Ja hän sanoi heille: "Tämä on minun vereni, liiton veri, joka vuodatetaan monen edestä.”
JEESUS VUODATTI VERENSÄ MEIDÄN TÄHTEMME
33
205
Vastaukset
- Anonyymi
Sen teon perusteella ihminen, joka häneen uskoo, vanhurskautetaan, eli hänestä tulee Jumalalle kelpaava!
- Anonyymi
Kiitos ja kunnia kuuluu Jumalalle!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siihen aikaan Jeesus johtui puhumaan sanoen: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille.”
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
AAMEN!!!
- Anonyymi
Kun olisikin jäänyt jeesuksen vereen!Olisi esimerkiksi havaijin alkuperäisasukkaat säästyneet jumalan tuomalta tuholta?
- Anonyymi
Eikö teitä kristityitå hävetä koskaan että teidän vuoksi vuodatetaan yleensäkään verta ?
- Anonyymi
Minä en häpeä sitä, mitä Jeesus minun puolestani teki. Minä ylistän häntä siitä!
- Anonyymi
Meitä kristityitä hävettää sun puolesta kun uhraat eläimiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en häpeä sitä, mitä Jeesus minun puolestani teki. Minä ylistän häntä siitä!
Juurikin noin!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
🙏🙏🙏
- Anonyymi
Oliko kyseessä laskimoveri vaiko ihan valtimosta ruiski?
- Anonyymi
Miten uhraat ne eläimet joiden verta tarvit muistuttamaan synneistäsi.
- Anonyymi
> Ja hän sanoi heille: "Tämä on minun vereni, liiton veri, joka vuodatetaan monen edestä.”
Ja tuo "veri" oli se ehtoollisviini.- Anonyymi
Lahkolaiset pilkkaa Jeesuksen verta käyttämällä ehtoollisella viinin sijasta mehukattia ja muita tiivistemehuja.
- Anonyymi
Toivottavasti tämä oli viimeinen netti keskustelu palsta missä herjataan Jeesusta ja pidetään halpana muiden uskontojen edessä.
- Anonyymi
Ja Jeesus vaelsi kaikki kaupungit ja kylät ja opetti heidän synagoogissaan ja saarnasi valtakunnan evankeliumia ja paransi kaikkinaisia tauteja ja kaikkinaista raihnautta.
- Anonyymi
Jeesus toi iankaikkisen elämän. 😁
- Anonyymi
AAMEN!!! ❣️🎚️🩸
- Anonyymi
.. miksi pakanallista uhraamista, veri mässäilyä, raakuutta ja väkivaltaa, kidutus piehtarointia ja jopa kidutusväline symboolina.
- eikö tuollainen muinaisuudeen raakalais touhu ole hävettävää ja inhaa ? - Anonyymi
Jeesuksen hankkima sovitus ja veriliitto tulee todeksi ja alkaa Kristillisessä kasteessa, mikä on tallessa enää vanhoissa kristillisissä kirkoissa. (ei lahkoissaa, siellä on muut henget ja voimavaikutukset)
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon LIITON. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus,- Anonyymi
Kaste ei pelasta, jos ei itse kastetava ole uskossa..
Vesi hukutti vanhan maailman ja arkissa olleet pelastuivat.
Novum kommentaari:
1.Piet.3:
21. Vesi sinänsä ei pelastanut Nooaa perheineen, vaan arkki, joka pysyi veden pinnalla. Tämä erotti heidät maasta, joka tuhoutui vedenpaisumuksessa, ja pelasti heidät siitä. Tulva oli Nooalle ikään kuin kaste, samoin kuin Punainen merikin myöhemmin Israelille. Tämän tulvan kasteen avulla hänet vietiin perheineen vanhasta maailmasta uuteen (2 Piet 3:5-13).Samoin kuin Kristuksen kuolema synnin tähden on tehnyt mahdolliseksi uskovan kuoleman pois synnistä ja sen rangaistuksesta, niin myös hänen ylösnousemuselämänsä on uskovan uuden hengellisen elämän lähteenä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaste ei pelasta, jos ei itse kastetava ole uskossa..
Vesi hukutti vanhan maailman ja arkissa olleet pelastuivat.
Novum kommentaari:
1.Piet.3:
21. Vesi sinänsä ei pelastanut Nooaa perheineen, vaan arkki, joka pysyi veden pinnalla. Tämä erotti heidät maasta, joka tuhoutui vedenpaisumuksessa, ja pelasti heidät siitä. Tulva oli Nooalle ikään kuin kaste, samoin kuin Punainen merikin myöhemmin Israelille. Tämän tulvan kasteen avulla hänet vietiin perheineen vanhasta maailmasta uuteen (2 Piet 3:5-13).Samoin kuin Kristuksen kuolema synnin tähden on tehnyt mahdolliseksi uskovan kuoleman pois synnistä ja sen rangaistuksesta, niin myös hänen ylösnousemuselämänsä on uskovan uuden hengellisen elämän lähteenä.Luehan tarkemmin..."vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena"....
"Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena.... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luehan tarkemmin..."vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena"....
"Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena....20 jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun arkkia rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksanPELASTUI ARKISSA VEDEN KANTAMANA.
21 Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA KASTE ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus,
- Anonyymi
Hepr. 11:
6. Mutta ilman uskoa on mahdotonta olla kelvollinen, sillä sen, joka tulee Jumalan luo, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät.
7. Uskon kautta rakensi Nooa pyhässä pelossa arkin perhekuntansa pelastukseksi, kun hän oli saanut ilmoituksen siitä, mikä ei vielä näkynyt. Uskon kautta hän tuomitsi maailman ja tuli sen vanhurskauden perilliseksi, joka tulee uskosta.
1. Moos. 6:8-9; Room. 3:22 - Anonyymi
2.Kor.5:
13. Jos olemmekin olleet suunniltamme, se on tapahtunut Jumalan tähden. Jos taas esiinnymme hillitysti, teemme niin teidän tähtenne,
2. Kor. 12:1-4
14. sillä Kristuksen rakkaus pakottaa meitä. Me näet päättelemme näin: Kun yksi on kuollut kaikkien puolesta, niin kaikki ovat kuolleet.
Room. 5:15
15. Ja hän on kuollut kaikkien puolesta, jotta ne, jotka elävät, eivät enää eläisi itselleen vaan hänelle, joka on kuollut ja noussut kuolleista heidän tähtensä.
Room. 6:11; Gal. 2:20; 1. Tess. 5:10
16. Niinpä emme enää arvioi ketään pelkästään inhimilliseltä kannalta. Vaikka olisimmekin ennen tunteneet Kristuksen pelkästään inhimilliseltä kannalta, emme enää tunne.
Gal. 3:28
17. Jokainen, joka on Kristuksessa, on siis uusi luomus. Vanha on kadonnut, uusi on tullut tilalle!
Jes. 43:19; Gal. 6:15; Ilm. 21:5
18. Kaiken on saanut aikaan Jumala, joka Kristuksen välityksellä on tehnyt meidän kanssamme sovinnon ja uskonut meille tämän sovituksen viran.
Room. 5:10; 2. Kor. 3:6
19. Jumala itse teki Kristuksessa sovinnon maailman kanssa eikä lukenut ihmisille viaksi heidän rikkomuksiaan; meille hän uskoi sovituksen sanan.
Room. 3:25
20. Me olemme siis Kristuksen lähettiläitä, ja Jumala puhuu teille meidän kauttamme. Pyydämme Kristuksen puolesta: suostukaa sovintoon Jumalan kanssa.
1. Kor. 4:1
21. Kristukseen, joka oli puhdas synnistä, Jumala siirsi kaikki meidän syntimme, jotta me hänessä saisimme Jumalan vanhurskauden.
Jes. 53:10-11; Room. 5:19; Gal. 3:13; Fil. 3:9 - Anonyymi
Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon LIITON. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus,
Kristillinen kaste (ei lahkokaste) pelastaa ihmisen perisynnin kaikille langettamasta kadotustuomiolta (Room.5).
Kristukseen kastetulla on ikuinen elämä.
Uusi liitto alkaa kasteesta.
Ihminen joutuu kuitenkin vastaamaan viimeisellä tuomiolla omista pahoista teoistaan ja tekemättä jättämisestä.
Ilm. 20:12
Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan. - Anonyymi
Ikuisen elämän lahja on Kristuksessa Jeesuksessa, johon meidät kasteessa liitetään.
Kastaminen tarkoittaa yhteen liittämistä.
Room.6: 3 "Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
Kristukseen kastettu lapsi on Jeesuksen kuoleman ja verensuojassa.
Ambomaan kastamattomat pakanalapset ovat maailmassa, eivät Kristuksessa. - Anonyymi
Parhamin Novumit on Amerikkalaisen homomiehen kehittämiä oppeja ja selityksiä. Eivät ole tervettä kristinuskoa.
Charles Fox Parham was the father of Modern Pentecostalism. - Anonyymi
Oma usko on vain este ja tulppa Pyhän uskon Hengen lahjan saamiselle Kristillisessä kasteessa, jossa se vuodatetaan synneistä puhdistettuun täysin tyhjään sydämeen. Ei siellä saa olla mitän omaa uskoa pohjalla.
- Anonyymi
38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin KASTE Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta SYNTINNE annettaisiin anteeksi. Silloin (sillä hetkellä) te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
39 Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja TEIDÄN LAPSIA.
Tästä sukupolvesta. Kotona olevat lapset piti heti kastaa sisälle Jumalan valtakuntaan.
Jeesuksen paluuta odotettiin silloin eläneen sukupolven aikana. Mistään tulevista sukupolvista ei osattu silloin vielä murehtia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin KASTE Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta SYNTINNE annettaisiin anteeksi. Silloin (sillä hetkellä) te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
39 Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja TEIDÄN LAPSIA.
Tästä sukupolvesta. Kotona olevat lapset piti heti kastaa sisälle Jumalan valtakuntaan.
Jeesuksen paluuta odotettiin silloin eläneen sukupolven aikana. Mistään tulevista sukupolvista ei osattu silloin vielä murehtia.Kasteella oli kova kiire, koska kyse on ikuisesta elmästä eli pelastuksesta.
Ap. t. 16:33
Heti paikalla, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat, ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin heti.
- Anonyymi
Lahkolaiset haluaa viivytellä kastetta aikuisuuteen, jotta ensin ihminen voidaan käännyttää lahkon harhaoppiseen uskoon.
Lääkärilehdessä hypnoosin erikoistunut lääkäri kauhisteli lahkosaarnaajien käyttämiä keinoja saada ihminen tulemaan lahkon uskoon.- Anonyymi
Jenkkilahkot ovat sielunveljiä keskenään. Eivät edes yritä käännyttää toisiaan.
Mormonin Kirja, Moroni, luku-8
Pienten lapsien vanhempia uhataan kuolemalla ja helvetillä, jos he aikovat viedä lapsensa kastettavaksi kristityiksi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod336594- 356043
- 293334
- 452790
- 342614
- 152308
- 372158
- 162006
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons401849En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191767