Kysyn saksalaisilta turisteilta, että
"Missä Saksan osissa olette käyneet?"
Saksalaiset turistit vastaavat, että vain parissa paikassa.
- En ole käynyt kotikuntani pidemmällä kuin parissa kohteessa.
Ihmettelen, että miten on syntynyt maassa, eikä ole matkustanut siinä yhtään!
Ai, niin kun Saksa on iso maa.
Mietin, että Suomi on viisi miljoona ja ehkä se vaikuttaa siihen, että teen sellaisia kysymyksiä ja petyn, koska saksalaiset turistit eivät oikeastaan tiedä omasta maastaan mitään. Heillä ei ole mitään sanoa asiasta kuin asiasta.
Jos Suomi olisi 60 000 000 asukkaan maa, niin missä minä kävisin?
Monet saksalaiset eivät osaa edes keskustella keskenään.
Intiassa on sama ilmiö, että yksi aluepiiri on erilainen siinä määrin, että tuntuu toisten piirien mielestä ulkomailta.
Emme Suomessa ymmärrä.
Missä Saksassa olette matkustelleet?
3
196
Vastaukset
- Anonyymi
Minä en kävisi Turussa enkä Tampereella. En ylipäätänsä kehäkolmosen ulkopuolella. No, korkeintaan Hyvinkäällä ja Mäntsälä on tietenkin mielessäin.
- Anonyymi
En minäkään ole jo eläkeikäisenä helsinkiläisenä käynyt Espoossa ja Vantaalla vain, kun lentänyt ulkomaille. Tampereella olen käynyt kerran ja Joensuussa kerran Ilosaari-rockfestareilla nuorena.
- Anonyymi
No ei tamperetta pohjosemmaksi juuri. Kerran oulussa ja kerran pohjanmaalla ja se kerta riitti. Itä suomalaisen kanssa ei synkkaa ollenkaan ja ollaan ihan eri planeetalta. Jos töissä sovitaan deadline, niin se on itäsuomalainen joka se möhlii. Toinen asia pensasaidan leikkaus, että kun ei mee perille, kun muutkin leikkaa, niin pitää sen idän ihmeenkin leikata ja muutenkin pitää tontti siistinä, ei tää mikään venäjä ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih395150Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5181720Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53921- 59860
- 228814
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50803Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58738