Kyselisin kokemuksia kevytmoottoripyöristä.
Mikä olisi hyvä ensikevariksi. 2t vai 4t ?
Kuulemma 4t parempi pitkiin matkoihin, joten 2t kuullostaa paremmalta. Olisko merkki ehdotuksia?
Ensikevari
3
105
Vastaukset
- Anonyymi
Siinä on komea peli
https://www.nettimoto.com/husqvarna/svartpilen/2629578
Tehdäänkö edes 2-tahti kevareita enää? 4-tahti on nykypäivää.
Tuo Svartpilen 125 on niin houkutteleva että ostaisin sellaisien jos kevarin pitäisi hankkia. Karheat renkaat jotenkin kruunaa kokonaisuuden. Klassinen ja moderni tyyli yhdistetty samaan. - Anonyymi
4T jos tarkoitus ajaa kadulla, 2T soveltuu soramonttuihin ja radalle missä keveys valttia ja pääsee kierrättämään kunnolla.
- Anonyymi
Honda Monkey ainakin mopona oli ihan parasta aikoinaan, joskin 2-tahdin kierrosherkkyys puuttui. Monkeyn jälkeen minulla oli 2t-piikki, jossa kyllä oli kokoa ja tehoa, mutta vaikka säädin tuorevoitelun ja sen pakoaukon säätimen prikulleen, niin yhdessä vaiheessa koko vehje leikkasi kiinni, ei hyvä. No nyt sitten ostin 30:n "kriisiin" Monkey 125:n, jota on parannettu huikeasti vanhaan Monkeyyn nähden: 8 -> 12" renkaat, levyjarrut edessä ja takana, ABS, ruiskukone (jossa todella paljon alavääntöä, mutta ylävääntö loppuu 4. vaihteella 7k rpm jälkeen paitsi jos virittelee) ja hyvä alusta myös. Vakiorenkaita monet ovat haukkuneet, mutta itse pyrin ajelemaan vain hyvillä keleillä, niin ei niin paljoa kiinnosta. Nopeus vakiona vaihtelee kummallisen paljon (ehkä koska valmistettu Thaimaassa), mutta luotettava arvio "oikeaa nopeutta" on n. 100-110 km/h suurimmassa osasta yksilöitä. N. 250 eurolla virityksiä tuon saa kulkemaan helposti 115 km/h (ilmanputsari, nokka-akseli, ECU) ja -500 eurolla (putki edellisten lisäksi ja tällöin viimeistään 120cc ruiskusuutin, tällöin se viri-ECU on pakollinen jos ei halua laihalla seoksella hitaasti tuhota moottoria) jotain 115-125 km/h. Enemmän jos haluaa, niin pitää jo "hankalasti" alkaa parantamaan kannen virtaavuutta, joka väistämättä johtaa jo vakiokoneen luonteen muutokseen ja varmaan myös radikaaliin alaväännön vähenemiseen. En ota huomioon isomman sylinterin vaihtamista, se on jo huijausta. Mutta siis mankin moottori on todella luotettava ja vakiona tarpeeksi hyvä 80-100 nopeuksiin ja pienellä virittelylläkin 100 vauhteihin (ja virittelemällä muuten oppii paljon uutta tietoakin). Penkki on todella mukava ja tilaa riittää vaihtaa eteen-taakse saadakseen parhaan mahdollisen ajoasennon. Joku 180 cm on suunnilleen ihan maksimipituus tuolla ajamiseen ja 105 kg on virallinen kuskin maksimipaino, etteivät takaiskarit kyykkää (lukee takalokarissa).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod305830- 345333
- 293014
- 342454
- 372118
- 152088
- 361992
- 121691
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191677Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons401653