https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/hs-puolustusvoimat-hankkii-tuhansia-android-tabletteja-hintalappu-noin-6-5-miljoonaa-euroa/7971462
2000€ kpl
Vai androidit hommaavat windowsien tilalle.
Windows ei ole luotettava, mutta eipä ole se androidikaan.
Melkoista rahantuhlausta, ellei sitten ole suomalaista tekoa se padi.
Tilaamalla ulkomailta saa aina mukaan ulkomaisen vakoilusovelluksen ja takaportin sekä muuta turvattomuutta.
Pakko arvostella puolustusvoimia
11
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Ihan mielenkiinnosta, millä tietämyksellä ja alan osaamisella arvostelet asiaa?
Veikkaan että kyseessä on tietämättömyyden syvä rintaäänesi?- Anonyymi
Kuule, kun on mikro-ohjain, niin softalla sitä käytetään.
Ellet itse tee softaa, tai tarkasta sitä, niin mistä tiedät mitä sieltä löytyy?
Toinen on, ellet näe piirien kaavioita, niin mistä tiedät mitä siellä on kätkettynä.
Esim. tietyn tyyppinen "häiriöpiikki" sähköverkossa voi toimia signaalina ja aktivoida jonkin toiminnon.
Tietoa kulkee sähköverkossakin.
Jos se on mahdollista ja jos sillä saadaan hyötyä, niin miksi ei tehtäisi?
Puhelin ja tietokone toimii, ihan softasta kiinni mitä koneella tapahtuu ja koodaajasta kiinni, mitä käyttäjille näistä asioista kerrotaan. - Anonyymi
Jatkan vielä.
Oletetaan, että tulee sota.
Jos meillä ei ole fyysistä katkaisija gps, kameraan, mikrofoniin tms. joita ohjataan softalla, niin jos meillä on käytössä tekniikkaa, joka on hakkeroitu tai siihen päästään käsiksi, niin siellä taustalla voi ollakin gps paikannus päällä ja tieto suoraan viholliselle.
Taustalla se voi pitää jonkin verkon päällä vaikka sinulle näytetään että verkko pois päällä.
Sitten sota-aikana se voisi ihan taustalla logata itsensä huomaamattomasti vaikka 4g tai 5g verkkoon ja lähettää sijainnin.
Minä voisin koodata nappulan jota painamalla vaihtuu verkkokuvake ja näytetään käyttäjälle teksti ei yhdistetty verkkoon tms.
Samalla kone voisi ottaa yhteyden vaikka tiettyyn piilotettuun verkkoon ja muuten vain lähetellä sinne sijaintia tms.
Se että sinä näet," ei yhteyttä verkkoon", se ei tarkoita välttämättä, ettei sitä yhteyttä olisi.
Tai jos joku sanoo, puhelua ei nauhoiteta, tai ei sano, niin mistä sen tiedät ettei nauhoiteta?
luottamusko sen takaa? sana vai paperi ja allekirjoitusko sen vakuuttaa?
Vai laki ettei niin saa tehdä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jatkan vielä.
Oletetaan, että tulee sota.
Jos meillä ei ole fyysistä katkaisija gps, kameraan, mikrofoniin tms. joita ohjataan softalla, niin jos meillä on käytössä tekniikkaa, joka on hakkeroitu tai siihen päästään käsiksi, niin siellä taustalla voi ollakin gps paikannus päällä ja tieto suoraan viholliselle.
Taustalla se voi pitää jonkin verkon päällä vaikka sinulle näytetään että verkko pois päällä.
Sitten sota-aikana se voisi ihan taustalla logata itsensä huomaamattomasti vaikka 4g tai 5g verkkoon ja lähettää sijainnin.
Minä voisin koodata nappulan jota painamalla vaihtuu verkkokuvake ja näytetään käyttäjälle teksti ei yhdistetty verkkoon tms.
Samalla kone voisi ottaa yhteyden vaikka tiettyyn piilotettuun verkkoon ja muuten vain lähetellä sinne sijaintia tms.
Se että sinä näet," ei yhteyttä verkkoon", se ei tarkoita välttämättä, ettei sitä yhteyttä olisi.
Tai jos joku sanoo, puhelua ei nauhoiteta, tai ei sano, niin mistä sen tiedät ettei nauhoiteta?
luottamusko sen takaa? sana vai paperi ja allekirjoitusko sen vakuuttaa?
Vai laki ettei niin saa tehdä?Sitten lisää, jos tällainen systeemi olisi, se huomattaisiin kun kone ottaa yhteyttä.
Kyllä, jos sitä siis testattaisiin.
Mutta se on salainen ase, sitä ei testailla julkisesti ja kun sitä käytetään, niin se paljastaa kaikkien olinpaikan, sitten lähtee ohjukset ja pian nämä paikat on tuhottu.
Se aktivoidaan sota-tilassa.
Eli kun sitä käytetään, silloin se mahdollisesti paljastuu, mutta silloin on jo myöhäistä, kun ohjus on matkalla tuhoamaan sen kohteen.
Joka omistaa sen, se voi käyttää sitä vihollisiaan vastaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuule, kun on mikro-ohjain, niin softalla sitä käytetään.
Ellet itse tee softaa, tai tarkasta sitä, niin mistä tiedät mitä sieltä löytyy?
Toinen on, ellet näe piirien kaavioita, niin mistä tiedät mitä siellä on kätkettynä.
Esim. tietyn tyyppinen "häiriöpiikki" sähköverkossa voi toimia signaalina ja aktivoida jonkin toiminnon.
Tietoa kulkee sähköverkossakin.
Jos se on mahdollista ja jos sillä saadaan hyötyä, niin miksi ei tehtäisi?
Puhelin ja tietokone toimii, ihan softasta kiinni mitä koneella tapahtuu ja koodaajasta kiinni, mitä käyttäjille näistä asioista kerrotaan.Ihan mielenkiinnosta, näytät uskovan, että olet ihan yksin tietoinen tietotekniikkan liittyvistä riskeistä.
Miksi arvelet, ettei pv olisi tietoinen tuon suunnan asioista oleellisesti sinua perusteellisemmin? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta, näytät uskovan, että olet ihan yksin tietoinen tietotekniikkan liittyvistä riskeistä.
Miksi arvelet, ettei pv olisi tietoinen tuon suunnan asioista oleellisesti sinua perusteellisemmin?En usko olevani yksin tietoinen asioista, mutta minulla on vilkkaampi mielikuvitus kuin PV henkilökunnalla yleensä.
Myös harrastuksien puolesta minulla on hieman enemmän hajua siitä, mitkä "uudet" asiat ja innovaatiot ovat mahdollisia.
Esim tuo sota-ajan tabletti alempana, täysin mahdollinen kapistus ja jos kertoisin sen "käyttiksestä" tai järjestelmästä, niin se olisi voittamaton järjestelmä, se jääköön salaisuudeksi.
Ja toisaalta, jos tilaan jonkun toisen tekeleen, niin en voi olla varma mitä extraa mukana saan, ellen ole valvomassa ja tarkastamassa.
Kyse on myös siitä, mihin nykymaailmassa voi luottaa.
Kaikkialla raha määrää.
Ulkomaat vs kotimaa, kotimaa on turvallisempi ja luotettavampi.
;) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En usko olevani yksin tietoinen asioista, mutta minulla on vilkkaampi mielikuvitus kuin PV henkilökunnalla yleensä.
Myös harrastuksien puolesta minulla on hieman enemmän hajua siitä, mitkä "uudet" asiat ja innovaatiot ovat mahdollisia.
Esim tuo sota-ajan tabletti alempana, täysin mahdollinen kapistus ja jos kertoisin sen "käyttiksestä" tai järjestelmästä, niin se olisi voittamaton järjestelmä, se jääköön salaisuudeksi.
Ja toisaalta, jos tilaan jonkun toisen tekeleen, niin en voi olla varma mitä extraa mukana saan, ellen ole valvomassa ja tarkastamassa.
Kyse on myös siitä, mihin nykymaailmassa voi luottaa.
Kaikkialla raha määrää.
Ulkomaat vs kotimaa, kotimaa on turvallisempi ja luotettavampi.
;)Eli, jos tiedän, että joku on mahdollinen ja pystyn sen itsekin tekemään, niin miksi sitä ei muut pystyisi tekemään?
jos se joku tapa hyökätä on mahdollista, niin se mahdollisuus kannattaa torjua.
Niinhän se toimii tietotekniikassakin, niitä reikiä ja haavoittuvaisuuksia etsitään, jotta ne voidaan paikata.
Sitten kiva juttu on ne torjunta ohjelmistot.
Otetaan nyt vaikka vakoilun estävä antivirus softa.
Jos se kertoo tietokoneesi on suojattu, eikä kameeraasi tai mikrofoniin saada yhteyttä, niin oletko suojattu?
Tämähän tässä on hauskin juttu, normaali pulliainen ehkä uskoo sen, miten on PV laita?
Minä en usko sitä ja jos PV uskoo, niin kumpi voisi olla paremmin varautunut asian tiimoilta, minä vai PV?
Mielikuvitus on tärkeä työkalu, sitä ei kannata aliarvioida.
Taisi Tesla ja Alberttikin sen tärkeydestä joskus mainita.
- Anonyymi
Niin mielestäni puolusvoimien olisi pitänyt hommata nimenomaan Huawein tabletit.
- Anonyymi
Ei, vaan puolustusvoimien tulisi rakentaa itse ne tabletit, jos ne on sota-aikanakin käytössä.
Kehittäisin mielelläni PV:lle myös tabletit sota-ajan käyttöön.
Siinä on sitten ir kamerat, sotaradiot, antennit, tehoakku, laserit, kompassit, paikannus, viestittely, kartta, mittarit, sensorit, näytteenotto, röntgen,ultraääni, kauko-ohjain, verensokeri, verenpaine, ekg, defibrillaattori, valo, käsien lämmitin, taskumatti ym.
siihen sitten liitetään mitä lisälaitteita vain tahdotaan myöhemmin.
Se olisi monitoimilaite.
- Anonyymi
Ei ne toimi pakkasessa kuitenkaan.
- Anonyymi
Uuden puolustusselonteon mukaan ei tule pakkasia vaan ilmastomuutoksen myötä tulee keskittyä jäähdytykseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih395150Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5181720Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53921- 59860
- 228814
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50803Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58738