Profiilia ja ilmaa lisää

Anonyymi

Muutaman kerran joutunut hävittämään 17" tai 18" vanteet pois jotka tulleet mukana,

Tilalle 16" vannetta ja siihen 205/60 tai 215/60. Isohkoon henkilöautoon, vaimentaa iskuja paremman, se kohinakin vähenee, kulkee herkemmin. Syö vähemmän

Mitähän tuolla leveiden ja matalaprofiilikumien laittamisella pieniin ja suurempiin autoihin on haettu. Näkee pienissä autoissa 17, 18" vannetta. Niille ei saa kuin matalan profiiilin, sitten joku jäykähkö alusta kaverina.

14

54

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sporttisuus katoaa noin pulleroilla profiileilla?🙄🙄

    • Anonyymi

      Makuasioita. Haluaako tunnottoman lillukan vain tunnokkaan ja tottelevan auton. Halvoissa autotoissa on tietenkin surkea äänieritys ja huonosti suunniteltu alusta ja siksi joku voi haluta korkeita renkaita, mutta kunnon autoissa on tehty suunnittelu ja toteutus paremmin ja kunnollinen ajettavuus löytyy isommilla renkailla.

    • Anonyymi

      Tuntuu olevan taas Rovanperät kommentoimassa asioita.
      Rallirenkaat joilla ajetaan tarkasti ja kovaa ovat 60...65...70 profiiliset.
      Jäykkää tököttävästi kulkevaa autoa pitävät nämä siviiliteiden rallisankarit parhaina.
      Ehkä niillä saa pesää vaan ei pohja-aikoja.
      Rata ajoon taas voidaan valita mataprofiiliset, mutta kadut eivät ole rata-ajoon.

      • Anonyymi

        Rallirenkaat on aikalailla erityyppiset ja rungoltaan kovin jäykät verrattuna taviksiin.
        Jokainen voi valita ihan oman makunsa mukaan renkaat autoonsa kunhan koko on laillinen. Outo kun toisilla on pakottava tarve alkaa neuvomaa makuasioissa muita. Taitaa oma elämä olla melko merkityksetöntä ja tylsää kun jaksaa moisiin asioihin kiinnittää noin paljon huomiota?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rallirenkaat on aikalailla erityyppiset ja rungoltaan kovin jäykät verrattuna taviksiin.
        Jokainen voi valita ihan oman makunsa mukaan renkaat autoonsa kunhan koko on laillinen. Outo kun toisilla on pakottava tarve alkaa neuvomaa makuasioissa muita. Taitaa oma elämä olla melko merkityksetöntä ja tylsää kun jaksaa moisiin asioihin kiinnittää noin paljon huomiota?

        Kun autoa modataan sopimattomin renkain "urheilulliseksi" se kertoo mitä lippalakin alla liikkuu, ei mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun autoa modataan sopimattomin renkain "urheilulliseksi" se kertoo mitä lippalakin alla liikkuu, ei mitään.

        Riippuu mistä tykkää ja täysin autosta alustasta. Toiset paranee isommilla ja matalilla renkailla ja toisiin se ei sovi ollenkaan.
        Tuo sinun heittosi on tietämättömän ja ajattelemattoman heitto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu mistä tykkää ja täysin autosta alustasta. Toiset paranee isommilla ja matalilla renkailla ja toisiin se ei sovi ollenkaan.
        Tuo sinun heittosi on tietämättömän ja ajattelemattoman heitto.

        Normaali käyttöauto on kompromissi.
        Normaali tervejärkinen ihminen tarvitsee autoa paikasta toiseen liikkumiseen erilaisilla teillä ja erilaisissa olosuhteissa. Mukavasti, edullisesti ja aina ennustettavan turvallisesti.

        Leveät renkaat ovat vesiliirtoriski.
        Matalaprofiiliset muuttavat ajon pompottavan kovaksi ja epämukavaksi.
        Leveät ja matalaprofiiliset ovat aina kalliimmat ja vaativat kalliit erikoisleveät vanteet.

        Epätavalliset tarvitsevat erilaiset renkaat, perusteina puuttuvan itsetunnon korostaminen, liian helppo ja halpa raha.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Normaali käyttöauto on kompromissi.
        Normaali tervejärkinen ihminen tarvitsee autoa paikasta toiseen liikkumiseen erilaisilla teillä ja erilaisissa olosuhteissa. Mukavasti, edullisesti ja aina ennustettavan turvallisesti.

        Leveät renkaat ovat vesiliirtoriski.
        Matalaprofiiliset muuttavat ajon pompottavan kovaksi ja epämukavaksi.
        Leveät ja matalaprofiiliset ovat aina kalliimmat ja vaativat kalliit erikoisleveät vanteet.

        Epätavalliset tarvitsevat erilaiset renkaat, perusteina puuttuvan itsetunnon korostaminen, liian helppo ja halpa raha.

        Hölmö, ei se nyt aina noin mene. Nykyiset autot on suunniteltu joustamattomille renkaille ja jousto ja mukavuus tehdään alustan ratkaisuilla. Ennen pullarenkailla renkaitten osuus oli suuri ja varsinaisen alustan pienempi.
        Kun auto on riittävän hyvä ja suunniteltu paremmille renkaille, niin pullarenkaat pilaa ajonautinnon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hölmö, ei se nyt aina noin mene. Nykyiset autot on suunniteltu joustamattomille renkaille ja jousto ja mukavuus tehdään alustan ratkaisuilla. Ennen pullarenkailla renkaitten osuus oli suuri ja varsinaisen alustan pienempi.
        Kun auto on riittävän hyvä ja suunniteltu paremmille renkaille, niin pullarenkaat pilaa ajonautinnon.

        No nyt on fysiikan lait kumottu.
        Jos jousto siirretään pyörän ripustukseen seurauksena on kaikkea muuta kuin tarkka ja mukava alusta.
        Auton jousi joustaa kaavalla F=x*s. Jousi on lineaarinen tai epälineaarinen.
        Iskunvaimennus hidastaa pyörän liikkeitä korin suhteen.
        Tukirakenteet voivat vai rajallisesti joustaa , niiden tehtävä on pitää pyörä mahdollismman tarkasti sille tarkoitetussa paikassa pyörän liikkeistä riippuen.
        Traktori jossa ei ole jousia lainkaan, jousto tapahtuu renkaiden avulla, samoin iskunvaimennus. Kuoppaan ajettaessa kuskin perse käy korkealla ja pää katossa vaikka jousitusta on siirretty pääosin perseen alle istuimeen.
        Mitäpä luulet jos jousitus, siis rengas olisi mahdollisimman kova?


    • Anonyymi

      Saksan moottoritienopeudet määräävät sen minkälaisilla renkailla Suomessakin myytävät autot varustetaan.

      • Anonyymi

        Väärin, suurin osa saksalaisista ei aja kokoaikaa moottoriteille tai kovaa.


    • Anonyymi

      Sama oli volvossa s60 sellaiset volvon alkuperäiset sporttihenkiset 18" vanteet 40/ 245 renkailla , kyllä oli kamala ja huono , ostin 17" ja siihen 225 / 55 renkaat ja auto parani, hiljaisempi ja ei niin kivirekimäinen ja nopeusmittarikin näyttää totta,itään huonoa en keksi , niin ja ne 18" oli myös vemputtavat , ei ikinä tasapainoon, mutta heti ne joku onneton osti kun oli brändätty volvoon mainoskuvissakin.

      • Anonyymi

        Riippuu Volvosta ja sen kunnosta. Ja oikein nopeusmittarikin, alkuperäisillä renkailla näyttää kyllä näyttää ihan riittävän tarkasti, on nimittäin pakko.


    • Anonyymi

      Yhtä hyvin vois väittää ettei auto pys'hdy jos siinä on pienet vanteet.
      Koska isot jarrulevyt ei mahdu pienien pyörien sisään pyörimään.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      7084
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      38
      6514
    3. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3564
    4. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3110
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2764
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2522
    7. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2198
    8. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2086
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      1967
    10. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      34
      1820
    Aihe