Ajatelmiani sinkkuudesta..

Olen aika kokematon sinkku, toiset eivät edes laske minua sinkuksi koska minulla on määrittelemätön suhde palstamieheen...

Itse haluan olla sinkku ja se on minulle tärkeää. Koen että tämä määrittelemätön suhteeni ei vie sinkkuuttani pois. Jos se veisi, joutuisin varmaan lopettamaan suhteen ihan siksi että se sitoo minua liikaa.

Mutta suhteeni ei onneksi sido tai velvoita minua mihinkään. Mikä on onni...

Voiko siis olla sinkku ja samalla suhteessa?
Mielestäni voi.

190

1210

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Auts, nyt osui pujottelijaan kunnon litsari. Näin myötätuntokipua tuntevana olin pudota tuolilta.

• Pujottelija vastatkoon omasta puolestaan. Ei ollut sen kummallisempia kuin mitä ollaan jo puhuttu. Ymmärtääkseni pujottelija on itsekin mielellään sinkkustatuksessa.

Määrittelemätön suhde..

• Anonyymi

Pujis kunnon miehenä kyllä nielee kyyneleensä ja yrittää pitää sydäntään koossa.

• Anonyymi kirjoitti:

Pujis kunnon miehenä kyllä nielee kyyneleensä ja yrittää pitää sydäntään koossa.

No ainakin siinä olen samaa mieltä kanssasi että pujottelija on kunnon mies. Sydänsuruista ja kyyneleistä en kyll sitten menisi niinkään vannomaan...

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

No ainakin siinä olen samaa mieltä kanssasi että pujottelija on kunnon mies. Sydänsuruista ja kyyneleistä en kyll sitten menisi niinkään vannomaan...

Niin siinä hyvin suurella todennäköisyydellä käy. Miehet on semmoisia. Rakastuvaisia.

• Anonyymi kirjoitti:

Niin siinä hyvin suurella todennäköisyydellä käy. Miehet on semmoisia. Rakastuvaisia.

Se ny on kai turhaa murehtia sellaisia. Epätodennäköisyyksiä. En usko että mistään sellaisesta olisi kyse.

• Anonyymi

Kumma, että sä jaksat leikkiä naista, mutta kerranhan ilmoitit kyllä täällä, että olet enemmän homo, että josko se siitä johtuu…

• Hauska. Peukut tälle..
        Taasko wuppis anona foliohattuilee..

• Anonyymi

Kumma, että jaksaa ratsastaa yhä tuolla suhteellansa palstamieheen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miestä kiinnostaa mies ja ilmaisee sen sitä kautta?

• Anonyymi kirjoitti:

Joo, no se oli nyt päälimmäisenä mielessä. Jo pitkään halunnut tehdä aloituksen palstan aiheeseen liittyen kun aina valitetaan että ei ole aloituksia sinkkuudesta.

Hölmönä kuvittelin, että joku oikeasti haluaisi keskustella ihan sinkkuudesta muutenkin kuin ruikuttaen miten kamalaa se on.

Itse pidän sinkkuutta vapauttavana ja hyvänä asiana pitkän suhteen jälkeen.

Mutta kysymys onkin siinä, saanko olla sinkku, vaikka minulla onkin "ystävyyttä etuisuuksilla" suhde?

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Joo, no se oli nyt päälimmäisenä mielessä. Jo pitkään halunnut tehdä aloituksen palstan aiheeseen liittyen kun aina valitetaan että ei ole aloituksia sinkkuudesta.

Hölmönä kuvittelin, että joku oikeasti haluaisi keskustella ihan sinkkuudesta muutenkin kuin ruikuttaen miten kamalaa se on.

Mutta kysymys onkin siinä, saanko olla sinkku, vaikka minulla onkin "ystävyyttä etuisuuksilla" suhde?

Kenen lupaa, keneltä olet lupaa anomassa??

• Anonyymi kirjoitti:

Kenen lupaa, keneltä olet lupaa anomassa??

Minä en ano lupaa.. halusin keskustella aiheesta.. onhan tämä tietääkseni keskustelupalsta.

• Anonyymi

Hyvin sanottu.

• Kumma, että jaksat kuvitella olemattomia sellaisesta ihmisestä jota et edes tunne. Oletko kenties Pujiksesta mustasukkainen, koska haluat sen itsellesi, mutta et saa vastakaikua, ja siksi pitää mustamaalata toisia?

Nimittäin siltä toi kyllä sivusta katsottuna näyttää.

No, jos et Pirppistä usko sen suhteen että hän on nainen, niin kysy Pujikselta että mitkä vehkeet Pirppiksen jalkojen välistä oikein löytyy. Luulis sen nyt tietävän, kerran kun heillä on säätöä keskenään.

L.

PS. Sorry Pirppis, et vedin tän tähän, mutta alkaa vituttaa tollaset jotka kuvittelee tietävänsä paremmin toisen ihmisen sukupuolen pelkän tekstin perusteella, kuin kirjoittaja itse.

Se kuka väittää jotain toista ihmistä naisena kirjoittavaksi mieheksi, on yleensä ITSE se mies joka kirjoittaa naisena, ja joka yrittää muita syyttämällä piilottaa oman syyllisyytensä ettei paljastu. Olisiko kenties sieltä ikävä-palstalta eksynyt tänne, jos on vaikka maa alkanut paljastumisen pelossa polttelemaan jalkojen alla.

• Lauruska kirjoitti:

Kumma, että jaksat kuvitella olemattomia sellaisesta ihmisestä jota et edes tunne. Oletko kenties Pujiksesta mustasukkainen, koska haluat sen itsellesi, mutta et saa vastakaikua, ja siksi pitää mustamaalata toisia?

Nimittäin siltä toi kyllä sivusta katsottuna näyttää.

No, jos et Pirppistä usko sen suhteen että hän on nainen, niin kysy Pujikselta että mitkä vehkeet Pirppiksen jalkojen välistä oikein löytyy. Luulis sen nyt tietävän, kerran kun heillä on säätöä keskenään.

L.

PS. Sorry Pirppis, et vedin tän tähän, mutta alkaa vituttaa tollaset jotka kuvittelee tietävänsä paremmin toisen ihmisen sukupuolen pelkän tekstin perusteella, kuin kirjoittaja itse.

Se kuka väittää jotain toista ihmistä naisena kirjoittavaksi mieheksi, on yleensä ITSE se mies joka kirjoittaa naisena, ja joka yrittää muita syyttämällä piilottaa oman syyllisyytensä ettei paljastu. Olisiko kenties sieltä ikävä-palstalta eksynyt tänne, jos on vaikka maa alkanut paljastumisen pelossa polttelemaan jalkojen alla.

Kiva nähdä sinuakin täällä. En ole hirveästi palstaillut itsekään, olin viime viikon tien päällä. Kuis hörisee?

• Pikku-pirpana kirjoitti:

Kiva nähdä sinuakin täällä. En ole hirveästi palstaillut itsekään, olin viime viikon tien päällä. Kuis hörisee?

Siinähän tuo. Ei kurjuutta kummempaa. Eli ei järin muutosta entiseen. Enkä aina jaksa kirjautua, kun käyn harvemmin.

Mites reissu meni?

• Lauruska kirjoitti:

Siinähän tuo. Ei kurjuutta kummempaa. Eli ei järin muutosta entiseen. Enkä aina jaksa kirjautua, kun käyn harvemmin.

Mites reissu meni?

Perse oli kipeenä istumisesta. Oli kiva käydä mummolassa, äiteetä oli mukava nährä.. taisi olla viimeisiä kertoja. Odotetunlainen reissu.. 18 paikkaa viikkoon ja adhd kuski. Lähinnä autossa istumista. Mutta se kesäteatteri oli kiva kokemus. Nilsiän harrastelijateatterin Tankki täyteen! .
        No tulipahan käytyä.

Ilmat viilenneet.. ihan kiva juttu. Sä vielä porskutat.. sä olet sissi. Taidan vähän fanittaa sun sinnikkyyttäsi, mutta se ny ei ole mitään uutta.

Perse oli kipeenä istumisesta. Oli kiva käydä mummolassa, äiteetä oli mukava nährä.. taisi olla viimeisiä kertoja. Odotetunlainen reissu.. 18 paikkaa viikkoon ja adhd kuski. Lähinnä autossa istumista. Mutta se kesäteatteri oli kiva kokemus. Nilsiän harrastelijateatterin Tankki täyteen! .
        No tulipahan käytyä.

Ilmat viilenneet.. ihan kiva juttu. Sä vielä porskutat.. sä olet sissi. Taidan vähän fanittaa sun sinnikkyyttäsi, mutta se ny ei ole mitään uutta.

Kiva kuulla et reissu onnistu kaikesta huolimatta, ja että siitä jäi kivoja muistoja. Noi harrastelijateattereiden näytelmät on välillä aivan hulvattomia, jos rooliin sattuu löytymään just se siihen rooliin passelisti sopiva esittäjä, ja siten myös viihdyttäviä.

Eipä mulla oikein ole vaihtoehtoja kun jatkaa samaa rataa. Tai no yks vaihtoehto, mutta se ei varsinaisesti ole mikään vaihtoehto. Tos oli pari vähän parempaa päivää, mutta päiväkuviot ei oo muutoin muuttuneet, mitä nyt oon pystyny jatkamaan tota virkkaamaani trikoomattoa, kun kelit vähän viileni, eikä enää reidet hikoile ylimääräistä maton ollessa sylissä.

Sain reilu viikko sitten tilaamani criminal mind:sin kolme vikaa kautta, jotka on ollu suunnitteilla hankkia jo pitkään, ja koska sattu älyttömän hyvä tarjous, sain kaikki kolme kautta yhteensä kolmella kympillä. Niitä on tullut katottua maratonina tässä jo toista viikkoa, samalla kun olen sitä mattoa tehnyt.

• Lauruska kirjoitti:

Kiva kuulla et reissu onnistu kaikesta huolimatta, ja että siitä jäi kivoja muistoja. Noi harrastelijateattereiden näytelmät on välillä aivan hulvattomia, jos rooliin sattuu löytymään just se siihen rooliin passelisti sopiva esittäjä, ja siten myös viihdyttäviä.

Eipä mulla oikein ole vaihtoehtoja kun jatkaa samaa rataa. Tai no yks vaihtoehto, mutta se ei varsinaisesti ole mikään vaihtoehto. Tos oli pari vähän parempaa päivää, mutta päiväkuviot ei oo muutoin muuttuneet, mitä nyt oon pystyny jatkamaan tota virkkaamaani trikoomattoa, kun kelit vähän viileni, eikä enää reidet hikoile ylimääräistä maton ollessa sylissä.

Sain reilu viikko sitten tilaamani criminal mind:sin kolme vikaa kautta, jotka on ollu suunnitteilla hankkia jo pitkään, ja koska sattu älyttömän hyvä tarjous, sain kaikki kolme kautta yhteensä kolmella kympillä. Niitä on tullut katottua maratonina tässä jo toista viikkoa, samalla kun olen sitä mattoa tehnyt.

Mä aloin kanssa kesällä virkkaamaan mattoa eteiseen. Helteillä oli paskamaista tehdä sitä kun kädetkin hikoili. Ja se hiton painava tekele sylissä.. nyt pitäisi vielä keksiä miten teen neliöstä pyöreän.. pitää soveltaa. Kas kun en ole mikään käsityöihme.. tosin kivaahan se on.
        Saa olla omissa ajatuksissaan ja vaikka kuunnella hyvää musaa.

Helkutin kiva kuulla että pari helpompaa päivää.. ehkäpä niitä tulee syssymmällä lisää. Ainakin toivon niin.

Mä aloin kanssa kesällä virkkaamaan mattoa eteiseen. Helteillä oli paskamaista tehdä sitä kun kädetkin hikoili. Ja se hiton painava tekele sylissä.. nyt pitäisi vielä keksiä miten teen neliöstä pyöreän.. pitää soveltaa. Kas kun en ole mikään käsityöihme.. tosin kivaahan se on.
        Saa olla omissa ajatuksissaan ja vaikka kuunnella hyvää musaa.

Helkutin kiva kuulla että pari helpompaa päivää.. ehkäpä niitä tulee syssymmällä lisää. Ainakin toivon niin.

Toi onkin hankalampi saada neliöstä pyöreä, kuin toisinpäin. Ei siinä muukaan auta, kuin kokeilla ja taas purkaa eri vaihtoehtoja.

Teetkö muuten ontelokuteesta vai trikookuteesta? Mulla on tällä kertaa trikoo käytössä, ja se onkin mun ranteelle vähän kevyempi virkata, eikä toi mum vuosia sitten jännetuppitulehdukseen kroonistunut ranne tule niin kipeäksi mitä ontelokude tekee. Ei oo niin paljon tarvinut käyttää rannenauhatukea, mitä vuosi sitten, kun tein eteiseen virkatun maton.

• Lauruska kirjoitti:

Toi onkin hankalampi saada neliöstä pyöreä, kuin toisinpäin. Ei siinä muukaan auta, kuin kokeilla ja taas purkaa eri vaihtoehtoja.

Teetkö muuten ontelokuteesta vai trikookuteesta? Mulla on tällä kertaa trikoo käytössä, ja se onkin mun ranteelle vähän kevyempi virkata, eikä toi mum vuosia sitten jännetuppitulehdukseen kroonistunut ranne tule niin kipeäksi mitä ontelokude tekee. Ei oo niin paljon tarvinut käyttää rannenauhatukea, mitä vuosi sitten, kun tein eteiseen virkatun maton.

Minä hullu aloin virkkaamaan jäykästä langasta. Sisko kävi opettamassa mallin ja innostuin. On niin karkeaa ja kovaa lankaa että ajattelin siitä saavani hyvän maton. Tollo kun olen en tajunnut mikä homma siinä on.

Peukalo pirun kipeenä ollut.. hyvä kun en verille asti sitä ole virkannut. Ja kolmosen koukulla teen.. tulee tiivistä ja tiukkaa. Mun käsiala vielä sen verran tiukka että lanka oikein narskuu virkatessa.

No on mulla neliömetri jo valmiina.. saas nähdä tuleeko siitä koskaan valmista.

Aikanaan virkkasin niskatyynyn ontelokuteesta ja sitä oli kiva työstää kun nopeasti saipi valmista. Muutein en ole kuteita käyttänytkään.. ovat aika kalliita.

Minkäskokoinen työ sulla nyt työn alla?

Minä hullu aloin virkkaamaan jäykästä langasta. Sisko kävi opettamassa mallin ja innostuin. On niin karkeaa ja kovaa lankaa että ajattelin siitä saavani hyvän maton. Tollo kun olen en tajunnut mikä homma siinä on.

Peukalo pirun kipeenä ollut.. hyvä kun en verille asti sitä ole virkannut. Ja kolmosen koukulla teen.. tulee tiivistä ja tiukkaa. Mun käsiala vielä sen verran tiukka että lanka oikein narskuu virkatessa.

No on mulla neliömetri jo valmiina.. saas nähdä tuleeko siitä koskaan valmista.

Aikanaan virkkasin niskatyynyn ontelokuteesta ja sitä oli kiva työstää kun nopeasti saipi valmista. Muutein en ole kuteita käyttänytkään.. ovat aika kalliita.

Minkäskokoinen työ sulla nyt työn alla?

Mulla on tollanen pyöreä halkaisijaltaan joku 135-140 senttimetriä pitsireunusmatto tulossa makkariin. Ja sit kahteen muuhun palamattoon on kuteet valmiina odottamassa. Toinen tulee ollkari-ruokailutila-keittiö -alueelle. Sellanen t:n mallinen olis ajatuksena tehdä. Sit toinen palamatto makkariin sängyn ja ikkunan väliseen kapeaan kohtaan.

Kaksvärinen, muokattu tuosta matosta, mutta ei täysin tuon näköistä reunaa tule. Vähän sinne päin. Laitan kyllä sitten kuvan kun se on valmis.

https://www.lankava.fi/fi/ohje-virkattu-pitsireuna-matto/

Tässä palamatto-ohje:

https://www.lankava.fi/fi/ohje-virkattu-palamatto/

• Lauruska kirjoitti:

Mulla on tollanen pyöreä halkaisijaltaan joku 135-140 senttimetriä pitsireunusmatto tulossa makkariin. Ja sit kahteen muuhun palamattoon on kuteet valmiina odottamassa. Toinen tulee ollkari-ruokailutila-keittiö -alueelle. Sellanen t:n mallinen olis ajatuksena tehdä. Sit toinen palamatto makkariin sängyn ja ikkunan väliseen kapeaan kohtaan.

Kaksvärinen, muokattu tuosta matosta, mutta ei täysin tuon näköistä reunaa tule. Vähän sinne päin. Laitan kyllä sitten kuvan kun se on valmis.

https://www.lankava.fi/fi/ohje-virkattu-pitsireuna-matto/

Tässä palamatto-ohje:

https://www.lankava.fi/fi/ohje-virkattu-palamatto/

Tohon pitsireunamattoon mä rakastuin ihan silmittömästi. Tommoinen mun on tehtävä. Otan ohjeen talteen. Onneksi sisko on sellainen käsityöihme, että saa tulkita mulle mitä en osaa. Teen mielelläni, mutta en ole kovinkaan taitava tai osaava.
        Kyllä multa remonttihommat sujuu melkein paremmin kuin virkkausohjeen lukeminen.

Mutta mä rakastuin.. siihen pitsireunamattoon.

Tohon pitsireunamattoon mä rakastuin ihan silmittömästi. Tommoinen mun on tehtävä. Otan ohjeen talteen. Onneksi sisko on sellainen käsityöihme, että saa tulkita mulle mitä en osaa. Teen mielelläni, mutta en ole kovinkaan taitava tai osaava.
        Kyllä multa remonttihommat sujuu melkein paremmin kuin virkkausohjeen lukeminen.

Mutta mä rakastuin.. siihen pitsireunamattoon.

Mulla oli tarkotus tehdä just tollanen reunus, mutta mä kun osaan lukee paremmin kaaviota kuin sanallista ohjetta, en oikein tajunnut paria kohtaa tosta pitsikuvion alun parista kerroksesta, niin päädyin soveltamaan vähän erilaiseksi sitä.

Tosin ongelma voi olla siinä, että tossa ohjeessa oli 43 kerrosta kiinteitä silmukoita, ennen ton pitsireunuksen tekoa, kun mä taas tein kuus kierrosta vähemmän, jolloin mulla oli 32 silmukkaa vähemmän vikalla kierroksella. En tiedä.

• Lauruska kirjoitti:

Mulla oli tarkotus tehdä just tollanen reunus, mutta mä kun osaan lukee paremmin kaaviota kuin sanallista ohjetta, en oikein tajunnut paria kohtaa tosta pitsikuvion alun parista kerroksesta, niin päädyin soveltamaan vähän erilaiseksi sitä.

Tosin ongelma voi olla siinä, että tossa ohjeessa oli 43 kerrosta kiinteitä silmukoita, ennen ton pitsireunuksen tekoa, kun mä taas tein kuus kierrosta vähemmän, jolloin mulla oli 32 silmukkaa vähemmän vikalla kierroksella. En tiedä.

Mun täytyy ottaa sisko tulkiksi .. ei auta muu.
        Eikä bää tai ihahaa.
        Mä näen ton maton jo sieluni silmin mun eteisessä. Vaalean harmaana.

Mun täytyy ottaa sisko tulkiksi .. ei auta muu.
        Eikä bää tai ihahaa.
        Mä näen ton maton jo sieluni silmin mun eteisessä. Vaalean harmaana.

Niitä kuteita löytyy kyllä halvemmallakin, kuin kivijalkaliikkeistä. Ite oon tilannu Lankavan lisäksi suoraan Lappajärven värjäämöstä. Onteloa on saanut 13-15 euron kilohinnalla. Trikookudetta saa jopa reippaasti alle kympillä per kilo.

Tsekkaa tuolta.

https://www.lankava.fi/fi/catalogsearch/result/?q= trikookude

• Lauruska kirjoitti:

Niitä kuteita löytyy kyllä halvemmallakin, kuin kivijalkaliikkeistä. Ite oon tilannu Lankavan lisäksi suoraan Lappajärven värjäämöstä. Onteloa on saanut 13-15 euron kilohinnalla. Trikookudetta saa jopa reippaasti alle kympillä per kilo.

Tsekkaa tuolta.

https://www.lankava.fi/fi/catalogsearch/result/?q= trikookude

Meinasin jo innoissani tilata, mutta muistin että olen ihan pa. Langat maksaa tohon mattoon ohjeen mukaan noin satasen. Pitää googlettaa halvempia vaihtoehtoja. Mutta kiitti. Oikeasti kiitos. Rakastuin tuohon mattoon.

• Anonyymi

Pujis on palstalla toivonut miehiltä rakkaus lurituksia ja oli kerran joku muukin juttu kun koko palsta kysyi pujikselta että onko homopoeka niin itsekkin saanut käsityksen että joko pujis esittää pirpanaa ja olis muka naisen kanssa tai kumpikin on transvenstiittejä niin olen ennenkin sanonut siinä pojassa on jotain outoa ja jos kaksi ihmistä hässii keskenään niin äkkiä rakastuvat ja suhde alkaamut ehkä se on poikain seksiä ja salassa touhuavat ettei kukaan saa selville

Meinasin jo innoissani tilata, mutta muistin että olen ihan pa. Langat maksaa tohon mattoon ohjeen mukaan noin satasen. Pitää googlettaa halvempia vaihtoehtoja. Mutta kiitti. Oikeasti kiitos. Rakastuin tuohon mattoon.

Mulla oli tullu omana mokana joka kolmas silmukka liikaa siihen pitsireunuksen alun yhdelle kierrokselle, ja sitä myöten liian tiivis ketjusilmukkakaaret.

Eli teen täsmälleen ohjeen mukaan sen pitsireunuksen, ja laitan sitten kuvan tänne sulle valmiista matosta kun se on valmistunut. Vieläkin joudun välillä purkamaan, mutta toivon mukaan viikon sisällä saa sen valmiiksi. Näät sitten millainen se reunus on tehtynä.

• Lauruska kirjoitti:

Mulla oli tullu omana mokana joka kolmas silmukka liikaa siihen pitsireunuksen alun yhdelle kierrokselle, ja sitä myöten liian tiivis ketjusilmukkakaaret.

Eli teen täsmälleen ohjeen mukaan sen pitsireunuksen, ja laitan sitten kuvan tänne sulle valmiista matosta kun se on valmistunut. Vieläkin joudun välillä purkamaan, mutta toivon mukaan viikon sisällä saa sen valmiiksi. Näät sitten millainen se reunus on tehtynä.

Kiitos. Tuumasin että veronpalautuksista voisin sijoittaa se satkun tekotarpeisiin. Todella ihastuin siihen mattoon. Sen niinkuin tietää että "Toi on mun!"

Sitä vaan että olen sellainen käsitöiden tekijä, että usein jää työt kesken. Toi on niin ihana, että pakko saada sellainen.

Kiitos. Tuumasin että veronpalautuksista voisin sijoittaa se satkun tekotarpeisiin. Todella ihastuin siihen mattoon. Sen niinkuin tietää että "Toi on mun!"

Sitä vaan että olen sellainen käsitöiden tekijä, että usein jää työt kesken. Toi on niin ihana, että pakko saada sellainen.

Mulla on myös paljon käsitöitä kesken. Jos jokin asia ei sillä hetkellä inspaa tehdä, niin jätän sen odottamaan, ja jossain vaiheessa tulee sitten se inspis tehdä työ loppuun.

Toisaalta jos pystyy pitämään sellaisia keskeneräisiä töitä näkösällä jotka halua ehdottomasti saada valmiiksi, on se niiden näköpiirissä pysyminen motivaattorina toimiva.

• Lauruska kirjoitti:

Mulla on myös paljon käsitöitä kesken. Jos jokin asia ei sillä hetkellä inspaa tehdä, niin jätän sen odottamaan, ja jossain vaiheessa tulee sitten se inspis tehdä työ loppuun.

Toisaalta jos pystyy pitämään sellaisia keskeneräisiä töitä näkösällä jotka halua ehdottomasti saada valmiiksi, on se niiden näköpiirissä pysyminen motivaattorina toimiva.

Toi on totta. Minulla kans olkkarissa "työn alla" kori. Jossa senhetkinen käsityö on. Minä olen vaan niin herkkä kyllästymään. Minun on vaikeaa saada niitä aloittamiani käsitöitä loppuun asti.

Sisko kävi tuossa kesällä ja annoin hänelle säkillisen lankoja. Hän kun on ahkera käsitöiden tekijä. Menee parempiin käsiin nekin langat. Minä kun olen tämmöinen impulsiivinen tekijä. Saan ihan järjettömiä, impulsiivisia haluan tehdä kohtauksia. Ja sit kyllästyn ja homma jää kesken.

Mutta toi matto, vaikka menisi kuinka aikaa, haluan sen. Minä haluan.. ( polkee jalkaa )..

Toi on totta. Minulla kans olkkarissa "työn alla" kori. Jossa senhetkinen käsityö on. Minä olen vaan niin herkkä kyllästymään. Minun on vaikeaa saada niitä aloittamiani käsitöitä loppuun asti.

Sisko kävi tuossa kesällä ja annoin hänelle säkillisen lankoja. Hän kun on ahkera käsitöiden tekijä. Menee parempiin käsiin nekin langat. Minä kun olen tämmöinen impulsiivinen tekijä. Saan ihan järjettömiä, impulsiivisia haluan tehdä kohtauksia. Ja sit kyllästyn ja homma jää kesken.

Mutta toi matto, vaikka menisi kuinka aikaa, haluan sen. Minä haluan.. ( polkee jalkaa )..

Sun pitää ehdottomasti tehdä se matto, kun noin paljon sitä haluat. Ja kun helposti kyllästymisen kannalta katsoo, niin kuteesta tehdyt matot valmistuu lopulta huomattavasti nopeammin kuin virkatut vaatteet, isot liinat ja muut suurtöiset, joiden tekemisessä kestää kauan.

Tää pitsireunamatto johon silmäs iskit, on siitä helppo, että 70 prossaa matosta on pelkkiä kiinteitä, ja vaativampi osuus alkaa vasta lopussa kun pitsireuna alkaa. Mut voin kertoo, et se tulee olemaan niiden haasteiden arvoista. Hyvällä tuurilla saan ton jo nyt viikonloppuna valmiiksi, ellen joudu purkamaan...taas kerran, kun on kolmanneks viimeinen kierros menossa.

• Lauruska kirjoitti:

Sun pitää ehdottomasti tehdä se matto, kun noin paljon sitä haluat. Ja kun helposti kyllästymisen kannalta katsoo, niin kuteesta tehdyt matot valmistuu lopulta huomattavasti nopeammin kuin virkatut vaatteet, isot liinat ja muut suurtöiset, joiden tekemisessä kestää kauan.

Tää pitsireunamatto johon silmäs iskit, on siitä helppo, että 70 prossaa matosta on pelkkiä kiinteitä, ja vaativampi osuus alkaa vasta lopussa kun pitsireuna alkaa. Mut voin kertoo, et se tulee olemaan niiden haasteiden arvoista. Hyvällä tuurilla saan ton jo nyt viikonloppuna valmiiksi, ellen joudu purkamaan...taas kerran, kun on kolmanneks viimeinen kierros menossa.

Muista laittaa se kuva sitten. Mutta olet oikeassa. Mun täytyy tehdä se matto. Se meinaan on ihan täydellinen mun eteiseen.

Jotakin tuontapaista ajattelin alunperinkin siihen omissa visioissani. Mä kun näen jotakin istuvaa, niin vaan tiedän että toi on saatava.

Mulla meinaan on semmoinen hieman romanttistyylinen eteinen. Auringon muotoinen koristepeili ja sellainen valkoinen puolipyöreä pikkupöytä harmaata seinää vasten. Katossa sellainen lasikupuvalaisin joka luo vähän kuin pitsisiä kuvioita. Eli se on ihan täydellinen mulle se matto.

Harmittelin viime talvena kun kaikki paska levisi kämppään kun ei ollut mattoa eteisessä. En sit hommannut mitä tahansa mattoa, kun oli ajatuksissani että löydän se sitten kun löydän.

Ja minä arvostan käsintehtyä todella paljon. Joten .. se on ihan täydellinen löytö toi pitsireunamatto mulle. Kiitos sinun.

Muista laittaa se kuva sitten. Mutta olet oikeassa. Mun täytyy tehdä se matto. Se meinaan on ihan täydellinen mun eteiseen.

Jotakin tuontapaista ajattelin alunperinkin siihen omissa visioissani. Mä kun näen jotakin istuvaa, niin vaan tiedän että toi on saatava.

Mulla meinaan on semmoinen hieman romanttistyylinen eteinen. Auringon muotoinen koristepeili ja sellainen valkoinen puolipyöreä pikkupöytä harmaata seinää vasten. Katossa sellainen lasikupuvalaisin joka luo vähän kuin pitsisiä kuvioita. Eli se on ihan täydellinen mulle se matto.

Harmittelin viime talvena kun kaikki paska levisi kämppään kun ei ollut mattoa eteisessä. En sit hommannut mitä tahansa mattoa, kun oli ajatuksissani että löydän se sitten kun löydän.

Ja minä arvostan käsintehtyä todella paljon. Joten .. se on ihan täydellinen löytö toi pitsireunamatto mulle. Kiitos sinun.

Juu, laitan heti kun saan sen valmiiksi, ja makkarin lattialle. Hyvällä tuurilla näät jo huomenna.

Kuulostaa että se todella sopisi sun eteiseen, ja toisin kuin mulla, yksivärisen. Kuten tuolla ylempänä sanoit, se vaalean harmaa sopii hyvin tummemman harmaaseen seinään.

Kiva että löysit mieleisesi. ❤

• Lauruska kirjoitti:

Juu, laitan heti kun saan sen valmiiksi, ja makkarin lattialle. Hyvällä tuurilla näät jo huomenna.

Kuulostaa että se todella sopisi sun eteiseen, ja toisin kuin mulla, yksivärisen. Kuten tuolla ylempänä sanoit, se vaalean harmaa sopii hyvin tummemman harmaaseen seinään.

Kiitos sinun, löysin mieleisen. Jopa täydellisen, jos vaan osaan sen tehdä. Jää nähtäväksi. Ja voin kai värvätä siskon tulkiksi.

• Anonyymi
        Lauruska kirjoitti:

Matot tuovat kodin ilmapiiriin lämpöä mutta mistä koko mattoperinne olisi lähtöisin?
        Ulkomailla asessani huomasin jo sen miten Suomessa haluataan pitää mattoja enemmän mitä monissa muissa maissa.
        Mitä lattiamatto edustaa? Aikana jolloin lattiat olivat kylmiä käytön voi hyvin ymmärtää.
        Muutenhan ne ovat vain lian ja karvojen kärääjiä?

Kiitos sinun, löysin mieleisen. Jopa täydellisen, jos vaan osaan sen tehdä. Jää nähtäväksi. Ja voin kai värvätä siskon tulkiksi.

Valmis. Matto pitää vielä vaan pingottaa, jotta se suoristuu tuosta. Höyrysilitys ei suoristanut riittävästi.

Ylempi kuva on koko matosta, ja alempi on lähikuva yhdestä/kahdesta kuviosta, joka sun kannattaa ottaa talteen, jos tulee ongelmaa sen suhteen millainen pitäisi olla, ja mihin kohtaan jokin silmukka mennä. Tai ainakin suurin piirtein. Siitä Lankavan omasta kuvasta on hankala ottaa selvää, kun se kuva lopulta sumentuu riittävän lähelle suurentaessa. Itse olisin tarvinnut juuri tuota lähikuvaa kuviosta.

https://aijaa.com/7bgWSo

https://aijaa.com/RYeXq9

• Anonyymi kirjoitti:

Matot tuovat kodin ilmapiiriin lämpöä mutta mistä koko mattoperinne olisi lähtöisin?
        Ulkomailla asessani huomasin jo sen miten Suomessa haluataan pitää mattoja enemmän mitä monissa muissa maissa.
        Mitä lattiamatto edustaa? Aikana jolloin lattiat olivat kylmiä käytön voi hyvin ymmärtää.
        Muutenhan ne ovat vain lian ja karvojen kärääjiä?

Matot ovat nykyään sisustuselementtinä, ja toiset vaan haluaa pitää mattoja lattialla.

• Lauruska kirjoitti:

Valmis. Matto pitää vielä vaan pingottaa, jotta se suoristuu tuosta. Höyrysilitys ei suoristanut riittävästi.

Ylempi kuva on koko matosta, ja alempi on lähikuva yhdestä/kahdesta kuviosta, joka sun kannattaa ottaa talteen, jos tulee ongelmaa sen suhteen millainen pitäisi olla, ja mihin kohtaan jokin silmukka mennä. Tai ainakin suurin piirtein. Siitä Lankavan omasta kuvasta on hankala ottaa selvää, kun se kuva lopulta sumentuu riittävän lähelle suurentaessa. Itse olisin tarvinnut juuri tuota lähikuvaa kuviosta.

Iso työ, mutta sä sait sen valmiiksi. Hieno on.
        Mä luulen että mä teen sen ontelokuidusta. Pitää vaan tilata ne.

Miten sä ton pingotat? Mitens, pingotatko märkänä vai kuivana?

Mä pelkään etten saa omaani tasottumaan lattialle sitten millään. Mutta kai jonkin verran auttaa kasteleminen ja tasokuivaus. Tai mistäpä mä tuon tietäisin.

Kiitos kuvista. Toi lähikuva jeesaa varmasti paljon.

Iso työ, mutta sä sait sen valmiiksi. Hieno on.
        Mä luulen että mä teen sen ontelokuidusta. Pitää vaan tilata ne.

Miten sä ton pingotat? Mitens, pingotatko märkänä vai kuivana?

Mä pelkään etten saa omaani tasottumaan lattialle sitten millään. Mutta kai jonkin verran auttaa kasteleminen ja tasokuivaus. Tai mistäpä mä tuon tietäisin.

Kiitos kuvista. Toi lähikuva jeesaa varmasti paljon.

Muista hankkia liukuestemattoa jos et halua löytää itseäsi selältäsi lattialta, kun ainakin ontelokuteesta virkatut matot on liukkaita lattialla. Tuossa on mun viime kesänä virkkaamani eteisen matto ontelokuteesta.

https://aijaa.com/DriRP8

Yritin ensin höyrysilittää ton makkarin maton, mutta siitä ei kovin paljon ollut apua. Se koko maton kuva oli otettu silityksen jälkeen, joten mun on pingotettava se kunnolla. Sitä varten tilasin juuri viimeiset kaksi alla olevaa settiä. Käsityöliikkeessä noi on pikkasen liian kalliita mulle, mutta sieltä sain idean, ja googlesta vaan etsii muita vaihtoehtoja samantyylisille vaahtomuovimatoille.

https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/eva-10kpl-30-x-30-x-1-cm-vaahtomuovimatto-palapelimatto-jumppamatto

En mä sitä täysin läpimärkänä pingota, mutta kun oon kiinnittänyt ton maton siihen alustaan, kastelen sitä suihkepullolla ja jätän muotoon kuivumaan. Sellanen olis suunnitelma.

• Lauruska kirjoitti:

Muista hankkia liukuestemattoa jos et halua löytää itseäsi selältäsi lattialta, kun ainakin ontelokuteesta virkatut matot on liukkaita lattialla. Tuossa on mun viime kesänä virkkaamani eteisen matto ontelokuteesta.

https://aijaa.com/DriRP8

Yritin ensin höyrysilittää ton makkarin maton, mutta siitä ei kovin paljon ollut apua. Se koko maton kuva oli otettu silityksen jälkeen, joten mun on pingotettava se kunnolla. Sitä varten tilasin juuri viimeiset kaksi alla olevaa settiä. Käsityöliikkeessä noi on pikkasen liian kalliita mulle, mutta sieltä sain idean, ja googlesta vaan etsii muita vaihtoehtoja samantyylisille vaahtomuovimatoille.

https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/eva-10kpl-30-x-30-x-1-cm-vaahtomuovimatto-palapelimatto-jumppamatto

En mä sitä täysin läpimärkänä pingota, mutta kun oon kiinnittänyt ton maton siihen alustaan, kastelen sitä suihkepullolla ja jätän muotoon kuivumaan. Sellanen olis suunnitelma.

Joo toi liukuestematto alle pitää ehdottomasti hommata ..
        Systeri liukastui ja mursi selkänsä, joten ei ole leikin asia jos on liukas.

Sulla ollut hitonmoinen duuni tossa eteisen matossa. Oliko toi ny sillä ontelokuidulla tehty? Muistaakseni mainitsit että se rasitti rannettasi enemmän..

Ontelokuitu on vähemmän joustavaa kuin trikookuitu, ni voi olla että siitä saa helpommin tasaista. Saa nähdä. Palan jo innosta päästä tekemään omaa pitsireunamattoani.. sormet oikein syyhyää.

Joo toi liukuestematto alle pitää ehdottomasti hommata ..
        Systeri liukastui ja mursi selkänsä, joten ei ole leikin asia jos on liukas.

Sulla ollut hitonmoinen duuni tossa eteisen matossa. Oliko toi ny sillä ontelokuidulla tehty? Muistaakseni mainitsit että se rasitti rannettasi enemmän..

Ontelokuitu on vähemmän joustavaa kuin trikookuitu, ni voi olla että siitä saa helpommin tasaista. Saa nähdä. Palan jo innosta päästä tekemään omaa pitsireunamattoani.. sormet oikein syyhyää.

Joo toi eteisen matto on ontelokuteesta tehty. Halusin tietyn levyisen, ja tietyn pituisen, kun vanha räsymatto oli liian pitkä ja meni aina vessan oven aukaistessa kasaan kun ei enää mahtunut oven alta.

Tohon eteisen maton tekoon meni pari kolme kuukautta aikaa juuri siksi, etten kerralla pystynyt virkkaamaan paljoa ranteen kipeytyessä liikaa.

Olin hankkinut jo vuotta paria ennen tällasen rannenauhan, joka tukee riittävästi oikeeta kohtaa ranteesta, että pystyin ylipäätään sitä mattoa virkkaamaan:

https://www.treenikauppa.fi/lp-rannenauha-753.html

Oli toi nyttenkin muutaman kerran ranteessa, varsinkin pylväitä virkatessa.

Huomenna alkaakin sitten seuraavan teko.

Uskon että siitä sun matosta tulee upee. Ei muuta kun hommiin jossakin vaiheessa.

• Lauruska kirjoitti:

Ka päivää kirvesvartta. Kiva nähdä, että säkin paibatat taas palstalla niska kyyryssä. 😁

https://aijaa.com/Zv1KTY

Mutsi neuloi mulle tälläisen veskinmaton. Pitäis oikeastaan teetättää pari uutta, niin vois pestä useammin ja uutta tilalle. Kerää pölyä aika röyheesti. Mutta kiva jalkojen alla, kun on laattalattia. 😊

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Hauska. Peukut tälle..
        Taasko wuppis anona foliohattuilee..

En mä usko että tuo on Wuu. Joku toinen tuttu vois ollakin...

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

En mä usko että tuo on Wuu. Joku toinen tuttu vois ollakin...

xLiner

Ai hän jonka nimeä ei mainita..?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pujis on palstalla toivonut miehiltä rakkaus lurituksia ja oli kerran joku muukin juttu kun koko palsta kysyi pujikselta että onko homopoeka niin itsekkin saanut käsityksen että joko pujis esittää pirpanaa ja olis muka naisen kanssa tai kumpikin on transvenstiittejä niin olen ennenkin sanonut siinä pojassa on jotain outoa ja jos kaksi ihmistä hässii keskenään niin äkkiä rakastuvat ja suhde alkaamut ehkä se on poikain seksiä ja salassa touhuavat ettei kukaan saa selville

Jaahas ja Välis taas tekemässä omia arveluitaan! Hittoako se sulle kuuluu vaikka olisivat avaruusolentoja. Tämä on keskustelupalsta ja useimmiten keskustellaan muusta kuin kahden palstalaisen keskinäisistä suhteista. Kysele sinä vaan makkaran ja munan paisto ohjeita, tarvittaessa saatat saada jotain ohjeitakin vastaukseksi. Kuten silakkalaatikon tekoonkin.
        terveisin trollikka

• Anonyymi kirjoitti:

Jaahas ja Välis taas tekemässä omia arveluitaan! Hittoako se sulle kuuluu vaikka olisivat avaruusolentoja. Tämä on keskustelupalsta ja useimmiten keskustellaan muusta kuin kahden palstalaisen keskinäisistä suhteista. Kysele sinä vaan makkaran ja munan paisto ohjeita, tarvittaessa saatat saada jotain ohjeitakin vastaukseksi. Kuten silakkalaatikon tekoonkin.
        terveisin trollikka

Välis nyt on ihan kujalla kaikesta. Trollien trolli. En jaksa paljoa välittää enää. Kun ei sen jutuissa ole mitään logiikkaa.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Saat tehdä juuri kuten itse haluat ja koska olette jutelleet asiasta keskenänne ei toinen osapuoli voi aloittaa itkupotkuraivareita koska olette sopineet jo alussa että näin toimitte.

Mullekin sopisi fwb suhde naisen kanssa ja reissuunkin lähtisin mukaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Saat tehdä juuri kuten itse haluat ja koska olette jutelleet asiasta keskenänne ei toinen osapuoli voi aloittaa itkupotkuraivareita koska olette sopineet jo alussa että näin toimitte.

Mullekin sopisi fwb suhde naisen kanssa ja reissuunkin lähtisin mukaan.

Kiitos. Kovin ystävällinen oli viestisi.

On sovittu alussa ja tilannetta on päivitetty matkan varrella, jotta varmasti olemme yksimielisiä.

Toisille sopii vapaammat suhteet, kun suurimmalle osalle ei.

• Anonyymi

Voi toki olla, siviilisäädyssäni en ole enää missään liitossa joten jo sen puolesta laki ei velvoita minua parisuhteeseen.
      Ihminen on mielestäni sinkku silloin kun se määrittää myös henkisesti itsensä tuohon kategoriaan. Tosin, on monta eronnutta jotka eivät pääse koskaan irti menneisyydestään joten eivät voi olla sinkkuja luontevalla tavalla.
      Sitten on näitä "villiperseitä" jotka tuntuvat olevan henkisesti sinkkuja jopa parisuhteessa ja olisivat hyvinkin valmiita sinkkuuteen.
      Annetaan sinulle ja sinkuudellesi uusi määritelmä, seurusteleva sinkku:)

• Kiitos kaunis ja kaunis kiitos.
        Seurusteleva sinkku .. muutoin hyvä, mutta oikeampi olisi kai tapaileva sinkku. Se vaan että tapailen vain yhtä miestä..

Taidan oikeasti olla sitoutumiskammoinen. Ainakin sana seurusteleva saa pahan kaiun korvissani.

Tuossa olet oikeassa että se henkinen puoli on merkittävässä asemassa kun määritellään sinkkuutta. Siinä olen samaa mieltä.

• Anonyymi

Kysymys siis lähinnä koskee, mitä muut siitä ajattelevat.

Harhaanjohtaminen lienee yleisin pariutumisstrategia nykyaikana. Varatut esiintyvät sinkkuina ja parisuhteisiin mennään, että löytää vielä jonkun paremman.

Sillä ei liene väliä, mitä me ajattelemme, vaan mitä deittisi siitä ajattelevat. Kokevatko he tulleensa harhaanjohdetuiksi. Kokeile toki rehellisyyttä ja katso. Hieman tosin epäilen, että haet meiltä vain oikeutusta salata suhteesi muilta treffikumppaneilta ilman omantunnontuskaa.

• Hyvä pointti, mutta olen kuin olenkin yhden miehen nainen omalla tavallani.

Minä puolestani kartan parisuhdestatusta jo perimmiltään, sillä en kaipaa elämänkumppania rinnalleni. Eli en hae oikeutusta "parempaan vaihtamiseen".

Mutta olet omalla tavallasi aika oikeilla jäljillä asiassa, vaikka et ehkä minun suhteeni.

Sinkkuutta pidetään jonkinlaisena syntinä ja parisuhdetta tavoiteltavana. Ja sitten ollaan parisuhteessa parisuhteen vuoksi ja vaihdetaan parempaan kun sellainen tulee eteen.
        Näin tuntuu nuoremmilla homma menevän.

• Anonyymi

Analyysisi taisi mennä nyt ihan pieleen aloittajan kohdalla. Hän ei hakenut "oikeutusta", vaan kyseli mitä mieltä. Jotkut täällä myös tietävät pirppiksen meiningin ja myös hänen suhteensa, joten mistään salailusta ei ole kyse mihinkään suuntaan. Mitä sinä salailet? Vai haluatko kenties vain tuomita ja lokeroida toisten ihmisten suhteita?

- Sheena

• Anonyymi

Hyvin monella ihmisellä on määrittelemättömiä suhteita, niin sinkuilla kuin varatuillakin. Ilmanmuuta siis voit olla sinkku ihan kaikessa rauhassa 🤷‍♀️

- Sheena

• Kiitos. Mutta tärkeä pointti tässä on kuitenkin siinä, että olemme molemmat sinkkuja tässä määrittelemättömässä suhteessa.

Toista ei voi omistaa edes avioliitossa, sillä jokainen on yksilö. Ja yksilö itekseen päättää ja vastaa tekemisistään.
        Aviossa tosin on annettu laillinen lupaus yhteiselosta, mutta se ei poista yksilöllisyyttä ja itsemääräämisoikeutta.

Sinkkuna ei ole velvoitettu toisesta huolehtimiseen tai ei ole vastuussa toisesta. Tapailusuhteessa voi "kuoria kermat päältä".

Tosin tälläinen ei varmaan sovi kaikille.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Kiitos. Mutta tärkeä pointti tässä on kuitenkin siinä, että olemme molemmat sinkkuja tässä määrittelemättömässä suhteessa.

Toista ei voi omistaa edes avioliitossa, sillä jokainen on yksilö. Ja yksilö itekseen päättää ja vastaa tekemisistään.
        Aviossa tosin on annettu laillinen lupaus yhteiselosta, mutta se ei poista yksilöllisyyttä ja itsemääräämisoikeutta.

Sinkkuna ei ole velvoitettu toisesta huolehtimiseen tai ei ole vastuussa toisesta. Tapailusuhteessa voi "kuoria kermat päältä".

Tosin tälläinen ei varmaan sovi kaikille.

Ei todellakaan voi omistaa toista, edes avioliitossa. Olen itse kovin tarkka vapaudestani kaikissa ihmissuhteissa. Vapaudella (parisuhteessa) en tarkoita yltiöpäistä sekstailua kaikkien eteen tupsahtavien ehdokkaiden kanssa, ja hillitöntä bilettämistä, vaan henkistä vapautta, ymmärrystä ja luottamusta. Sitä että saa itse päättää omista asioista kuten muiden läheisten tapaamisesta, ystävistä ja harrastuksista jne. eikä siitä tule kumppanin taholta sanomista.

Vieläkö huolehdit exästäsi?

- Sheena

• Anonyymi kirjoitti:

Ei todellakaan voi omistaa toista, edes avioliitossa. Olen itse kovin tarkka vapaudestani kaikissa ihmissuhteissa. Vapaudella (parisuhteessa) en tarkoita yltiöpäistä sekstailua kaikkien eteen tupsahtavien ehdokkaiden kanssa, ja hillitöntä bilettämistä, vaan henkistä vapautta, ymmärrystä ja luottamusta. Sitä että saa itse päättää omista asioista kuten muiden läheisten tapaamisesta, ystävistä ja harrastuksista jne. eikä siitä tule kumppanin taholta sanomista.

Vieläkö huolehdit exästäsi?

- Sheena

Yhä vähemmän. Ei tarvitse enää huolehtia. Olemme hyvissä väleissä. Kävi eilen lettusilla ja juteltiin niitä ja näitä.

Sain olla aika vapaa exän kanssa ollessa ja ero tulikin oikeastaan pitkälle sen jälkeen kun oli aika päättää naimisiinmenosta. Olisi ollut tarkoituksena mennä naimisiin tänä kesänä.. ei vaan pystynyt. Ei oikeasti.

Minussa selvästi jotain vikaa.. vikaa.. vikaa...

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Yhä vähemmän. Ei tarvitse enää huolehtia. Olemme hyvissä väleissä. Kävi eilen lettusilla ja juteltiin niitä ja näitä.

Sain olla aika vapaa exän kanssa ollessa ja ero tulikin oikeastaan pitkälle sen jälkeen kun oli aika päättää naimisiinmenosta. Olisi ollut tarkoituksena mennä naimisiin tänä kesänä.. ei vaan pystynyt. Ei oikeasti.

Minussa selvästi jotain vikaa.. vikaa.. vikaa...

Miksi naimisiinmeno piti päättää nyt? Exkö halusi?

Ei sinussa mitään vikaa ole sillä perusteella ettet halunnut naimisiin ☝. Pienen pieni lempeys omalle itsellesi ei olisi haitaksi 🤔.

- Sheena

• Anonyymi kirjoitti:

Miksi naimisiinmeno piti päättää nyt? Exkö halusi?

Ei sinussa mitään vikaa ole sillä perusteella ettet halunnut naimisiin ☝. Pienen pieni lempeys omalle itsellesi ei olisi haitaksi 🤔.

- Sheena

Ikä alkoi painamaan päälle. Naimisiin ennen viittäkymppiä. Exä täytti 49.
        Sillä olisi varmistettu leskeneläke. Järkisyistä naimisiin..

Minä jos menen naimisiin - en eroa. Taistelen viimeiseen hengenvetooni asti suhteen puolesta.

Joten olisi pitänyt mennä naimisiin järkisyistä.. ei helvetissä.

• Anonyymi

Jos on suhteessa, ei ole sinkku. Todellakaan. Pervoa ripustautumista sinkkustatukseen ja itsensä korottamista.

• Kiitos. Tuota olen miettinytkin. Pervoa ripustautumista sinkkustatukseen...

Voi olla että siitä on kyse kohdallani. Sairaasta halusta olla vapaa...

• Anonyymi

Luitko loppuun asti? Sanottiin "Määrittelemätön tapailusuhde". Se ei ole parisuhde. Joten silloin on sinkku. Pervompaa tai omituisempaa olisi ajatella olevansa varattu määrittelemättömässä tapailusuhteessa. Mutta vaikka senkin tekisi, niin entä sitten?

- Sheena

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luitko loppuun asti? Sanottiin "Määrittelemätön tapailusuhde". Se ei ole parisuhde. Joten silloin on sinkku. Pervompaa tai omituisempaa olisi ajatella olevansa varattu määrittelemättömässä tapailusuhteessa. Mutta vaikka senkin tekisi, niin entä sitten?

- Sheena

Ei sen tarvitse olla parisuhde perinteisessä mielessä, mutta se on suhde, ja jos on jokin säännöllinen sukupuolisuhde, ei ole sinkku määritelmällisesti. Muuksi se asia ei siitä muutu.

• Anonyymi kirjoitti:

- Sheena

Heh, mä olen umpi pervo kun olen tavallaan "varattu" silloinkin, kun olen johonkin vaan lääpällään. Muut ei pääse silloin lähelleni, vaikkei se x:kään olisi edes suhteessa mun kanssa. :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei sen tarvitse olla parisuhde perinteisessä mielessä, mutta se on suhde, ja jos on jokin säännöllinen sukupuolisuhde, ei ole sinkku määritelmällisesti. Muuksi se asia ei siitä muutu.

Sinkku on aina silloin, kun ei ole sitoutuneessa, näin sovitussa parisuhteessa. Rakastaja ei tee parisuhdetta => ihmistä varatuksi. Ehkäpä joku kontrollifriikki mies voi kuvitella, että naisesta tulee varattu heti jos mies sekstailee hänen kanssaan, mutta se on turha kuvitelma.

- Sheena

• Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

Heh, mä olen umpi pervo kun olen tavallaan "varattu" silloinkin, kun olen johonkin vaan lääpällään. Muut ei pääse silloin lähelleni, vaikkei se x:kään olisi edes suhteessa mun kanssa. :D

Jokaisessa meissä asuu pieni pervo, jollain tavalla 🤣

- Sheena

• Anonyymi kirjoitti:

Jokaisessa meissä asuu pieni pervo, jollain tavalla 🤣

- Sheena

Ja toisissa vähän isompikin pervo. ;D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinkku on aina silloin, kun ei ole sitoutuneessa, näin sovitussa parisuhteessa. Rakastaja ei tee parisuhdetta => ihmistä varatuksi. Ehkäpä joku kontrollifriikki mies voi kuvitella, että naisesta tulee varattu heti jos mies sekstailee hänen kanssaan, mutta se on turha kuvitelma.

- Sheena

Ei ole. Silloin ei ole sinkku. Tuolle pitää määritellä uusi nimi, mutta sinkku ei ole, jos on säännöllinen suhde, vaikka miten "määrittelemätön". Te olette pervoja sinkkustatukseen ripustautuvia pelkureita, jotka tuolleen ajattelee.

• Mites jos on puhtaasti kyseessä seksisuhde jossa ei vietetä yhdessä muutoin aikaa vapaalla kuin seksiä harrastamassa, niin onko silloinkin sun mielestä varattu?

Tapailusuhde ilman että on sovittu ettei muiden kanssa tapailla samaan aikaan. Eli kumpikin saa tapailla samalla muitakin, ja harrastaa myös näiden kanssa seksiä. Onko silloinkin sun mielestä varattu?

Entä jos on fwb-suhteessa sillä erotuksella seksisuhteesta, että vietetään myös vapaa-aikaa yhdessä seksin lisäksi, mutta tunteet ovat siis vain kaverilliset, eikä kummallakaan ole haluja seurustella keskenään. Onko silloinkin sun mielestä varattu, koska kuitenkin harrastetaan seksiä?

Sulla on kommenttisi perusteella aika mustavalkoinen linja mitä tulee ihmissuhteisiin. Joko ollaan missään suhteissa toisen kanssa, jolloin on varattu, tai ei ole yhtään minkäänlaista suhdetta kenenkään kanssa, jolloin on sinkku. Maailma kun ei ole noin yksinkertainen.

• MCMLXXVI kirjoitti:

Mä oon samanlainen sen suhteen että en nää metsää puilta sen jälkeen kun kolahtaa, mutta se ei tarkoita ettenkö ymmärtäisi toisella tavalla ajattelevia, tai ajattelisi itse että niin kauan kun ei olla sovittu mistään ettei muita voisi tapailla, ei olla varsinaisesti missään parisuhteessa, ja siten olisi vapaa tapailemaan myös muita.

Jotkut sitoutuvat alusta alkaen vain yhteen ihmiseen johon on tunteita, mutta vaikka olisi luvallista tapailla samalla muita, ei sitä itse halua tehdä. Kaikki ihmiset eivät ole tällaisia, eikä siinä ole mitään väärää.

• Lauruska kirjoitti:

Mä oon samanlainen sen suhteen että en nää metsää puilta sen jälkeen kun kolahtaa, mutta se ei tarkoita ettenkö ymmärtäisi toisella tavalla ajattelevia, tai ajattelisi itse että niin kauan kun ei olla sovittu mistään ettei muita voisi tapailla, ei olla varsinaisesti missään parisuhteessa, ja siten olisi vapaa tapailemaan myös muita.

Jotkut sitoutuvat alusta alkaen vain yhteen ihmiseen johon on tunteita, mutta vaikka olisi luvallista tapailla samalla muita, ei sitä itse halua tehdä. Kaikki ihmiset eivät ole tällaisia, eikä siinä ole mitään väärää.

Joo, sitä sulkee jotenkin sydämensä sen kolahduksen jälkeen. Vaikka siis tietäisikin että se on turhaa, ettei mitään ole tulossakaan. Suhdetta siis.

Jännä juttu.

• MCMLXXVI kirjoitti:

Joo, sitä sulkee jotenkin sydämensä sen kolahduksen jälkeen. Vaikka siis tietäisikin että se on turhaa, ettei mitään ole tulossakaan. Suhdetta siis.

Jännä juttu.

Joo totta. Mitäpä sitä aina itselleen voi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole. Silloin ei ole sinkku. Tuolle pitää määritellä uusi nimi, mutta sinkku ei ole, jos on säännöllinen suhde, vaikka miten "määrittelemätön". Te olette pervoja sinkkustatukseen ripustautuvia pelkureita, jotka tuolleen ajattelee.

Älähän selitä. On ihan itsestäänselvää ja luonnollista, että ihminen on sinkku määrittelemättömässä suhteessa, jossa muuta ei ole sovittu ☝.

Tietysti voi olla varattunakin (avioliitto esimerkiksi) määrittelemättömässä suhteessa toisen kanssa, mutta se varattuna olo tulee aviopuolison taholta.

Määrittelemätön suhde voi olla millainen tahansa painottuen eri asioihin. Siinä usein on seksiä enemmän tai vähemmän, mutta ei aina.

- Sheena

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älähän selitä. On ihan itsestäänselvää ja luonnollista, että ihminen on sinkku määrittelemättömässä suhteessa, jossa muuta ei ole sovittu ☝.

Tietysti voi olla varattunakin (avioliitto esimerkiksi) määrittelemättömässä suhteessa toisen kanssa, mutta se varattuna olo tulee aviopuolison taholta.

Määrittelemätön suhde voi olla millainen tahansa painottuen eri asioihin. Siinä usein on seksiä enemmän tai vähemmän, mutta ei aina.

- Sheena

Sinkkujen valkopesua omalle pelkuruudelle ja sotkuisille ihmussuhteilleen.

• "Voiko siis olla sinkku ja samalla suhteessa?"

-No panosuhteessa voi olla. Kaikenlainen muu häärääminen sen ohessa viestii jo vähän enemmästä. Kai se on miten asia sovitaan.

En ala vääntämään. :)

• Anonyymi

On myös hyvä muistaa, että voi olla olemassa monta eri tietä kohti tavoitetta....
        Miltäs kuulostaisi fwb Lilliksen kanssa?

• Peräänkuulutat tunteita..
        Kyllä minulla on tunteita määrittelemättömän suhteen kumppaniani kohtaan. Toki ..

En ole robotti. Olemme tapailleet kohta puoli vuotta. Mutta en koe sellaisia kiihkeitä rakkaudentunteita joita sinä tarvitset. Tämähän jo käytiin aiemmin läpi. Ihailen toki tapaasi rakastaa, mutta en itse kykene sellaiseen. Tietääkseni. Sehän voi vaikka muuttua.. ei käy kieltäminen.

Peräänkuulutat tunteita..
        Kyllä minulla on tunteita määrittelemättömän suhteen kumppaniani kohtaan. Toki ..

En ole robotti. Olemme tapailleet kohta puoli vuotta. Mutta en koe sellaisia kiihkeitä rakkaudentunteita joita sinä tarvitset. Tämähän jo käytiin aiemmin läpi. Ihailen toki tapaasi rakastaa, mutta en itse kykene sellaiseen. Tietääkseni. Sehän voi vaikka muuttua.. ei käy kieltäminen.

Joo, mä peräänkuulutan tunteita, jotta kykenen itse suhteilemaan. Mutta eihän kaikki tarvitse niin syvää yhteyttä toiseen nauttiakseen läheisyydestä, valuvika. :)

• MCMLXXVI kirjoitti:

Joo, mä peräänkuulutan tunteita, jotta kykenen itse suhteilemaan. Mutta eihän kaikki tarvitse niin syvää yhteyttä toiseen nauttiakseen läheisyydestä, valuvika. :)

Siis minussa on se valuvika.

• Anonyymi kirjoitti:

On myös hyvä muistaa, että voi olla olemassa monta eri tietä kohti tavoitetta....
        Miltäs kuulostaisi fwb Lilliksen kanssa?

"Miltäs kuulostaisi fwb Lilliksen kanssa?"

-Utopialta. Mä voisin kyllä haluta hänen iholleen, mutta hän ei minun, joten utopia on ainoa oikea vastaus tähän kysymykseen. Fwb kuulostaa taas itseni tuntien vaikealta. Mä olen tunteilija.

• MCMLXXVI kirjoitti:

Kyllähän toi sun tapasi kai optimi olisi. En vaan ole koskaan kokenut sellaista. Täällä kans valmistusprosessissa käyny viba.

Kyllähän toi sun tapasi kai optimi olisi. En vaan ole koskaan kokenut sellaista. Täällä kans valmistusprosessissa käyny viba.

Nojaa, en tiedä onko kun kaikki suhteet tuntuu happanevan ajan saatossa. Tunteista ei paljon hyötyä tunnu olevan, paitsi että sinnittelee vaan pidempään löysässä hirressä.

• MCMLXXVI kirjoitti:

Nojaa, en tiedä onko kun kaikki suhteet tuntuu happanevan ajan saatossa. Tunteista ei paljon hyötyä tunnu olevan, paitsi että sinnittelee vaan pidempään löysässä hirressä.

Sitä vaan turtuu ajan saatossa. Kaikille suhteille käy niin ennemmin tai myöhemmin. Se vaan on tosiasia.

Sitä vaan turtuu ajan saatossa. Kaikille suhteille käy niin ennemmin tai myöhemmin. Se vaan on tosiasia.

Niin se voi olla.

• Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

Minulla riittää tunteita... kohteet ovat suunnilleen pysyneet samana vuosikausia. Eikä ne kohdistu aina parisuhdekumppaniin.

- Sheena

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Voi turtua, voi olla ettei turru. Riippuu täysin suhteesta ja ihmisten persoonasta ja kaikesta muusta.

Aika usein ihmiselämä on jaksoja, joissa keskitytään johonkin tiettyyn kerrallaan. On selvä että suhteen pitää uudistua, vain siten se voi kestää elävänä vuodesta toiseen.

- Sheena

• Anonyymi kirjoitti:

Minulla riittää tunteita... kohteet ovat suunnilleen pysyneet samana vuosikausia. Eikä ne kohdistu aina parisuhdekumppaniin.

- Sheena

Millaisia tunteita meinaat?

• Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

"Miltäs kuulostaisi fwb Lilliksen kanssa?"

-Utopialta. Mä voisin kyllä haluta hänen iholleen, mutta hän ei minun, joten utopia on ainoa oikea vastaus tähän kysymykseen. Fwb kuulostaa taas itseni tuntien vaikealta. Mä olen tunteilija.

Oletko kysynyt sitä itseltään?

• Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

Millaisia tunteita meinaat?

Kaikenlaisia, hyviä, ja kutkuttaviakin.

- Sheena

• Anonyymi

Ei vakuuta teidän maalaistollojen palstasuhde. Keksikää jotain parempaa.

• Anonyymi

"Voiko siis olla sinkku ja samalla suhteessa?
      Mielestäni voi."

Vähän riippuu. Jos kerran muille ihmisille esiintyy sinkkuna silloin kai sen suhteen pitää olla sellainen että samantien katkeaa jos löytää jonkun toisen sinkun jonka kanssa haluaa sitoutua, muutenhan on valehdellut sille toiselle sinkkuudestaan jos sitten alkaa selittelyt "kun on yksi tämmöinen...", sitten pitää esitellä itsensä jo lähdössä panosuhteessa olevaksi sinkuksi, että ei ole tunteita mutta panoja on muualle, tai sitten jos on tunteita niin ei voi ihan sinkkku enää olla vaan on sitten suhteessa.

-harmiseikirj-.

• Muuten hyvä, mutta ei ole suunitelmissani sitoutuminen. Lähtökohdiltaan voisi sanoa että pitää olla aikamoinen eurojackpotti jos minut saa edes ajattelemaan sitoutumista.

Mutta saattaa olla että vapaudenkaipuuni tarve on niin valtava, ettei se ole ihan normaalia. Jollekin toiselle tilanteeni olisi ihan normaali erillissuhde, mutta minä tarvitsen enemmän vapautta.

Onhan minulla toki suhde, mutta en kykene olemaan suhteessa. Haluan kaiken.. vapauden olla oma itseni ja herrani, samalla kun tapailen. Olen hieman ahne.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Muuten hyvä, mutta ei ole suunitelmissani sitoutuminen. Lähtökohdiltaan voisi sanoa että pitää olla aikamoinen eurojackpotti jos minut saa edes ajattelemaan sitoutumista.

Mutta saattaa olla että vapaudenkaipuuni tarve on niin valtava, ettei se ole ihan normaalia. Jollekin toiselle tilanteeni olisi ihan normaali erillissuhde, mutta minä tarvitsen enemmän vapautta.

Onhan minulla toki suhde, mutta en kykene olemaan suhteessa. Haluan kaiken.. vapauden olla oma itseni ja herrani, samalla kun tapailen. Olen hieman ahne.

Hanki dildo!

Älä enää käytä miestä itsesi tyydyttämiseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hanki dildo!

Mielestäni mies voi olla antoisampi vaihtoehto vaikka dildo voi olla varmempi mutta voihan siitäkin paristot loppua:)

• Anonyymi kirjoitti:

Hanki dildo!

Muttapa jos mies käyttää samalla minua itsensä tyydyttämiseen, niin eikös se ole
        win-win.

Ja palstalla huudeltu pitkään päinvastaista..
        Teet niin tai näin, aina väärinpäin. :D

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Muttapa jos mies käyttää samalla minua itsensä tyydyttämiseen, niin eikös se ole
        win-win.

Ja palstalla huudeltu pitkään päinvastaista..
        Teet niin tai näin, aina väärinpäin. :D

Oksettava ajatus tämä, että käytetään toista ihmistä. Se että tunnistaa halunsa käyttää toista vaikkapa seksiin, pitäisi olla signaali siitä että osaa myös lopettaa. Esineet ovat käytännöllisempiä siihen, eikä niiden (tai niiden lähiesineiden, lue: lähi-ihmisten) tunnemaailma tai psyykkinen tasapaino kärsi.

• Anonyymi kirjoitti:

Mielestäni mies voi olla antoisampi vaihtoehto vaikka dildo voi olla varmempi mutta voihan siitäkin paristot loppua:)

Mies on sata kertaa, ellei tuhat, parempi vaihtoehto kuin dildo.

Dildon kanssa pussailu ei ole kivaa, tai käpertyminen yhteen aktin jälkeen ei houkuta dildon kanssa. Sen kanssa ei voi halailla, pussailla ja tanssia. Höpötellä mukavia tai kuiskailla kiihkeitä sanoja sen korvaan. Sen pupillit ei laajene kiihkosta ja se ei läpsi hellästi takapuolelle.

Kyllä se mies dildon voittaa mennen ja tullen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oksettava ajatus tämä, että käytetään toista ihmistä. Se että tunnistaa halunsa käyttää toista vaikkapa seksiin, pitäisi olla signaali siitä että osaa myös lopettaa. Esineet ovat käytännöllisempiä siihen, eikä niiden (tai niiden lähiesineiden, lue: lähi-ihmisten) tunnemaailma tai psyykkinen tasapaino kärsi.

Minä käytän aina toista ihmistä seksiin kun en halua unkata.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yök!

Mies on sata kertaa, ellei tuhat, parempi vaihtoehto kuin dildo.

Dildon kanssa pussailu ei ole kivaa, tai käpertyminen yhteen aktin jälkeen ei houkuta dildon kanssa. Sen kanssa ei voi halailla, pussailla ja tanssia. Höpötellä mukavia tai kuiskailla kiihkeitä sanoja sen korvaan. Sen pupillit ei laajene kiihkosta ja se ei läpsi hellästi takapuolelle.

Kyllä se mies dildon voittaa mennen ja tullen.

Sinäkin olet jo läpsimään oppinut, varovaisesti tosin :D

• pujotteIija kirjoitti:

Paistolasta tekee kutaa, koittakaas. ;D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko hinnasta myös sovittu?

• pujotteIija kirjoitti:

Harjoittelen vielä kourimista. XD

Mielellänihän minä sinua läpsyttelen, mutta kun olen sellainen silittelijä tyyppi.. kyll sä tiedät...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hanki dildo!

Pieni kysymys tasa-arvosta. Oletko ikinä sanonut kenellekään miehelle samaa: "Hanki keinovagina, älä enää käytä naista itsesi tyydyttämiseen."?

Itselläsi ei taida olla kovin kokemusta minkäänlaisista, määritellyistä tai määrittelemättömistä parisuhteista? Muuten ehkä olisi huomannut eron sinkkuseksin ja parisuhdeseksin välillä.

- Sheena

• Anonyymi

Ahneella on paskainen loppu.

• Juu sellainen loppu on jo tiedossa. Joten sama kai se on olla ahne. Mitään häviä siis..

• Anonyymi

Kyllästyttää nämä palstahahmojen ”suhteet”

• Anonyymi

Miksi, eikö sinulla ole mitään suhdetta kehenkään?
        Roikut palstalla valittamassa joten tuskin sinulla puolisoa on?
        Mitä haet? Et ainakaan myötätuntoa:)

• Anonyymi

Hauska palsta, häpeällinen runkkaus ja kielto ettei toista ihmistä saa käyttää seksiin. Nyt tuli ihan "kädetön olo".

• Anonyymi

Sinkkuus häviää on vasta, kun on yhdessä sovittu, että ollaan yhdessä!

Tapailu on vain tapailua. Vaikka luultavasti kumpikin tähtää seurustelusuhteen aloittamiseen, ei velvoitteita ole ennen kuin se on yhdessä sovittu. Moni, niin kuin itse teen, valitsee ettei sarjatreffaa vaan katsoo yhden ihmisen kerrallaan. Se on kuitenkin vain oma valinta.

FBW-suhde tarkoittaa, että pari ei seurustele eikä heillä ole velvoitteita toisilleen. Parin vuorovaikutus ei välttämättä ole pelkkää panemista, se voi sisältää myös hellyyttä, läheisyyttä, kosketusta, keskustelua, henkistä läsnäoloa ja kuuntelua, jopa tunteita. Se mitä on keskenään sovittu ja mitä suhteeseen kuuluu, ei oikeastaan ole muiden asia. Jos suhteen ehdot on kummallekin ok ja auttaa kumpaakin voimaan paremmin, mitäs siinä pitäisi olla muilla sanomista! Kaikille FWB ei sovi tietenkään, joko mustasukkaisuuden tai sen takia, että läheinen ihmissuhde helposti saa tunteet syttymään ja sitten ollaan tilanteessa, jossa yhdessä sovitut säännön ei enää tunnu kivalta.

Olen viettänyt aikuisiän pisimmän selibaatin parisuhteessa (n3v) haluttoman ja kosketusta välttävän miehen kanssa. Nyt ero on ollut jo pitkään takana. En ole koronan takia halunnut lähteä treffailua harrastamaan ja pitkän selibaatin katkaisin ennen koronaa miehen kanssa, joka eli hyvin samanlaista elämäntilannetta kuin itse. Paljon hellyyttä, kosketusta, suudelmia, lusikassa nukkumista ja taisi tulla 4 kertaa yhteen yöhönkin. Yleensä yhdenyön jutut ei ole mistään kotoisin, mutta tämä oli erilaista. Se oli todella tarpeen. 😉 Jos vastaava onnistuisi FWB-suhteessa, se toisi varmasti molemmille paljon energiaa arkeen.

Totta kai oikea syvään rakkauteen perustuva suhde olisi ihanne. Mutta… Ei rakastuminen tapahdu tuosta noin vaan. Ja lisäksi pitäisi osua arvot ja löytyä yhteinen aaltopituus. Aika vaativa paketti. Jos suhdetta, tai ainakaan huonoa suhdetta, ei halua vain suhteen takia, vaan mielummin odottaa kunnes osuu oikea kohdalle, voi FWB olla ihan ok ratkaisu väliaikaisesti. En tiedä toimiiko sellainen oikeasti, mutta kokeilematta sitä ei voi tietää.

• Kiitos. Ystävyyttä etuisuuksilla kai tämä meidän juttu lähinnä on. Mutta pitäisin kyllä sitä määrittelemätön tapailusuhde osuvimpana ja todellakaan suuntana ei ole tarkoitus seurusteluun, joten sinkkuja kai ollaan.. heh.

• "Voiko siis olla sinkku ja samalla suhteessa?"

Onhan sitä kaikenlaisia suhteita työsuhteesta lähtien. Sinkkuus tarkoittaa että ei ole seurustelusuhdetta, mun mielestä. Voi siis olla panosuhteita, tai tapailla muita romanttisessa mielessä. 🤷‍♂️

• Anonyymi

Tapailusuhde, heh heh. Tuossahan on samaa saivartelua et kaverin kanssa voi nussia mutta ystävän kanssa ei? Mikä on tapailusuhde ilman mitään seurustelua?

• Anonyymi kirjoitti:

Tapailusuhde, heh heh. Tuossahan on samaa saivartelua et kaverin kanssa voi nussia mutta ystävän kanssa ei? Mikä on tapailusuhde ilman mitään seurustelua?

Ei kun tarkoitin treffejä eri henkilöiden kanssa.

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Ei kun tarkoitin treffejä eri henkilöiden kanssa.

Tapailu on vaihe, jossa vielä tunnustellaan olisiko toinen sopiva. Tapailusuhde voi olla treffit, toiset treffit tai vielä vuodenkin päästä. Se on seurustelun omaista, mutta harvoin samalla tavalla julkista (esitellään suvulle tai pitkäaikaiselle ystäville yms.) ja kumpikaan ei halua sitoa toistaan tai itseään.

Jos suhde tuntuu niin hyvältä, että aletaan melkein heti olla paljon yhdessä, harvoin se jää tapailun asteelle. Tai sitten jompikumpi tai kumpikaan ei ole valmis heti sitoutumaan esim. aiempien traumojen tai pelon takia ja siksi voi olla parempi katsoa ihan rauhassa miltä tuntuu.

• Anonyymi kirjoitti:

Tapailu on vaihe, jossa vielä tunnustellaan olisiko toinen sopiva. Tapailusuhde voi olla treffit, toiset treffit tai vielä vuodenkin päästä. Se on seurustelun omaista, mutta harvoin samalla tavalla julkista (esitellään suvulle tai pitkäaikaiselle ystäville yms.) ja kumpikaan ei halua sitoa toistaan tai itseään.

Jos suhde tuntuu niin hyvältä, että aletaan melkein heti olla paljon yhdessä, harvoin se jää tapailun asteelle. Tai sitten jompikumpi tai kumpikaan ei ole valmis heti sitoutumaan esim. aiempien traumojen tai pelon takia ja siksi voi olla parempi katsoa ihan rauhassa miltä tuntuu.

Rauhassa tutustuminen on aina järkevää. Minun mielestä. Vaikkei tunteitakaan vastaan kannata tapella, jos niitä on ja ne sallitaan. Tunteet on kuitenkin ihan normaalia ihmisyyttä.

• Anonyymi

Kaikki eivät tarvitse seksisuhteensa alkujäykistelyn poistamiseen esileikiksi sitä rakkaushömppää, joka kaikista suhteista ennen pitkää häviää tarpeettomana, kun ihmiset oppivat tuntemaan toisensa

• Anonyymi

No varmaankin edes kohtuulisen hyvä seksisuhde tiedostamattomalla tasolla tekee ihmisestä kuitenkin jossain määrin varatun, jos ei nyt ihan seksimaanikko, promiskuiteettinen ole luonteeltaan.

• Anonyymi

Tämän allekirjoitan, mutta varaus on henkinen ja yksipuolinen.

• Anonyymi

"Sinkkuus häviää on vasta, kun on yhdessä sovittu, että ollaan yhdessä!

Tapailu on vain tapailua. Vaikka luultavasti kumpikin tähtää seurustelusuhteen aloittamiseen, ei velvoitteita ole ennen kuin se on yhdessä sovittu."

Mitähän me nyt sitten ollaan? Koskaan ei olla sovittu että ollaan yhdessä. Sitä vain alettiin olla ilman mitään suusanallista sopimista.
      Ja mikä pahinta: Olemme naimisissa!!
      Olemmeko nyt sitten kaksi sinkkua kuitenkin, ja mitenkäs tuo lakipuoli sitten menee kun emme ole koskaan sopineet seurustelusta ja kuitenkin naimisiin asti menty ja koti ja omaisuus hankittu? Olemmeko edes laillisesti naimisissa? Kenen syy tämä sotku!? Meidänkö kun emme ennen vihkimistä ilmoittaneet että seurustelun aloittamis sopimus puuttuu! Paras kai olla vaan ihan hiljaa. Ei kerrota kenellekään.

Mutta siinä mielessä tietysti että jos ero tulisi olisi helppo jakaa kaikki puoliksi ja
      kävellä tiehensä, kaksi sinkkua.

• Anonyymi

Eiköhän se avioliitto nyt kuitenkin tarkoita sitä, että ollaan yhdessä, vakiintuneessa seurustelusuhteessa... varattuja. Vaikka tietysti sekään ei tarkoita, etteikö jonkinmoisia muita suhteita voi olla.

- Sheena

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eiköhän se avioliitto nyt kuitenkin tarkoita sitä, että ollaan yhdessä, vakiintuneessa seurustelusuhteessa... varattuja. Vaikka tietysti sekään ei tarkoita, etteikö jonkinmoisia muita suhteita voi olla.

- Sheena

Sitähän se tarkoittaa

• Anonyymi

Kun olet mennyt naimisiin, niin eikö siinä prosessissa nimenomaan sanota tahdon ja vielä kysytä asiaa suoraan molemmilta? Miten voit ajatella, ettei asiaa olla sovittu? Ja jotenkin häät on järjestetty, mietin miten se voi olla mahdollista, jos ei olla puhuttu, että halutaan olla yhdessä lopun elämän? Jo yhdessä asumista tai siitä puhumista on vaikea nähdä muuta kuin parisuhteena ellei puhuta nimenomaan kaverisoluasumisesta.

Sopia voi monella tavalla toki, ei sen sopimisen muodolla ole väliä, kunhan kumpikin ymmärtää asian sanalla tavalla. Jos kumpikin ymmärtää samalla tavalla, eipä muulla ole väliä. Surullisin on vaihtoehto, jossa toinen luulee ”vain” panevansa ja toinen kuvittelee elävänsä lopun elämän yhdessä. Ja koska ei osata puhua, vain oletetaan.

Normaaleihin ihmissuhteisiin kuuluu keskustelua itsellensä ja toiselle tärkeistä asioista. Yleensä ottaen parisuhde on usein ihmisille tärkeä asia! On toki myös pareja, jolla keskinäistä vuorovaikutusta ei ole ja myös pareja, jotka ei koe tarpeelliseksi sopia seurustelusta tai sen säännöistä. Harva kuitenkin muuttaa yhteen tai menee naimisiin ilman että asiasta on sovittu.

• Itse en määrittele mun puheenaiheitani sen mukaan olenko yksineläjä/yksinasuja vai en enkä myöskään esim. sukupuolen mukaan. Ainoa minkä mukaan määrittelen mun puheenaiheitani ja sitä mihin esim.täällä 24:ssa laitan kommenttia on mun mielenkiinto. Jos joku asia kiinnostaa mua, niin se on sitten niin. Mua on jo alakoululaisesta asti kiinnostanut esim aiheet kirjallisuus, musiikki, elokuvat, historia ja luonto(luonto jo alle kouluikäisenä). Myöhemmin ajan saatossa on mukaan tullut esim. terveys ja hyvinvointi, ekologisuus sekä pukeutuminen (tämä viimeksi mainittu aihe kiinnostaa, vaikka olen pukeutujana melko casuaali, mutta tykkään joskus esim. tuunailla vaatteita ja miettiä mun pukeutumistyyliä).

Tämä palsta on nimeltään Sinkut-palsta ja kuulun tuohon viiteryhmään, mutta se ei tarkoita, että juttelisin jatkuvasti niin sanotuista sinkku-aiheista, esim. vaikka yksinasumisesta. Usein en edes juttele tuollaisista aiheista, vaan aiheet on esim. noita mun yllä mainittuja. Alunperin tulin tälle palstalle, kun joku kyseli täällä suosikkibändejä tai jotain muuta musiikkiin liittyvää. Sitten vain ajan saatossa olen jäänyt tänne. Alunperin tulin koko Kaksneloseen juttelemaan enimmäkseen musiikista (musiikkipalstalle), mutta myöhemmin olen alkanut jutella täällä muustakin.

• Miksikäs ei voisi olla jossain suhteessa toiseen ja silti vapaa luopumaan siitä ja tekemään suurinpiirtein mitä lystää?
      Se lienee sovittavissa vaikka sen toisen kanssa...

Itselle tulee vaan oman kokemuksen kautta sellaisia asioita mieleen, että kaikki ihmiset eivät ehkä ymmärrä, mitä tulee sovittua. Olen ollut itse se, joka ei ymmärtänyt ja huomannut, ettei toinen ymmärtänyt, mitä tuli luvatttua. Kokemuksena kummatkin tuntui, että tuli tehtyä virhe.....

Sitä ei vaan kukaan voi tietää omista tulevista tunteistaan...

• Toi on totta ettei tulevasta voi mennä takuuseen.

Itse olen siinä tilanteessa etten voi, kykene tai halua luvata kenellekään mitään. Ei ole takeita että pystyisin lupauksiani pitämään .. siksi en lupaa, enkä sitoudu.

Asiat pitää laittaa tärkeysjärjestykseen. Ja minun tärkeysjärjestyksessä ensimmäisenä on nyt minä itse. Se ei tarkoita että niin olisi välttämättä aina ja ikuisesti.

Sä tajuut mitä mä tarkoitan ehkä paremmin kuin muut. Elämä on nyt. Tässä. Ja takeita muusta ei ole.

Mutta tohon sun mainintaasi virheistä.. niitähän tekee jokainen. Ei niitä pidä katua.. opiksi ja läksyksi ne on tarkoitettu. Osa kallisarvoista elämää.

Toi on totta ettei tulevasta voi mennä takuuseen.

Itse olen siinä tilanteessa etten voi, kykene tai halua luvata kenellekään mitään. Ei ole takeita että pystyisin lupauksiani pitämään .. siksi en lupaa, enkä sitoudu.

Asiat pitää laittaa tärkeysjärjestykseen. Ja minun tärkeysjärjestyksessä ensimmäisenä on nyt minä itse. Se ei tarkoita että niin olisi välttämättä aina ja ikuisesti.

Sä tajuut mitä mä tarkoitan ehkä paremmin kuin muut. Elämä on nyt. Tässä. Ja takeita muusta ei ole.

Mutta tohon sun mainintaasi virheistä.. niitähän tekee jokainen. Ei niitä pidä katua.. opiksi ja läksyksi ne on tarkoitettu. Osa kallisarvoista elämää.

Joo, no itsehän mä otan itsestäni vastuun, että jos en tajua jotain ja se repii sielun irti ruumiista, niin se on ihan ok, mutta jos se käy toiselle, on se raakaa...

Mutta kyllä mä hiffaan mitä ajat takaa.... Mutta muillehan sun ei tartte selittää mitään, sille toiselle osapuolelle sitäkin tarkemmin. Vaikka siltikin voit joutua katsomaan kun toinen murenee palasiks siinä vierellä...

Eikö ois kiva, jos ihmisessä ois sellainen "välitys-nappi"? Vois kääntää sen off-asentoon, kun ahistais toisen kipu? :oD

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Toi on totta ettei tulevasta voi mennä takuuseen.

Tämä on sitten sinulle sopiva laulu kuin myös monelle meistä.
        https://www.youtube.com/watch?v=MFg_EaF2cIk

• interlocutrice kirjoitti:

Joo, no itsehän mä otan itsestäni vastuun, että jos en tajua jotain ja se repii sielun irti ruumiista, niin se on ihan ok, mutta jos se käy toiselle, on se raakaa...

Mutta kyllä mä hiffaan mitä ajat takaa.... Mutta muillehan sun ei tartte selittää mitään, sille toiselle osapuolelle sitäkin tarkemmin. Vaikka siltikin voit joutua katsomaan kun toinen murenee palasiks siinä vierellä...

Eikö ois kiva, jos ihmisessä ois sellainen "välitys-nappi"? Vois kääntää sen off-asentoon, kun ahistais toisen kipu? :oD

Joo .. sitä toisen tuskaa on riipivää seurata vierestä. Varsinkin jos se toinen on syyntakeeton tai syytön tilanteeseen.

Olisipa muuten hyvä idea toi on- off kytkin vähän monen moiseenkin juttuun. Olisi vähän niinkuin sulaketaulu.. voisi aina valita mitä ottaa pois päältä.. ja jos oikein tiukkaa tekee, nii pistäis päävirtakytkimesta kaikki tunteet tauolle.

Höh.. sait mulle kyyneleet silmäkulmiin..
        No enpähän ainakaan ole tunnekuollut.. vielä.

Joo .. sitä toisen tuskaa on riipivää seurata vierestä. Varsinkin jos se toinen on syyntakeeton tai syytön tilanteeseen.

Olisipa muuten hyvä idea toi on- off kytkin vähän monen moiseenkin juttuun. Olisi vähän niinkuin sulaketaulu.. voisi aina valita mitä ottaa pois päältä.. ja jos oikein tiukkaa tekee, nii pistäis päävirtakytkimesta kaikki tunteet tauolle.

Höh.. sait mulle kyyneleet silmäkulmiin..
        No enpähän ainakaan ole tunnekuollut.. vielä.

Ei susta saa tunnekylmää lobotomiallakaan. :oD

Ja sut tuntien, kun katsot peilistä itseäsi silmiin ja voit sanoa niille, että olet ollut rehellinen ja hyvä, niin se on sitten niin. :o)

Ei susta saa tunnekylmää lobotomiallakaan. :oD

Ja sut tuntien, kun katsot peilistä itseäsi silmiin ja voit sanoa niille, että olet ollut rehellinen ja hyvä, niin se on sitten niin. :o)

Kiitos kauniista sanoistasi. Olet hyvä ystävä, vaikka me ei ainakaan vielä olla ystäviä sanan varsinaisessa merkityksessä.

Taidat olla taas töissä..? Sulla siis karanteeni ohi?

Kiitos kauniista sanoistasi. Olet hyvä ystävä, vaikka me ei ainakaan vielä olla ystäviä sanan varsinaisessa merkityksessä.

Taidat olla taas töissä..? Sulla siis karanteeni ohi?

No ei tartte määritellä mitä ollaan. :o) Ihan ok vaan näin. :o)

Joo, töissä ollaan, tosin toisiks vika yövuoro ennen lomaa. Karanteeni loppui jo 2.8 ja ihan tauditta meni se aika. Parturia kuulemma harmitti hirveesti, kun tuli tälläinen hässäkkä, mutta mä laitoin sille meseviestin, että sain häneltä paljon muutakin palvelua kuin vaan hiusten leikkuun ja värjäyksen....hän turvasi minut taudilta ja se oli huikeaa...vain todella välittävä ihminen tekee sen eteen mitä hän teki. :o) Ja menen kuun lopulla taas parturoitavaksi... :o) Nyt laitan maskin, että mahdollisesti turvaan hänet taudilta. :o)

No ei tartte määritellä mitä ollaan. :o) Ihan ok vaan näin. :o)

Joo, töissä ollaan, tosin toisiks vika yövuoro ennen lomaa. Karanteeni loppui jo 2.8 ja ihan tauditta meni se aika. Parturia kuulemma harmitti hirveesti, kun tuli tälläinen hässäkkä, mutta mä laitoin sille meseviestin, että sain häneltä paljon muutakin palvelua kuin vaan hiusten leikkuun ja värjäyksen....hän turvasi minut taudilta ja se oli huikeaa...vain todella välittävä ihminen tekee sen eteen mitä hän teki. :o) Ja menen kuun lopulla taas parturoitavaksi... :o) Nyt laitan maskin, että mahdollisesti turvaan hänet taudilta. :o)

Joips.

Nyt kyll saat hieman selventää.. mitä parturisi teki kun pelasti sinut.. tää juttu mennyt multa ihan ohi. Kiinnostuin...

Joips.

Nyt kyll saat hieman selventää.. mitä parturisi teki kun pelasti sinut.. tää juttu mennyt multa ihan ohi. Kiinnostuin...

Käytti maskia.

Mä en käyttänyt, kun hän joku kerta joutui sen ottamaan osin muutenkin pois, kun leikkas korvallisia... Mutta hän käytti ja ilmeisesti se korona oli hällä, koska altistus katsottiin usealta päivältä.... Tuskin kukaan asiakas jää kolmeks päivää parturiin. :oD

Lisäksi hän käytti myös hanskoja ja puhdisteli penkit ennen ja jälkeen jollain tökötillä.

Ja tulos on ilmiselvä....helkutin hyvä ja vastuullinen palvelu. :o) Ja kerroin sen hälle, kun oli kuulemma ottanut koville, kun oli mennyt asiakkaiden kesä uusiksi...

Käytti maskia.

Mä en käyttänyt, kun hän joku kerta joutui sen ottamaan osin muutenkin pois, kun leikkas korvallisia... Mutta hän käytti ja ilmeisesti se korona oli hällä, koska altistus katsottiin usealta päivältä.... Tuskin kukaan asiakas jää kolmeks päivää parturiin. :oD

Lisäksi hän käytti myös hanskoja ja puhdisteli penkit ennen ja jälkeen jollain tökötillä.

Ja tulos on ilmiselvä....helkutin hyvä ja vastuullinen palvelu. :o) Ja kerroin sen hälle, kun oli kuulemma ottanut koville, kun oli mennyt asiakkaiden kesä uusiksi...

Jaa. Kyllähän mä luin että olit saanut altistuksen naiselta, mutta kuvittelin jotakin hieman intiimimpää kanssakäymistä.

No hyvä kun et sairastunut. Mä tässä paistelen itselleni ruokaa. Roiskunkoipia. Juuri muuta tehnytkään tänään kuin palstaillut. Tosin poitsun kanssa käytiin kävellen Tokmannilla, mutta muutoin öyhöttänyt palstalla.

Joskus pitää olla näitäkin päiviä kun ei tee mitään. Ja sitäpaitsi olen kesälomalla.

Jaa. Kyllähän mä luin että olit saanut altistuksen naiselta, mutta kuvittelin jotakin hieman intiimimpää kanssakäymistä.

No hyvä kun et sairastunut. Mä tässä paistelen itselleni ruokaa. Roiskunkoipia. Juuri muuta tehnytkään tänään kuin palstaillut. Tosin poitsun kanssa käytiin kävellen Tokmannilla, mutta muutoin öyhöttänyt palstalla.

Joskus pitää olla näitäkin päiviä kun ei tee mitään. Ja sitäpaitsi olen kesälomalla.

Joo, ei sen kummempaa...

No mun luona oli tänään tytön riparijuhlat...nekin piti siirtää viikolla karanteenin takia. :o)

Joo, ei sen kummempaa...

No mun luona oli tänään tytön riparijuhlat...nekin piti siirtää viikolla karanteenin takia. :o)

Ai sä sait kunnian järjestää tytsylle bileet..?
        Kyllä kai äitinsä osallistui..? Tai no mitäpä tuo tänne kuuluu.

Oliko isot juhlat? Tosin kun on korona ja kaikkea niin vastuullisesti olitte tietystikin porrastaneet vierailijat.. ja käytitte maskia.

Mutta hieno päivä isälle. Seuraava onkin sitten valmistujaiset. Sitten kihlajaiset ja häät. Pääsenet taluttamaan morsianta ... ei tosin ihan vielä, mutta kandee henkisesti valmistautua siihen.

Vai onko sulla haulikko komerossa? :D

Ai sä sait kunnian järjestää tytsylle bileet..?
        Kyllä kai äitinsä osallistui..? Tai no mitäpä tuo tänne kuuluu.

Oliko isot juhlat? Tosin kun on korona ja kaikkea niin vastuullisesti olitte tietystikin porrastaneet vierailijat.. ja käytitte maskia.

Mutta hieno päivä isälle. Seuraava onkin sitten valmistujaiset. Sitten kihlajaiset ja häät. Pääsenet taluttamaan morsianta ... ei tosin ihan vielä, mutta kandee henkisesti valmistautua siihen.

Vai onko sulla haulikko komerossa? :D

No aika pienet bileet oli. Ei kyllä mitään porrastusta ollut, eikä maskeja, mutta uskotaan tähän tämän alueen pieneen ilmaantuvuuteen.

No ensi keväänä pojan valmistujaiset sitten....

Toivottavasti sitten bileet on usean vuoden ajan vähissä. :oD Ainakin ne kihlajaiset... :oD

No aika pienet bileet oli. Ei kyllä mitään porrastusta ollut, eikä maskeja, mutta uskotaan tähän tämän alueen pieneen ilmaantuvuuteen.

No ensi keväänä pojan valmistujaiset sitten....

Toivottavasti sitten bileet on usean vuoden ajan vähissä. :oD Ainakin ne kihlajaiset... :oD

Jaa...
        Sellainen isipappa siis olet. Ylisuojeleva, ylihuolehtiva, ylirakastava.
        Olet ylipappa.

Ei paha. Paljon parempi noin päin. Ainakin lapset kokevat huolenpitoa ja rakkautta. Tosin se saattaa tuntua teinistä tukahduttavalta. Siitähän pääsee yli sitten ajan kanssa.

Sehän se on tärkeintä et lapsi tietää olevansa rakastettu. Se on kaiken a ja o. Sitä ei voi koskaan, eikä milloinkaan sanoa lapselle liian montaa kertaa. Sano minun sanoneen.

Jaa...
        Sellainen isipappa siis olet. Ylisuojeleva, ylihuolehtiva, ylirakastava.
        Olet ylipappa.

Ei paha. Paljon parempi noin päin. Ainakin lapset kokevat huolenpitoa ja rakkautta. Tosin se saattaa tuntua teinistä tukahduttavalta. Siitähän pääsee yli sitten ajan kanssa.

Sehän se on tärkeintä et lapsi tietää olevansa rakastettu. Se on kaiken a ja o. Sitä ei voi koskaan, eikä milloinkaan sanoa lapselle liian montaa kertaa. Sano minun sanoneen.

No en mä kovin ylimitään ole...tänään rupattelin sen poikakaverin kanssa siinä portailla.... ihan jees.

Mutta toivon, ettei kumpikaan muksuista hätäilis missään... Ei ole pienintäkään kiirettä. Kyllä kerkee vaikka mitä sittenkin, kun on koulut käyty. :o)

No en mä kovin ylimitään ole...tänään rupattelin sen poikakaverin kanssa siinä portailla.... ihan jees.

Mutta toivon, ettei kumpikaan muksuista hätäilis missään... Ei ole pienintäkään kiirettä. Kyllä kerkee vaikka mitä sittenkin, kun on koulut käyty. :o)

No, niin. Sepä siinä kun lapsukaisille toivoisi aina vaan parasta.

Heidän täytyy antaa tehdä omat virheensä. Ja luulen että sinä et ole sitä tyyppiä joka elää lasten elämää puolesta. Olet hyvä ylipappa. Rakastava ja huolehtiva. Kyllä kateeksi käy.. jos noin asian voi ilmaista.

Mutta nyt toivottelen hyvää työyötä. Minä painelen petiin ja suljen simmuni.

No, niin. Sepä siinä kun lapsukaisille toivoisi aina vaan parasta.

Heidän täytyy antaa tehdä omat virheensä. Ja luulen että sinä et ole sitä tyyppiä joka elää lasten elämää puolesta. Olet hyvä ylipappa. Rakastava ja huolehtiva. Kyllä kateeksi käy.. jos noin asian voi ilmaista.

Mutta nyt toivottelen hyvää työyötä. Minä painelen petiin ja suljen simmuni.

No mulla on kaksi niin erilaista vipeltäjää, että on vaikeaa olla potkimatta välillä persuuksille ja toisaalta potkiakin... :oD

Mäkin taidan kuule saada mahkut ainakin vähän torkkua....otin oikein patjan mukaan ja tyynyn ja viltin.... En saanut otettuu edes torkkuja ennen töitä. :o)

Mutta öitä sinnekin. :o)

• Anonyymi

Ole rauhassa.

• Anonyymi

Fwb suhde ei ole koskaan tasavertainen.

• Anonyymi

Jos tuollaisen fwb-suhteen molemmat osapuolet ovat sitä mieltä, että se toimii ja riittää, niin molemmat ovat sinkkuja, varsinkin jos kumpi vaan voi siinä sivussa tapailla muitakin / etsiä "sitä oikeaa". Usei(mmi)lla meistä on kuitenkin taipumus kiintyä siihen yhteen kerrallaan, jolloin hankaluuksia voi seurata. Vaikka miten sovittaisiin alussa, että nyt vaan tapaillaan hyvän seksin merkeissä, niin melko luultavasti toinen osapuoli kuvittelee jossain vaiheessa jotain enemmän. Ihastuu enemmän kuin toinen. Been there, done that.
      Mutta teille toivotan onnea palstasuhteelleene, vaikka luulen, että sen ruotiminen täällä ei tee suhteelle hyvää. Ei voi tietää.

• Anonyymi

Sinkkuus on määrittelykysymys ja oleellista on, että mahdollisen määrittelemättömännsuhteen molemmat osapuolet ovat asiasta samaa mieltä. Eipä sinkkuutta juuri muuten voi määrittää. Alkuperäinen määritelmä kai on "single income no kids", että jos vaikka tuosta lähtee. Sinkkushan ei esim. tarkoita, että olisi lähtökohtaisesti aina vapaa uuteen parisuhteeseen. Moni sinkku kun ei parisuhdetta halua. Sinkkuus ei myöskään tarkoita seksittömyyttä. Moni sinkku kun harrastaa enemmän seksiä, kuin keskimääräisessä parisuhteessa olevat. Ei siis oikein ole yleispätevää määritelmää sinkkuudelle. Olet sinkku, jos koet tuossa olevasi sinkku.

• Anonyymi

Kristillinen avioliitto on ihanne. Joutuuko paljon tinkimään ihanteesta.

• Anonyymi

Kai se riippuu siitä miten asiat ja elämän kokee. Jos molemmat ovat samaa mieltä suhteeseen liittyvistä asioista ja sopivat niitä noudattavansa. Hyvin erilaisia liittoja on olemassa.

• Anonyymi

Numball69

• Tulin lukemaan foliohatun kommentit, enkä pettynyt. Minua ei sentään tällä kertaa mainittu nimeltä.

• Anonyymi
    • Sinkku on vain sana ja jokainen vähän itse määrittää mitä se vaikkapa itselle merkitsee.

Minusta tämä Suomen kieli on hiukan rajallinen ilmaisemaan kaikkea, joten joitain asioita täytyy vielä selittää toisille rautalankanipun kanssa. Onhan näitä uusia termejä tullut erilaisille suhdemuodoille, mutta silti ihmisillä on niin paljon erilaisia tapoja toimia yhdessä tai erikseen.

Tuo mainitsemani suppeus kielessä, ilmaisussa on myös perua ajoista, jolloin ihmissuhteetkin oli pienempään määrään lokeroita laitettu. Aviopari, avopari ja sinkku...js auta armias jos joku jotain muuta edes meinasi. 😁

• Niin.. auta armias. Kyllä koen olevani sinkku. Tapailen, mutta en seurustele.

Jännä, joku nostaa mun vanhoja ketjuja ylös. Samapa tuo..
        Varmaan kiusallaan.

Ajatelmani sinkkuudesta ei kai hirveämmin ole muuttunut. Ja jos ei kuulu avio- tai avolokeroon, on sinkku. Minulla on niin rajallinen määrä aikaa jäljellä, etten suurin surminkaan käyttäisi sitä parisuhteiluun. Perinteisessä mielessä katsottuna.

Niin.. auta armias. Kyllä koen olevani sinkku. Tapailen, mutta en seurustele.

Varmaan kiusallaan.

Ajatelmani sinkkuudesta ei kai hirveämmin ole muuttunut. Ja jos ei kuulu avio- tai avolokeroon, on sinkku. Minulla on niin rajallinen määrä aikaa jäljellä, etten suurin surminkaan käyttäisi sitä parisuhteiluun. Perinteisessä mielessä katsottuna.

No mäkin jo innostuin, että Lauruska oli taas täällä, mutta olikin vanha ketju....

Vissiin pujottelija poistanut nikin, kun näky harmaalla...

Niin.. auta armias. Kyllä koen olevani sinkku. Tapailen, mutta en seurustele.

Varmaan kiusallaan.

En mäkään mitään perinteistä parisuhdetta haluis...

Ei jaksais roikkua sellaisessa...joku rento tapailusuhde käy hyvin...

• Disseisback kirjoitti:

No mäkin jo innostuin, että Lauruska oli taas täällä, mutta olikin vanha ketju....

Vissiin pujottelija poistanut nikin, kun näky harmaalla...

Se on niin vanha ketju. Poisti nikin vuosia sitten ja palatessaan loi uuden.
        Pujiksella on nikkinä pujotte(iso i)ija. On se tämän kertonut palstalla, mutta eipä häntä ole uskottu.
        Eli nykyään samankaltainen nikki.

Lauruska piipahtaa silloin tällöin palstalla anonyyminä. Allekirjoittaa alkukirjaimellaan. Minun on ikävä häntä. Niin järkevä ja hyvä kuin hän onkin, olen pikkuisen huolissani. Mutta hän tietää kyllä että ihailen häntä. Kerkesin sen sanomaan ennenkuin lopetti palstailunsa.

Se on niin vanha ketju. Poisti nikin vuosia sitten ja palatessaan loi uuden.
        Pujiksella on nikkinä pujotte(iso i)ija. On se tämän kertonut palstalla, mutta eipä häntä ole uskottu.
        Eli nykyään samankaltainen nikki.

Lauruska piipahtaa silloin tällöin palstalla anonyyminä. Allekirjoittaa alkukirjaimellaan. Minun on ikävä häntä. Niin järkevä ja hyvä kuin hän onkin, olen pikkuisen huolissani. Mutta hän tietää kyllä että ihailen häntä. Kerkesin sen sanomaan ennenkuin lopetti palstailunsa.

Joo, no mä väjän ihmettelinkin, kun kohta näin kuitenkin puikkarin tekstejä.

No toivottavasti Lauruska voi hyvin 😊

Joku vissiin rynni tänne näitä vanhoja ketjuja jostain syystä. 🙄
        Taitaa taas joku kiusanhenkin vapuksi pesiytyä palstalle. 🤨

• Disseisback kirjoitti:

En mäkään mitään perinteistä parisuhdetta haluis...

Ei jaksais roikkua sellaisessa...joku rento tapailusuhde käy hyvin...

Jaa, aiemmista keskusteluistamme kun sain sen kuvan, että vain se perinteinen parisuhdemalli on sulle sopiva.

Ehkäpä kuitenkin se sulle sopiva olisi erillisuhde. Kummallakin oma elämä, mutta silti yksiavioinen suhde.
        Seurustelua silloin kun molemmille sopii.

Jaa, aiemmista keskusteluistamme kun sain sen kuvan, että vain se perinteinen parisuhdemalli on sulle sopiva.

Ehkäpä kuitenkin se sulle sopiva olisi erillisuhde. Kummallakin oma elämä, mutta silti yksiavioinen suhde.
        Seurustelua silloin kun molemmille sopii.

Joo, mutta ehkä sittenkin sellainen, ettei siitä suhteesta tehtäis numeroa.

Ei lapsiin tutustumista, sukulaisiin...pelkkää yhdessäiloa kun on aikaa ja piste.

Kaikki mikä menee tuon päälle, luo aina kitkaa. 🤔

• Disseisback kirjoitti:

Joo, no mä väjän ihmettelinkin, kun kohta näin kuitenkin puikkarin tekstejä.

No toivottavasti Lauruska voi hyvin 😊

Joku vissiin rynni tänne näitä vanhoja ketjuja jostain syystä. 🙄
        Taitaa taas joku kiusanhenkin vapuksi pesiytyä palstalle. 🤨

Juu, kolme nimeä nostettu ylös.. pujottelija, pirpana ja pönttis...

Joku selvästi nauraa partaansa taas ruudun takana...

• Disseisback kirjoitti:

Joo, mutta ehkä sittenkin sellainen, ettei siitä suhteesta tehtäis numeroa.

Ei lapsiin tutustumista, sukulaisiin...pelkkää yhdessäiloa kun on aikaa ja piste.

Kaikki mikä menee tuon päälle, luo aina kitkaa. 🤔

No minulla ja pujiksella on just tollanen kevyttä ja kivaa suhde. Ja meille se toimii vallan mainiosti.

Kumpikaan ei halua parisuhdetta, mutta on mukavaa kun on joku jota tapailla, vaikka sitten sen seksin merkeissä.

Kyllä olisi tarkoitus tehdä muutakin, mutta kun vällyissä on niin mukavaa olla..;D

Tosin harvaa naista kiinnostaa pelkkä tapailusuhde, osa on niin olevinaan, osaa ei voisi vähempää kiinnostaa ja lopuilla niin kattava vaatimustaso, että turha edes yrittää. Ja sit on jo varatut ja naisiinpäin kallellaan olevat.

Jo alkumetrillä sun pitää ilmoittaa, ettet hae mitään vakavaa suhdetta, ja se karsii tarjokkaat vähintäänkin minimiin. Niin se vain on.

No minulla ja pujiksella on just tollanen kevyttä ja kivaa suhde. Ja meille se toimii vallan mainiosti.

Kumpikaan ei halua parisuhdetta, mutta on mukavaa kun on joku jota tapailla, vaikka sitten sen seksin merkeissä.

Kyllä olisi tarkoitus tehdä muutakin, mutta kun vällyissä on niin mukavaa olla..;D

Tosin harvaa naista kiinnostaa pelkkä tapailusuhde, osa on niin olevinaan, osaa ei voisi vähempää kiinnostaa ja lopuilla niin kattava vaatimustaso, että turha edes yrittää. Ja sit on jo varatut ja naisiinpäin kallellaan olevat.

Jo alkumetrillä sun pitää ilmoittaa, ettet hae mitään vakavaa suhdetta, ja se karsii tarjokkaat vähintäänkin minimiin. Niin se vain on.

No saa nähdä? Nyt taas tulenee kevät ja kiireet, sit kesä ja kivat, sit syksy ja sen kiireet ja lopuks taas talvi omine haasteineen.. ehkä on viisaibta vaan zillistellä...😁

Juu, kolme nimeä nostettu ylös.. pujottelija, pirpana ja pönttis...

Joku selvästi nauraa partaansa taas ruudun takana...

No pitää katsella, mitä viikonloppu tuo tuon saralla...

Mut töihin tässä on kammettava. 🤔

• Disseisback kirjoitti:

No pitää katsella, mitä viikonloppu tuo tuon saralla...

Mut töihin tässä on kammettava. 🤔

Hyvää työyötä.

Hyvää työyötä.

Kiitti. 😊

• Anonyymi

"Koen että tämä määrittelemätön suhteeni ei vie sinkkuuttani pois. Jos se veisi, joutuisin varmaan lopettamaan suhteen ihan siksi että se sitoo minua liikaa."

Tietty vapaus olla ja elää kuuluu myös parisuhteeseen, tarkemmin määriteltyyn ja määrittelemättömään suhteeseen, samoin ystävyyssuhteeseen.

Juuri tänään ajattelin hetken vanhempieni, ystävieni vanhempien, vanhojen sukulaisten parisuhdetta, ja huomasin niiden olevan jotenkin paljon vapaampia kuin mitä monet nykyisin parisuhteesta ajattelevat. Eikä todellakaan vapaus tässä tarkoita sekstailua ympäriinsä ja omilla teillään olemista pitkiä aikoja, vaan sitä, että parisuhteessa on selkeästi (ehkä automaattisesti) jakautuneet osa-alueet siinä mitä yhteisiä asioita hoidetaan yhdessä, mitä yhteisistä asioista hoidetaan kumpikin erikseen ja sitten on "itsestäänselvyydet" mitä kumpainenkin tekee yksin tai toisessa seurassa.

Nykyaikana kenties ajatellaan liikaa kaikkea suhteen ulkopuolelta tulevia sanomia siitä millainen parisuhteen muka kuuluisi olla. Sitten yritetään olla jotain mitä ei oikeasti olla, eikä halutakaan olla ja suhde menee pieleen. Kannattaisi enemmän kuunnella itseään ja kumppania, vähemmän mitään muuta.

Itsellä parisuhteessakin tärkeintä on vapaus. Se että kumppani hyväksyy työni ja harrastusteni lisäksi minun määritettelemättömät ystävyyssuhteet eikä halua puuttua muihinkaan suhteisiini (lapset, sukulaiset..). Sama pätee tietysti toisinkinpäin. Olen huomannut, että monen elämä kuluu hukkaan miettiessä ja vatvoesta vuodesta toiseen mitä tekisi, kun puoliso on taas pitkää päivää töissä/työmatkalla/harrastuksissa eikä yksin voi tehdä yhtään mitään.

- Sheena

• No meillä on se vissi ero, sinulla ja minulla. Minä en halua parisuhdetta.

Exän kanssa parisuhde oli avoin. Sain tehdä ja mennä miten halusin, kuin myös hän. Mutta aina vedettiin yhtä köyttä. Tuimme toisiamme niin myötä- kuin vastamäessä. Oikein toimiva paketti.

Mutta se ei koskaan oikein sopinut minun persoonaani. Vuosikausia muokkasin itseäni sopivaksi, kunnes sain tarpeekseni. Tuli tunne, että tämä oli ny sit tässä.

En vain ole parisuhdemateriaalia. Ja minun on hyvä olla näin.

Tuosta olen samaa mieltä, että nykyään parisuhteelle asetetaan liian tiukkoja raameja. Se on jopa jonkinmoista toisen omistamista, tai jotakin. Pönkitetään omaa egoa toisella ihmisellä. Mutta mitäpä minä siitä mitään tietäisin..

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

No meillä on se vissi ero, sinulla ja minulla. Minä en halua parisuhdetta.

Exän kanssa parisuhde oli avoin. Sain tehdä ja mennä miten halusin, kuin myös hän. Mutta aina vedettiin yhtä köyttä. Tuimme toisiamme niin myötä- kuin vastamäessä. Oikein toimiva paketti.

Mutta se ei koskaan oikein sopinut minun persoonaani. Vuosikausia muokkasin itseäni sopivaksi, kunnes sain tarpeekseni. Tuli tunne, että tämä oli ny sit tässä.

En vain ole parisuhdemateriaalia. Ja minun on hyvä olla näin.

Tuosta olen samaa mieltä, että nykyään parisuhteelle asetetaan liian tiukkoja raameja. Se on jopa jonkinmoista toisen omistamista, tai jotakin. Pönkitetään omaa egoa toisella ihmisellä. Mutta mitäpä minä siitä mitään tietäisin..

Parisuhteen pitää olla sellainen johon molemmat mahtuu ihan omana itsenään.

• Anonyymi kirjoitti:

Parisuhteen pitää olla sellainen johon molemmat mahtuu ihan omana itsenään.

Niin .. jos haluaa sitä parisuhdetta...
        Minä haluan kuoria kermat päältä ilman perinteistä parisuhdetta. Seksiä ja läheisyyttä ilman sitoumuksia parisuhteeseen.

• Anonyymi

"Tuosta olen samaa mieltä, että nykyään parisuhteelle asetetaan liian tiukkoja raameja. Se on jopa jonkinmoista toisen omistamista, tai jotakin. Pönkitetään omaa egoa toisella ihmisellä."

Niinpä, se on sinun mielipiteesi, mutt mulla on omani. Parisuhde on minusta ainoastaan ehjä silloin kuin toiseen voi luottaa joka suhteessa. Eikä parisuhteeseeni mahdu kolmatta henkilöä. Mun omantunnon arvoni ei ole tarpeeksi vahva, hyväksymään toisen erillissuhdetta, syrjähyppyä.

On siihen muitakin syitä; kuten HIV/AIDS... ei mitään lastentauteja, eikä genitaaliherbes, joka tosiaan on parantumaton, jää aina ihmisen elimistöön ja puhkeaa ajoittain. Ihan pari esimerkiä mainitakseni. Naisen joka aikoo hankkia lapsia, on syytä pitää tiukkaa linjaa, ettei sairastu kyseisiin sukupuolitauteihin.
      Olin harjoittelijana naistentaudeilla joskus vuonna vappu!

Sillä rumasti sanottuna; Miehellä usein seisoo yhtäaikaa, kello, muna ja järki.
      trollikka

• Anonyymi

Trollikka, sinä ajattelet asiaa äitinä ja pirpana vapautuneena naisena. Tuossa on vissi ero miten naisten kuuluukin seksuaalisuuttaan vastapuoleen ajatella?
        Mutta, kyllä. Lapsien kautta ajattelu sinun tilanteessa on se ainut oikea, koska mies on tukena, et ole vain seksuaalinen kohde joka haluaisi tyydyttää halujaan, tai antaa tyydytystä.
        Elämä on kokonaisuus johon tarvitsemme erilaisia toimintoja, tilanteesta riippuen.

AV

• Ihan hyvä ja jopa erinomaista, että sulla on vahvat omat mielipiteesi. Hyvä keskustelija osaa olla erimieltä asiallisesti.

Tuosta luottamuksesta sen verran, että näkisin noissa vanhempien ikäpolvien parisuhteissa sitä olevan enemmän kuin teinimeiningeissä. Sitä kun on oltu yhdessä se 20-50 vuotta, niin semmoinen hölinä ja hässäys puuttuu lähes kokonaan.

Aika vahva epäilykseni on, että juuri se epävarmuustekijä ja luottamuksen puute rikkoo parisuhteita. Jopa ihan turhaan. Ja kun ollaan epävarmoja itsestään ja omasta egosta, niin varmistellaan ja sidotaan kumppani tiiviisti rinnalle. Että tämä nyt on minua varten.. ihan minua varten ajattelumalli.

Luottamus on oikein tärkeä tekijä kaikissa ihmissuhteissa.. senkin täytyy kohdata. Kummankin osapuolen tulee tuntea että sitä on. Ja silloin kun luottaa, on haavoittuvainen. Avaa itsensä. Se täytyisi jokaisen tajuta sopia ennakkoon, mitä saa tehdä ja mitä ei missäkin tilanteessa. Keskinäinen luottamus on sopimusasia.

Esimerkiksi minä olen luvannut pujottelijalle 99% uskollisuuden. En voi antaa 100%, sillä en usko yksiavioisuuteen. Mutta en näillä näkymin koe tai tule kokemaan tarvetta olla muiden kanssa. Hän joutuu luottamaan sanaani. Näin on sovittu.

Asioista keskustelemalla ei synny väärinkäsittämisiä ja jos niitä syntyy, ne ei korjaannu temppuilemalla, vaan suoralla puheella. Luottamus on monen mielestä ansaittava, siinä olen eri mieltä. Luottamus on sitä, mitä on yhdessä sovittu.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Ihan hyvä ja jopa erinomaista, että sulla on vahvat omat mielipiteesi. Hyvä keskustelija osaa olla erimieltä asiallisesti.

Tuosta luottamuksesta sen verran, että näkisin noissa vanhempien ikäpolvien parisuhteissa sitä olevan enemmän kuin teinimeiningeissä. Sitä kun on oltu yhdessä se 20-50 vuotta, niin semmoinen hölinä ja hässäys puuttuu lähes kokonaan.

Aika vahva epäilykseni on, että juuri se epävarmuustekijä ja luottamuksen puute rikkoo parisuhteita. Jopa ihan turhaan. Ja kun ollaan epävarmoja itsestään ja omasta egosta, niin varmistellaan ja sidotaan kumppani tiiviisti rinnalle. Että tämä nyt on minua varten.. ihan minua varten ajattelumalli.

Luottamus on oikein tärkeä tekijä kaikissa ihmissuhteissa.. senkin täytyy kohdata. Kummankin osapuolen tulee tuntea että sitä on. Ja silloin kun luottaa, on haavoittuvainen. Avaa itsensä. Se täytyisi jokaisen tajuta sopia ennakkoon, mitä saa tehdä ja mitä ei missäkin tilanteessa. Keskinäinen luottamus on sopimusasia.

Esimerkiksi minä olen luvannut pujottelijalle 99% uskollisuuden. En voi antaa 100%, sillä en usko yksiavioisuuteen. Mutta en näillä näkymin koe tai tule kokemaan tarvetta olla muiden kanssa. Hän joutuu luottamaan sanaani. Näin on sovittu.

Asioista keskustelemalla ei synny väärinkäsittämisiä ja jos niitä syntyy, ne ei korjaannu temppuilemalla, vaan suoralla puheella. Luottamus on monen mielestä ansaittava, siinä olen eri mieltä. Luottamus on sitä, mitä on yhdessä sovittu.

"Asioista keskustelemalla ei synny väärinkäsittämisiä ja jos niitä syntyy, ne ei korjaannu temppuilemalla, vaan suoralla puheella. Luottamus on monen mielestä ansaittava, siinä olen eri mieltä. Luottamus on sitä, mitä on yhdessä sovittu."

Niinpä, asioista oli sovittu, mutt sopimus ei pitänyt miestenkohdalta, minulta meni luottamus. Otin henk. koht. vaatteeni ja hammasharjani, poistuin kuvioista taka vasemmalle.
        Oppi ja ikä... osasin minäkin olla petollinen, eli hankin lapsen itselleni ex-sulhaseni kanssa.
        Ainut virhearvio oli, ettei hän antanut asian mennä mun suunnitelman mukaan.
        Nyt tuo retkunperä roikkuu vuosia mun harmina... lapsen tapaamisoikeuden varjolla!
        Mä en jaksa selittää koko kuviota uudelleen, olen sen niin monasti tänne kertonut.

Jokatapauksessa jokaisella meillä on oikeus tehdä henkilökohtaiset ratkaisumme, omista asioistamme. Päätösvalta on kuitenkin yksilöllä itsellään; mitä hyväksyy ja mitä ei.
        Niin yksinkertaista se on! Mä olen yrittänyt selvittää täällä omia tuntemuksiani, niin hyvin kuin vaan osaan. Jotkut tajuaan, toiset ei.
        Mukavaa Vappua! Mulla on mokkaneliöt tulossa uunista, koht`siltään. Moikka!
        trollikka

• Anonyymi kirjoitti:

"Asioista keskustelemalla ei synny väärinkäsittämisiä ja jos niitä syntyy, ne ei korjaannu temppuilemalla, vaan suoralla puheella. Luottamus on monen mielestä ansaittava, siinä olen eri mieltä. Luottamus on sitä, mitä on yhdessä sovittu."

Niinpä, asioista oli sovittu, mutt sopimus ei pitänyt miestenkohdalta, minulta meni luottamus. Otin henk. koht. vaatteeni ja hammasharjani, poistuin kuvioista taka vasemmalle.
        Oppi ja ikä... osasin minäkin olla petollinen, eli hankin lapsen itselleni ex-sulhaseni kanssa.
        Ainut virhearvio oli, ettei hän antanut asian mennä mun suunnitelman mukaan.
        Nyt tuo retkunperä roikkuu vuosia mun harmina... lapsen tapaamisoikeuden varjolla!
        Mä en jaksa selittää koko kuviota uudelleen, olen sen niin monasti tänne kertonut.

Jokatapauksessa jokaisella meillä on oikeus tehdä henkilökohtaiset ratkaisumme, omista asioistamme. Päätösvalta on kuitenkin yksilöllä itsellään; mitä hyväksyy ja mitä ei.
        Niin yksinkertaista se on! Mä olen yrittänyt selvittää täällä omia tuntemuksiani, niin hyvin kuin vaan osaan. Jotkut tajuaan, toiset ei.
        Mukavaa Vappua! Mulla on mokkaneliöt tulossa uunista, koht`siltään. Moikka!
        trollikka

Kyllä mä olen lukenut sun tarinaasi. Mä hyväksyn sun valintasi ihan sellaisenaan.

Juu luottamus menee, jos sovitussa ei pysytä. Monasti ongemana onkin, että sovittaessa asioista ei olla samalla kartalla tai toinen on valheellinen. .

Niinkuin sulle kävi, menisi luottamus multakin.

Mutta hyvää vappua. Minun pitäisi tästä kanssa alkaa valmistautumaan vapun viettoon.

• Anonyymi

Eikö mielestäsi parisuhteeseen kummallekaan mahdu mitään muita ihmissuhteita? Menisikö luotto jos seurustelukumppanillasi olisi naispuolisia ystäviä?

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Ihan hyvä ja jopa erinomaista, että sulla on vahvat omat mielipiteesi. Hyvä keskustelija osaa olla erimieltä asiallisesti.

"olen luvannut pujottelijalle 99% uskollisuuden"

Miksi? Kun kerran olet sinkku?

• Anonyymi kirjoitti:

"olen luvannut pujottelijalle 99% uskollisuuden"

Miksi? Kun kerran olet sinkku?

Siksi juuri se prosentti on vapaasti valittavissa.

En tarvitse toista miestä, sillä olen todennut, että pujis riittää. Mutta, mutta.. en voi, enkä kykene lupaamaan 100% uskollisuutta.

Me ei olla pujiksen kanssa parisuhteessa. Tapailemme epäsäännöllisen säännöllisesti.

Tätä kuviota on vaikeaa selventää.. elämme erillisiä elämiä ja tapailemme seksin ja läheisyyden merkeissä. Se, etten kykene lupaamaan 100% uskollisuutta EI tarkoita, että jakaisin jokaiselle vastaantulijalle tai että minulla olisi tarvetta olla jonkun toisen kanssa.

Se, että jos vastaan tulee tilanne, että minä haluan ja tämä vastaan tullut haluaa, en jätä sitä käymättä lävitse siksi, että minulla on tapailusuhde pujottelijan kanssa. Sillä emme ole parisuhteessa.

Eli jätän sillä prosentilla takaportin auki. Mitään tarvetta minulla ei ole olla seksuaalisesti muiden kanssa. Pujis riittää.v
        Vallan mainiosti.

• Jaa, vanhempia nostoja, vaikei onneksi antiikkinen.

Semmoista olekaan, kuin määrittelemätön suhde. Parisuhde, seksisuhde, ystäväsuhde, valitse omasi. Määrittelemätön suhde on vähän niin kuin nuo kaikki, muttei mikään niistä, mikä ei vastanne todellista tilannettanne ensinkään, koska suhdehan teillä aivan yksiselitteisesti on.

Ellei se ole vastoin todistettavia todisteita, niin lopultahan vain sinä itse voit määrittellä oman statuksesi. Nykyisessä tilanteessa sinkku jolla on yksi fwb-suhde lienee lähinnä totuutta.

• Taas asiaa. Tuolloin oli vielä vaikeaa määritellä statustani..

Joku nosti eilen minunkin vanhoja keskustelujani ylös. Miksi? En minä vasn tiedä.

Kyllä .. palatakseni asiaan. Olen sinkku jolla on tapailusuhde. Parisuhde se ei ole, joten lähinnä kai kyseessä on ystäviä etuisuuksilla - suhde.

Tosin olen jo kiintynyt pujottelijaan, joten ei ihan tunnekylmästä suhteesta ole kyse. Kummallistahan se olisi harrastaa seksiä yli vuosi saman ihmisen kanssa, ilman minkäänlaisien tunteiden syntymistä..

Mutta tunteistani huolimatta, en suostuisi parisuhteeseen. Asia on monimutkainen.

Taas asiaa. Tuolloin oli vielä vaikeaa määritellä statustani..

Joku nosti eilen minunkin vanhoja keskustelujani ylös. Miksi? En minä vasn tiedä.

Kyllä .. palatakseni asiaan. Olen sinkku jolla on tapailusuhde. Parisuhde se ei ole, joten lähinnä kai kyseessä on ystäviä etuisuuksilla - suhde.

Tosin olen jo kiintynyt pujottelijaan, joten ei ihan tunnekylmästä suhteesta ole kyse. Kummallistahan se olisi harrastaa seksiä yli vuosi saman ihmisen kanssa, ilman minkäänlaisien tunteiden syntymistä..

Mutta tunteistani huolimatta, en suostuisi parisuhteeseen. Asia on monimutkainen.

Joo, aattelinkin, että asia on ns. ratkennut eli selkeytynyt jo aikoja sitten, kuten olen ymmärtänyt keskusteluistammekin. Se on hyvä muistaa, että aina ei tarvitse kyetä lokeroimaan asioita johonkin kategoriaan, ne on vain asioita, monesti vieläpä asioita, jotka lähinnä vaivaavat muita, joten miksi lokeroida sellaisia?

No sinä taidat hiukan olla sellainen palstan muru, joka joutuu pienimuotoisen häirinnän kohteeksi. Onneksi juuri pienimuotoisen, eikä sinuun piruilu näytä oikein tarttuvankaan, niin älä anna vanhojen nostonkaan tarttua.

Juu, sinkku mielestäsi, fwb Pujottelijan kanssa, siinä se. Totta hitossa toiseen kiintyy vuodessa, päinvastaista pitäisin outona eikä teistä kumpikaan ole sellainen edes palstalla.

Se, että olet tyytyväinen tilanteeseen, on se mikä riittää. Se, ettet suostuisi parisuhteeseen, ei ole mitenkään monimutkainen juttu. Sinulla on syysi siihen ja se riittää. Ei niitä syitä tarvitsekaan kyetä aukomaan muille, riittää kun ne ovat itsellesi ok, vaikket kaikkea itsekään ehkä ymmärtäisi.

• randombypasser kirjoitti:

Joo, aattelinkin, että asia on ns. ratkennut eli selkeytynyt jo aikoja sitten, kuten olen ymmärtänyt keskusteluistammekin. Se on hyvä muistaa, että aina ei tarvitse kyetä lokeroimaan asioita johonkin kategoriaan, ne on vain asioita, monesti vieläpä asioita, jotka lähinnä vaivaavat muita, joten miksi lokeroida sellaisia?

No sinä taidat hiukan olla sellainen palstan muru, joka joutuu pienimuotoisen häirinnän kohteeksi. Onneksi juuri pienimuotoisen, eikä sinuun piruilu näytä oikein tarttuvankaan, niin älä anna vanhojen nostonkaan tarttua.

Juu, sinkku mielestäsi, fwb Pujottelijan kanssa, siinä se. Totta hitossa toiseen kiintyy vuodessa, päinvastaista pitäisin outona eikä teistä kumpikaan ole sellainen edes palstalla.

Se, että olet tyytyväinen tilanteeseen, on se mikä riittää. Se, ettet suostuisi parisuhteeseen, ei ole mitenkään monimutkainen juttu. Sinulla on syysi siihen ja se riittää. Ei niitä syitä tarvitsekaan kyetä aukomaan muille, riittää kun ne ovat itsellesi ok, vaikket kaikkea itsekään ehkä ymmärtäisi.

Sä olet niin ymmärtänyt minua taas.
        Se on samalla niin pelottavaa ja kiehtovaa.
        Sulle ei tarvitse rautalangasta vääntää.

Se mikä pistää eniten sinussa silmään on se sun taitosi nähdä metsä puilta, vaikka on ihan vieraasta ihmisestä kyse. Se laittaa minut ajattelemaan asioita ja summaamaan juttuja. Mikä on hyvä juttu. Sä selkiinnytät mun omia juttujani. Iso kiitos siitä, että olet sä. Tykkään ihan pirusti palstaveljestäni. Eli susta.

Sä olet niin ymmärtänyt minua taas.
        Se on samalla niin pelottavaa ja kiehtovaa.
        Sulle ei tarvitse rautalangasta vääntää.

Se mikä pistää eniten sinussa silmään on se sun taitosi nähdä metsä puilta, vaikka on ihan vieraasta ihmisestä kyse. Se laittaa minut ajattelemaan asioita ja summaamaan juttuja. Mikä on hyvä juttu. Sä selkiinnytät mun omia juttujani. Iso kiitos siitä, että olet sä. Tykkään ihan pirusti palstaveljestäni. Eli susta.

Oo, se on hyvä, että olen kartalla, turvallista.
        Ja joo, se on ällistyttävää ja jännää, myönnän, hämmentää täällä päässä myös.

Ehkä se on se sama ominaisuus, mikä tekee minusta minut, miksi tulen helposti toimeen ihmisten kanssa, myös se miksi olen hyvä työssäni jne. Katsella asioita ulkopuolelta, puhua niistä toiselle haluttaessa, toivottavasti yleensä avarakatseisesti ja hyväksyvästi, kertoa mitä näkee peilin toiselta puolen. Kauhea vaikea sanoa, mutta olen iloinen, että saan annettua sillä jotain sinulle, sisko.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7290
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      733
      3521
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      349
      1847
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      164
      1785
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1415
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1381
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1280
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1247
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1241
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1154
    Aihe