Olen ihmetyksellä seurannut tätä kehopositiivisuusvouhotusta. Olen täysin samaa mieltä siitä, että kenenkään oikeutena ei saa olla toisen ihmisen ulkonäön arviointi, ainakaan negatiivisesti. Mutta jostakin syystä koko kehopositiivisuus tuntuu koskevan vain ylipainoisia ihmisiä, joita ei saisi kommentoida. Kaikki muu valtavirrasta poikkeava on tässä unohdettu. Perheemme on pitkä, itse olen naiseksi hyvinkin pitkä ja poikani ovat parimetrisiä. Olemme hoikkia, ja varmasti etenkin porukalla kulkiessamme kiinnitämme huomiota. Kuitenkin toisinaan hämmästelen sitä, että ihmisillä (etenkin juhlissa, vähän ottaneena) jokaisella tuntuu olevan asiasta jotakin kommentoitavaa. "Vähänkö ootte pitkiä" tai "vitsit, kuinka pitkä sä oot" kysytään usein pojilta. Huvittavinta tai ehkä rasittavinta on, kun ihmiset jostakin syystä kysyvät , "ootsä aina ollut noin pitkä?" Mikä hemmetin kysymys se on? Jaa että synnyitkö 2-metrisenä? Koripallon pelaamisesta kysytään joka ikinen kerta.
Onneksi pojilla on hyvät itsetunnot, ja ovat komeita miehiä. Kuitenkin mietin, miksi tämä kehopositiivisuus ei koske meitä? Sanoja tai kommentoija ei voi ikinä tietää, mitä kohdehenkilö tuntee sisällään. Siksi olenkin ajatellut joskus kysyä joltakin ylipainoiselta ihan samat kysymykset ja samaa, ihmettelevään äänensävyyn: "Ai vitsit sä oot lihava! Ootko aina ollut noin lihava? Paljonko sä painat? Harrastatko sumopainia?" .... Ai niin mutta enhän mä voi. Koska se on ilkeää ja niin ei saa tehdä.
Kehopositiivisuus väärillä urilla
0
110
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e2967271Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne695294Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1463367Kylillä nainen puhutaan
Että olet heilutellut peittoa yhden, toisen ja kolmannen kanssa. Pitääkö paikkansa?1112726- 1622469
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla181920Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1831736Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o311578- 821554
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee311510