Mint 20 Mint 19.3:n päälle?

Anonyymi

Asentuuko päälle vain tarvitaanko puhdas uudelleenasennus?

10

77

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei ole kokemusta, seuraava kysymys.

• Anonyymi

Ainakin vanhemmissa päivityksissä on ollut ongelmia. Parempi asentaa uudelleen, ja vaihtaa samassa yhteydessä myös Linux-jakelu johonkin luotettavampaan.

• Anonyymi

Mitäs ongelmia Mintissä on ollut? Mulla ei mitään. Käytin vuoden Fedoraa/Gnome Shellillä, on se Gnome vaan niin köpö kapistus, kun asensin Mint 20 päälle, ihan haksahdin miten paljon Cinnamon on valovuosia edellä käytettävyydessä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitäs ongelmia Mintissä on ollut? Mulla ei mitään. Käytin vuoden Fedoraa/Gnome Shellillä, on se Gnome vaan niin köpö kapistus, kun asensin Mint 20 päälle, ihan haksahdin miten paljon Cinnamon on valovuosia edellä käytettävyydessä.

Jossain 18.x versiopäivityksessä rikkoi koko asennuksen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Cinnamonia ollut minullakin aina käytössä.

• Anonyymi

Ei Mint ole windows.. Ei siinä mitään ongelmia ole!

• Anonyymi

Asentuu päälle, voi päivittää tai asentaa puhtaana.

• Anonyymi

Kannattaa tallentaa tarpeellinen ennen sitä muualle, niin ei harmita asennuksen tilttaus niin pahasti. Nimim. kokemusta on.

• Anonyymi

Varminta ja helpointa asentaa puhtaana. Samalla pääsee eroon vanhasta turhasta tauhkasta.

• Anonyymi

Ei Linux -distroja tarvitse asentaa uudelleen sillon kun distro halutaan päivittää uuteen versioon. Eikä uutta versiota myöskään asenneta vanhan päälle siten kuin mitä sillä voitaisiin tarkottaa esimerkiksi Windowsissa. Distro päivitetään uuteen versioon suoraan distron ohjelmalähteestä, eli repositorystä,.
      Se on sitten eri asia kuinka hyvin homma toimii Linux Mintissä.

Jokatapauksessa itse olen käyttänyt Debiania jo yli 22 vuotta enkä ole koskaan joutunut asentamaan distroa uudestaan sen takia, että olen halunnut päivittää Debianin uuteen versioon. Esimerkiksi ensi kesänä on tulossa uusi Debian versio, ja tulen päivittämään siihen ihan samalla lailla suoraan Debianin repositorystä Debianin paketinhallintatyökaluja käyttäen.
      T. miksuh

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      7084
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      38
      6514
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3564
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3110
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2764
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2522
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2198
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2086
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      1967
    10. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      34
      1820
    Aihe