta alkaen 400... kova raha toimivan auton ylläpidosta, en uskalla kuvitella, mitä oikea vika maksaisi. Inchcapen politiikka on ihan järjetöntä, Mazdaa myytiin vielä 2000-luvun alussa kuin toyotaa, mutta nyt sitä ei haluta myydä. Kummallista, ettei tehdas reagoi onnettomaan tulokseen. Tuotteenahan tuo on paras japsi, tehdäänkin Japanissa poislukien Mexicon 3:set. Hassua muuten, että ekat Mazda 3:t pohjautuivat Ford Focukseen kuten Volvo S40/V50, edellisissä oli yhtä jos kolmatta vikaa, mutta Matukka kävi ja kukkui kiitos pomminvarman sähköpuolen. Eroahan oli vain moottoreissa, jarruissa ja muotoilussa. Ford teki Mazdan moottoria lisenssillä Espanjassa, mutta ala-arvoiset alihankintaosat tekivät siitä surkean. Samaan aikaan vastaava japanikone kulkee ja kulkee...

    • Anonyymi

      Teräketjuöljy on hyvä matsaan.

    • Anonyymi

      Ei ole liian litkua. Skyactiv-G moottori on jo tehtaalta rakennettu 5w30, 5w20 viskositeetin öljyille. Suositeltavia öljyjä ovat API SP luokitetut öljy esim. Esim. Mobil 1 ESP, Castrol Magnatec Hybrid. Seuraavilla Liqui Molyn öljyllä on virallinen Mazdan hyväksyntä: Special Tec DX1 5w30, Special Tec AA.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6764
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      37
      6253
    3. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3454
    4. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2910
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2664
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2348
    7. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2188
    8. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2046
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      1907
    10. En ole koskaan kokenut

      Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1777
    Aihe