Kala lemmikki

Anonyymi

Hei, olen 15v poika joka tykkää kala jutuista joten kertokaa minulle, voiko merestä ottaa kaloja lemmikiksi akvaarioon?

10

4035

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos oikein niuhotetaan niin luonnonvaraisten eläinten lemmikiksi ottaminen on kiellettyä....No on tuota tullut itsekin kokeiltua. Otin aikanaan vajaan 10 cm pituisen hauen akvaarioon. Mielenkiintoista oli se kalan ruokkiminen. Näppärästi se hauki ruokailunsa hoiti. Ja kovasti se myös kasvoi. Oli kuollessaan jo nk. mittakala eli noin 40 senttinen ja se kasvu tapahtui noin vuodessa. Oli aie vapauttaa kala takaisin vesistöön, kun akvaario kävi pieneksi. Onnistui kuitenkin hyppäämään ulos vankilastaan ja kuoli kellarin lattialle.

• Anonyymi

Toisaalta luonnovaraisen kalan (paitsi ne muutamat rauhoitetut) voi ottaa sumppuun pysymään tuoreena ja odottelemaan ravinnoksi päätymistä. Nimeät akvaariosi sumpuksi ja lihotat kalaa siellä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toisaalta luonnovaraisen kalan (paitsi ne muutamat rauhoitetut) voi ottaa sumppuun pysymään tuoreena ja odottelemaan ravinnoksi päätymistä. Nimeät akvaariosi sumpuksi ja lihotat kalaa siellä.

Eli voinko ottaa muutaman ahvenen akvaarioon lemmikiksi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli voinko ottaa muutaman ahvenen akvaarioon lemmikiksi?

Ja jos voin niin miten minun kannattaa pitää niistä huolta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja jos voin niin miten minun kannattaa pitää niistä huolta?

Ota vain. Huolenpito, kuten muillakin akvaariokaloilla pl. että lämpötila mahdollisuuksien mukaan matalampi kuin huoneenlämpö. Ahvenen kohdalla voisi optimi olla noin 13-15 astetta. Ruoaksi vaikka kärpäsen toukkia, matoja, kärpäsiä/ muita hyönteisiä, surviaisen toukkia, jne. Mitään ihan pientä kalaa ei kannata akvaarioon ottaa, koska ovat eläinplanktonin käyttäjiä senttikoossa. Vähintään 5 senttinen niin jo vain alkaa homma olemaan paketissa.

• Anonyymi

ei voi se on laitonta!

• Anonyymi

Aloittaja on nyt ainakin 18- vuotias, ehkä häntä kiinnostavat jo ihan muut asiat?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloittaja on nyt ainakin 18- vuotias, ehkä häntä kiinnostavat jo ihan muut asiat?

Ehkä jo jopa 19v, kaverilla oli lemmikkihauki kylpyammeessa pihalla kesällä, sitten sen veli kusi sinne ja laittoi purkillisen minttukaakaota. Hauki menehtyi

-IISAK SONNI

• Anonyymi

En tiedä mut Mäkin tykkään kalastuksesta

• Anonyymi

Mulla oli kala, mutta se kuoli kun yritin ulkoiluttaa remmissä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      7314
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      39
      6825
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3827
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3220
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2824
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2632
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2218
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2166
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2017
    10. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      34
      2010
    Aihe