Ihon alainen finni

Anonyymi

moi mulla tuli leukaan ihonalainen finni. Odottelin pari päivään ja valkoinen pää alkoi näkyä lopulta se oli niin lähellä ihoa että. puriston pois kaiken valkoisen lopulta tuli vain verta ja. kudosnestettä. Patti jäi silti tuohon ja on ollut nyt taas pari päivää ja se on noin herneen kokoinen
Lähteekö se itsestään pois ja kuinka kauan siinä kestää

5

896

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tuo ei ole finni vaan paise. Ellei paiseen tulehdusydintä saa poistettua, tulehdus jatkuu ja aiheuttaa uuden patin. Pahimmat joudutaan avaamaan lääkärin toimesta veitsellä, jotta tulehdusonkalo saadaan tyhjäksi.

• Anonyymi

Sain puristettua pois kaiken valkoisen
        onko sulla kokemusta tuollaisesta

• Anonyymi

tuski tuo mikään paise on kerran olen 15 vuotias sekä patti on alle herneen kokoinen eikä punoita lainkaan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

tuski tuo mikään paise on kerran olen 15 vuotias sekä patti on alle herneen kokoinen eikä punoita lainkaan

Olen ollut nuorempi kun on tullut ensimmäisiä paiseita. Niin finni kuin paisekin syntyy siitä että ihonalainen rasvatiehyt tulehtuu, eikä pysty poistamaan mätää (valkoinen keskipiste). Vaikka juoksevan mädän saisikin puristettua helposti pois, tulehtunut tiehyt jää paikoilleen. Kun tuollaisen auki puristetun finnin/paiseen puhdistaa pyyhkimällä runsaasti desinfioivalla aineella, se voi parantua ilman suurempaa avaamista (näin olen toiminut).

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen ollut nuorempi kun on tullut ensimmäisiä paiseita. Niin finni kuin paisekin syntyy siitä että ihonalainen rasvatiehyt tulehtuu, eikä pysty poistamaan mätää (valkoinen keskipiste). Vaikka juoksevan mädän saisikin puristettua helposti pois, tulehtunut tiehyt jää paikoilleen. Kun tuollaisen auki puristetun finnin/paiseen puhdistaa pyyhkimällä runsaasti desinfioivalla aineella, se voi parantua ilman suurempaa avaamista (näin olen toiminut).

okei kiitos tiedosta patti on käytännössä jo lähtenyt

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6314
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5783
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3254
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2650
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2574
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2238
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2148
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      1906
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1779
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1737
    Aihe