Mulla on nyt tullut sellainen ongelma, että TV särähtelee sillä tavalla että se on menossa päälle itestään. Se saa jostain käynnistysimpulseja vaikka TV olisi stand by tilassa.
Kaikki tämä alkoi kun yhdistin AV-vahvarin kiinni telkkariin ja DVD-soittimeen.
Osaako kukaan kertoa mistä johtuu nämä käynnistysimpulssit tulevat ja miten ne saa pois?
Vahvari on Pioneerin VSX D512, DVD-soitin on Philipsin DVDR610 ja TV on Thomsonin 28DF170.
Telkkari särähtelee
8
852
Vastaukset
- minä ite2
voisit kokeilla ottaa kaikki AV laitteet ja muut lisä laitteet pois tv:stä jätät vaan anteennin kii ja töpselin ja koitat sit
- Tade_
Ongelma onkin nyt vaan siinä että kun laitteiden pitäis kuitenki olla kiinni ku sitä joka kerta jaksa ottaa irti tai laittaa kii johtoja jos haluaa jotain tehdä.
Joku jossain väitti että scartjakaja tekee häiriöitä mutta sen poisto ei ongelmaa ratkaissut.
- scart?
Scart-liittimiä voisi epäillä. Yleensä piuhojen scartit kiukuttelee. Jostain lainaksi taatusti toimiva piuha ja kokeilemaan vaihtamalla yksi kerrallaan eri laitteilta telkkarille tulevia piuhoja.
Montako scarttia sun telkkariin on kytketty ja miten?- Tade_
Scartit on uusia mutta se ei kyllä takaa että ne olisivat toimivia ja ehjiä...
Telkasta lähtee yks scart jonka toisessa päässä on naarasjakaja. Jakajasta lähtee scartit vahvarille ja DVD soittimelle. Dvd:stä menee koaksiaalikaapeli vahvarille.
Mulla oli myös sellanen kokeilu että TV:ssä oli kiinni scart jonka oli haarautetttu scartiksi ja rca-liitänäksi. Eli tällöin scartin toinen pää oli kiinni dvd:ssä ja rca kiinni vahvarissa. Silti käynnistysimpulssit yrittivät laittaa TV:tä päälle.
Onkohan jo liian epäselvää ja mystistä... :) Mutta ku toi särähtely häiritsee.
Mulla oli sama ongelma, kun oli noita laitteita linkitettynä toisiinsa. Ääni kuului karmeen särön säestämänä. TVn särähtelyn sain pois, kun laitoin telkkarin virrat pois sen omasta virtakytkimestä, eli EI standby-tilaan.
Ilmeisesti telkkarini (Salora Maestro) audiovahvari on aktiivinen myös valmiustilassa. Tämän huomaa myös pitämällä kännykkää telkun lähellä puhelun ollessa käynnissä ja telkkarin ollessa stanby-tilassa.- Tade_
Toi onkin mielenkiintoinen tieto että känny voi myös antaa standby tilassa olevalle TV:lle jotain impullseja. Katotaanpa miten minun kokeiluissani käy.
Tuli tässä samalla mieleeni että se ei vaikuta TV:n saamiin käynnistysimpulsseihin onko vahvari päällä, poissa tai standby-tilassa. Tade_ kirjoitti:
Toi onkin mielenkiintoinen tieto että känny voi myös antaa standby tilassa olevalle TV:lle jotain impullseja. Katotaanpa miten minun kokeiluissani käy.
Tuli tässä samalla mieleeni että se ei vaikuta TV:n saamiin käynnistysimpulsseihin onko vahvari päällä, poissa tai standby-tilassa.Mulla kuului satelliittivastaanotin telkkarin kajareista, vaikka TV oli standby-tilassa. Mitä kovempi audio kanavalla oli, sitä enemmän se aiheutti särähtelyä. Radio538 oli oikea pahis tässä suhteessa. Ja välillä TV "humpsahteli" aivan kuin olisi ollut käynnistymässä. Aluksi ihmettelin , mistä humpsahtelu johtuu, mutta yhdistin pian kanavien äänenvoimakkuuden humpsahtelujen määrään.
Onko sulla joku äänilähde päällä, joka voisi antaa scarttiin ääntä, joka pyrkii sitten huippukohdissa telkkarista pihalle?
Tarkoitin sitä, että huonon RF-suojauksen takia telkkarin kajareist kuluu "tättäräät", kun puhelimen (puhelun ollessa käynnissä) vie TV:n lähettyville. Samallalailla käyttäytyvät mm. muovikuoriset ghettoblasterit.
Kun äsken kokeilin em. toimenpidettä, ei se onnistunut. Ei vaikka TV oli päällä. Kokeilin kahdella eri puhelimella. Kännykkä lähettää aina puhelun käynnistyessä maksimiteholla, josta teho putoaa nopeasti hyvän kuuluvuuden tarvitsemalle tasolle. Puhelin pitäisi saada lähettämään siis mielellään suurella teholla.
Ja sekin vaikuttaa häiriöiden määrään, lähettääkö puhelin 1800 MHz:n vai 900 MHz:n verkossa...alkaa mennä jo vähän offtopiciksi....- Tade_
keletana kirjoitti:
Mulla kuului satelliittivastaanotin telkkarin kajareista, vaikka TV oli standby-tilassa. Mitä kovempi audio kanavalla oli, sitä enemmän se aiheutti särähtelyä. Radio538 oli oikea pahis tässä suhteessa. Ja välillä TV "humpsahteli" aivan kuin olisi ollut käynnistymässä. Aluksi ihmettelin , mistä humpsahtelu johtuu, mutta yhdistin pian kanavien äänenvoimakkuuden humpsahtelujen määrään.
Onko sulla joku äänilähde päällä, joka voisi antaa scarttiin ääntä, joka pyrkii sitten huippukohdissa telkkarista pihalle?
Tarkoitin sitä, että huonon RF-suojauksen takia telkkarin kajareist kuluu "tättäräät", kun puhelimen (puhelun ollessa käynnissä) vie TV:n lähettyville. Samallalailla käyttäytyvät mm. muovikuoriset ghettoblasterit.
Kun äsken kokeilin em. toimenpidettä, ei se onnistunut. Ei vaikka TV oli päällä. Kokeilin kahdella eri puhelimella. Kännykkä lähettää aina puhelun käynnistyessä maksimiteholla, josta teho putoaa nopeasti hyvän kuuluvuuden tarvitsemalle tasolle. Puhelin pitäisi saada lähettämään siis mielellään suurella teholla.
Ja sekin vaikuttaa häiriöiden määrään, lähettääkö puhelin 1800 MHz:n vai 900 MHz:n verkossa...alkaa mennä jo vähän offtopiciksi....Mielestäni TV humpsahtelee vaikka siinä ei olisi kuin DVD-soitin vieressä päällä. Vahvari ainakin antaa niitä humpsautuksia. Nyt kun scart on TV:n takana on ollut kaksi päivää irti TV ei ole humpsahdellut. Jotenkin tuntuu että DVD:ssä olisi jokin joka antaa niitä humpsahduksia. Tarvii piuha piuhalta tehdä tutkimuksia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih516976Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6883039Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831300Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.981281- 841275
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611164- 891160
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371130- 721022
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.210999