Hei! Aloitin juuri syömään femoston 1/10 tabletteja lähinnä univaikeuksien takia. Minulla ei ole vielä menopaussia, mutta olen 53 v ja oletan, että oireet liittyvät vaihdevuosiin tässä iässä. Onko muita, jotka ovat aloittaneet lääkkeen ennen kuukautisten loppumista? Entä onko auttanut unettomuuteen. Mitä muita vaikutuksia lääkkeestä on ollut?
Lisäksi erityisesti kiinnostaa mihin kellonaikaan otatte lääkkeen? Pitäisikö ottaa aamuisin vai ottaako joku esim. illalla. Onko lääkkeen ottoajalla vaikutusta uneen tai johonkin muuhun?
Tässäpä olikin paljon kysymyksiä. Kiva jos joku viitsisi kommentoida :)
Femoston univaikeuksiin
4
1490
Vastaukset
- Anonyymi
Minä aloitin myös Femoston 1/10-valmisteella ja minulla oli vielä säännölliset kuukautiset. Ultrassa todettiin, että toinen munasarja oli vaihdevuositilassa. Minulla oli tuolloin jo oireita, pelkästään psyykkisiä. Femoston ei kuitenkaan auttanut erityisesti ja vaihdoin Trisekvensiin. Tällä hetkellä käytän Femoston 2/10:tä ja sen lisäksi geeliä. Otan pillerit aamulla, koska keltarauhashormoonijakso tuntuu aiheuttavan minulle unettomuutta. Se aiheuttaa myös muita epämiellyttäviä psyykkisiä oireita. Jos pystyt nukkumaan, niin keltarauhashormonipilleri kannattaa ehkä ottaa mieluummin illalla, niin vältyt pahimmilta psyykkisiltä oireilta päivällä.
- Anonyymi
Kiitos vastauksesta :). Joo, enpä tiedä onko näistä pillereistä apua mihinkään omalla kohdallani. Unettomuuteen luulin auttavan, mutta aamuyön heräilyä on edelleen. Täytynee jatkaa jonkin aikaa ja miettiä sitten vaihtoehtoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos vastauksesta :). Joo, enpä tiedä onko näistä pillereistä apua mihinkään omalla kohdallani. Unettomuuteen luulin auttavan, mutta aamuyön heräilyä on edelleen. Täytynee jatkaa jonkin aikaa ja miettiä sitten vaihtoehtoja.
Estrogeeni auttaa vaihdevuosien univaikeuksiin, kunhan annos ja antotapa on sopiva. Ihon kautta annosteltuna on turvallisin. Itse käytän geeliä tuubista ja sopivan annoksen löydyttyä olen nukkunut todella hyvin. Alku oli tosi vaikeaa parin-kolmen tunnin unilla pätkissä, mutta vaihdevuosioireisiin perehtyneen lääkärin huomaan pääatyäni asia korjaantui kokonaan parissa viikossa. Voimia Sinulle ❤️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Estrogeeni auttaa vaihdevuosien univaikeuksiin, kunhan annos ja antotapa on sopiva. Ihon kautta annosteltuna on turvallisin. Itse käytän geeliä tuubista ja sopivan annoksen löydyttyä olen nukkunut todella hyvin. Alku oli tosi vaikeaa parin-kolmen tunnin unilla pätkissä, mutta vaihdevuosioireisiin perehtyneen lääkärin huomaan pääatyäni asia korjaantui kokonaan parissa viikossa. Voimia Sinulle ❤️
Kiitos ❤ Täytyy varmaan olla pian lääkäriin yhteyksissä, jos vaikka annoksen säätäminen auttaisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374765Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j4851460Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77913
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53891- 59840
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48748Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses57707