Hei.
Kyselisin arvon palstalaiset kommentteja kuinka paljon esimerkiksi oma haaveauto joillaisia olisi nyt suht edullisesti tarjolla, Chrysler 300c kuluttaa moottoriteillä kun nopeutta on noin 100 km/t.
Itsellä käytössä Sebring 03 vuosimallia kaikilla herkuilla, mm nahkapenkit yms, mutta nyt olisi kiikarissa toisen auton etsintä työmatka ajoon.
Työmatkaa on reilu 100 kilometriä per suunta, siis 200 päivässä mutta 90 % pelkkää moottoritietä ja kovasti polttelisi ostaa juuri 300c mallinen chrysler koska niitä saa nykyään todella edullisesti.
Talveksi olen nykyään valinnut kitkarenkaat, koska suoralla tiellä niilläkin pysyy reitillä.
Kovasti näitä on haukuttu ja varmasti jotain todenperääkin on jutuissa, mutta koska ajan käytännössä vain moottoritietä niin uskoisin jo pelkästään sillä välttyvän monelta harmilta.
Vakuutukset ja verot noin suurinpiirtein samaa luokkaa loppupeleissä Sebringin ja 300c välillä, ainut mitä en ole saanut tosiaan selville on moottoritiekulutus.
Jotain muutakin käyttöjenkkiä voi raati suositella, mutta ilmeisesti dieselit ovat käyttöiältään kovemmassa maineessa niin siihen olen itsekin pyrkimässä.
Myös muita mainittavia asioita 300c mallista kuuntelen mielelläni, mieleni tekisi jo juosta ostamaan uusi auto mutta kuuntelen mielelläni entisten omistajien kommentteja mitä kannattaa ottaa huomioon.
Kiitokset ja viikonloput.
Jenkki motarille
10
73
Vastaukset
- Anonyymi
Kannatan itse bensa Hemiä, mutta samapa tuo mikä kone. Alle kympillä menee Chrysler 300C matka-ajossa. Pyöriiköhän jossain 8-9l nurkilla.
- Anonyymi
Jos muita käyttöjenkkejä saisi ehdottaa niin sämpylämallin Chevrolet Caprice 1991-1996 tai samaa koria käyttävät Buickilta (1991-1996) sekä Oldsmobilelta (1991-1992).
En usko että tämmöisiä haettiin, mutta näen ne itse käyttöjenkkeinä. Itsellä ympärivuotisessa käytössä 1991 Caprice niin hyvin on toiminut.- Anonyymi
Moottoritiellä taitaa suurin osa autoista, merkistä riippumatta syödä sen 7-9 litraa joten itsekin kun on päässyt jenkkiin makuun ymmärrän hyvin että mielummin silloin ajellaan amerikan/amerikkalaisella valmisteella mielummin kuin hajuttomalla, mauttomalla ja värittömällä corollalla.
Lisää käyttöjenkkejä kuuntelisin itsekin, itselle järjestyi noin 10 000 euron laina jolla ajattelin hankkia kunnon menopelin jota ei tarvitsisi moneen vuoteen enää vaihtaa.
Harmi että 2000 luvun käyttöjenkkejä ei juuri ole näköpiirissä, paitse mustangit jne...
- Anonyymi
Kulutusta voi tiputtaa myös sillä, että välttää cruicen käyttöä. Nyt moni ajattelee että sehän se just on se juttu matka-ajossa, ettei tarvii kaasua painella ja kytätä nopeusmittaria koko ajan. Vastapuolena on kokoajan kallistuva polttoaineen hinta, kyllä helposti saa eurooppalaisilla litran pois, jenkeiltä voi saada kaksikin litraa kulutusta pois. Periaatteena mitä enemmän auto kuluttaa normaalisti, sen suurempi säästö. Varsinkin Hki- Turku välillä, missä on isojakin ylä- ja alamäkiä , kannattaa tiputtaa nopeus jyrkimmässä kohdassa vaikkapa 90:iin, ja vastaavasti alamäessä nostaa 110:iin. Onhan se nolo jos pikkufiiatti menee ohi ylämäessä. Mutta jokainen tyylillään.
- Anonyymi
Ostakaa autoja jolla on varaa ajella. Älytöntä itsensä kidutusta, pakko saada jenkkilotja jolla sitten kikkailtava että ei mene polttoainetta. Joku kunnon iso dieseli saksasta alle, menee 5 -6 litraa satasella, kulkee ja lähtee varmaan riittävästi, 170-250 hp ja 400- 500 Nm vääntöä. Sitäpaiten varmaan parempi ajaa kuin nuo amerikan autot.
Jos se pakkomielteen takia oltava amerikkalainen niin sitten ei voi kun kärsiä. - Anonyymi
> Kulutusta voi tiputtaa myös sillä, että välttää cruicen käyttöä.
Niin, kulutus tippuu, kun esim. 102 km/h tasanopeuden sijaan pumpataan ajonopeutta 80-95 ja keskari on 92. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ostakaa autoja jolla on varaa ajella. Älytöntä itsensä kidutusta, pakko saada jenkkilotja jolla sitten kikkailtava että ei mene polttoainetta. Joku kunnon iso dieseli saksasta alle, menee 5 -6 litraa satasella, kulkee ja lähtee varmaan riittävästi, 170-250 hp ja 400- 500 Nm vääntöä. Sitäpaiten varmaan parempi ajaa kuin nuo amerikan autot.
Jos se pakkomielteen takia oltava amerikkalainen niin sitten ei voi kun kärsiä.Amerikkalaiset on hyviä autoja ajella, ja joku perus käyttöjenkki 80-luvulta tähän päivään vie sen 9-15l/100km. Plussana vielä että varaosat on halpoja eikä tarvitse olla koko ajan korjaamolla kuten noissa tusina saksalaisissa on tapana. Jenkki v8 lämpeneekin nopeammin ja pitää maltillisempaa ääntä, ettei korvat ole koko ajan sotkussa jossain dieselin säksätyksessä.
- Anonyymi
300 c diesel, mistä moottori lainattu autoon, lienee eurooppalainen erikoisuus, tuskin ollut USAn markkinoilla saatavilla tuota ?
- Anonyymi
Ameriikas ei ole diesel mallia, Mersun motti on värkätty Italiassa euro markkinoille ja on aivan kelpo peli!
- Anonyymi
Mersun moottori ja muu tekniikka sama kuin Dodge challenger.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod336694- 376153
- 293414
- 452870
- 342634
- 152328
- 372168
- 162026
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons471890En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191777