Elinkaaren aikaisten päästöjen ja päästövähenemän laskentamenetelmä on EU:n uusiutuvaa energiaa koskevan direktiivin (2009/28/EY) mukainen. Sähköautojen myrkylliset akut ja Ukandasta lapsityövoimalla louhitut akkumateriaalit ovat sähköautojen murheen kryyni. Nostavat päästöarvoja eivätkä kestä eettistä tarkastelua.
Paljon puhtaampia ovat Nesteen MyDiesel ja ST1 RE-85 käyttävät moottorit. MYDieselin myynti Suomessa ja Ruotsissa kasvaa koko ajan.
Kaikkein puhtain ja vähäpäästöisin on Toyota Hybrid PHEV Flexifuel AWD.
Sähköautot kaikkea muuta muttei puhtaita
32
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Mitenkäs se öljyn poraaminen sieltä maan/meren uumenista, sen kuskaaminen jalostamoihin, ja sieltä sen kuskaaminen jakeluasemille, josta sinäkin sen polttiksesi tankkaat, niin onko se kaikki päästötöntä toimintaa sinun mielestäsi?....
- Anonyymi
ON! Aion nimittäin nousta tulevaisuudessa Brasilian Presidentiksi Bolsonaron paikalle, jolle tuo koronaviruskin on pelkkä pikkuinen influenssa.....😁
- Anonyymi
Tottakai me käytämme uusiutuvia polttoaineita ja kuskaamme jalostamoihin materiaaleja/jätteitä uusiutuvia polttoaineita käyttävillä kulkineilla ja tankkiautoilla, joilla jaellaan tolppasäiliöihin. Kaikki lasketaan ja hups heijaa .. Nesteen MyDiesel on päästöiltään sähkökulkineita parempi ja fyrkat jää kotimaahan.
https://www.neste.fi/artikkeli/neste-my-uusiutuva-dieseltm-sinun-panoksesi-ilmastotalkoisiin - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tottakai me käytämme uusiutuvia polttoaineita ja kuskaamme jalostamoihin materiaaleja/jätteitä uusiutuvia polttoaineita käyttävillä kulkineilla ja tankkiautoilla, joilla jaellaan tolppasäiliöihin. Kaikki lasketaan ja hups heijaa .. Nesteen MyDiesel on päästöiltään sähkökulkineita parempi ja fyrkat jää kotimaahan.
https://www.neste.fi/artikkeli/neste-my-uusiutuva-dieseltm-sinun-panoksesi-ilmastotalkoisiinBiodieselissä käytetään pääasiassa palmuöljy jätettä jota rahdataan toiselta puolelta maapalloa raskasta polttoöljyä käyttävillä laivoilla. Metsien tuhoaminen ja palmujen kasvattaminen teollisten tuotannon tarpeisiin ei ole kestävää kehitystä ilmastomielessä.
Puhdasta suomalaista biodieseliä ei riitä kuin noin 10% autokannasta joten tuo vähäinen biodiesel jota saa tehtyä suomalaisesta raaka-aineista kannattaakin pyhittää raskaan liikenteen käyttöön, ei henkilöautoihin.
Sähköautot ovat elinkaareltaan puhtain vaihtoehto henkilöautoissa.
http://carboncounter.com/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Biodieselissä käytetään pääasiassa palmuöljy jätettä jota rahdataan toiselta puolelta maapalloa raskasta polttoöljyä käyttävillä laivoilla. Metsien tuhoaminen ja palmujen kasvattaminen teollisten tuotannon tarpeisiin ei ole kestävää kehitystä ilmastomielessä.
Puhdasta suomalaista biodieseliä ei riitä kuin noin 10% autokannasta joten tuo vähäinen biodiesel jota saa tehtyä suomalaisesta raaka-aineista kannattaakin pyhittää raskaan liikenteen käyttöön, ei henkilöautoihin.
Sähköautot ovat elinkaareltaan puhtain vaihtoehto henkilöautoissa.
http://carboncounter.com/Näin ei todellakan ole asianlaita. Uusiutuvaa dieseliä tekevät mm. Neste, Shell, ST1 ja Teboil, joko jätteistä tai maa/biokaasusta. Jos lasketaan nykytietämyksellä 10 vuoden käyttöikä niin uusiutuvia polttoaineita käyttävät uudet dieselmoottorit ovat elikaareltaan puhtaampia kuin sähkökulkineet. Ja luonto kiittää !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Biodieselissä käytetään pääasiassa palmuöljy jätettä jota rahdataan toiselta puolelta maapalloa raskasta polttoöljyä käyttävillä laivoilla. Metsien tuhoaminen ja palmujen kasvattaminen teollisten tuotannon tarpeisiin ei ole kestävää kehitystä ilmastomielessä.
Puhdasta suomalaista biodieseliä ei riitä kuin noin 10% autokannasta joten tuo vähäinen biodiesel jota saa tehtyä suomalaisesta raaka-aineista kannattaakin pyhittää raskaan liikenteen käyttöön, ei henkilöautoihin.
Sähköautot ovat elinkaareltaan puhtain vaihtoehto henkilöautoissa.
http://carboncounter.com/"Suomessa myytävä Neste MY valmistetaan yksinomaan jätteistä ja teollisuuden prosesseissa syntyvistä tähteistä".
Eikö olekin hyvä jätteet otetaan talteen ja jalostetaan uudeksi polttoaineeksi ? Eikä kuskata kaatopaikoille haisemaan. Vastaan itse: Se on hyvä ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Suomessa myytävä Neste MY valmistetaan yksinomaan jätteistä ja teollisuuden prosesseissa syntyvistä tähteistä".
Eikö olekin hyvä jätteet otetaan talteen ja jalostetaan uudeksi polttoaineeksi ? Eikä kuskata kaatopaikoille haisemaan. Vastaan itse: Se on hyvä !Tietysti se on hyvä. Mutta kun sitä aitoa suomalaista jätettä ei riitä kuin murto-osaan autoista niin minkäs teet. Joten raskaaseen liikenteeseen, työkoneisiin ja ehkä modattuna lentokoneisiin se kannatta pyhittää, henkilöautot sähköisiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin ei todellakan ole asianlaita. Uusiutuvaa dieseliä tekevät mm. Neste, Shell, ST1 ja Teboil, joko jätteistä tai maa/biokaasusta. Jos lasketaan nykytietämyksellä 10 vuoden käyttöikä niin uusiutuvia polttoaineita käyttävät uudet dieselmoottorit ovat elikaareltaan puhtaampia kuin sähkökulkineet. Ja luonto kiittää !
"Näin ei todellakan ole asianlaita."
Jaa ei vai?
https://yle.fi/uutiset/3-11185697 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Näin ei todellakan ole asianlaita."
Jaa ei vai?
https://yle.fi/uutiset/3-11185697Fake news kilpailijat yrittävät kusettaa luonnosuojelijoita hyväksi käyttäen. Totuus on että jätteistä, sahanpuruista ja maa/biokaasusta tehdään ja riittää kaikille kun laitetaan riittämään.
https://news.cision.com/fi/neste/r/neste-my-uusiutuvan-dieselin-saatavuus-ruotsissa-kasvaa-yli-200-myyntipisteeseen-vuoden-loppuun-menn,c3120136
- Anonyymi
Mistähän ne mineraalit taiotaan siihen höpöhybridin akkuun. Nyt vihdoin Toyotalle tulossa edes säädyllinen ladattava niin varastoidaankohan virta Teron taskuun?
Tuskin se Toyotan polttama bensakaan itsestään jakeluaseman säiliöön ilmestyy.
Että voi joku olla yksinkertainen.- Anonyymi
Toyotan Solid State akku on uusinta uutta ja eettisesti kestävä tuote.
https://en.wikipedia.org/wiki/Solid-state_battery
Bensaa jakeluaseman tankkeihin tuodaan logistiikka huomioiden
https://www.st1.fi/yksityisille/tuotteet-ja-palvelut/polttonesteet/bensiinit-ja-re85/re85 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan Solid State akku on uusinta uutta ja eettisesti kestävä tuote.
https://en.wikipedia.org/wiki/Solid-state_battery
Bensaa jakeluaseman tankkeihin tuodaan logistiikka huomioiden
https://www.st1.fi/yksityisille/tuotteet-ja-palvelut/polttonesteet/bensiinit-ja-re85/re85Vaimo antoi minullekin mökillä ollessamme logistiikan ohjeita: vie mennessäs - tuo tullessas - kuse kulkeissas.
Voi että minä voinkin olla juuri tuo joku yksinkertainen. Kuulkaa, ne muut Kajaanin kauppakoulun merkantit ovat sentään kaikki minua fiksumpia joten ei kannata kaikkia tuomita. Töissäkin käyvät, kunnon ihmiset.
- Anonyymi
Trollipoju_Pentti kirjoitti:
Voi että minä voinkin olla juuri tuo joku yksinkertainen. Kuulkaa, ne muut Kajaanin kauppakoulun merkantit ovat sentään kaikki minua fiksumpia joten ei kannata kaikkia tuomita. Töissäkin käyvät, kunnon ihmiset.
Tojon oma pellepoju päässyt taas Niuvasta.
- Anonyymi
Kun noin viisaita yrittää kirjoitella direktiiveistä ja lapsityövoimasta, niin se kompastuu kyllä siihen, että ei osaa kirjoittaa oikein Uganda.
- Anonyymi
Ensin kirjoitin Ukanta mutta kone herjasi virheestä, tahallani jätin toisen virheen voimaan että joku pääsee kommentoimaan. Vodka vai Votka, kysyy vuorostaan hän ?
- Anonyymi
Neste on oikealla asialla. Ei ne muuten laittaisi miljardeja uusiutuvan polttoaineen kehitykseen ja ajisivat samalla alas fossiilisia. My-diesel tuotanto on kaiken lisäksi _kierrätystä_, sitä sähkö ei ole. Ostakaa heti neste osakkeita pörssistä!!! Akut ovat perseestä.
- Anonyymi
10 vuoden päästä tämä kaikki sekoilu on täysin unohtunut. Sähkö tulee voittamaan hintakilpailun, sille ei enää mitään voi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
10 vuoden päästä tämä kaikki sekoilu on täysin unohtunut. Sähkö tulee voittamaan hintakilpailun, sille ei enää mitään voi.
Tässä ei ole kysymys hintakilpailusta vaan ekologisuudesta!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä ei ole kysymys hintakilpailusta vaan ekologisuudesta!
Ja sähkö voittaa selvästi kummatkin osa-alueet. Jos My-diesel on niin ekologista, tehdään siitä sitten sähköä korkealla hyötysuhteella sähköautojen akkuihin!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sähkö voittaa selvästi kummatkin osa-alueet. Jos My-diesel on niin ekologista, tehdään siitä sitten sähköä korkealla hyötysuhteella sähköautojen akkuihin!
Ai sähkö on ekologista? Tiedätkö mistä sähkösi on tehty, siinä on vaikka mitä ja vaikka mistä maasta. My-dieseliä ei kannata polttaa sähköntuotantolaitoksissa, se pitää laittaa suoraan tankkiin niin ei tule häviöitä. Neste valmistaa ja rahat jää Suomeen.
- Anonyymi
Helsingissä kun asun niin lataan töpseliautoani Helenin hiilisähköllä, jossa hiukan turvetta seassa. Autoni päästöt on tasan 0.
- Anonyymi
Tällaista sähköä käytät töpseliautossa:
https://www.stat.fi/til/ehk/2020/02/- Anonyymi
Puuta, hiiltä, maakaasua, turvetta, öljyä. Ydinvoimaa ja vähän tuulivoimaa. Suurin osa Suomen energiasta tuodaan ulkomailta, miten lie siellä valmistettu?
Uusiutuva polttoaine sen sijaan kierrätetään.
- Anonyymi
Nykyiset akut ovat vanhentuneita jo kolmen vuoden kuluttua ja jo viiden vuoden kuluttua niille asetetaan ylimääräinen haittavero, koska nämä nykyakut ovat vaarallista ympäristöjätetta ja aiheuttavat vaaratilanteita parkkihalleissa ja liikenteessä.
- Anonyymi
Jokainen väite väärä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen väite väärä.
Ei ole vaan täyttä faktaa !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole vaan täyttä faktaa !
Mitäköhän vaaratilanteita sähköautot aiheuttavat parkkihalleissa ja liikenteessä? Eivät mitään, palojenkin todennäköisyys on kymmenesosa polttiksiin verrattuna.
Akut ovat myös täynnä tarpeellisia materiaaleja uusien akkujen valmistukseen, kunhan ne ovat ensiksi auton elinkaaren jälkeen olleet kulutushuippujen tasaajina. - Anonyymi
Litiumista ja koboltista on päästävä eroon, niiden louhiminen ei ole kestävää eikä ekologista.
Eli akkutekniikka vanhenee nopeasti tällä hetkellä.
- Anonyymi
Juu ei sähköautoja, ne on vaarallisia.
- Anonyymi
"Liikenne- ja viestintäministeriön asettama fossiilittoman liikenteen työryhmän julkaisi hiljattain raporttinsa. Siinä suositeltiin, että liikenteessä pitäisi vuonna 2030 olla noin 700 000 ladattavaa autoa, ja valtaosa niistä saisi olla täyssähköisiä."
Itselataavat ovat muutaman vuoden päästä yhtä arvottomia kuin tavispolttiksetkin.- Anonyymi
Toyota hallitsee merkkinä varsin suvereenisti Suomen automarkkinoita.
Toyotan osuus henkilöautomerkkien joukossa on peräti 14,4 prosenttia alkuvuoden aikana marraskuussa jopa 16,4 prosenttia.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577250Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7243418Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1581719Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3181682- 841375
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841361- 911260
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631227Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2491217- 811144