Kukaan terve ei osta.

Anonyymi

Ei ei,vero jo yksistään ja kun tietää että paaliin menee,ei kukaan terve maksa dieselistä enään,tai on sairas.

11

65

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Älä jaksa nolata itseäsi enempää. Dieselauto on tietyissä käyttötilanteissa ainoa järkevä vaihtoehto tällä hetkellä, eikä niitä olla paalaamassa.
      Niitä myydään edelleen uutena ja tuodaan edullisesti vähänajettuina käytettynä Euroopasta hurjaan tahtiin.

      • Anonyymi

        Olet oikeassa. Suomi niminen valtiohan on käytettyjen dieselautojen loppusijoituspaikka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet oikeassa. Suomi niminen valtiohan on käytettyjen dieselautojen loppusijoituspaikka.

        Kyllä niitä dieseleitä on muuallakin ja paljon pahempaa laatua.


    • Anonyymi

      Nyt on diesel ja seuraavakin on sillä pitää vedellä myös perävaunua sekä painavaa matkailuvaunua. Sininen sähkö ei jaksa vetää matkailuvaunua ja hintakin on ###.

      • Anonyymi

        Jaa. Minun ei taas tarvitse vedellä mitään muita, kuin halukkaita naisia. Siihen riittää tulevaisuuden käyttövoimalla oleva auto vallan mainiosti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa. Minun ei taas tarvitse vedellä mitään muita, kuin halukkaita naisia. Siihen riittää tulevaisuuden käyttövoimalla oleva auto vallan mainiosti.

        Voi voi, olet nolo tumputtaja.


    • Anonyymi

      Monia autotyyppejä ei edes myydä kuin dieselinä. Sellaisella ajan minäkin ja jos vaihdan niin pitää ostaa edelleen diesel. Mutta jos ostaisin pikkuauton (ei harkinnassa), voisi ehkä harkita pitkin hampain plug-in hybridiä.

    • Anonyymi

      Olikos sinulla jotain asiaakin?

    • Anonyymi

      Voi voi, sulla on jokin henkilökohtainen ongelma.

      Kaikkihan ne paaliin menevät, joskus. Sinun toyotasi vähän ennemmin, minun dieseli vähän myöhemmin.

    • Anonyymi

      Aloittajalla oli oma näkökantansa.
      Tässä eri ajattelutapa:
      - Tässä vaiheessa polttomoottoreista yritetään päästä eroon nostamalla verotusta. Tämä konsti on vaan tekohengitystä sähköautoille, jonka verotus tulee nousemaan samalle tasolle, koska valtion tulee saada verotuloja huomennakin.

      - Ei sähköautokaan ole saasteeton. On laskettu, että noin 3,5 vuoden iässä sähköauto alkaa tuottamaan vähempi saastetta kuin polttomoottori. Jos akun joutuu vaihtamaan, alkaa tämä 3,5 vuotta uudelleen. Tästä vain jostain kumman syystä ei keskustella. Hallitus on kieltänyt senkin vihapuheena.

      - Diesel-moottori on vähempi saasteinen kuin jokin muu polttomoottoritekniikka.
      Siitäkään ei saa keskustella. Laiva- ja teollisuusdieselit sekä raskaskalusto ne saastuttaa. Nämäkin saasteet laitetaan yksityisautoilun piikkiin.
      Tämäkin aihe on vaan hiljaisuudessa kuopattu.

      -Miksi pitää Suomen autokannan ikä laskea?
      Mitä vanhimmilla autoilla ajaa, saastuttaa se vähempi kuin joka 5 vuosi autoa vaihtamalla.
      Onhan se täysin selvä asia, että luontoa louhimalla ja siitä rikastamalla terästä saastuttaa luontoa hirveästi enempi kuin ajamalla autot loppuun. Näin louhiminen vähenee reippaasti ja luonto tykkää siitä.

      Tässä nyt muutama ranskalainen viiva.
      t. RMB54

      • Anonyymi

        ”- Ei sähköautokaan ole saasteeton. On laskettu, että noin 3,5 vuoden iässä sähköauto alkaa tuottamaan vähempi saastetta kuin polttomoottori. Jos akun joutuu vaihtamaan, alkaa tämä 3,5 vuotta uudelleen. Tästä vain jostain kumman syystä ei keskustella. Hallitus on kieltänyt senkin vihapuheena.”

        Kyllä noin, kun elinkaaripäästöt huomioidaan. Niistähän ei näissä autojen päästökeskusteluissa keskustella, vaan ajonaikaisista päästöistä ainoastaan.

        Jokin aika sitten julkaistiin vertailu eri voimalähteiden päästöistä elinkaaripäästöjä vertailemalla samanlaisella autolla
        Sähkö, bensa ja diesel olivat ’samalla päästötasolla sillä hetkellä, kun
        Dieselillä ajettu 120.000 km
        Bensalla ajettu 60.000 km
        Sähköauto on ajamaton eli 0 km.
        Tämän jälkeen sähkö menee kaikkien ohi elinkaaripäästöt huomioiden.

        Jos tuota ajoittaa kalenteriin, niin 20.000 km:n vuosiajomäärällä seuraavasti:
        Diesel ajossa 6 vuotta
        Bensa ajossa 3 vuotta
        Sähköauton ajamaton eli ajossa 0 vuotta

        Ja jos vielä huomio sen, että Suomessa auto on liikenteessä keskimäärin yli 12 vuotta, niin taas saa uutta näkökulmaa. Eli päästöjen vertailu ei ole laisinkaan niin yksinkertaista kuin keskusteluissa voisi saada käsityksen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6204
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5693
    3. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3214
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2534
    5. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      44
      2467
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2208
    7. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2148
    8. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1749
    9. En ole koskaan kokenut

      Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1727
    10. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1721
    Aihe