Sulfaatiton shampoo ?

Anonyymi

Mikähän on oikeestaan totta, onko sulfaatti huonoksi päänahalle ? Vai ei?
Miten tavallinen sulfaatti eroaa esim. kookospohjaisesta sulfaatista ? Moni ekoshampoo kun sisältää juurikin kookossulfaattia.

5

457

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Eikö kukaan tiiä?🙄

• Anonyymi

Vaarallisuudesta en tiedä mitään, mutta mun päänahka kutiaa ja on täynnä paukuroita kun pesen sulfaatti shampoolla! Sen takia siirryin luonnon kosmetiikka shampoihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaarallisuudesta en tiedä mitään, mutta mun päänahka kutiaa ja on täynnä paukuroita kun pesen sulfaatti shampoolla! Sen takia siirryin luonnon kosmetiikka shampoihin.

Sama juttu, jotain siinä sls on joka tekee huonoa ainakin kovin herkkäihoisen ihmisen päänahalle. Mulla noi näpyt on niin kuin finnejä mutta ei kuitenkaan oo niitä! Kortisonivoide auttaa jonkun verran mutta on siitä viheliäisiä kun tulevat kestää kauan saada pois!!

• Anonyymi

Jossain testissä nuo tavanomaiset pesevät aineet eli sulfaatit jäivät iholle päiväkausiksi, eivät siis huuhtoutuneet pois. Ovat myös tosi pahoja vesistöjen eläimille. En sitten tiedä, ovatko kookospohjaiset parempia, toivon, että ovat. Olen allerginen, enkä kestä käyttää käsisaippuana sulfaattipohjaisia pesunesteitä, vaan käytän oikeaa saippuaa.

Hiuksia olen nyt pessyt tämän talven tavallisella sulfaattipitoisella tervasampoolla, mutta olen pitänyt pesuvälin todella pitkänä, jopa vain kerran viikossa. Koetan keksiä jonkun toisen sampoon tuon loputtua, käytän loppuun, kun kerran aloitin. Minulla on itseasiassa vauvojen saippuaa, joka käy sampooksikin, ja siinä taitaa olla kookossulfaatteja. Jossain vaiheessa pesin hiuksia jopa parjatulla ruokasoodapesu ja etikkahuuhtelu -systeemillä.

• Anonyymi

Itse ostan luontaiskosmetiikan shampoita joissa on juurikin kookospohja. Sinakin vielä ne ovat sopineet minulle. Harmi kun en löydä palashampoota joka sopisi minulle!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      7084
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      38
      6514
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3564
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3110
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2764
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2522
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2198
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2086
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      1967
    10. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      34
      1820
    Aihe