Paljonko teidän sähkölaskunne on vuodessa

Anonyymi

Hei kiinostais tietää muiden sähkön kulutusta vositasolla

Itselläni on varaava sähkölämmitys ja ny t näinä leu y oina talvina taloni sähkönkulutuson ollut noin 13 000 kwh vuodessa
Takaa poltetaan ja noin 150m 2 on sisäyilaa

Kiiostaisi veailla onko maalämpö loppupelissä niin aloaa kuin puhutaan.

18

183

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

poltetaanko eestä myös? ps.. mistä kaukaa vieraat tulloo?

• Anonyymi

Hei kiinostais tietää miksi aloittajaa kiinnostaa muiden sähkölaskut?

• Anonyymi

Mietiskelen kun kun itsellä sähkölämmitys a joillakin maaläm m öllä sama vuosi kulutus k u in m i nulla sähköllä.

Sitten taasen joillakin niin kauheen halpaa maalämpö sähkölasku pieni.
        Eivät kui t enkaan tiedä vuosikulutusta an.

• Anonyymi

Terve aloittaja. Kuinka kauan olet asunut Suomessa vai olitko kovassa kännissä kun taiteilit tekstiä?

• Anonyymi

Mulla on huon tabletti a joudun kirjoittamaan nälläni.

Miten liittyy aloitukseen .

Etkö tiedä sähkönkulutasi vuodessa

• Anonyymi

160 m2 ja keskimäärin 18.000 kWh vuodessa. On teroiassa suora sähkölämmitys, vaan käytännössä ILP ja mm. tietokoneiden hukkalämpö.

Asennan mm. maalämpöpumppuja, vaan en ole itselleni sellaista tehnyt. En saa investointia kannattamaan, vaikka työ ei minulla maksa muuta kuin hikeä.

Jos tulee kylmä, niin ostan tehokkaamman tietokoneen. 1.000 W virtalähde lämmittää kummasti. Vastaavasti en suosittele pöytäkoneita passiivitaloihin, koska kesällä tulee todella kuuma. Passiivitalo = hanki läppäri.

• Anonyymi

K ulla malömpö sähköö kuluu vain. 6000 kwh vuodessa.

• Anonyymi

Minulla on suora sähkö, ILP ja vähän puuta saunassa ja takkauunissa. Sähkön kokonaiskulutus vajaa 7 000 kWh vuodessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla on suora sähkö, ILP ja vähän puuta saunassa ja takkauunissa. Sähkön kokonaiskulutus vajaa 7 000 kWh vuodessa.

Paljonko on neliöitä ja paljonko puitakuluu. Sirkkelöitlö kotona vai ostopuuta.

Asutko etelä v i pohjois s u omesa.

• Anonyymi

Reilu 130m2, sähkövastukset lattiassa, takka, puuhella ja puilla lämpiävä kiuas.
      Noin 2000kwh/v

• Anonyymi

pahus näppäilyvirhe, jäi yksi nolla pois tuosta luvusta eli 20000kwh/v

• Anonyymi

No onhan joskus ollut 4400kwh mutta pienin alle 1000kwh. Aurinkopaneeleista tullut ehkä vajaa 1000kwh. Puita oon 10m3 pinomottia polttanu😂😂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No onhan joskus ollut 4400kwh mutta pienin alle 1000kwh. Aurinkopaneeleista tullut ehkä vajaa 1000kwh. Puita oon 10m3 pinomottia polttanu😂😂

Puiden määrässä tuli virhe. Laskit varmaan pinomotiksi metri x metri x 33 senttiä.
        Motti on metri x metri x metri. Siis sinulla on kulunut vähän reilu 3 pinomottia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puiden määrässä tuli virhe. Laskit varmaan pinomotiksi metri x metri x 33 senttiä.
        Motti on metri x metri x metri. Siis sinulla on kulunut vähän reilu 3 pinomottia.

Ei vaan 10m3.
        Miksi ei voi kulua tota vertaa jos sähkön kulutus on 2000-3000kwh/v
        Tuo on n16m3 heittomottia. Motti painaa noin 200kg. Kilosta tuskin saa yli 3kwh kun ottaa hyötysuhteen huomioon,eli puut jeesaa noin 10000kwh ehkä vähän ylikin kun on voinut kulua enempikin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei vaan 10m3.
        Miksi ei voi kulua tota vertaa jos sähkön kulutus on 2000-3000kwh/v
        Tuo on n16m3 heittomottia. Motti painaa noin 200kg. Kilosta tuskin saa yli 3kwh kun ottaa hyötysuhteen huomioon,eli puut jeesaa noin 10000kwh ehkä vähän ylikin kun on voinut kulua enempikin.

Ainakin parina viime vuotena 10 pinomottia puita vaatii yli 250 neliön vanhan talon. Pienemmässä on talvella niin kuuma että ovia on pakko pitää auki jatkuvasti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ainakin parina viime vuotena 10 pinomottia puita vaatii yli 250 neliön vanhan talon. Pienemmässä on talvella niin kuuma että ovia on pakko pitää auki jatkuvasti.

Pitää varmaan paikkaansa jos sähkön kulutus on luokkaa 10000kwh/v ja yli

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vanhoissa isommissa taloissa oli noin 30-40 heittomottia puun kulutus. Lisäksi sähköä reippaasti

• Anonyymi

Minkä ikäine talo tuo 20 000kwh vuosi.
      Sanoisin että karsee kulutus,jos vielä p u itakin on.
      Miten lömmön eristys on hioidettu ,onko kaksinkeraiset ikkunat.
      Iv kone. ,pakastimet kunnossa.
      Jihonkin kyllä menee sähköö ohi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6284
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5763
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3244
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2630
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2564
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2228
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2148
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      1886
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1779
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1727
    Aihe