Intti ois tiossa seukki tammikuussa ja kutsunnoissa annettiin A-paperit. Kunnon tai motivaation puutetta ei ole, mutta arvelluttaa intti tämän oman terveyden tilan vuoksi.
Minullahan on siis 4-vuotiaasta lähtien ollut kaihi oikeassa silmässäni (näkö on siinä muistaakseni ~0,75 tai vähän huonompi), mutta koska vasemmassa silmässäni on keskivertoa parempi näkö, se ei minun elämää paljoa häitse. Olen esim pystynyt autokortin ajamaan ja välillä jopa unohdan että minulla edes mikään kaihi on, koska paremman näön vuoksi aivoni käytännössä käyttää vain vasenta silmää näkemiseen.
Olen kuullut että vasemmalla kädellä ja siten vasemmalla silmällä tähtääminen ja ampuminen aivan onnistuu, mutta satun myös olemaan oikeakätinen, mikä hankaloittaa tilannettani yhä enemmän. Olen siis todella yllättynyt että A paperit sain vaikka kerroin kutsunnoissa ja tarkastuksessa tämän kaiken.
Onkohan edessäni aseeton palvelus vai laitetaanko minut ampumaan vasurilla?
Aseella ampuminen ku oikeassa silmässä on kaihi?
5
283
Vastaukset
- Anonyymi
Ja lisään tuohon vielä ettei mul todellakaan ole mitään vakaumusta aseiden käyttöä vastaan. Se on se aseeton intti vissin enemmän asenteesta kiinni ku ettei kykenis käyttämään asetta.
- Anonyymi
Ei siellä ammunnoissa mikään pakko ole tauluun osua. Ei siitä rangaista, eikä siitäkään juuri mitenkään palkita vaikka hyvin osuukin. Räiskii vaan menemään kutakuinkin oikeaan suuntaan.
- Anonyymi
Voi ampua ihan hyvin molemmat silmät auki.
- Anonyymi
vasemmalta puolelta ampuminen onkin loogisempaa oikea kätiselle, vasen puristaaa liipasinta ja kun oikea tarkempi käsi tekee suuntauksen.
itse olen oikeakätinen mutta ammun vasemmalta ja valiot napsasti ammunnoissa. - Anonyymi
Alokasaika tuplaksi ja ekakierroksen jälkeen kaihileikkaukseen ja siitten uusi aloitus. Noin se hoidetaan ja pääset ampumaan kirkkain silmin vaikka et mihinkään osukaan.
Huomaavat pian että vain päässä oli alunperinkin vikaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod336814- 376263
- 293474
- 452940
- 342674
- 152368
- 372188
- 162056
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons481917En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191787