Erotilanne ja asumisoikeusmaksu

Anonyymi

Eroamassa ollaan avoliitosta. Asumisoikeusmaksun maksoin aikanaan itse ja asunto on nimissäni. Puoliso ei tee mitään sen eteen, että laittaisi minkäänlaista asuntohakemusta vetämään minnekään. Voiko hän jäädä asumaan ja minä saan asumisoikeusmaksun takaisin? Jotenkin tuntuu, ettei se näin yksinkertaista voi olla.

9

3195

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

En nyt ymmärrä ongelmaa?
      Jos sinulla on asumisoikeus ja ette ole naimisissa ja teillä ei ole mitään keskenäisiä sopimuksia asumisesta niin potki se pettäjähu**ra kadulle.

• Anonyymi

Ensin sopimus irtisanotaan ja muutetaan pois. Vasta sitten palautetaan asomaksu.

• Anonyymi

Puolisoiden yhteinen vastuu
      Jos puolisot käyttävät asumisoikeuden nojalla hallittua huoneistoa yhteisenä asuntonaan, he vastaavat yhteisvastuullisesti asumisoikeussopimuksesta johtuvista velvollisuuksista. Puoliso, joka ei ole asumisoikeussopimuksen osapuoli, vastaa toisen puolison muutettua huoneistosta edelleen asumisoikeussopimuksesta johtuvien velvollisuuksien täyttämisestä niin kauan kuin hän asuu huoneistossa.

Asiassa, joka koskee 1 momentissa tarkoitettua huoneistoa, kummallekin puolisolle on varattava tilaisuus tulla kuulluksi, milloin siihen harkitaan olevan syytä.

Puolisoon rinnastetaan henkilö, jonka kanssa asumisoikeuden haltija elää avioliiton omaisessa suhteessa.

• Anonyymi

Ilmeisesti tuo on salaista tietoa kun aloittajan pitänyt täältä kysellä...

• Anonyymi

Ei voi jäädä asumaan. Itsellä mies muutti minun kanssa samaan ASO-asuntoon (aso-sopimus minun nimissä ja olin maksanut aso-maksun kokonaan itse), asuttiin sen jälkeen vaan ”saman katon alla”,” ja mies laitettiin vain talon kirjoille. Kun muutettiin pois, uuteen yhteiseen asuntoon, niin sopimus päättyi (sillä sopimuksen tekijä muutti pois) ja ASO-maksu palautettiin kokonaan minulle, siis sen maksajalle. Ei ASO-asuntoa voi jättää ”vuokrakämpäksi” toiselle. ASO-maksu (ja takuuvastike) palautetaan vasta sopimuksen päättymisen jälkeen ja sitten kun lopputarkistus on tehty. Sitä en sitten tiedä, jos mies hankkii oman asonumeron ja maksaa sen asomaksun kokonaan, niin onnistuuko tämä ns. asumisoikeusasunnon vaihtamisena jäädä sinne asumaan. Mutta luulen että ei onnistu.

• Anonyymi

Asunto on sinun ja naisen saat ulos asunnosta loppupeleissä vaikka poliisin avulla. Äläkä hyvä mies suostu mihinkään ”sosiaalinaisten” suostutteluun ja äläkä varsinkaan laita nimeäsi mihinkään sopimuspaperiin, jota voisit tulla katumaan. Pahimmillaan sinun asunnossasi on hetken päästä sinun tilalla toinen mies ja sinä olet asunnoton.
      nim. ”Nähty on ja kalliiksi tuli”

• Anonyymi

Missä kohtaa aloituksessa mainittiin aloittajan tai avopuolison sukunimi? Idiootti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missä kohtaa aloituksessa mainittiin aloittajan tai avopuolison sukunimi? Idiootti.

Päätit sitten nostaa 2 vuotta vanhan keskustelun esiin etkä tuonut keskusteluun mitään uutta. Ruikkiko pippu pippelisi housuun sen ansiosta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei missään, mutta ei kukaan ole väittänytkään että siellä olisi jonkun sukunimi. Vai tarkoitatko, että se sukunimi on Idiootti?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6314
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5783
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3254
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2650
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2574
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2238
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2148
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      1906
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1779
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1737
    Aihe