Sähköautot kaikkea muuta muttei puhtaita

Anonyymi

Elinkaaren aikaisten päästöjen ja päästövähenemän laskentamenetelmä on EU:n uusiutuvaa energiaa koskevan direktiivin (2009/28/EY) mukainen. Sähköautojen myrkylliset akut ja Ukandasta lapsityövoimalla louhitut akkumateriaalit ovat sähköautojen murheen kryyni. Nostavat päästöarvoja eivätkä kestä eettistä tarkastelua.

Paljon puhtaampia ovat Nesteen MyDiesel ja ST1 RE-85 käyttävät moottorit. MYDieselin myynti Suomessa ja Ruotsissa kasvaa koko ajan.

Kaikkein puhtain ja vähäpäästöisin on Toyota Hybrid PHEV Flexifuel AWD.

32

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mitenkäs se öljyn poraaminen sieltä maan/meren uumenista, sen kuskaaminen jalostamoihin, ja sieltä sen kuskaaminen jakeluasemille, josta sinäkin sen polttiksesi tankkaat, niin onko se kaikki päästötöntä toimintaa sinun mielestäsi?....

      • Anonyymi

        ON! Aion nimittäin nousta tulevaisuudessa Brasilian Presidentiksi Bolsonaron paikalle, jolle tuo koronaviruskin on pelkkä pikkuinen influenssa.....😁


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai me käytämme uusiutuvia polttoaineita ja kuskaamme jalostamoihin materiaaleja/jätteitä uusiutuvia polttoaineita käyttävillä kulkineilla ja tankkiautoilla, joilla jaellaan tolppasäiliöihin. Kaikki lasketaan ja hups heijaa .. Nesteen MyDiesel on päästöiltään sähkökulkineita parempi ja fyrkat jää kotimaahan.

        https://www.neste.fi/artikkeli/neste-my-uusiutuva-dieseltm-sinun-panoksesi-ilmastotalkoisiin

        Biodieselissä käytetään pääasiassa palmuöljy jätettä jota rahdataan toiselta puolelta maapalloa raskasta polttoöljyä käyttävillä laivoilla. Metsien tuhoaminen ja palmujen kasvattaminen teollisten tuotannon tarpeisiin ei ole kestävää kehitystä ilmastomielessä.
        Puhdasta suomalaista biodieseliä ei riitä kuin noin 10% autokannasta joten tuo vähäinen biodiesel jota saa tehtyä suomalaisesta raaka-aineista kannattaakin pyhittää raskaan liikenteen käyttöön, ei henkilöautoihin.

        Sähköautot ovat elinkaareltaan puhtain vaihtoehto henkilöautoissa.
        http://carboncounter.com/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Biodieselissä käytetään pääasiassa palmuöljy jätettä jota rahdataan toiselta puolelta maapalloa raskasta polttoöljyä käyttävillä laivoilla. Metsien tuhoaminen ja palmujen kasvattaminen teollisten tuotannon tarpeisiin ei ole kestävää kehitystä ilmastomielessä.
        Puhdasta suomalaista biodieseliä ei riitä kuin noin 10% autokannasta joten tuo vähäinen biodiesel jota saa tehtyä suomalaisesta raaka-aineista kannattaakin pyhittää raskaan liikenteen käyttöön, ei henkilöautoihin.

        Sähköautot ovat elinkaareltaan puhtain vaihtoehto henkilöautoissa.
        http://carboncounter.com/

        Näin ei todellakan ole asianlaita. Uusiutuvaa dieseliä tekevät mm. Neste, Shell, ST1 ja Teboil, joko jätteistä tai maa/biokaasusta. Jos lasketaan nykytietämyksellä 10 vuoden käyttöikä niin uusiutuvia polttoaineita käyttävät uudet dieselmoottorit ovat elikaareltaan puhtaampia kuin sähkökulkineet. Ja luonto kiittää !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Biodieselissä käytetään pääasiassa palmuöljy jätettä jota rahdataan toiselta puolelta maapalloa raskasta polttoöljyä käyttävillä laivoilla. Metsien tuhoaminen ja palmujen kasvattaminen teollisten tuotannon tarpeisiin ei ole kestävää kehitystä ilmastomielessä.
        Puhdasta suomalaista biodieseliä ei riitä kuin noin 10% autokannasta joten tuo vähäinen biodiesel jota saa tehtyä suomalaisesta raaka-aineista kannattaakin pyhittää raskaan liikenteen käyttöön, ei henkilöautoihin.

        Sähköautot ovat elinkaareltaan puhtain vaihtoehto henkilöautoissa.
        http://carboncounter.com/

        "Suomessa myytävä Neste MY valmistetaan yksinomaan jätteistä ja teollisuuden prosesseissa syntyvistä tähteistä".

        Eikö olekin hyvä jätteet otetaan talteen ja jalostetaan uudeksi polttoaineeksi ? Eikä kuskata kaatopaikoille haisemaan. Vastaan itse: Se on hyvä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Suomessa myytävä Neste MY valmistetaan yksinomaan jätteistä ja teollisuuden prosesseissa syntyvistä tähteistä".

        Eikö olekin hyvä jätteet otetaan talteen ja jalostetaan uudeksi polttoaineeksi ? Eikä kuskata kaatopaikoille haisemaan. Vastaan itse: Se on hyvä !

        Tietysti se on hyvä. Mutta kun sitä aitoa suomalaista jätettä ei riitä kuin murto-osaan autoista niin minkäs teet. Joten raskaaseen liikenteeseen, työkoneisiin ja ehkä modattuna lentokoneisiin se kannatta pyhittää, henkilöautot sähköisiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin ei todellakan ole asianlaita. Uusiutuvaa dieseliä tekevät mm. Neste, Shell, ST1 ja Teboil, joko jätteistä tai maa/biokaasusta. Jos lasketaan nykytietämyksellä 10 vuoden käyttöikä niin uusiutuvia polttoaineita käyttävät uudet dieselmoottorit ovat elikaareltaan puhtaampia kuin sähkökulkineet. Ja luonto kiittää !

        "Näin ei todellakan ole asianlaita."

        Jaa ei vai?
        https://yle.fi/uutiset/3-11185697


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Mistähän ne mineraalit taiotaan siihen höpöhybridin akkuun. Nyt vihdoin Toyotalle tulossa edes säädyllinen ladattava niin varastoidaankohan virta Teron taskuun?
      Tuskin se Toyotan polttama bensakaan itsestään jakeluaseman säiliöön ilmestyy.
      Että voi joku olla yksinkertainen.

      • Anonyymi

        Toyotan Solid State akku on uusinta uutta ja eettisesti kestävä tuote.

        https://en.wikipedia.org/wiki/Solid-state_battery

        Bensaa jakeluaseman tankkeihin tuodaan logistiikka huomioiden

        https://www.st1.fi/yksityisille/tuotteet-ja-palvelut/polttonesteet/bensiinit-ja-re85/re85


      • Anonyymi

      • Voi että minä voinkin olla juuri tuo joku yksinkertainen. Kuulkaa, ne muut Kajaanin kauppakoulun merkantit ovat sentään kaikki minua fiksumpia joten ei kannata kaikkia tuomita. Töissäkin käyvät, kunnon ihmiset.


      • Anonyymi
        Trollipoju_Pentti kirjoitti:

        Voi että minä voinkin olla juuri tuo joku yksinkertainen. Kuulkaa, ne muut Kajaanin kauppakoulun merkantit ovat sentään kaikki minua fiksumpia joten ei kannata kaikkia tuomita. Töissäkin käyvät, kunnon ihmiset.

        Tojon oma pellepoju päässyt taas Niuvasta.


    • Anonyymi

      Kun noin viisaita yrittää kirjoitella direktiiveistä ja lapsityövoimasta, niin se kompastuu kyllä siihen, että ei osaa kirjoittaa oikein Uganda.

      • Anonyymi

        Ensin kirjoitin Ukanta mutta kone herjasi virheestä, tahallani jätin toisen virheen voimaan että joku pääsee kommentoimaan. Vodka vai Votka, kysyy vuorostaan hän ?


    • Anonyymi

      Neste on oikealla asialla. Ei ne muuten laittaisi miljardeja uusiutuvan polttoaineen kehitykseen ja ajisivat samalla alas fossiilisia. My-diesel tuotanto on kaiken lisäksi _kierrätystä_, sitä sähkö ei ole. Ostakaa heti neste osakkeita pörssistä!!! Akut ovat perseestä.

      • Anonyymi

        10 vuoden päästä tämä kaikki sekoilu on täysin unohtunut. Sähkö tulee voittamaan hintakilpailun, sille ei enää mitään voi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        10 vuoden päästä tämä kaikki sekoilu on täysin unohtunut. Sähkö tulee voittamaan hintakilpailun, sille ei enää mitään voi.

        Tässä ei ole kysymys hintakilpailusta vaan ekologisuudesta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä ei ole kysymys hintakilpailusta vaan ekologisuudesta!

        Ja sähkö voittaa selvästi kummatkin osa-alueet. Jos My-diesel on niin ekologista, tehdään siitä sitten sähköä korkealla hyötysuhteella sähköautojen akkuihin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sähkö voittaa selvästi kummatkin osa-alueet. Jos My-diesel on niin ekologista, tehdään siitä sitten sähköä korkealla hyötysuhteella sähköautojen akkuihin!

        Ai sähkö on ekologista? Tiedätkö mistä sähkösi on tehty, siinä on vaikka mitä ja vaikka mistä maasta. My-dieseliä ei kannata polttaa sähköntuotantolaitoksissa, se pitää laittaa suoraan tankkiin niin ei tule häviöitä. Neste valmistaa ja rahat jää Suomeen.


    • Anonyymi

      Helsingissä kun asun niin lataan töpseliautoani Helenin hiilisähköllä, jossa hiukan turvetta seassa. Autoni päästöt on tasan 0.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Puuta, hiiltä, maakaasua, turvetta, öljyä. Ydinvoimaa ja vähän tuulivoimaa. Suurin osa Suomen energiasta tuodaan ulkomailta, miten lie siellä valmistettu?
        Uusiutuva polttoaine sen sijaan kierrätetään.


    • Anonyymi

      Nykyiset akut ovat vanhentuneita jo kolmen vuoden kuluttua ja jo viiden vuoden kuluttua niille asetetaan ylimääräinen haittavero, koska nämä nykyakut ovat vaarallista ympäristöjätetta ja aiheuttavat vaaratilanteita parkkihalleissa ja liikenteessä.

      • Anonyymi

        Jokainen väite väärä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen väite väärä.

        Ei ole vaan täyttä faktaa !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole vaan täyttä faktaa !

        Mitäköhän vaaratilanteita sähköautot aiheuttavat parkkihalleissa ja liikenteessä? Eivät mitään, palojenkin todennäköisyys on kymmenesosa polttiksiin verrattuna.

        Akut ovat myös täynnä tarpeellisia materiaaleja uusien akkujen valmistukseen, kunhan ne ovat ensiksi auton elinkaaren jälkeen olleet kulutushuippujen tasaajina.


      • Anonyymi

        Litiumista ja koboltista on päästävä eroon, niiden louhiminen ei ole kestävää eikä ekologista.
        Eli akkutekniikka vanhenee nopeasti tällä hetkellä.


    • Anonyymi

      Juu ei sähköautoja, ne on vaarallisia.

    • Anonyymi

      "Liikenne- ja viestintäministeriön asettama fossiilittoman liikenteen työryhmän julkaisi hiljattain raporttinsa. Siinä suositeltiin, että liikenteessä pitäisi vuonna 2030 olla noin 700 000 ladattavaa autoa, ja valtaosa niistä saisi olla täyssähköisiä."

      Itselataavat ovat muutaman vuoden päästä yhtä arvottomia kuin tavispolttiksetkin.

      • Anonyymi

        Toyota hallitsee merkkinä varsin suvereenisti Suomen automarkkinoita.

        Toyotan osuus henkilöautomerkkien joukossa on peräti 14,4 prosenttia alkuvuoden aikana marraskuussa jopa 16,4 prosenttia.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En voi jutella kanssasi

      tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7250
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

      Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      724
      3418
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

      Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      158
      1719
    4. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

      Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      318
      1682
    5. Koska olet rakastellut

      Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1375
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

      Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1361
    7. Miten saisin

      Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1260
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

      Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1227
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

      Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      249
      1217
    10. Kumpi tästä

      Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1144
    Aihe