Kehopositiivisuus väärillä urilla

Olen ihmetyksellä seurannut tätä kehopositiivisuusvouhotusta. Olen täysin samaa mieltä siitä, että kenenkään oikeutena ei saa olla toisen ihmisen ulkonäön arviointi, ainakaan negatiivisesti. Mutta jostakin syystä koko kehopositiivisuus tuntuu koskevan vain ylipainoisia ihmisiä, joita ei saisi kommentoida. Kaikki muu valtavirrasta poikkeava on tässä unohdettu. Perheemme on pitkä, itse olen naiseksi hyvinkin pitkä ja poikani ovat parimetrisiä. Olemme hoikkia, ja varmasti etenkin porukalla kulkiessamme kiinnitämme huomiota. Kuitenkin toisinaan hämmästelen sitä, että ihmisillä (etenkin juhlissa, vähän ottaneena) jokaisella tuntuu olevan asiasta jotakin kommentoitavaa. "Vähänkö ootte pitkiä" tai "vitsit, kuinka pitkä sä oot" kysytään usein pojilta. Huvittavinta tai ehkä rasittavinta on, kun ihmiset jostakin syystä kysyvät , "ootsä aina ollut noin pitkä?" Mikä hemmetin kysymys se on? Jaa että synnyitkö 2-metrisenä? Koripallon pelaamisesta kysytään joka ikinen kerta.
Onneksi pojilla on hyvät itsetunnot, ja ovat komeita miehiä. Kuitenkin mietin, miksi tämä kehopositiivisuus ei koske meitä? Sanoja tai kommentoija ei voi ikinä tietää, mitä kohdehenkilö tuntee sisällään. Siksi olenkin ajatellut joskus kysyä joltakin ylipainoiselta ihan samat kysymykset ja samaa, ihmettelevään äänensävyyn: "Ai vitsit sä oot lihava! Ootko aina ollut noin lihava? Paljonko sä painat? Harrastatko sumopainia?" .... Ai niin mutta enhän mä voi. Koska se on ilkeää ja niin ei saa tehdä.

0

97

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
        Maailman menoa
        656
        4710
      2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
        Ikävä
        20
        2235
      3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
        Ikävä
        103
        1414
      4. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
        Ikävä
        22
        1304
      5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
        Ikävä
        85
        1264
      6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
        Kajaani
        126
        1074
      7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
        Ikävä
        66
        1018
      8. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
        Ikävä
        75
        945
      9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
        Kitee
        252
        935
      10. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
        Ikävä
        65
        906
      Aihe