Cappucino

capu

Rakastan cappucinoa.
Miten osaisin tehdä sitä kotona?
Millaisesta kahvista se tehdään ja miten? Maidonvaahdottimen sain jo lahjaksi...

7

8324

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • seppo

cappuccino tehdään espressosta ja vaahdotetusta maidosta. eli parhaimpaan tulokseen päästäksesi tarvitset espressopannun tai -koneen. olen kyllä kuullut että joku tekee espressoa tavallisessakin kahvinkeittimessä, kai sitäkin voit yrittää jos ei ole parempia välineitä.

halvemmat espressot sopii mielestäni ihan hyvin cappuccinoon, esim lavazzan crema & gusto.

• capu

Minulla on vanha espressopannu, joka on edelleen käytössä, eli se kelpaa varmasti ihan hyvin. Asun yksin, joten tuntuu liian 'suureelliselta' ostaa kone muutamaa kupposta varten.

Vielä yksi kysymys: miten vahvaa kahvin pitää olla cappucinoon? Espressosta pidän juuri siksi, että se on niin vahvaa, mutta sitä on kupissa vähän. Eli miten valmistan cappucinon, että se olisi lähes oikeanlainen??

• Kapusiini
        capu kirjoitti:

Minulla on vanha espressopannu, joka on edelleen käytössä, eli se kelpaa varmasti ihan hyvin. Asun yksin, joten tuntuu liian 'suureelliselta' ostaa kone muutamaa kupposta varten.

Vielä yksi kysymys: miten vahvaa kahvin pitää olla cappucinoon? Espressosta pidän juuri siksi, että se on niin vahvaa, mutta sitä on kupissa vähän. Eli miten valmistan cappucinon, että se olisi lähes oikeanlainen??

Etkö luota omaan makuusi? Minä ainakin määrittelen oikean vahvuuden ihan empiirisesti, kun kerran itse tuon kapusiinilaiskahvini nautinkin.

• tekijä :)
        capu kirjoitti:

Moip!

Ihan tavalliseen perinteiseen cappucinoon tulee 1/3 kahvia, 1/3 lämmintä maitoa ja 1/3 maitovaahtoa.

Elikkäs tee 1 shotti espressoa, ripottele kaakaojauhetta, vaahdota maito kuumaksi aika vaahtoiseksi, kaada hiljalleen pressoon niin että maitoa ja vaahtoa tulee suht yhtäpaljon kerralla. Thats it :)

• noin
        tekijä :) kirjoitti:

Moip!

Ihan tavalliseen perinteiseen cappucinoon tulee 1/3 kahvia, 1/3 lämmintä maitoa ja 1/3 maitovaahtoa.

Elikkäs tee 1 shotti espressoa, ripottele kaakaojauhetta, vaahdota maito kuumaksi aika vaahtoiseksi, kaada hiljalleen pressoon niin että maitoa ja vaahtoa tulee suht yhtäpaljon kerralla. Thats it :)

7g/annos

• Kysymysss
        tekijä :) kirjoitti:

Moip!

siis pitääks se kahvi keittää maidolla vai vedellä?

• cappumato
        Kysymysss kirjoitti:

siis pitääks se kahvi keittää maidolla vai vedellä?

maidolla.
        Eli pistät 1/3 espressoa kupin pohjalle ja sitten 1/3 maitoa ja lopuksi sitä maitovaahtoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6284
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5763
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3244
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2630
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2564
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2228
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2148
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      1886
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1779
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1727
    Aihe