Kerronpa tässä yhden esimerkin, kuinka Toyotasta siirryttiin Bemarin rattiin.
Olen 58-vuotias mies ja olen ikäni ajanut suhteellisen vanhoilla, pääosin japanilaisilla autoilla, mitkä ovat suhteellisen hyvin toimineet ja olleet edullisia ylläpitää.
Ei ole tarvittu kalliita vakuutuksia, vain renkaat olen uusinut tarpeen mukaan ja huollot teettänyt ajallaan.
Viimeisen 15-vuoden aikana ollut Nissan Synny, Peugeot 306, Toyota Corolla x 3, Renault Megane, Camry, Carina ja Avensis x 2.
Saatuani pienen perinnön, niin päädyin ostamaan uuden 500-sarjan Bemarin ja käytetyn HD:n.
Koen jotenkin ansainneeko paremman elämänlaadun, ajettuani viimeiset 40- vuotta halvoilla ja huonoilla autoilla.
Mikäli nykyinen autoni takuuajan jälkeen hajoaa, niin nyt se on taloudellisesti aidommista korjata, toki harmittaa kyllä. Mahdollista on myös vaihtaa auto uuteen, jos siltä tuntuu.
Aikanaan kun Corollasta särkyi vaihdelaatikon laakerit, niin ei ollut muuta vaihtoehtoa, kuin hakea toinen entistä halvempi auto tilalle.
Jokainen meistä tallaa tyylillään, mutta minä päädyin tällaiseen ratkaisuun.
Mielessä kävi myös uuden Camryn hankinta, mutta se olisi muistuttanut liikaa menneiden vuosien taloudellisesta ahdingosta.
Taloudelliset syyt pakottaneet ajamaan Toyotalla.
77
104
Vastaukset
- Anonyymi
Taloudelliset syyt on monilla ja se on tietenkin ok, mutta nämä jotka ostavat uuden Toyotan kaameaan hintaan verrattuna kilpailijoitten parempiin tuotteisiin on jo sulaa tyhmyyttä ja sen kun itse huomaa, pitää keksiä "hyviä" selityksiä ja perusteluja miksi ostin paskaa enkä sitä myönnä.
- Anonyymi
Skoda-myyjät vain vapisevat ja tärisevät ja keksivät tarinoita pilkatakseen Toyotaa.
- Anonyymi
Olen nuori ihminen ja nyt olen hakemassa auton. Tämä on minun ensimmäinen auto, ja tästä syystä mietin mitä haluan ja mitä ostaa. Kiitos neuvostanne.
Kirjoittaja,
https://www.slotozilla.com/fi/kolikkopelit- Anonyymi
Uuskoppanen. Rav nelonen
222 hv
Neliveto
Kiihtyy 8 sek
Kulutus viisi. Litraa
- Anonyymi
Totta vie BMW on aina auto, joko uutena tai 20-vuotiaanakin. Naapurillani käytettynä ostamansa 520d farkku 2011 metallinmustana, ruotsintuontipeli ja kiiltää komeasti. Ajettu 155 tkm. Pelaa ja tykkää autosta, aiempi oli vanha Opel. Minulla on tuliterä Toyota mutta kyllä, kadehdin tuota naapuria (raksaduunari lapsiperheen isä) kun hänen F11-sarjan peli on pramean näköinen ja ei muodoltaankaan juuri uusimmasta vitossarjasta poikkea. Toyotalla et saa kateutta kenessäkään eikä tällä ajaminen tunnu itsestäkään miltään. Sama kun jos syö herkullisen sisäfilepihvin vs. HK:n sininen lenkkimakkara.
- Anonyymi
ja kun korjaamisen aika tulee niin lompakko tyhjenee...
vwskoda malli se - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ja kun korjaamisen aika tulee niin lompakko tyhjenee...
vwskoda malli seEi ole tuossa 5-sarjalaisessa ollut vikoja. BMW tekee laatuvehkeitä. Ei vikoja ole ollut omassa Toyotassanikaan, mutta eihän tämä mitenkään innosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole tuossa 5-sarjalaisessa ollut vikoja. BMW tekee laatuvehkeitä. Ei vikoja ole ollut omassa Toyotassanikaan, mutta eihän tämä mitenkään innosta.
Itseasiassa F11 on aika kallis ylläpitää, ilmajousien, kompuroiden, uusimista. Ohjauksen osia, alustan osia, dfp järjestelmä.
4 sylinterissä on jakopäänremppa edessä enemmän ja myöhemmin.
Automaattilaatikoisen riskit kun rullattu 200 000km päälle.
Xdrive jakolaatikot ja kardaanit.
300 000km ja yli alkaa tulla polttoainejärjestelmän käyttöikä päähän eli rempat mahdollisia.
Huono tuuri kun käy ja jokaisen vian joudut korjuuttamaan "merkkihuollossa" niin helposti menee puolet auton hinnasta remontteihin vaikka näissä 2011-2013 vuoden dieseleissä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itseasiassa F11 on aika kallis ylläpitää, ilmajousien, kompuroiden, uusimista. Ohjauksen osia, alustan osia, dfp järjestelmä.
4 sylinterissä on jakopäänremppa edessä enemmän ja myöhemmin.
Automaattilaatikoisen riskit kun rullattu 200 000km päälle.
Xdrive jakolaatikot ja kardaanit.
300 000km ja yli alkaa tulla polttoainejärjestelmän käyttöikä päähän eli rempat mahdollisia.
Huono tuuri kun käy ja jokaisen vian joudut korjuuttamaan "merkkihuollossa" niin helposti menee puolet auton hinnasta remontteihin vaikka näissä 2011-2013 vuoden dieseleissä.Moni ostaakin juuri tuollaisen koska siihen saa ilmajousituksen ja kardaanin. Tietenkin on mahdollisuus että sellainen taas menee rikki.
- Anonyymi
>katohan ….. vuosikymmenien palstan vakio provo taas kyhännyt , tojon menestyksestä raivostuttuaan , ala-arvoisen sepustuksen. Vastailee suurimman osan vastauksista. Nälissään syö HK.n lenkkiä kun sosun ruokaa avustukset taas myöhässä , eikä leipäjonoja missään. Tätä sapuska vertailua höpissy vuosi kymmeniä. Mikä vajakki lie.
- Anonyymi
" Naapurillani käytettynä ostamansa 520d farkku 2011 metallinmustana, "....
Oletko sinä munasuu ihan tosissasi? Että joku joka voisi ostaa pihansa täyteen noita vanhoja 2011 vuoden bemarin romuja tuntisi sitä kohtaan kateutta? Vi...u kyllä on Suomessakin harhaisia tyyppejä.
P.s. Sinä munasuu "et saa kateutta" keneltäkään ajat sitten millä hyvänsä. Sinä olet yhä se mitätön mikkihiiri.
"Saa kateutta"...???? Mitä vittua tämäkin tarkoittaa, joku mongolikansanosaan kuuluvan ahdistuneen päiväuni? - Anonyymi
"Totta vie BMW on aina auto, joko uutena tai 20-vuotiaanakin. Naapurillani käytettynä ostamansa 520d farkku 2011 metallinmustana, ruotsintuontipeli ja kiiltää komeasti. Ajettu 155 tkm. Pelaa ja tykkää autosta, aiempi oli vanha Opel. Minulla on tuliterä Toyota mutta kyllä, kadehdin tuota naapuria (raksaduunari lapsiperheen isä) kun hänen F11-sarjan peli on pramean näköinen ja ei muodoltaankaan juuri uusimmasta vitossarjasta poikkea. Toyotalla et saa kateutta kenessäkään eikä tällä ajaminen tunnu itsestäkään miltään. Sama kun jos syö herkullisen sisäfilepihvin vs. HK:n sininen lenkkimakkara"
Tämä oli kyllä yksi kesän parhaita.
Ettet olisi itse se "raksaduunari lapsiperheen isä", kun on niin surkea tuo suomen kielen taitokin.
Kiitos hyvistä nauruista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Naapurillani käytettynä ostamansa 520d farkku 2011 metallinmustana, "....
Oletko sinä munasuu ihan tosissasi? Että joku joka voisi ostaa pihansa täyteen noita vanhoja 2011 vuoden bemarin romuja tuntisi sitä kohtaan kateutta? Vi...u kyllä on Suomessakin harhaisia tyyppejä.
P.s. Sinä munasuu "et saa kateutta" keneltäkään ajat sitten millä hyvänsä. Sinä olet yhä se mitätön mikkihiiri.
"Saa kateutta"...???? Mitä vittua tämäkin tarkoittaa, joku mongolikansanosaan kuuluvan ahdistuneen päiväuni?Aijai kun Teroa pännii BMW:N ylivertaisuus vanhempanakin. Kateus on ansaittava. Toy ota kun et muuta saa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moni ostaakin juuri tuollaisen koska siihen saa ilmajousituksen ja kardaanin. Tietenkin on mahdollisuus että sellainen taas menee rikki.
Katsel i n new yorkista videoo
Kaikki taksit toyotaa ja paljin on aurista , corolaa, canrya ja tuetenkin rav bånelosta uudella kopalla
Kyllämsiellä jeep. Ja ceysleriäk o n.
Mutta huomattavan paljon toyitaa miksiköhän. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>katohan ….. vuosikymmenien palstan vakio provo taas kyhännyt , tojon menestyksestä raivostuttuaan , ala-arvoisen sepustuksen. Vastailee suurimman osan vastauksista. Nälissään syö HK.n lenkkiä kun sosun ruokaa avustukset taas myöhässä , eikä leipäjonoja missään. Tätä sapuska vertailua höpissy vuosi kymmeniä. Mikä vajakki lie.
Eikös y uoaloitus kuulu bmw palstalle.
Lukeeko kukaan bmv palstaa.
Kaiki lukijat vehossa ja pankissa.
Tai auton alla jos eivät tumpelita
- Anonyymi
häiritseekö bmw toyota yhteistyö mielenrauhaa?
- Anonyymi
Kateus on Toyotapiiriläisten katalyytti ja voimavara joka ei petä koskaan.
- Anonyymi
isä älä viitti...
- Anonyymi
Lottery perjantai on vain kerran viikossa!
- Anonyymi
No joo hyvät teille. Kohdallani vastaava onnenpotku ei ajaisi minua BMW.n asiakkaaksi, vaan sijoittaisin eri merkkiin kun summalla saa jo valita. Uudet maksavat maltaita ja vanhoja ei haluta kun korjaaminen/ylläpito liian kallista, jopa perinnön saajille.
Aloittajan perusteet hankinnalleen saattaa jo ymmärtää kun kaikenlaista ritsaa ollut, mutta voi silti automakuakin olla. Varttuneena (aloittaja) luulisi jo kokemustakin kertyneen, siksi ihmetys valintaan. Noh harmaavarpunen olet BMWlläsi edelleen ison kaupungin marketin pihassa. Eli sama mies silti. Ylläpitoihin sen perintösi sitten saatkin kulumaan.- Anonyymi
Ihan hauska mielikuvituksen tuottama tarina. Muutamaan rassukkaan upposi, mutta 80 % oli saman pellen satuilua.
- Anonyymi
Kateus on noloa myöntää tuolla tapaa.
- Anonyymi
Älkää puhuko paskaa, Jopa miljoona ajetuss saksalaisessa autossa, ei ole ollut vian vikaa korjattavana. Öljyt kerran 20 tkm moottoriin, jopa 50 tkm välein ja naurat Toyota hörhöjen vikoja.
Jos ajat nätisti yhdet tai kahdet jarrupalat ,ovat ainoa kustannus itse vaihdttuna.
Tämä sama pätee lähes kaikkiin saksalaisiin autoihn, mutta ei yhteenkään japanilaiseen autoon. Saksalaisesta autosta tilanteesta riippuen saat uuden hinnan vaihtaessa autosi.
Esimerkkejä näistä autoista on vaikka kylin.- Anonyymi
Yön pimeydessä syntyy kaikenlaisia tarinoita! Miten noin muuten ihmisenä menee?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yön pimeydessä syntyy kaikenlaisia tarinoita! Miten noin muuten ihmisenä menee?
Kiitos kysymästä, hyvin menee. Ja BMW alla nyt ja aina jatkossa, hullu tuhlasin vuosia Toyotan ratissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos kysymästä, hyvin menee. Ja BMW alla nyt ja aina jatkossa, hullu tuhlasin vuosia Toyotan ratissa.
Toyota ei ole auto eikä piika ihminen.hiiiiii
- Anonyymi
"Älkää puhuko paskaa, Jopa miljoona ajetuss saksalaisessa autossa, ei ole ollut vian vikaa korjattavana. Öljyt kerran 20 tkm moottoriin, jopa 50 tkm välein ja naurat Toyota hörhöjen vikoja.
Jos ajat nätisti yhdet tai kahdet jarrupalat ,ovat ainoa kustannus itse vaihdttuna.
Tämä sama pätee lähes kaikkiin saksalaisiin autoihn, mutta ei yhteenkään japanilaiseen autoon. Saksalaisesta autosta tilanteesta riippuen saat uuden hinnan vaihtaessa autosi.
Esimerkkejä näistä autoista on vaikka kylin."
Olet nähnyt ihanaa unta toimivista saksalaisautoista. Heräsit helteisenä yönä kesken unien ja kirjoitit heti ihanat unikokemuksesi ylös. Tällä tempulla et kuitenkaan saa saksalaisautoja toimimaan luotettavasti.
Minulla on elämäni aikana ollut kaikkiaan 5 saksalaista autoa, eikä niitä voi juuri kehuskella. 70 - 80-luvuilla saksalaisautot olivat aivan surkeita, mutta tämä viimeisin vuonna 2003 valmistettu ajopeli on jo vähän parempi. Siinä on mennyt rikki vain kuljettajan istuimen sähkömoottori, ja kaikki ovet ovat reistailleet toistamiseen. Moottori ja voimansiirto ovat toimineet kohtuullisesti, mutta bensaa auto ryystää paljon. Hävitän auton piakkoin pois, sillä sen kulutus on jo eilispäivää. Kun on nyt tottunut hybridi-Tojotan taloudellisuuteen, niin eipä sitä saksalaisella bensarosvolla viitsi enää ajella.
- Anonyymi
Bemari valimoitui merkikseni lapsuuden unelmien mukaan, muitakin merkkejä oli harkinnassa. Lapsuudenkaveri sai isältään lähes uuden mustan Bemarin ensiautokseen ja tämä auto on jäänyt mieleeni ikuisiksi ajoiksi. Oli se silloin upea peli nuorella miehellä.
Aika näyttää mitä minun Bemaristani hajoaa, todenäköisesti vaihdan ajoissa uuteen ja ehkä jopa merkki vaihtuu, mutta vanhaan aikaan ei ole paluuta.
En kehu mitään, mutta on se vaan kaksi eri maailmaa, kun miettii mennyttä elämää ja nykyhetkeä.
Tällä lähinnä tarkoitan sitä, että miksi ajaa mitäänsanomattomalla japanilaisella autolla, jos taloudellinen tilanne antaa myöten hankkia jotain muuta?
Kävin kyllä sen uuden Camryn tutkimassa, mutta se ei sytyttänyt millään lailla, se jokin siitä puuttui.
Epäilen ettei se edes vaalealla nahkaverhouksella olisi kauan pihassani seissyt, eikä siihen edes olisi saanut lasikattoa, mikä Bemarissa nyt on.
Yllättävän vaikea tilanne muuten uuden auton ostajalle on uuden auton varustelu, kun vertaa tilannetta siihen, että ostaa vaan lähimmän 1000 euron katsastetun auton.
Ensin valitset automerkin, mallin ja värit, mutta sitten se loputon lisävartelista.
Varustepakettia toisen perään ja toinen toistaan kalliimpia, sekä jokainen kalliimpi, kuin mikään aikaisemmista autoistani! Käytetty on helppo ostaa, kun siinä nyt on mitä on. - Anonyymi
Onhan BMW:n varustelu karvalakkimallinakin täydellisempi, kuin vaikkapa Lexuksen kallein varrusteluversio samassa hintaluokassa. Eihän mikään japanilainen tuote edes toimi.
Saksalaisella autolla säästää sitä enemmän, mitä enemmän sillä ajaa. Katsastustakaan ei Suomessa olisi, jos japanilaiset autot puuttuisivat maastamme. Tämän sanoi katsastusmies muutama vuosi sitten.
Sitten ovat tietysti oikeat autot ja ne tulevat Italiasta.- Anonyymi
Saksanseisojat viihtyvät korjaamoilla. Ominaisuuksiin nähden aivan liian premium-hintainen kosla tuo bimmeri.
- Anonyymi
Provo herännyt palstalle, mutta aina niin sontasuoltaja että lukaisin mielenkiinnosta provon sepostuksen.
Siitä ollaan montaa mieltä mikä olisi paras auto makuasioita paljolti, mutta kehuit Bmw.tä ja Italian kulkupelejä.
Käänsit asiat päälaelleen, eli homma on niin että luotettavimmat autot tulevat Japanista ja Toyota konsernilta. Saksalaiset autot ovat kalliimpia samoilla herkuilla varustettuna kuin Japanilaiset. Italialaiset eivät ole luotettavaa autoa edes valmistaneet. Unohda nuo Ferrarit ja elä edes kokolukassa. Katsastustulokset ovat näyttäneet vuosia Japanilaisten autojen juhlaa ja sehän hiostuttaa kalliiden "premium" autovalmistajien suunnittelijoita ja johtajia. Osta minkä haluat mutta uhoilu ei siitä tee parempaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Provo herännyt palstalle, mutta aina niin sontasuoltaja että lukaisin mielenkiinnosta provon sepostuksen.
Siitä ollaan montaa mieltä mikä olisi paras auto makuasioita paljolti, mutta kehuit Bmw.tä ja Italian kulkupelejä.
Käänsit asiat päälaelleen, eli homma on niin että luotettavimmat autot tulevat Japanista ja Toyota konsernilta. Saksalaiset autot ovat kalliimpia samoilla herkuilla varustettuna kuin Japanilaiset. Italialaiset eivät ole luotettavaa autoa edes valmistaneet. Unohda nuo Ferrarit ja elä edes kokolukassa. Katsastustulokset ovat näyttäneet vuosia Japanilaisten autojen juhlaa ja sehän hiostuttaa kalliiden "premium" autovalmistajien suunnittelijoita ja johtajia. Osta minkä haluat mutta uhoilu ei siitä tee parempaa.Miksi ihmeessä valitsisin auton pelkästään luotettavuuden perusteella? Aivan idiootin hommaa.
- Anonyymi
Minä olen siinä onnellisessa asemassa, että taloudelliset syyt eivät pakota minua ajamaan Toyotalla. Voisin hyvin ajaa vaikka tuliterällä Mersulla, mutta en näe siinä olevan mitään järkeä.
Haluan ajaa sellaisella autolla, jonka voi jokapäiväisessä elämässä täysin unohtaa. Kun pihassa seisoo Toyota, niin silloin voi olla varma siitä, että matkaan pääsee varmasti ilman arpomista. Auton varmatoimisuus ja huolettomuus ovat minulle paljon statusta tärkeämpiä asioita.- Anonyymi
Kaikki nykyiset autot toimii ongelmitta ensimmäisen 100tkm. Ensimmäinen remontti tulee ennen 200tkm. Se on jarruremontti,koska palat eivät ole ikuisia. Minun Skodalla on ajettu melkein 300tkm. Siihen on tehty vain huollot ja jarruremppa.
- Anonyymi
Sama juttu, tosin meillä on kolme autoa joista kaksi Toyotaa ovat ihmisten liikutteluun ja yksi on talvet seisova harrasteajoneuvo. Tuon isännän Land Cruiserin hinnalla saisi jo aika näyttävän BMW:n jos sellainen kiinnostaisi.
Outoa, että jotkut näkevät niin paljon vaivaa millä muut ajelevat. Itse en noteeraa näitä Bemareita tai muitakaan liikenteessä. Kaikki uudet autot ovat samaa harmaata merta. - Anonyymi
Asiaa!
- Anonyymi
Aloittaja on pienimunainen trolli joka ei ymmärrä, että suurin osa Suomen teillä liikkuvista uusista autoista on velkarahalla ostettuja. Siis osamaksulla ostettuja autoja johon ei tarvita perintöä. Sellaisen voi ostaa jokainen työssäkäyvä jos haluaa. Lainaehtoja voi rukata mielin määrin jos haluaa rahojaan autoon laittaa.
P.s. Olet kyllä muuten harvinaisen lapsellinen jos olet 58v. - Anonyymi
Itse huvittuneena seurasin erästä episodia moottoritien rampilla. Rampilta moottoritielle ajaa ensin ihan uusi VW Polo jollain 1 litran koneella ja perässä tulee vanha ruosteinen bemarin ritsa. Ja eikös heti moottoriteille päästyä bemarikuski laittoi tallan pohjaan, kuului kaamea ulvonta ja juuri ja juuri pääsi hädin tuskin ohitse Polosta. Polo kuskin ei olisi tarvinnut kuin painaa vähän kaasua ja moderni Polo olisi kadonnut maisemaan Bemarilta.
- Anonyymi
Ei varmaan ole kauhean vertailukelposia, jos polo on uusi ja bemari 20v vanha.
- Anonyymi
Heh saatana 1 litrainen poloinen tukkii tien 20 vuotiaalta 330i bemarilta, paukut riittää niittämään noita saatanan pieniä näpsäköitä tien tukkeita!
- Anonyymi
Taitaa olla suurin syy, persaukisuus Toyotan omistamiseen tietämättömyyden lisäksi.
- Anonyymi
"Minä olen siinä onnellisessa asemassa, että taloudelliset syyt eivät pakota minua ajamaan Toyotalla. Voisin hyvin ajaa vaikka tuliterällä Mersulla, mutta en näe siinä olevan mitään järkeä.
Haluan ajaa sellaisella autolla, jonka voi jokapäiväisessä elämässä täysin unohtaa. Kun pihassa seisoo Toyota, niin silloin voi olla varma siitä, että matkaan pääsee varmasti ilman arpomista. Auton varmatoimisuus ja huolettomuus ovat minulle paljon statusta tärkeämpiä asioita."
Asiaa. - Anonyymi
Provo herännyt palstalle, mutta aina niin sontasuoltaja että lukaisin mielenkiinnosta provon sepostuksen.
Siitä ollaan montaa mieltä mikä olisi paras auto makuasioita paljolti, mutta kehuit Bmw.tä ja Italian kulkupelejä.
Käänsit asiat päälaelleen, eli homma on niin että luotettavimmat autot tulevat Japanista ja Toyota konsernilta. Saksalaiset autot ovat kalliimpia samoilla herkuilla varustettuna kuin Japanilaiset. Italialaiset eivät ole luotettavaa autoa edes valmistaneet. Unohda nuo Ferrarit ja elä edes kokolukassa. Katsastustulokset ovat näyttäneet vuosia Japanilaisten autojen juhlaa ja sehän hiostuttaa kalliiden "premium" autovalmistajien suunnittelijoita ja johtajia. Osta minkä haluat mutta uhoilu ei siitä tee parempaa.
Lue lisää
Miksi ihmeessä valitsisin auton pelkästään luotettavuuden perusteella? Aivan idiootin hommaa.
No...Taidat olla se kuuluisa "venttiilinkumiauvo" kun luotettavuudesta et ole ilmeisesti kuullutkaan ;) Autoilla liikutaan kun tarvetta, ei korjata kun tarve liikkua, siksi Toyota. - Anonyymi
Mikään ei ole niin paha asia, kuin suomalainen kateus ! Antakaa sen naapurin ajaa vaikka Ladalla rauhassa tai jos se BEMARI haittaa, niin ostakaa ISOMPI itselle.
- Anonyymi
Noita ketjuvikaisia ja loppuunpoljettuja Bemarin 5 sarjaa saa jo alle kymppitonnilla. En tiedä miksi nuo kateutta aiheuttaa.
Harvalla on oikeasti varaa ostaa uutta Bmwtä käteisellä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noita ketjuvikaisia ja loppuunpoljettuja Bemarin 5 sarjaa saa jo alle kymppitonnilla. En tiedä miksi nuo kateutta aiheuttaa.
Harvalla on oikeasti varaa ostaa uutta Bmwtä käteisellä.Eihän kukaan järkevä Bemaria kadehdi, ainoastaan pilkkaavat autovalintaa. Bemarin hinnalla saa jo auton. Bemaristit ovat itse omalla ajokäyttäytymisellään saaneet huonon maineensa. Joskus -70 luvulla niillä ajeli varakkaat ja -80 luvulla joku myös sellaisen yli varojensa hankki, kun laina oli halpaa. Nykyään on kalustoa raijattu jostain ulkomailta kolarikorjattuina ym muuteltuina ja vikapommi laitetaan Suomen tielle kiertoon kun huomaavat mihinkä sontaan sekaantuivat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän kukaan järkevä Bemaria kadehdi, ainoastaan pilkkaavat autovalintaa. Bemarin hinnalla saa jo auton. Bemaristit ovat itse omalla ajokäyttäytymisellään saaneet huonon maineensa. Joskus -70 luvulla niillä ajeli varakkaat ja -80 luvulla joku myös sellaisen yli varojensa hankki, kun laina oli halpaa. Nykyään on kalustoa raijattu jostain ulkomailta kolarikorjattuina ym muuteltuina ja vikapommi laitetaan Suomen tielle kiertoon kun huomaavat mihinkä sontaan sekaantuivat.
Vai vikapommeja Bemarit? Kysypä asiaa vaikkapa Itä-Helsingin virolaisilta raksamiehiltä. Joka päivä meidänkin kulmilta starttaavat krapulassa töihin, alla musta BMW, osalla musta Audi tai Mersu. Ja aina lähtee, eivät jää tielle. Ajotapa myös kateutta aiheuttava eli menevät ohi sinusta(kin) joka tapauksessa, ajoit miten vaan. Johtuu noiden saksalaisten mahtavasta ajettavuudesta ja kunnon tehoista, tehoista jotka eivät ole poneja vaan hevosia. Tojotateroja kyrsii tuollainen suunnattomasti.
- Anonyymi
Toyotalla ajelee vähävarainen pelkäävä vässykkä joka uskoo että aasialainen kansanauto olisi vähävikainen, mutta kun ei ole ja se on lisäksi onneton ajaa ja kyyti on melua, huojakkaa ja kaikin puolin epämukavaa.
- Anonyymi
Onkos sossun kustantama mopokortti jo pellepelottomalla plakkarissa, vai mistä tuo jatkuva uho kumpuaa?
- Anonyymi
Erehdyin vertailemaan Suomessa saatavia uusia henkilöautoja vastaaviin mitä myydään muualla. Ja kyllä olen syntynyt väärään maahan.
Suomessa myytäviin asennetaan alitehoisia moottoreita, tai pilataan karsimalla vaihtoehdot vain dieseliin ja sitten estetään normikuluttajaa saamasta isoa autoa verotusteknillisesti.
Otan esimerkkitapaukseksi automerkki Kian. Tarpeeksi neutraali. Koskee muitakin.
Jokainen voi käydä vaikka vertailemassa Kian samat mallit mitä Suomessa saa, Australian vastaaviin. Katso moottorit. Koeta olla katsomatta hintaa ja käyttämättä valuuttamuunninta.
Erityisen häiritseväksi asia muuttuu, kun katsot malliston suurimman maasturin. Huomaat että Suomessa verotusteknisesti pidetään turvallisemmat autot pois normikuluttajan ulottuvilta (28.000€ vastaan 50.000€). Ei myöskään voi valita V6 bensakoneella, jotta on pakko maksella dieselin ylimääräisiä pakkomaksuja.
Samoin myös suomessa pilataan autoja luokittelemalla niitä Business-luokkaan, ja laittamalla vaihtoehdoksi vain diesel kone, että tulisi mahdollismman kalliiksi omistaa.
Kyse ei ole päästöistä. Ei ole ikinä ollut.- Anonyymi
Ei välttämättä koko mutta voimat.
BMW 1-sarjalainen alkaen hinta ausseissa tonnin kalliimpi kuin Suomessa. Rahtikulut? Mutta saman mallin tehokkain versio sielä 12.500 euroa halvempi kuin Suomessa.
- Anonyymi
"Taloudelliset syyt pakottaneet ajamaan Toyotalla."
Minullakin on taloudelliset syyt pakottaneet ajamaan noilla halvoilla saksalaisilla. Jos olisi rahaa kuin roskaa, niin ajaisin uudella Rolls-Roycella, tai Bentleyllä.- Anonyymi
Bentley ja R-R ovat molemmat saksalaisomistuksessa. Tekniikka tulee pääasiassa Saksasta vaikka kokoonpano tehdään Briteissä. Ottaisit vähän selvää asioista ennen vuodatuksiasi.
- Anonyymi
Jos tädillä olisi munat niin täti olisi setä. Jos olisi sitä ja tätä niin kyllä pullistelisin, mutta autoon en kyllä sijoittaisi. Miksi sijoittaisin huonoimpaan mhdolliseen ? Onneksi on ikää jo niin paljon että tajuaa maailman menosta jo muutakin kuin automerkillä leuhkimisen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Bentley ja R-R ovat molemmat saksalaisomistuksessa. Tekniikka tulee pääasiassa Saksasta vaikka kokoonpano tehdään Briteissä. Ottaisit vähän selvää asioista ennen vuodatuksiasi.
Niin on Volvokin sitten kaiketi kiinalainen, kun sen kerran omistavat. Itse autothan tehdään kylläkin Ruotsissa. Ottaisit sinäkin vähän selvää, mikä ero on omistuksella, ja auton valmistusmaalla ennen vuodatuksiasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Bentley ja R-R ovat molemmat saksalaisomistuksessa. Tekniikka tulee pääasiassa Saksasta vaikka kokoonpano tehdään Briteissä. Ottaisit vähän selvää asioista ennen vuodatuksiasi.
Jos esim. Minä ostaisin Audin, Mesen, Bemarin, Opelin, ja Volkkarin itselleni, niin olisivatko ne sen jälkeen sinun mielestäsi Suomalaisia automerkkejä?...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin on Volvokin sitten kaiketi kiinalainen, kun sen kerran omistavat. Itse autothan tehdään kylläkin Ruotsissa. Ottaisit sinäkin vähän selvää, mikä ero on omistuksella, ja auton valmistusmaalla ennen vuodatuksiasi.
Omistus on vain yksi aspekti. VW ja BMW eivät ole pelkästään omistajia vaan toimittavat myös tekniikan Bentley ja R-R-autoihin. Onko W-12 kone Bentleyn kehittämä vai tuleeko se VW Phaetonista?
Et selkeästi ymmärrä mitään autotekniikasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Omistus on vain yksi aspekti. VW ja BMW eivät ole pelkästään omistajia vaan toimittavat myös tekniikan Bentley ja R-R-autoihin. Onko W-12 kone Bentleyn kehittämä vai tuleeko se VW Phaetonista?
Et selkeästi ymmärrä mitään autotekniikasta.Sinä et näköjään ymmärrä mistään mitään. Onko esim. 80/90 luvun Bentleyt varustettu saksalaisella tekniikalla sinun mielestäsi? Pitävät sitäpaitsi vieläpä paremmin tuon hintansakin, kuin nyky Bentleyt. Ovat vielä niitä alkuperäisiä, johon ei saksalaiset ole vielä onnistuneet sotkemaan näppejänsä niihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos esim. Minä ostaisin Audin, Mesen, Bemarin, Opelin, ja Volkkarin itselleni, niin olisivatko ne sen jälkeen sinun mielestäsi Suomalaisia automerkkejä?...
TIETENKIN!!! OLISI UPEAA AJAA SUOMALAISELLA AUDILLA, MESELLÄ BEMARILLA, OPELILLA, tai VOLKKARILLA!!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Omistus on vain yksi aspekti. VW ja BMW eivät ole pelkästään omistajia vaan toimittavat myös tekniikan Bentley ja R-R-autoihin. Onko W-12 kone Bentleyn kehittämä vai tuleeko se VW Phaetonista?
Et selkeästi ymmärrä mitään autotekniikasta.Toimittaako kiinalaiset Ruotsissa kasattuihin Volvoihin omaa tekniikkaansa? Siinäpä sinullekin pohtimista. Älä kuitenkaan menetä yöuniasi asian suhteen.....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä et näköjään ymmärrä mistään mitään. Onko esim. 80/90 luvun Bentleyt varustettu saksalaisella tekniikalla sinun mielestäsi? Pitävät sitäpaitsi vieläpä paremmin tuon hintansakin, kuin nyky Bentleyt. Ovat vielä niitä alkuperäisiä, johon ei saksalaiset ole vielä onnistuneet sotkemaan näppejänsä niihin.
Ymmärsit tyrineesi tämän jutun ja yrität paikata tyrimistäsi vanhoilla jutuilla. VW ja BMW ovat kuskin paikalla Bentleyssä ja R-R;ssä. Kiinalaiset ovat vähän eri juttu kun heillä on vain rahaa. Ei Teknistä osaamista niinkuin saksalaisilla.
Siinähän selität, kaikki näkevät millainen pelle olet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärsit tyrineesi tämän jutun ja yrität paikata tyrimistäsi vanhoilla jutuilla. VW ja BMW ovat kuskin paikalla Bentleyssä ja R-R;ssä. Kiinalaiset ovat vähän eri juttu kun heillä on vain rahaa. Ei Teknistä osaamista niinkuin saksalaisilla.
Siinähän selität, kaikki näkevät millainen pelle olet.Sinä tässä se pelle olet!! Et näköjään ymmärrä mistään mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä tässä se pelle olet!! Et näköjään ymmärrä mistään mitään.
Tuo inttämisesi on turhaa lässytystä kaikille jotka ymmärtävät edes tekniikan perusasiat. Kerropa nyt vaikka aluksi mihin Bentleyn W-12 motti perustuu. Olisiko se perustaltaan VW Phaetonin kone? Miten on päässyt käymään niin että maailmassa on vain kaksi automerkkiä jotka käyttävät W-12 koneita?
Ja vieläpä niin että ensin VW;ssä ja sen jälkeen Bentleyssä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä tässä se pelle olet!! Et näköjään ymmärrä mistään mitään.
No kerro toki missä asiassa olen väärässä. Tiedfät itsekin että olet todella hukassa ja sulla ei ole muuta jäljellä kuin loputon inttäminen. Mitään oikeita perusteluja sulla ei ole, pelkästrään tyhjää inttämistä. Pelle.
- Anonyymi
Ja Rollsin voimalinja on versio 7-sarjan bemarista. Haluatko nolata itsesi vielä pahemmin pelle? Onko sulla mitään perusteita väittää ettei Bentleyt ja Rollsit perustu VW:n ja BMW:n teknologiaan?
Pelle. - Anonyymi
Hei pelle. Loppuiko eväät kun alettiin puhumaan tekniikasta?
- Anonyymi
Kuka pelle sitä Toyotalla ajaa ja sitten maksattaa vielä selkäleikkauksensa yhteiskunnalla vai ? Penkki on kuin lypsyjakkara...
- Anonyymi
Minulla on aina sellainen asema elämässä, älä etsi halvempaa, mutta etsi, mistä ansaita puuttuvat varat tämän tai toisen tuotteen ostamiseksi, ja varsinkaan sellaista asiaa kuin autoa ei voida säästää ollenkaan, sinun on otettava mitä pidät epäröimättä, ja jos sinulla ei ole tarpeeksi, ansaitse sitten ylimääräistä rahaa , mieti, kuinka voit lisätä tulojasi, muuten on olemassa erinomainen artikkeli, katso täältä https://playappcasino.com/yeti juuri täällä on erinomaisia tapoja ansaita rahaa Internetissä päätyön lisäksi ja ilman ammattitaitoa, käytä sitä))
- Anonyymi
Vähävaraisuus ja tyhmyys on Toyotan omistamisen syyt, aina ja ikuisesti.
- Anonyymi
Moni saksalaismerkki on tullut, VW etunenässä kuuluisaksi asiakkaittensa huijaamisesta eikä se laatu ja kestävyyskään ole aina oikein päivänvaloa kestänyt. On ollut kaikenlaista lopezlaatua, surkeita ketjujakopäitä, rajua öljynsyöntia ja laaduttomia vaihteistoja. Pitäisikö alkaa kadehtimaan?
- Anonyymi
Mikäs on trollatessa, kun kaikki menee "Penttisi" (ent. "Vesa") piikkiin. Jatka valitsemallasi linjalla.
- Anonyymi
Vähävaraisuus ja tyhmyys on Toyotan omistamisen syyt, aina ja ikuisesti.
***********
Enempää ei arviosi olisi voinut mennä pieleen. Minä en ole vähävarainen enkä tyhmä, mutta siitäkin huolimatta ajelen hybridi-Tojotalla. Tykkään vain niin paljon siitä, että auto toimii luotettavasti ja varmasti kaikkina vuoden- ja vuorokaudenaikoina, joten varmatoiminen Tojota on minulle ainoa vaihtoehto.
Vuoteen 1997 asti korjailin melkein jokaisena viikonloppuna epävarmoja saksalaisia vikapesiä, enkä tosiaan halua palata enää takaisin siihen elämänvaiheeseen. Loppuelämäni ajelen vain Tojotalla, kunnes ajokortti otetaan minulta pois. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vähävaraisuus ja tyhmyys on Toyotan omistamisen syyt, aina ja ikuisesti.
***********
Enempää ei arviosi olisi voinut mennä pieleen. Minä en ole vähävarainen enkä tyhmä, mutta siitäkin huolimatta ajelen hybridi-Tojotalla. Tykkään vain niin paljon siitä, että auto toimii luotettavasti ja varmasti kaikkina vuoden- ja vuorokaudenaikoina, joten varmatoiminen Tojota on minulle ainoa vaihtoehto.
Vuoteen 1997 asti korjailin melkein jokaisena viikonloppuna epävarmoja saksalaisia vikapesiä, enkä tosiaan halua palata enää takaisin siihen elämänvaiheeseen. Loppuelämäni ajelen vain Tojotalla, kunnes ajokortti otetaan minulta pois.Rassailit autojasi viikonloput, eli todistit varattomuutesi. Tyhmyytesi todistit lopputarinalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikäs on trollatessa, kun kaikki menee "Penttisi" (ent. "Vesa") piikkiin. Jatka valitsemallasi linjalla.
Kun Toyotan omapojalla alkaa jutut loppumaan ja Toyotan kurjuus menee ihin alle, niin hän kaivaa tuon viimeisen oljenkortensa Pentin esiin.
- Anonyymi
Varattomuus, tyhmyys, tietämättömyys ja laumasielu syitä ostaa Toyotan.
- Anonyymi
Varattomuus, tyhmyys, tietämättömyys ja laumasielu syitä ostaa Toyotan.
***********
Minusta on ihan sama, millaisilla määritteillä meitä Tojotan ostaneita papparaisia nimitellään. Tärkein asia ainakin minulle on se, että auto toimii kaikissa olosuhteissa varmasti ja luotettavasti. Sehän normaalin käyttöauton tarkoituskin on.
Minua ei pätkääkään kiinnosta se, että pystyisin jollakin epävarmalla saksalaisella premiumautolla saattamaan naapurini kateellisiksi. Minulla on todella mukava elämä, sillä kaikki viisaat naapurinikin ovat sitä mieltä, että Tojota on paras ja luotettavin auto.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih517016Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7033123Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831310Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.981291- 841285
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631187- 891180
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2361136Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2181120- 761046