Usein kuulee väitettävän, että Pyhä henki saadaan kasteessa automaattisesti, mutta Raamattu ei opeta niin.
Ef 1
Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
Se on meidän perintöosamme vakuutena, joka takaa meille lunastuksen, Jumalan kirkkauden ylistykseksi."
Jumala antaa pyhän hengen seuraavasti:
1. Kuulleet totuuden, "Usko tulee kuulemisesta"
2.Jumala vaikuttaa uskon kuulijan sydämessä "Se on Jumalan teko, että uskotte"
3.Jumala antaa Pyhän hengen uskovalle.
Ei minkään seremonian seurauksena, vaan henkilökohtaisen anomisen kautta:
"kuin paljoa ennemmin Jumala antaa Pyhän hengen niille, jotka sitä häneltä anovat"!
Luuk 11
Pyhän hengen saaminen
131
687
Vastaukset
- Anonyymi
Näin tapahtui ensimmäisenä helluntaina ja sama kaava on tänä päivänäkin.
- Anonyymi
No kun ei tapahtunut, kun tuo Paavalin tapaus on vuodelta 53, kun opetuslapset sanovat, etteivät he ole edes koskaan kuulleet, että mitään Pyhää henkeä on olemassakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No kun ei tapahtunut, kun tuo Paavalin tapaus on vuodelta 53, kun opetuslapset sanovat, etteivät he ole edes koskaan kuulleet, että mitään Pyhää henkeä on olemassakaan.
ihmisjärkeilyt ei ole mitään, vain huonoon tksiin johtaa.
usko on jotain mihin ihmisjärki-selitykset ei riitä- uskon asiat ylittää ihmisjärjen rajat.
vahva henkivaltaisuus tunne tässä jutussa- mistä on kyse?
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17075550/ajoko-hymy-toimittajat-jasminin-delaan-torkeaa-kirjoittelua-ennen-ja-jolk--kuoleman------
rukoilkaa jeesusta.
https://www.youtube.com/results?search_query=leo meller&sp=EgIYAQ== - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ihmisjärkeilyt ei ole mitään, vain huonoon tksiin johtaa.
usko on jotain mihin ihmisjärki-selitykset ei riitä- uskon asiat ylittää ihmisjärjen rajat.
vahva henkivaltaisuus tunne tässä jutussa- mistä on kyse?
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17075550/ajoko-hymy-toimittajat-jasminin-delaan-torkeaa-kirjoittelua-ennen-ja-jolk--kuoleman------
rukoilkaa jeesusta.
https://www.youtube.com/results?search_query=leo meller&sp=EgIYAQ==voikohan joku täälläselittää, vaikkei ole pyhä henki-asiaa..
tosiaan jotain outoa ja pahaa tuossa henkimaailmassa? hyökäys evamkelistan läheistä kohtaan? - Anonyymi
Näin tapahtui ensimmäisenä helluntaina
Taas amerikkalainen lahko vetää väliin:))
- Anonyymi
Kasteessa Pyhä Henki on luvattu mutta sen voi saada ilmankin. Kaste ei ole kaste jos siinä ei ole Pyhä Henki. Sen näemme Paavalin opetuksista.
En ole koskaan lukenut ainakaan Raamatusta, että Pyhä Henki saataisiin kasteessa 😼
- Anonyymi
Aito.oikea.avioIiitto kirjoitti:
En ole koskaan lukenut ainakaan Raamatusta, että Pyhä Henki saataisiin kasteessa 😼
"Ja hän sanoi heille: "Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun te tulitte uskoon?" Niin he sanoivat hänelle: "Emme ole edes kuulleet, että Pyhää Henkeä on olemassakaan. Ja hän sanoi: "Millä KASTEELLA te sitten olette kastetut?"
Anonyymi kirjoitti:
"Ja hän sanoi heille: "Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun te tulitte uskoon?" Niin he sanoivat hänelle: "Emme ole edes kuulleet, että Pyhää Henkeä on olemassakaan. Ja hän sanoi: "Millä KASTEELLA te sitten olette kastetut?"
Missään ei sanota, että kukaan olisi saanut kasteessa Pyhän Hengen. Kysellä voi mitä vain 😺
- Anonyymi
Missään ei sanota, että kukaan olisi saanut kasteessa Pyhän Hengen. Kysellä voi mitä vain 😺
Niin Paavali kysyi että millä kasteella teidät on kastettu kun uskovat eivät olleet Pyhää Henkeä saaneet. Paavali aloitti tutkimisen heti kasteesta.
Anonyymi kirjoitti:
Niin Paavali kysyi että millä kasteella teidät on kastettu kun uskovat eivät olleet Pyhää Henkeä saaneet. Paavali aloitti tutkimisen heti kasteesta.
Missä sitten sanotaan, että ihminen saa kasteessa Pyhän Hengen? 😼
- Anonyymi
Missä sitten sanotaan, että ihminen saa kasteessa Pyhän Hengen? 😼
Pietarin saarna Ap. 2.
Eihän Paavali olisi alkanut kyselemään kasteesta jos kaste ei Pyhään Henkeen liittyisi. Anonyymi kirjoitti:
Pietarin saarna Ap. 2.
Eihän Paavali olisi alkanut kyselemään kasteesta jos kaste ei Pyhään Henkeen liittyisi.Missään ei sanota, että kukaan olisi saanut kasteessa Pyhän Hengen. Kysellä voi mitä vain 😺
Paavaliakaan ei kastettu.- Anonyymi
Paavaliakaan ei kastettu.Lue Pietarin saarna.
Ei Paavali turhaan kysellyt kasteesta, huvikseen. Anonyymi kirjoitti:
Lue Pietarin saarna.
Ei Paavali turhaan kysellyt kasteesta, huvikseen.Ne, jotka tulkitsevat Ap. t. 2:38 opettavan pelastuksen vaativan kasteen, syyllistyvät negatiivisen todistustaakan virheeseen. Se tarkoittaa, että jos väite on totta, emme voi ilman muuta olettaa, että sen vastakohdan olevan totta. Ap. t. 2:38 opettaa "tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen...syntienne anteeksisaamiseksi...saatte Pyhän Hengen lahjan." Se ei merkitse, että jos joku tekee parannuksen, mutta ei ota kastetta, että hän ei saa syntien anteeksiantoa tai Pyhän Hengen lahjaa.
Pyhän hengen lahjat ovat armolahjat.- Anonyymi
Ne, jotka tulkitsevat Ap. t. 2:38 opettavan pelastuksen vaativan kasteen, syyllistyvät negatiivisen todistustaakan virheeseen. Se tarkoittaa, että jos väite on totta, emme voi ilman muuta olettaa, että sen vastakohdan olevan totta. Ap. t. 2:38 opettaa "tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen...syntienne anteeksisaamiseksi...saatte Pyhän Hengen lahjan." Se ei merkitse, että jos joku tekee parannuksen, mutta ei ota kastetta, että hän ei saa syntien anteeksiantoa tai Pyhän Hengen lahjaa.
Pyhän hengen lahjat ovat armolahjat.Minä ymmärrän tuon Pyhän Hengen lahjan nimenomaan Pyhänö Henkenä. Ja parannukseen ja kasteeseen se liittyy, nähdäkseni.
Anonyymi kirjoitti:
Minä ymmärrän tuon Pyhän Hengen lahjan nimenomaan Pyhänö Henkenä. Ja parannukseen ja kasteeseen se liittyy, nähdäkseni.
Minä en.
- Anonyymi
Ne, jotka tulkitsevat Ap. t. 2:38 opettavan pelastuksen vaativan kasteen, syyllistyvät negatiivisen todistustaakan virheeseen. Se tarkoittaa, että jos väite on totta, emme voi ilman muuta olettaa, että sen vastakohdan olevan totta. Ap. t. 2:38 opettaa "tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen...syntienne anteeksisaamiseksi...saatte Pyhän Hengen lahjan." Se ei merkitse, että jos joku tekee parannuksen, mutta ei ota kastetta, että hän ei saa syntien anteeksiantoa tai Pyhän Hengen lahjaa.
Pyhän hengen lahjat ovat armolahjat.Taas kopioitu teksti. Laita lähde, joku satunnainen kävijä voi jopa luulla omaksi kirjoitukseksesi vaikka mitään pitkiä tekstejä et koskaan itse tuota.
Anonyymi kirjoitti:
Taas kopioitu teksti. Laita lähde, joku satunnainen kävijä voi jopa luulla omaksi kirjoitukseksesi vaikka mitään pitkiä tekstejä et koskaan itse tuota.
Onko se sinulta jotain pois? 😺
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taas kopioitu teksti. Laita lähde, joku satunnainen kävijä voi jopa luulla omaksi kirjoitukseksesi vaikka mitään pitkiä tekstejä et koskaan itse tuota.
GotQuestions on lähde, myös tämän alla olevalle. Kopsailee valmiita vastauksia siis.
- Anonyymi
Onko se sinulta jotain pois? 😺
Kun lainataan laitetaan lähde eikä esitetä asiaa ikään kuin omissa nimissä ja omana ideana.
Anonyymi kirjoitti:
Kun lainataan laitetaan lähde eikä esitetä asiaa ikään kuin omissa nimissä ja omana ideana.
Et hakua ymmärtää lukemaasi oli lähdettä tai ei 😺
Mutta mikset koskaan huomauta asiasta mummomuorille?- Anonyymi
Et hakua ymmärtää lukemaasi oli lähdettä tai ei 😺
Mutta mikset koskaan huomauta asiasta mummomuorille?Mummomuorihan laittaa lähteet.
- Anonyymi
Paavaliakaan ei kastettu.Äläpä puhu omiasi, Paavali sai kasteen heti uskoontultuaan, lue Apt. 9 luku.
Anonyymi kirjoitti:
Äläpä puhu omiasi, Paavali sai kasteen heti uskoontultuaan, lue Apt. 9 luku.
Olin väärässä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huomioi nyt ensiksi edes se, että tämän pitäisi liittyiä helluntain Pyhän hengen vuodattamiseen, ja tämä tarina nyt sitten kumoaa sen ja kaiken lisäksi tapahtuu vuonna 53.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
pyhä sylvi-
pyhän hengen kaste- tarkoittaa pyhän hengen saamista- silloin ihminen on 'kastettu' puhällä hengellä. - Anonyymi
Olin väärässä.
Tästä piti ottaa oikein ruutukaappaus ja tallentaa! Lehmät lentää ja Lettas myöntää olevansa VÄÄRÄSSÄ :D:D:D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
pyhä sylvi-
pyhän hengen kaste- tarkoittaa pyhän hengen saamista- silloin ihminen on 'kastettu' puhällä hengellä.Ja Paavalin opilla pelastuu palvelemaan lihalla synnin lakia, kun tosi Jumala on kirottu ristille, ja saa tehdä sitä pahaa mitä vihaa. Varsinainen Pyhä henki.
- Anonyymi
Apostoli Paavali selvästi opetti, että me saamme Pyhän Hengen juuri sillä hetkellä, kun me otamme Jeesuksen Kristuksen vastaan Pelastajanamme. Ensimmäinen Korinttolaiskirje 12:13 julistaa, "Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä.” Room. 8:9 kertoo meille, jos jollakulla ei ole Pyhää Henkeä, hän ei kuulu Kristukselle. "Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa." Ef. 1:13-14 opettaa, kuinka Pyhä Henki on kaikkien uskovien sinetti: "Kristukseen tekin nyt uskotte kuultuanne totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin. Häneen uskoessanne te myös olette saaneet luvatun Pyhän Hengen sinetiksenne. Se on meidän perintöosamme vakuutena, joka takaa meille lunastuksen, Jumalan kirkkauden ylistykseksi."
Nämä kolme raamatunkohtaa ilmaisevat selvästi meidän saavan Pyhän Hengen pelastuksemme tapahtumahetkellä. Paavali ei olisi voinut sanoa meidän tulleen kastetuiksi yhdellä Hengellä ja saaneemme juoda samaa Henkeä jos kaikilla Korintin uskovilla ei olisi ollut Pyhää Henkeä. Room. 8:9 ilmaisee saman asian vielä voimakkaammin sanoessaan, että jos henkilöllä ei ole Pyhää Henkeä niin hän ei ole Kristuksen oma. Siksi Pyhä Henki meissä on todistus pelastuksestamme. Edelleen, Pyhä Henki ei voisi olla "pelastuksen sinetti" (Ef. 1:13-14), jos hän ei siirry uskoviin pelastuksen hetkellä. Monet raamatunkohdat tekevät erittäin selväksi sen, että pelastuksemme on turvattu siitä hetkestä alkaen, kun otamme Kristuksen vastaan Pelastajanamme.
Tämä on ristiriitainen aihe, koska Pyhän Hengen toiminta on monille epäselvä. Pyhän Hengen saaminen ja uskoviin siirtyminen tapahtuu pelastuksen hetkellä. Pyhällä Hengellä täyttyminen on jatkuva prosessi kristityn elinaikana. Me olemme sitä mieltä, että myös Pyhän Hengen kaste tapahtuu pelastuksen hetkellä. Toiset ovat tästä asiasta eri mieltä. Tästä johtuen jotkut pitävät Pyhän Hengen kastetta pelastuksen jälkeisenä tapahtumana ja se sekoitetaan "Pyhän Hengen saamiseen".
Lopuksi, miten me saamme Pyhän Hengen? Me saamme Pyhän Hengen yksinkertaisesti vastaanottamalla Herran Jeesuksen Kristuksen pelastajanamme (Joh. 3:5-16). Milloin me saamme Pyhän Hengen? Pyhä Henki tulee pysyväisesti omaksemme uskomme hetkellä.- Anonyymi
Ap 10 todistaa selvästi, että Pyhä henki ja vesi kaste ovat kaksi täysin erillistä asiaa:
"Kuka voi estää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niin kuin mekin?»
Kirkko on vaan niputtanut nämä yhteen, koska muutoin vauvakasteelta putoaisi pohja pois. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ap 10 todistaa selvästi, että Pyhä henki ja vesi kaste ovat kaksi täysin erillistä asiaa:
"Kuka voi estää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niin kuin mekin?»
Kirkko on vaan niputtanut nämä yhteen, koska muutoin vauvakasteelta putoaisi pohja pois.Raamatussa kastetaan vain uskoon tulleita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatussa kastetaan vain uskoon tulleita.
Perhekunnittain, eli perheen pään, miehen tullessa uskoon kastettiin hänen ihmisomaisuutensa johon kuuluivat myös orjat. Ja perhekunnittain sitten pelastuttiinkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirkko on vaan niputtanut nämä yhteen, koska muutoin vauvakasteelta putoaisi pohja pois.Raamattu todistaa selvästi että on avin yksi kaste joka sisältää Pyhän Hengen.
Uudestikastajat tarjoavat eri kasteita mutta ei auta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu todistaa selvästi että on avin yksi kaste joka sisältää Pyhän Hengen.
Uudestikastajat tarjoavat eri kasteita mutta ei autaTotta, yksi kaste johon kuuluu vesi ja Henkil
- Anonyymi
Amen.
Välillä on kai välihenki🤲
Tänään on globaalikokous - Anonyymi
Jeesus sanoo Pyhästä Hengestä, että kun Pyhä Henki tulee teihin, te saatte voiman olla todistamieni maailman loppuun.
Pyhää Henkeä ei saada kasteessa, vaan tämä on erillinen tapahtuma.- Anonyymi
Totta. Eiväthän vauvat lähde todistamaan uskostaan mihinkään, vaikka kiivaat lapsikasteen puolustajat niin väittävätkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta. Eiväthän vauvat lähde todistamaan uskostaan mihinkään, vaikka kiivaat lapsikasteen puolustajat niin väittävätkin.
Eivät lähde mutta Pyhä Henki on luvattu kasteessa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Te sotkette käsitteitä jatkuvasti, kuinka vastakastettu lapsi voikaan lähteä todistamaan mihinkään, eihän hän oletettavasti osaa edes puhua, lapsethan kastetaan suunnilleen parinviikon ikäisinä.
Jeesus sanoo lähetyskäskyssään näin:
"Matt. 28: 19, 20.
19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
20. ja opettamalla heitä pitämään kaikki se, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti.
Tässä tämä asia tulee täysin selväksi.
Lasta opetetaan myös pitämään kaikki se, mitä Jeesus on käskenyt pitää, j n e
Pyhästä Hengestä Jeesus sanoo;
Ap. t. 1:8
8. vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka.
Jeesus puhuu myös Nikodeemukselle, että uskovan tulee rukoilla Pyhää Henkeä, Johanneksen evankeliumin 3- luvun alussa, Joh. 3: 1 - 13.
Näissä kahdessa kohdassa kerrotaan selvästi, että kaste ja Pyhän Hengen saaminen ovat kaksi eri tapahtumaa.
T.U.m - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Te sotkette käsitteitä jatkuvasti, kuinka vastakastettu lapsi voikaan lähteä todistamaan mihinkään, eihän hän oletettavasti osaa edes puhua, lapsethan kastetaan suunnilleen parinviikon ikäisinä.
Jeesus sanoo lähetyskäskyssään näin:
"Matt. 28: 19, 20.
19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
20. ja opettamalla heitä pitämään kaikki se, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti.
Tässä tämä asia tulee täysin selväksi.
Lasta opetetaan myös pitämään kaikki se, mitä Jeesus on käskenyt pitää, j n e
Pyhästä Hengestä Jeesus sanoo;
Ap. t. 1:8
8. vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka.
Jeesus puhuu myös Nikodeemukselle, että uskovan tulee rukoilla Pyhää Henkeä, Johanneksen evankeliumin 3- luvun alussa, Joh. 3: 1 - 13.
Näissä kahdessa kohdassa kerrotaan selvästi, että kaste ja Pyhän Hengen saaminen ovat kaksi eri tapahtumaa.
T.U.mLisään vielä, että uudestisyntymä ja Pyhän Hengen saaminen liittyvät toisiinsa ja lapsi ei voi uudestisyntyä kahdenviikon vanhana ja miksi pitäisikään.
Silti lapset on hyvä kastaa, koska heidät liitetään silloin Jumalan lapsiksi.
T.U.m - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisään vielä, että uudestisyntymä ja Pyhän Hengen saaminen liittyvät toisiinsa ja lapsi ei voi uudestisyntyä kahdenviikon vanhana ja miksi pitäisikään.
Silti lapset on hyvä kastaa, koska heidät liitetään silloin Jumalan lapsiksi.
T.U.mei voi !!??
siis, päätät IHMISEN ymmärryksellä, "mitä voi ja mitä ei"
kuule tiedoksi, että: Jumala VOI !!
vaan, kun te uskotte omaan lihalliseen ymmärrykseen, ettekä Jumalan Sanaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ei voi !!??
siis, päätät IHMISEN ymmärryksellä, "mitä voi ja mitä ei"
kuule tiedoksi, että: Jumala VOI !!
vaan, kun te uskotte omaan lihalliseen ymmärrykseen, ettekä Jumalan Sanaan.Kaikki mitä kirjoitin, on Jeesuksen sanomaa, ei minun päätelmiä, mutta en ihmettele, et tunnu ymmärtävän muutakaan.
Kyllä tiedän, että mikäli Jumala niin haluaa, niin kivetkin huutavat, eli Jumala voi, mutta nythän ei ollutkaan siitä kyse.
Kuka muuten näistä "anskuista" olet, ei käy ilmi kirjoituksestasi.
T.U.m
- Anonyymi
Ja taas. Niin ja edelleen tämä Pyhän hengen vuodatus on Raamatun tarina Apostolien tekojen 19. luvussa, joka Raamatun sanoin todistaa Jeesuksen jääneenkin kirottuna helvettiin, ja koko tarina ylösnousemuksesta on täyttä Paavalin valetta.
Opetuslapset kuulevat ensimmäisen kerran Pyhä henki termin vuonna 53. Yli 20 vuotta Jeesuksen kerrotun kuoleman jälkeen. Ja kaiken lisäksi Paavali kastaa heidät Jeesuksen nimeen ja Jeesus kertoo Matteuksen evankeliumissa, että se mikä tehdään hänen nimeen on laittomuuden tekemistä.
Mutta ehkä nämä Raamattuun sisäänkirjoitetut vihjeet ovat teidän älyllenne liikaa?!- Anonyymi
<<Pyhän hengen lahjat ovat armolahjat.<<
Kenenkähän 'armolahjoja' tuossa Pyhän hengen vuodatuksessa Paavalilta nyt sitten oikein tuli, kun se kaste tehtiin Jeesuksen nimeen.
Matt. <<7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.'<<
Jeesuksen nimeen tekeminen on laittomuuden tekemistä. Ja niinpä koko termi Pyhä henki, jonka Paavali Raamatussa lanseeraa Jeesuksen nimeen on laittomuuden tekemistä.
- Anonyymi
Tuo hokema on väärin:: "Eivät lähde mutta Pyhä Henki on luvattu kasteessa".
Raamattu ei opeta noin, vaan että lupaus Pyhästä hengestä on jokaiselle joka tekee parannuksen ja antaa kastaa ITSENSÄ!!!
Ap 19:ssakin Pyhä henki vuodattiin uskoviin vasta sen jälkeen, kun heidät oli kastettu.- Anonyymi
Pyhä Henki on luvattu kasteesa, kaste sisältää Pyhän Hengen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pyhä Henki on luvattu kasteesa, kaste sisältää Pyhän Hengen.
Tuo inttäjä kuvittelee, että inttämällä Pyhä henki tulisi kasteessa. Ilmeisesti hän ei tajua, mitä Raamattuun on kirjoitettu, vaan hokee tuota samaa mantraa vaikka faktat olisivat aivan toisia.
Missään kohtaa ei ole kirjoitettu että Pyhä henki tulisi kasteessa. - Anonyymi
Kyllä. Kristillisen kirkon alusta saakka on opetettu että kaste on Pyhän Hengen työ, mikä näkyy Paavalin teologiassakin. Kolmiyhteisen Jumlaan nimeen kastaminen kertoo sen, kenen omaksi kasteessa tullaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä. Kristillisen kirkon alusta saakka on opetettu että kaste on Pyhän Hengen työ, mikä näkyy Paavalin teologiassakin. Kolmiyhteisen Jumlaan nimeen kastaminen kertoo sen, kenen omaksi kasteessa tullaan.
eihän helluntailaisuudessa uskota raamatun Sanaan.
se ny on tullu selväksi, jo moneen kertaan, kun näitä palsta-kommenteja lukee !!
heille riittää, kun huutavat: "Herra, Herra . . .siitä enempi voi lukea RAAMATUSTA !! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oh hoh: "että kaste on Pyhän Hengen työ, mikä näkyy Paavalin teologiassakin."????
Miksihän Paavali ei tiennyt tuollaisesta työstä mitään? Ap 10 todistaa, että vesikaste on eri asia kuin Pyhän hengen kaste!
""Kuka voi estää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niin kuin mekin?»
Tuleeko hautausmaakin Jumalan omaksi, kun pappi siunaa sen Pyhän hengen nimeen? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oh hoh: "että kaste on Pyhän Hengen työ, mikä näkyy Paavalin teologiassakin."????
Miksihän Paavali ei tiennyt tuollaisesta työstä mitään? Ap 10 todistaa, että vesikaste on eri asia kuin Pyhän hengen kaste!
""Kuka voi estää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niin kuin mekin?»
Tuleeko hautausmaakin Jumalan omaksi, kun pappi siunaa sen Pyhän hengen nimeen?Paavalin aikana, oli vielä ihmiskuntaa, jotka saaneet ympärileikkauksen, joka oli Jumalan säätämä LIITTO, Jumalan Liitto ei "katkea", olivat saaneet Pyhän Hengen, koska HE olivat JO liitossa, ja kastekäsky vakiintui sitä myöten, kun evankeliumia julistettu.
Vanha LIITTO:
"Ja TÄMÄ on minun LIITTONI sinun ja sinun JÄLKELÄISTESI kanssa; pitäkää se: ympärileikatkaa jokainen miehenpuoli keskuudestanne".
Ympärileikatkaa esinahkanne liha, ja SE OLKOON merkki meidän välillämme, minun ja sinun"
1 Moos: 10-11 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuleeko hautausmaakin Jumalan omaksi, kun pappi siunaa sen Pyhän hengen nimeen?Paavalihan YHDISTI veden ja Hengen kuten Jeesuskin.
Paavali myös yhdisti uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudesttuksen.
Paavali todistaa että on yksi kaste jossa ovat vesi ja Henki - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuleeko hautausmaakin Jumalan omaksi, kun pappi siunaa sen Pyhän hengen nimeen?Ramattu ei missään opeta että uuden liiton kaste jakautaa Henkikasteeksi ja vesikasteeksi - kumpaakaan termiä ei edes esiinny Raamatussa
Sen sijaan Paavali opettaa yhtä kastetta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ramattu ei missään opeta että uuden liiton kaste jakautaa Henkikasteeksi ja vesikasteeksi - kumpaakaan termiä ei edes esiinny Raamatussa
Sen sijaan Paavali opettaa yhtä kastetta.Taas meni pieleen! "Paavalihan YHDISTI veden ja Hengen kuten Jeesuskin."?????
Raamattu ei missään opeta noin! Intät aivan turhaan! Pyhä henki ei tarvitse vettä kyytipojaksi.
Johannes Kastaja sanoi: "Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta minun jälkeeni tulee hän, joka kastaa teidät Pyhällä hengellä niin kuin tulella."
Etkö todella tajua,UT:ssä on kirjoitettu:
"""Kuka voi estää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niin kuin mekin?» Ap 10 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taas meni pieleen! "Paavalihan YHDISTI veden ja Hengen kuten Jeesuskin."?????
Raamattu ei missään opeta noin! Intät aivan turhaan! Pyhä henki ei tarvitse vettä kyytipojaksi.
Johannes Kastaja sanoi: "Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta minun jälkeeni tulee hän, joka kastaa teidät Pyhällä hengellä niin kuin tulella."
"""Kuka voi estää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niin kuin mekin?» Ap 10Pyhän Hengen saa / annetaan kristillisessä KASTEESSA.
Jeesus itse sanoo:
"kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen NIMEEN"
Matt: 28:19
Pyhällä Hengellä, voi toki täyttyä ("TÄYTEYS")vielä myöhemmin elämässä, niinkuin Paavali kirjoittaa:
"TÄYTTYKÄÄ Pyhällä Hengellä" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taas meni pieleen! "Paavalihan YHDISTI veden ja Hengen kuten Jeesuskin."?????
"""Kuka voi estää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niin kuin mekin?» Ap 10Luepas Paavalin kirjeitä ja stä miten uudestisyntymisen peso ja Pyhän Hengen uudistus kuuluvat yhteen. Vesj ja Henki ovat myös Jeesuksen sanoissa yhtä.
Johannes Kastaja viittasi helluntain tapahtumiin jossa Pyhä Henki vuodatettiin. Hän ei opettanut että uuden liiton kaste jakautuu henki- ja vesikasteeksi.
Myös tuo Ap. 10 todistaa että kaste ja Pyhä Henki kuuluvat yhteen.
Turhaan intät noin selvää asiaa vastaan joka kristikunnassa on tunnustettu jo 2000 vuotta.
- Anonyymi
<<pyhän hengen kaste- tarkoittaa pyhän hengen saamista- silloin ihminen on 'kastettu' puhällä hengellä.<<
Ja Paavalin opilla pelastuu palvelemaan lihalla synnin lakia hänen tärkeimmän opetuskirjeen mukaan, kun tosi Jumala on kirottu ristille hänen galatalaiskirjeen mukaan, ja saa tehdä sitä pahaa mitä vihaa, mutta ei pysty olemaan tekemättä.
Varsinainen Pyhä henki.- Anonyymi
lupaus Pyhästä hengestä:
"ottakoon kukin teistä KASTEEN, Jeesuksen kristuksen nimeen, NIIN te SAATTE Pyhän Hengen lahjan"
Sillä teille ja teidän LAPSILLENNE tämä LUPAUS on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä meidän Jumalamme kutsuu"
Apt: 2: 38 - 39 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
lupaus Pyhästä hengestä:
"ottakoon kukin teistä KASTEEN, Jeesuksen kristuksen nimeen, NIIN te SAATTE Pyhän Hengen lahjan"
Sillä teille ja teidän LAPSILLENNE tämä LUPAUS on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä meidän Jumalamme kutsuu"
Apt: 2: 38 - 39"ottakoon kukin teistä KASTEEN, Jeesuksen kristuksen NIMEEN, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan"
Ja Jeesuksen mukaan se mikä tehdään hänen NIMEEN on laittomuuden tekemistä Matteuksen evankeliumin 7. luvun mukaan. Ja tämä johtuu siitä, että Jeesuksen opetus tiellä takaisin paratiisiin liittyy ihmisen sisältä tapahtuvaan omaan ohjaukseen, eikä ulkopuolelta tapahtuvaan säätelyohjaukseen Mooseksen lain tapaan.
Matt. <<7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta (sinun NIMEEN) ennustaneet ja sinun nimesi kautta (sinun NIMEEN) ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta (sinun NIMEEN) tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.'<<
Ainoa mikä ratkaisee, on oma sisäinen ohjaus:
Matt. <<7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. <<
Meidän omatuntomme on se sisäinen ohjaus, jonka perusteella tuo toimii. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"ottakoon kukin teistä KASTEEN, Jeesuksen kristuksen NIMEEN, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan"
Ja Jeesuksen mukaan se mikä tehdään hänen NIMEEN on laittomuuden tekemistä Matteuksen evankeliumin 7. luvun mukaan. Ja tämä johtuu siitä, että Jeesuksen opetus tiellä takaisin paratiisiin liittyy ihmisen sisältä tapahtuvaan omaan ohjaukseen, eikä ulkopuolelta tapahtuvaan säätelyohjaukseen Mooseksen lain tapaan.
Matt. <<7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta (sinun NIMEEN) ennustaneet ja sinun nimesi kautta (sinun NIMEEN) ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta (sinun NIMEEN) tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.'<<
Ainoa mikä ratkaisee, on oma sisäinen ohjaus:
Matt. <<7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. <<
Meidän omatuntomme on se sisäinen ohjaus, jonka perusteella tuo toimii."Moni sanoo minulle sinä päivänä: "Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa ?
Ja silloin minä lausun heille julki: "Minä en ole koskaan teitä tuntenut, menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät"
Matt: 7: 22 - 23
helluntailaisuudessahan nimenomaan "ennustetaan" (profetiat /lopunajat" . . ., ja "riivaajia . . . ja onhan helluntailahkoissa niitä "parantumiskokouksia", jne.
että siis ?? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
lupaus Pyhästä hengestä:
Apt: 2: 38 - 39Harhaopit syntyvät juuri siitä, että Raamatusta irroitetaan jokin jae erilleen, eikä lueta koko lukua.
Tuo ap 2 kuuluu:
"Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?
Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja OTTAKOON kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
Tuossa kohdassa lupaus Pyhästä hengestä on vain niille, jotka tekevät parannuksen, antavat kastaa ITSENSÄ, (ei lapsiansa)eli uudestisyntyneille ja niille, jotka Herra kutsuu.
Ei siis automaattisesti , vaan niille, jotka tottelevat Sanaa. Siinä ei puhuta mitään vauvojen kastamisesta.
"Mitä meidän pitää tekemän." Siis ihmisen itse pitää myös tehdä jotain!!!
Ja LUPAUS ei vielä tarkoita sitä, että sen täyttymys tulisi kuin manulle illallinen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harhaopit syntyvät juuri siitä, että Raamatusta irroitetaan jokin jae erilleen, eikä lueta koko lukua.
Tuo ap 2 kuuluu:
"Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?
Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja OTTAKOON kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
Tuossa kohdassa lupaus Pyhästä hengestä on vain niille, jotka tekevät parannuksen, antavat kastaa ITSENSÄ, (ei lapsiansa)eli uudestisyntyneille ja niille, jotka Herra kutsuu.
Ei siis automaattisesti , vaan niille, jotka tottelevat Sanaa. Siinä ei puhuta mitään vauvojen kastamisesta.
Ja LUPAUS ei vielä tarkoita sitä, että sen täyttymys tulisi kuin manulle illallinen.Koko Paavalin syntioppi on tehty JEESUKSEN NIMEEN, joten ihan sama mikä harhopin haara siitä on kyseessä - koko uskonto on Jeesuksen mukaan laittomuuden tekemistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koko Paavalin syntioppi on tehty JEESUKSEN NIMEEN, joten ihan sama mikä harhopin haara siitä on kyseessä - koko uskonto on Jeesuksen mukaan laittomuuden tekemistä.
Ja ihan turha siitä erottaa mitään jaetta tai lukua, pitää katsoa kokonaisuutta aina luomiskertomuksesta alkeaen, jossa ei ole mitään väitettyä syntiinlankeemusta ja perisyntiä, jolla perustellaan Jeesuksen käyttämistä teuraslampaana itsen puolesta Jumalana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harhaopit syntyvät juuri siitä, että Raamatusta irroitetaan jokin jae erilleen, eikä lueta koko lukua.
Tuo ap 2 kuuluu:
Ja LUPAUS ei vielä tarkoita sitä, että sen täyttymys tulisi kuin manulle illallinen.Filippus, vanginvartija ainakin, "hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin kohta"
Apt: 16: 33
ja muitakin esimerkkejä on, kuten "Hoviherra", "samalla yön hetkellä",
että siis, siinä ei paljo aikaa mihinkäänn parannuksen tekemiisiin . . .
enemminkin, alkuseurakunnalla oli KIIRE kastaa kaikki jotka sanan kuulivat, ja uskoivat . . .
ei se parannuksen teko, tarkoita meidän ihmisten omia tekoja, vaan parannus siitä, että
"uskotte evankeliumin"
ei siis niin, että ensin uskotaan, ja ruvetaan täyttään jokainen "ohje" pilkulleen, siinä menis ihmisen koko ikä, eikä sittenkään olisi koskaan valmis so. synnitön !! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Filippus, vanginvartija ainakin, "hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin kohta"
Apt: 16: 33
ja muitakin esimerkkejä on, kuten "Hoviherra", "samalla yön hetkellä",
että siis, siinä ei paljo aikaa mihinkäänn parannuksen tekemiisiin . . .
enemminkin, alkuseurakunnalla oli KIIRE kastaa kaikki jotka sanan kuulivat, ja uskoivat . . .
ei se parannuksen teko, tarkoita meidän ihmisten omia tekoja, vaan parannus siitä, että
"uskotte evankeliumin"
ei siis niin, että ensin uskotaan, ja ruvetaan täyttään jokainen "ohje" pilkulleen, siinä menis ihmisen koko ikä, eikä sittenkään olisi koskaan valmis so. synnitön !!Niin, mikä syntinen, kun koko syntijuttu perustuu valheeseen luomiskertomuksesta, jonka mukaan todellisuudessa ihminen ensin luotiin Jumalan kuvaksi ja tiedon kautta tämä tuli vielä jumalien kaltaiseksi. Sitä tuli paholaiselle hätä puseroon, että jengi on karkaamassa ja piti keksiä keino saada tosi Jumala hengiltä ja ihmiset hokemaan jälleen syntisyyttä ja synnin valtakuntaan. Hyvin toimii - hölmöjä seuraajia riittää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo ap 2 kuuluu:
Ja LUPAUS ei vielä tarkoita sitä, että sen täyttymys tulisi kuin manulle illallinen.Kyllä, parannuksen ja kasteen kautta Pyhä Henki saadaan. Se ei siis ole erillinen asia kasteesta. Ja lapset mainitaan vielä erikseen tuossa kohdassa.
- Anonyymi
Täh: "ei se parannuksen teko, tarkoita meidän ihmisten omia tekoja, vaan parannus siitä, että
"uskotte evankeliumin"????
Mitenhän tuo onnistuu vauvalta?- Anonyymi
on toi kyllä sairasta, että vauvat / lapset on lahkoilla aina hampaissa !!
ensinnäkin, kaasteessa saa, annetaan Pyhä Henki.
Kastekäsky:
"menkää ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, KASTAMALLA heitä
Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"
Matt: 28: 19
alkuseurakunnassakin kastettiin; PERHEKUNNITTAIN, ja
"hänet ja KAIKKI hänen OMAISENSA",
ei YHTÄÄN esimerkkiä ole raamatussa: "ja lapset varttuivat, kunnes heidätkin kastettiin", vaan: Lyydia, ja perheensä Apt: 16:15
Filippus: "hänet ja HÄNEN omaisensa" Apt: 16: 33
siis kasteessa, annetaan Pyhä Henki, ja lapsi kasvaa, ja varttuu opetuksessa, pyhäkouluun voi jo 3-4 vuotiaana hyvinkin, lahkoilla on käsitys niinkuin vauvat olisi ikuisesti vauvoja, se on "hetki" ihmisen iässä, kuinka nopeesti pieni lapsi varttuu kehittyy.
Ja VAUVAKIN saa jo Pyhän Hengen:
"sillä teille ja teidän LAPSILLENNE tämä lupaus on annettu"
Apt: 2: 39 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kastekäsky:
ei YHTÄÄN esimerkkiä ole raamatussa: "ja lapset varttuivat, kunnes heidätkin kastettiin", vaan: Lyydia, ja perheensä Apt: 16:15
siis kasteessa, annetaan Pyhä Henki, ja lapsi kasvaa, ja varttuu opetuksessa, pyhäkouluun voi jo 3-4 vuotiaana hyvinkin, lahkoilla on käsitys niinkuin vauvat olisi ikuisesti vauvoja, se on "hetki" ihmisen iässä, kuinka nopeesti pieni lapsi varttuu kehittyy.
Apt: 2: 39Miksi kaikkien on pelastuttava palvelemaan synnin lakia mielestäsi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kastekäsky:
Apt: 2: 39<<Filippus: "hänet ja HÄNEN omaisensa" Apt: 16: 33<<
Siis Pontius Pilatuksen veli? No, varmaan olikin hyvä ystävä Paavalin kanssa, kun oli samaa jengiä, mutta Paavali oli kaiken lisäksi vielä Rooman kansalainen, oliko Pontius Pilatuskin? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
<<Filippus: "hänet ja HÄNEN omaisensa" Apt: 16: 33<<
Siis Pontius Pilatuksen veli? No, varmaan olikin hyvä ystävä Paavalin kanssa, kun oli samaa jengiä, mutta Paavali oli kaiken lisäksi vielä Rooman kansalainen, oliko Pontius Pilatuskin?Paavalin perhe oli roomalaisia kansalaisuudeltaan ilmeisesti isän sotilasuran vuoksi, tuntuukin kummalliselta, että Paavali olisi ollut edes juutalainen. Pilatus sanotaan kutsutun myös takaisin Roomaan epäonnistuneen alueen johtamisen vuoksi.
Historiataustoja:
Ylipappien kiihottama kansanjoukko vaati Barabbasta vapautettavaksi, minkä jälkeen Pilatus pesi kätensä sanoen olevansa viaton Jeesuksen vereen. Saksalaisen historioitsija Gerhard Prausen mukaan pääsyyllinen oli vallanhimoinen ylimmäinen pappi Josef bar Kaifas, joka kiristi Pilatuksen antamaan kuolemantuomion: juuri tuolloin Roomaan tehty kantelu olisi voinut merkitä Pilatuksen oman kaulan katkaisemista; Tiberius suri suojattinsa Sejanuksen petosta erakkona Caprilla ja vain mielistelyyn pystynyt, täysin korruption turmelema Rooman senaatti kuvitteli tekevänsä hallitsijan tahdon mukaan vainoamalla Sejanuksen suojatteja - joista Pilatus oli eräs merkittävimpiä.[5]
Juutalaisten lähteiden mukaan Pilatus oli täysin sopimaton prokuraattoriksi. Hän oli luonteeltaan sotilas eikä osannut arvostaa juutalaisten uskonnollista ja kulttuurillista omaleimaisuutta. Pian Juudeaan saavuttuaan hän ryhtyi toimiin nujertaakseen juutalaisten vastarinnan keisarinpalvontaa kohtaan. Hän käytti rajuja otteita. Lopulta hänet ilmeisesti jouduttiin kutsumaan takaisin Roomaan, missä hänen kerrotaan tehneen itsemurhan.[6]<<
Paavali:
<<Paavali (n. 3–64, lat. Paulus, kreik. Παύλος, Pávlos) oli Uuden Testamentin mukaan varhaiskristillinen teologi ja lähetyssaarnaaja. Häntä pidetään apostolina, vaikka hän ei koskaan tavannut Jeesusta henkilökohtaisesti.
Paavali kuului Benjaminin heimoon. Hän oli diasporajuutalainen ja peri isältään Rooman kansalaisuuden.[11] Hänen kotikielensä oli aramea, mutta hän osasi hyvin puhua ja kirjoittaa silloista yleiskreikkaa.[11]
Paavali oli alun perin fariseus, joka vainosi Jeesuksen kannattajia.[12][13][14] Farisealaisen kasvatuksen hän sai varakkaan ja oppineen perheensä tukemana kuuluisalta rabbi Gamaliel Vanhemmalta.[8]<<
1.Kuningasten kirja:
<<12:21 Ja kun Rehabeam tuli Jerusalemiin, kokosi hän koko Juudan heimon ja BENJAMIN sukukunnan, satakahdeksankymmentä tuhatta sotakuntoista valiomiestä, sotimaan ISRAELIN HEIMOA VASTAAN ja palauttamaan kuninkuutta Rehabeamille, Salomon pojalle.<<
Ja Salomo oli se kuningas, joka rakensi nämä lasten uhripaikat, jotka särjetään 2.Kuningasten kirjan 23. luvussa ja uhrikukkulapapit määrätään syömään vain happamatonta leipää.
Keitä ovat sitten ISRAELIN HEIMO, jonka näiden on määrä lyödä ja voittaa? Onko tässä kohdassa nyt se kaipaamani ja aikaisemmin kysymäni israelilaisten identiteetin kaappaus ja varastaminen? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavalin perhe oli roomalaisia kansalaisuudeltaan ilmeisesti isän sotilasuran vuoksi, tuntuukin kummalliselta, että Paavali olisi ollut edes juutalainen. Pilatus sanotaan kutsutun myös takaisin Roomaan epäonnistuneen alueen johtamisen vuoksi.
Historiataustoja:
Ylipappien kiihottama kansanjoukko vaati Barabbasta vapautettavaksi, minkä jälkeen Pilatus pesi kätensä sanoen olevansa viaton Jeesuksen vereen. Saksalaisen historioitsija Gerhard Prausen mukaan pääsyyllinen oli vallanhimoinen ylimmäinen pappi Josef bar Kaifas, joka kiristi Pilatuksen antamaan kuolemantuomion: juuri tuolloin Roomaan tehty kantelu olisi voinut merkitä Pilatuksen oman kaulan katkaisemista; Tiberius suri suojattinsa Sejanuksen petosta erakkona Caprilla ja vain mielistelyyn pystynyt, täysin korruption turmelema Rooman senaatti kuvitteli tekevänsä hallitsijan tahdon mukaan vainoamalla Sejanuksen suojatteja - joista Pilatus oli eräs merkittävimpiä.[5]
Juutalaisten lähteiden mukaan Pilatus oli täysin sopimaton prokuraattoriksi. Hän oli luonteeltaan sotilas eikä osannut arvostaa juutalaisten uskonnollista ja kulttuurillista omaleimaisuutta. Pian Juudeaan saavuttuaan hän ryhtyi toimiin nujertaakseen juutalaisten vastarinnan keisarinpalvontaa kohtaan. Hän käytti rajuja otteita. Lopulta hänet ilmeisesti jouduttiin kutsumaan takaisin Roomaan, missä hänen kerrotaan tehneen itsemurhan.[6]<<
Paavali:
<<Paavali (n. 3–64, lat. Paulus, kreik. Παύλος, Pávlos) oli Uuden Testamentin mukaan varhaiskristillinen teologi ja lähetyssaarnaaja. Häntä pidetään apostolina, vaikka hän ei koskaan tavannut Jeesusta henkilökohtaisesti.
Paavali kuului Benjaminin heimoon. Hän oli diasporajuutalainen ja peri isältään Rooman kansalaisuuden.[11] Hänen kotikielensä oli aramea, mutta hän osasi hyvin puhua ja kirjoittaa silloista yleiskreikkaa.[11]
Paavali oli alun perin fariseus, joka vainosi Jeesuksen kannattajia.[12][13][14] Farisealaisen kasvatuksen hän sai varakkaan ja oppineen perheensä tukemana kuuluisalta rabbi Gamaliel Vanhemmalta.[8]<<
1.Kuningasten kirja:
<<12:21 Ja kun Rehabeam tuli Jerusalemiin, kokosi hän koko Juudan heimon ja BENJAMIN sukukunnan, satakahdeksankymmentä tuhatta sotakuntoista valiomiestä, sotimaan ISRAELIN HEIMOA VASTAAN ja palauttamaan kuninkuutta Rehabeamille, Salomon pojalle.<<
Ja Salomo oli se kuningas, joka rakensi nämä lasten uhripaikat, jotka särjetään 2.Kuningasten kirjan 23. luvussa ja uhrikukkulapapit määrätään syömään vain happamatonta leipää.
Keitä ovat sitten ISRAELIN HEIMO, jonka näiden on määrä lyödä ja voittaa? Onko tässä kohdassa nyt se kaipaamani ja aikaisemmin kysymäni israelilaisten identiteetin kaappaus ja varastaminen?Mooseksen kirjoissa ei ole mainintaa juutalaisista, ja ensimmäiset merkinnät on Esterissä, että benjaminilaiset ovat Aasiasta.
<<2:5 Suusanin linnassa oli juutalainen mies, nimeltä Mordokai, Jaairin poika, joka oli Siimein poika, joka Kiisin poika, BENJAMINILAINEN. Ja kun he joka päivä sanoivat hänelle näin, mutta hän ei heitä totellut, ilmoittivat he tämän Haamanille, nähdäksensä, oliko Mordokain sanoma syy pätevä; sillä hän oli ilmoittanut heille olevansa juutalainen. Kun Haaman kertoi vaimollensa Serekselle ja kaikille ystävilleen kaiken, mitä hänelle oli tapahtunut, sanoivat hänelle hänen viisaansa ja hänen vaimonsa Seres: "Jos Mordokai, jonka edessä olet alkanut kaatua, on syntyjään juutalainen, et sinä voi hänelle mitään, vaan kaadut hänen eteensä maahan asti."
Ja kuningatar Ester, Abihailin tytär, ja juutalainen Mordokai kirjoittivat kaiken valtansa nojalla kirjoituksia saattaakseen säädöksenä voimaan tämän toisen puurim-käskykirjeen saattaakseen säädöksenä voimaan nämä puurim-päivät niiden määräaikoina, niinkuin juutalainen Mordokai ja kuningatar Ester olivat niistä säätäneet ja niinkuin JUUTALAISET ITSE OLIVAT SÄÄTÄNEET ITSELLEEN ja jälkeläisilleen määräykset niihin kuuluvista paastoista ja valitushuudoista.<<
Ei ollut mitään Mooseksen Jumalaa jakamassa mitään lakeja, kirjoittelivat itse. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kastekäsky:
Apt: 2: 39"on toi kyllä sairasta, että vauvat / lapset on lahkoilla aina hampaissa !!"
Totta. miksihän luterilainen lahko on keskittänyt kaiken evankelioimisen vauvohin? Aikuiset saavat elää miten haluavat, ja vain murto-osa kirkon jäsenistä välittää Raamatun sanasta, mutta kirkolla ei ole mitään hätää tai huolta heidän sieluistaan.
Ainoastaan, jos joku tulee uskoon ja antaa kastaa itsensä, kuten Raamattu kehoittaa, alkaa valtava poru ja parku ja vauvakasteen epätoivoinen puolustaminen. Suurennuslasilla etsitään vauvakasteelle perusteluja Raamatusta, mutta kun niitä ei löydy, niin aletaan panettelemaan uskoontulleita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"on toi kyllä sairasta, että vauvat / lapset on lahkoilla aina hampaissa !!"
Totta. miksihän luterilainen lahko on keskittänyt kaiken evankelioimisen vauvohin? Aikuiset saavat elää miten haluavat, ja vain murto-osa kirkon jäsenistä välittää Raamatun sanasta, mutta kirkolla ei ole mitään hätää tai huolta heidän sieluistaan.
Ainoastaan, jos joku tulee uskoon ja antaa kastaa itsensä, kuten Raamattu kehoittaa, alkaa valtava poru ja parku ja vauvakasteen epätoivoinen puolustaminen. Suurennuslasilla etsitään vauvakasteelle perusteluja Raamatusta, mutta kun niitä ei löydy, niin aletaan panettelemaan uskoontulleita.Miksihän uudestikastajat eivät evankelioi vauvoja? Suomalaiset ovat hengellisesti huonossa jamassa mutta se ei kinnosta uudestikastajia. Heitä kiinnostaa vain se, onko ihminen saanyt heidän kasteensa. Jos joku uskoontullut ei otakaan uudestikastetta niin häntä ei pidetä oikeana uskovana ja häntä aletaan vainota. Alkaa epätoivoinen parku ja uudestikasteen puolustaminen. Elävässä uskossa olevia panetellaan ja herjataan jos nämä pitäytyvät yhdessä kasteessa eivätkä löydä Raamatusa uudestikastetta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksihän uudestikastajat eivät evankelioi vauvoja? Suomalaiset ovat hengellisesti huonossa jamassa mutta se ei kinnosta uudestikastajia. Heitä kiinnostaa vain se, onko ihminen saanyt heidän kasteensa. Jos joku uskoontullut ei otakaan uudestikastetta niin häntä ei pidetä oikeana uskovana ja häntä aletaan vainota. Alkaa epätoivoinen parku ja uudestikasteen puolustaminen. Elävässä uskossa olevia panetellaan ja herjataan jos nämä pitäytyvät yhdessä kasteessa eivätkä löydä Raamatusa uudestikastetta
Joo ja itse tiedän tapauksia joissa luterilaiseen seurakuntan liittynnyt entinen helluntailainen on saanut jopa tappouhkauksia ja osa suvusta laittoi välit poikki kun tämä halusi noidattaa Jeesuksen käskyä ja huolehtia lapselleen kasteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"on toi kyllä sairasta, että vauvat / lapset on lahkoilla aina hampaissa !!"
Ainoastaan, jos joku tulee uskoon ja antaa kastaa itsensä, kuten Raamattu kehoittaa, alkaa valtava poru ja parku ja vauvakasteen epätoivoinen puolustaminen. Suurennuslasilla etsitään vauvakasteelle perusteluja Raamatusta, mutta kun niitä ei löydy, niin aletaan panettelemaan uskoontulleita.raamatusta kuule löytyy perustelut nimenommaan,kasteelle, "vauvasta-vaariin" vaan kun lahkoilla on
"peitto silmillä", eikä varmaan aukenekaan . . .!!
että siis ikäraja kasteelle !! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo ja itse tiedän tapauksia joissa luterilaiseen seurakuntan liittynnyt entinen helluntailainen on saanut jopa tappouhkauksia ja osa suvusta laittoi välit poikki kun tämä halusi noidattaa Jeesuksen käskyä ja huolehtia lapselleen kasteen.
Kuulostaa kovalta kohdatolta. Luterilaisuus ei puolusta ta puhu mistään "vauvakasteesta", kuten tuo helluntailainen vauvahöpöttäjä väittää, vaan luteilaisuus puolustaa Raamatun Sanaa ja yhtä kastetta joka helluntailaisuudessa kielletään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuulostaa kovalta kohdatolta. Luterilaisuus ei puolusta ta puhu mistään "vauvakasteesta", kuten tuo helluntailainen vauvahöpöttäjä väittää, vaan luteilaisuus puolustaa Raamatun Sanaa ja yhtä kastetta joka helluntailaisuudessa kielletään.
lahkot kun ei tutki kastetta, niin että ottaisivat, koko raamatun, ei se siitä Apostilien teoista, yksistään . . .
Vanhan liiton ympärileikkaus on Uuden liiton kasteen "esikuva".
"Apostolien aika" oli ensimmäistä sukupolvea, kun kasteksäky vasta annettiin, niin:
"eiväthän he voineet mennä takaisin äitinsä kohtuun"
Joh: 3: 4 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
lahkot kun ei tutki kastetta, niin että ottaisivat, koko raamatun, ei se siitä Apostilien teoista, yksistään . . .
Vanhan liiton ympärileikkaus on Uuden liiton kasteen "esikuva".
"Apostolien aika" oli ensimmäistä sukupolvea, kun kasteksäky vasta annettiin, niin:
"eiväthän he voineet mennä takaisin äitinsä kohtuun"
Joh: 3: 4Olipa taas typerä kysymys: "Miksihän uudestikastajat eivät evankelioi vauvoja? "?????
Siksi, koska vauvat eivät hyödy mitään evankelioinnista ja ovat tukevasti Jumalan sylissä!
Tokihan lut kirkko yrittää opillaan riistää heidät Jeesuksen sylistä julmalla perisyntiopillaan, mutta Raamattu vakuuttaa:
Ps 22
"Sinähän vedit minut äitini kohdusta,
sinä annoit minun olla turvassa äitini rinnoilla;
sinun huomaasi minä olen jätetty
syntymästäni saakka,
sinä olet minun Jumalani hamasta äitini kohdusta." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täh: "luteilaisuus puolustaa Raamatun Sanaa ja yhtä kastetta "
Tarkoitatko tällaista kastetta jota Raamattu ilmoittaa:
Ap 8
"Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset. "
Minnehän vauvat unohtuivat? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olipa taas typerä kysymys: "Miksihän uudestikastajat eivät evankelioi vauvoja? "?????
Siksi, koska vauvat eivät hyödy mitään evankelioinnista ja ovat tukevasti Jumalan sylissä!
Tokihan lut kirkko yrittää opillaan riistää heidät Jeesuksen sylistä julmalla perisyntiopillaan, mutta Raamattu vakuuttaa:
Ps 22
syntymästäni saakka,
sinä olet minun Jumalani hamasta äitini kohdusta."Eikö vauvat kuulukaan "kaikkiin kansoihin"
Raamattu ei tunne sellaista että joku olisi "Jumalan sylissä" ilman Kristusta ja uskoa häneen. Psalmin kohtakaan ei sellaisesta puhu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olipa taas typerä kysymys: "Miksihän uudestikastajat eivät evankelioi vauvoja? "?????
Ps 22
syntymästäni saakka,
sinä olet minun Jumalani hamasta äitini kohdusta.""perisyntiopilla"
oletkohan KOSKAAN lukenut, miksi Vanhan Liiton aikana, oli JUMALAN säätämä:
"Ympärileikattakoon sekä kotonasi syntynyt että rahalla ostamasi; ja niin MINUN LIITTONI on oleva merkitty teidän lihaanne iankaikkiseksi liitoksi"
1 Moos: 17: 13
kerro ny sitten, MILLOIN / MISSÄ tämä perisynti on "hävinnyt . . .???
kaikki ollaan, edelleenkin "Adamin jälkeläsiä . . . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täh: "luteilaisuus puolustaa Raamatun Sanaa ja yhtä kastetta "
Tarkoitatko tällaista kastetta jota Raamattu ilmoittaa:
Ap 8
"Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset. "
Minnehän vauvat unohtuivat?Juuri sitä kastetta jonka Raamattu ilmoittaa:
" Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"
Juuri sitä kastetta. Vauvat kuuluvat kansaan - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri sitä kastetta jonka Raamattu ilmoittaa:
" Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"
Juuri sitä kastetta. Vauvat kuuluvat kansaanEli tarkoitat uskovien kastetta. Sitä, jota myös apostolit noudattivat. Hehän eivät kastaneet vauvoja.
"Joka USKOO ja kastetaan, pelastuu, mutta joka ei usko, tuomitaan kadotukseen."
Kastamattomuus ei siis kadota ketään, mutta "Ilman uskoa, on mahdoton olla otollinen." Hebr 11 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli tarkoitat uskovien kastetta. Sitä, jota myös apostolit noudattivat. Hehän eivät kastaneet vauvoja.
Kastamattomuus ei siis kadota ketään, mutta "Ilman uskoa, on mahdoton olla otollinen." Hebr 11En tarkoita mitään harhaisia uskovien kasteitasi, Apostolit eivät puhuneet sellaisesta mitään.
Ilman uskoa ON mahdotonta olla otollinen mutta uudestikastajat opettavat että ilman uskoa voi olla otollinen Jumalalle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli tarkoitat uskovien kastetta. Sitä, jota myös apostolit noudattivat. Hehän eivät kastaneet vauvoja.
Kastamattomuus ei siis kadota ketään, mutta "Ilman uskoa, on mahdoton olla otollinen." Hebr 11"Apostolit noudattivat"
heillehän kastekäsky oli UUSI käsky, ja heissä oli myös niitä, jotka olivat saaneet Vanhan liiton mukaisen ympärileikkauksen, joka oli "Jumalan säätämä LIITTO"
heille, uskominen oli vieläkin haasteellisempaan, "että ny kaste", hehän OLIVAT jo liitosssa . . ., niin mutta Jeesus antoikin kastekäskyn: (uuden)" KAIKKI KANSAT"
(ympärileikkaus oli: 8 päivän ikäiset poikalapset, - "miehestä on siemen lähtevä), ja nyt UUSI : kastekäsky on:
"kaikki kansat minun opetuslapsikensi, KASTAMALLA heitä
Isän ja POJAN ja Pyhän Hengen NIMEEN"
Matt: 28:19 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Apostolit noudattivat"
heillehän kastekäsky oli UUSI käsky, ja heissä oli myös niitä, jotka olivat saaneet Vanhan liiton mukaisen ympärileikkauksen, joka oli "Jumalan säätämä LIITTO"
heille, uskominen oli vieläkin haasteellisempaan, "että ny kaste", hehän OLIVAT jo liitosssa . . ., niin mutta Jeesus antoikin kastekäskyn: (uuden)" KAIKKI KANSAT"
(ympärileikkaus oli: 8 päivän ikäiset poikalapset, - "miehestä on siemen lähtevä), ja nyt UUSI : kastekäsky on:
"kaikki kansat minun opetuslapsikensi, KASTAMALLA heitä
Isän ja POJAN ja Pyhän Hengen NIMEEN"
Matt: 28:19Jos kastetaan väärin, niin kai siinäkin tullaan vikapäiksi, kuten Paavalin mukaan siinä jos ei Jeesuksen todellisesti läsnäolevaa kuviteltua ruumista syödä ja verta juoda oikein, kuten hän määrää eli Herran kuoleman julistamiseksi.
- Anonyymi
Aloittajan armonjärjesty on suoraan vapaamuurari Charles Fox Parhamin oppikirjasta.
Helluntailiikkeen opillinen isä Charles Fox Parham oli vapaamuurari ja kuului KuKluxKlaaniin. Hiippaili yöllä lakana päässä.
Jumala toimii lupauksensa mukaan ja antaa Kritillisessä kasteessa ihmiselle oman Henkensä, joka on pelastava uskonhenki. - Anonyymi
En ole tavannut vielä yhtään helluntailaista, jolla olisi ollut ripaustakaan Totuuden Henkeä.
- Anonyymi
Eihän siellä sinun viihtymässäsi kaljapaikassa helluntailaisia olekkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän siellä sinun viihtymässäsi kaljapaikassa helluntailaisia olekkaan.
Eihän kaljapaikassa muita olekaan kuin helluntailaisia
He puhuvat aina kaljasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
He puhuvat aina kaljasta.niin, no, - helluntaialisuus onkin suunnattu uskonlahko, nimenomaan, alkoholi-huume, ym. ongelmasille, ja uskonnolla sitten "parannuksen" . . . ei ne muita kai tunnekaan, kun kaljakittaajia . . .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
He puhuvat aina kaljasta.No hyvinhän sinä tunnet kantapaikkasi asiakkaat!
- Anonyymi
Niiiiin helppo on tunnistaa tuo uudestikastajajuoppo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksihän uudestikastajat puhuvat aina kaljasta ja kapakoista?
Ei kun nyt tiedän!!! Siitä suu puhuu mitä sydän himoitsee! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinähän se olit, joka tuntee hyvin nuo kaljapaikat. Menikö pupu pöksyyn?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinähän se olit, joka tuntee hyvin nuo kaljapaikat. Menikö pupu pöksyyn?
Sinä olet uudestikastajainttäjäeksyttäjä, menikö puhu pöksyyn kun lahjanhimosi paljastui?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä olet uudestikastajainttäjäeksyttäjä, menikö puhu pöksyyn kun lahjanhimosi paljastui?
Uudestikastajat puhuvat koko ajan kaljasta. Tuntevat hyvin nuo kaljapaikat
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uudestikastajat puhuvat koko ajan kaljasta. Tuntevat hyvin nuo kaljapaikat
Taas meni valheen puolelle.
Itsehän sinä väitit tuntevasi hyvin kaljapaikat! Tulitko katumapäälle tuon tunnustuksen takia? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taas meni valheen puolelle.
Itsehän sinä väitit tuntevasi hyvin kaljapaikat! Tulitko katumapäälle tuon tunnustuksen takia?Meni taas valheen puolelle! Uudestikastajat ovat jupppoja, inttäjäeksyttäjä mukaanlukien!
- Anonyymi
Tulta ei kannata unohtaa matkallaan. 5.Mooseksen kirja: 32
Ja hellapuita https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/0dcbca57-5d26-42c2-800d-9b37ee93be11
Savuista hunajaa Ps. 19:11 - Anonyymi
vanhoja kirjoituksia lukiessani olen huomannut, että monet tarinat on selvästi syntyneet huume hengessä, mielikuvitusta huumeilla, kaljalla, sienillä laajentaen. ja on paljon myös ns. syntymähumalassa, esim saarnaajia ja ns. profeettoja jotka horisee mitä maksavat asiakkaat haluaa!!
Esittävän teatterin businesta tuo pappi toimiinta jne. hyvät jutut ja hyvät tulot.- Anonyymi
"Ja kaikki tekonsa he tekevät sitä varten, että ihmiset heitä ihailisivat. He tekevät raamatunlausekotelonsa leveiksi ja vaippansa tupsut suuriksi"
Matt: 23: 5
"vaipan tupsut", niillä on suuria (oma ego), HE ovat "ainoita ja oikein uskovia", niillä "tupsuilla" on kyllä viuhdottu, krstillisiä kirkkoja, herjattu kristilliset kasteet, kirkot, Jumalanpalvelukset, ym, ym. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ja kaikki tekonsa he tekevät sitä varten, että ihmiset heitä ihailisivat. He tekevät raamatunlausekotelonsa leveiksi ja vaippansa tupsut suuriksi"
Matt: 23: 5
"vaipan tupsut", niillä on suuria (oma ego), HE ovat "ainoita ja oikein uskovia", niillä "tupsuilla" on kyllä viuhdottu, krstillisiä kirkkoja, herjattu kristilliset kasteet, kirkot, Jumalanpalvelukset, ym, ym.En nyt ymmärrä mitä tarkoitat, kun tämä 'suuret tupsut' ja 'leveät raamatunlausekotelot' on ihan samaa fariseusten uskontoa uutena liittona Jeesuksen verellä kuin kristinusko?!
Ja on siellä Jeesukselta muitakin arvosteluja tätä uskontoa kohtaan, jota itse vastusti, moitti mm. tekopyhiksi ja siitä että sulkevat taivasten valtakunnan ihmisiltä, eivät mene itse sisälle, eivätkä anna muidenkaan mennä.
Myös siitä Jeesus moitti, että kierretään meret ja mantereet tekemässä uskontokäännynnäisiä, ja kun saadaan yksikin käännynnäinen tehdään siitä helvetin lapsi, ja kahta vertaa pahempi kuin itse ollaan, mutta unohdetaan kokonaan laupeus ja oikeudenmukaisuus, että niitä pitäisi noudattaa.
Kuten myös moitti, että kyllä ulkokuori muka tehdään niin hurskaan hyväksi, mutta sisältä ollaan kaikkea hillittömyyttä ja saastaa täynnä, mikä nyt syntioppiin sopiikin, kun pestään ulkopuolelta, mutta ei siivota sitä sisältä. Moitti myös rahanahneudesta.
Sanoi myös, että tapahtumien ketjussa on merkillistä, että jos ne samat, jotka ovat tappaneet menneisyydessä hyviä ja oikeudenmukaisia ihmisiä, ja käskevät nyt palvomaan heitä myöhemmin, niin ei edes huomata, että hehän itse ovat tappaneet heidät, joita nyt käskevätkin palvomaan. Ja jos tätä kuviota ei edes huomaa, niin on ihan samalla tavalla itse myös syyllinen tuohon tappamiseen. Ja tämähän on suoraan kuin Jeesuksesta itsestään - Paavali itse määräsi kuoleman, ja nyt määrää sitten palvomisen. Ja näin on monen pyhimyksenkin kohdalla, jonka kirkko on myöhemmin tappanut.
- Anonyymi
piiri pieni pyörii lapset siinä hyörii, sormet sanoo sossossoo kengän kannat kopkopkoo.
semmoista s eon sakastissa.
ei ole siellä aikuista uskovaa nähty.
ei ihme jos sata päätä häippäsee joka päivä.- Anonyymi
piiri pieni pyörii lapset siinä hyörii, sormet sanoo sossossoo kengän kannat kopkopkoo.
Semmosta se pn lahkokellarissa
Ei ole aikuista uskovaa nähty, vain rippilapsia himoitssea kääktys
Ei ihme että on niiiiin pieni lahko - Anonyymi
Kyllä on sairasta teksiä! Siinä sitä uudestikasteen hedelmää!
Tuollaista ei kirjoita kukaan uudestisyntynyt krititty.
- Anonyymi
Onko se Pyhä henki, joka saadaan teurastamalla tosi Jumala tai vaihtoehtoisesti Jumalan poika teurastettuna pääsiäsen lampaana ja syödään Jahven ylipapin ateriana sekä Paavalin käskystä perataan pois taivasten valtakunta ja vaihdetaan se synnin valtakunnaksi? Mikä siinä on pyhää?
Jeesus:
Matt. 13:33 Taas toisen vertauksen hän puhui heille: "Taivasten valtakunta on hapatuksen kaltainen.
Paavali:
1.Kor. 5:7 Peratkaa pois vanha hapatus, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan meidän pääsiäislampaamme, Kristus, teurastettu. - Anonyymi
Alkukielen ilmaus "uskoviksi" tuleminen tarkoittaa kastetta.
Kastettuja alettiin kutsua "uskoviksi" ei muita.
Raamatun mukaan kasteessa pestään synnit pois ja puhdistettuun sydämeen vuodatetaan uskonhenki, eli Pyhä Henki.
Pelkkä päänusko ilman kasteessa saatavaa Pyhän Hengen lahjaa on yhtä tyhjän kanssa.
Uskoontulossa ei ihmisen syntejä pestä pois eikä ihminen uudestisynny vedestä ja Hengestä, ne Raamatun mukaan tapahtuu Kristittyjen kasteessa (ei lahkokasteessa mitään tapahdu)- Anonyymi
Oma järjenusko on pikemminkin este Pyhän Hengen saamiselle.
- Anonyymi
Taas tuota samaa valhetta: "Alkukielen ilmaus "uskoviksi" tuleminen tarkoittaa kastetta."????
Raamattu taas opettaa aivan toista: "Usko tulee kuulemisesta", eikä kasteesta!
Siinä ei kysytä ihmisen järkeä eikä muita lahjoja, vaan Jumala vaikuttaa uskon kuulijan sydämessä, jos tämä avaa sydämensä evankeliumin sanalle. - Anonyymi
Niin, vain kastetut uskovat olivat niitä joita alettiin kristityksi sanoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taas tuota samaa valhetta: "Alkukielen ilmaus "uskoviksi" tuleminen tarkoittaa kastetta."????
Siinä ei kysytä ihmisen järkeä eikä muita lahjoja, vaan Jumala vaikuttaa uskon kuulijan sydämessä, jos tämä avaa sydämensä evankeliumin sanalle.Kumman evankeliumin sanalle - Jeesuksesta kertovien evankeliumien, jossa Jeesus opettaa Jumalan valtakunnan tulleen maanpäälle vai Paavalin oman Kristus-evankeliumin uskolla siihen, että kun Jeesus on teurastetu pääsiäisen lampaana ja tosi Jumalana saa Pietarin sanoin puhtaan omantunnon?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä ei kysytä ihmisen järkeä eikä muita lahjoja, vaan Jumala vaikuttaa uskon kuulijan sydämessä, jos tämä avaa sydämensä evankeliumin sanalle.Tyhjänpäiväinen pään usko tulee kuulemisesta, kun ihminen itse valitsee minkä lahkon oppeja alkaa uskomaan.
Jaak. 2:20
Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?
Pelastava usko on Jumalan lahja, kun hän antaa kasteessa ensin pesee synnit ja kaikki ihmisen omat järjenpäätelmät pois ja päänuskot pestään pois ja heitetään pihalle, niin tyhjään sydämeen Jumala kasteessa vuodattaa uskonhengen eli Pyhän Hengen.
Pyhän Hengen ominaisuuksia on usko, toivo, rakkaus, ilo ja rauha.
"koska meillä on sama uskonhenki, siksi me uskomme"..ja puhumme.... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, vain kastetut uskovat olivat niitä joita alettiin kristityksi sanoa.
Kirjeissä puhutaan kastetuille, joita kutsutaan uskoviksi, kreikaksi pistos
Kastettuja alettiin kutsua pistokseksi eli uskoviksi.
Kastetuksi tullessa ihmiselle annettiin Pyhä Henki, joka on uskonhenki.
Ei ihmisellä voi ennen kasteessa saatavaa Pyhää Henkeä olla pelastavaa uskoa,
Muuta pään uskoa voi olla ja tottelevaa uskoa "ottaa vaarin", mutta pelastava usko on yksi kasteessa lahjaksi saatavan Pyhän Hengen yksi ominaisuu, usko, toivo, rakkaus, ilo ja rauha. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjeissä puhutaan kastetuille, joita kutsutaan uskoviksi, kreikaksi pistos
Kastettuja alettiin kutsua pistokseksi eli uskoviksi.
Kastetuksi tullessa ihmiselle annettiin Pyhä Henki, joka on uskonhenki.
Ei ihmisellä voi ennen kasteessa saatavaa Pyhää Henkeä olla pelastavaa uskoa,
Muuta pään uskoa voi olla ja tottelevaa uskoa "ottaa vaarin", mutta pelastava usko on yksi kasteessa lahjaksi saatavan Pyhän Hengen yksi ominaisuu, usko, toivo, rakkaus, ilo ja rauha.Vihan enkeli tunnistaa juuri siitä Kristittyjen kasteessa saatavasta Pyhän Hengen sinetistä kuka korjataan talteen, kuka jätetään.
"Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vihan enkeli tunnistaa juuri siitä Kristittyjen kasteessa saatavasta Pyhän Hengen sinetistä kuka korjataan talteen, kuka jätetään.
"Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa."Tyhmiltä neitsyilta puuttuu Kasteessa saatu Pyhä Henki. Eikä heitä enää ehditä kastaa, kun Ylkä tulee äkkiarvaamatta hakemaan häävieraita. Hääpuku luvataan antaa Kristittyjen kasteessa, jossa meidät puetaan Kristukseen.
Heillä oli muita Amerikkalaisia synteettistä öljyä, mutta ei aitoa Pyhää Henkeä,
joka Raamatussa luvataan antaa vain puhdistettuun sieluun Kristillisessä kasteessa.(Apt.2)
Kasteessa, silloin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
Ihmisiä pystyy lahkoissa viskomaan maahan selälleen tämän maailman heikot alkeisvoimatkin, ei siihen vielä mitään Jumalan voimia tarvita.
- Anonyymi
Pyhähenki.
Pyhähenki saadaan pääsääntöisesti, kun pullo vodkaa juodaa. - Anonyymi
Agressiivisella käännyttämisellä ihminen saadaan tulemaan ihan mihin uskoon tahansa.
- Anonyymi
Ihmisen oma aivoissa oleva päänusko on juuri se este ja tulppa että ihminen saisi sen Pyhän Hengen lahjan, koska se vuodatetaan vain uuteen tyhjään leiliin, ei minkään ihmisen oman uskon päälle sitä voi vuodattaa. Astia pitää olla ihan tyhjä uusi leili mihin mitään pyhää voidaan vuodattaa.
Sentähden Jeesus käski ensin kastamaan, jotta kasteessa leili pestään ja tyhjennetään kaikesta omasta, niin vasta tyhjään leiliin voidaan luovuttaa kasteessa lahjaksi annettava uskonhenki eli Pyhä Henki, joka on uuden liiton sinetti.- Anonyymi
Siksi lapsi on kaikista paras kastettava, koska lapsen mieli on täysin avoin eikä siellä ole valmiinan mitään ennakkokäsityksiä.
Pyhän Henki voidaan vuodattaa lapsen sydämeen kasteessa välittömästi.
Jeesus sanoo: Joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, ei sinne pääse sisälle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siksi lapsi on kaikista paras kastettava, koska lapsen mieli on täysin avoin eikä siellä ole valmiinan mitään ennakkokäsityksiä.
Pyhän Henki voidaan vuodattaa lapsen sydämeen kasteessa välittömästi.
Jeesus sanoo: Joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, ei sinne pääse sisälle.Höh: "Siksi lapsi on kaikista paras kastettava, koska lapsen mieli on täysin avoin "
Ompa erikoista, että perkeleen vallassa oleva lapsi on täysin avoin? Mille hän on avoin?
Ristiriitaista oppia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höh: "Siksi lapsi on kaikista paras kastettava, koska lapsen mieli on täysin avoin "
Ompa erikoista, että perkeleen vallassa oleva lapsi on täysin avoin? Mille hän on avoin?
Ristiriitaista oppia.Tuolla yhdellä on vaan nuo perjkeleet mielessä. Kuulemma hän on perkeleen vallassa
Niinhän Jeesus sanoi että lapsi jos kuka ottaa Jumalan valtakunnan vastaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuolla yhdellä on vaan nuo perjkeleet mielessä. Kuulemma hän on perkeleen vallassa
Niinhän Jeesus sanoi että lapsi jos kuka ottaa Jumalan valtakunnan vastaan.Totta: "Niinhän Jeesus sanoi että lapsi jos kuka ottaa Jumalan valtakunnan vastaan."
Kun lapselle kerrotaan Jeesuksesta, niin hän uskoo Jeesukseen paljon helpommin kuin aikuinen.
Mutta kasteella ei sen asian kanssa ole mitään tekemistä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta: "Niinhän Jeesus sanoi että lapsi jos kuka ottaa Jumalan valtakunnan vastaan."
Kun lapselle kerrotaan Jeesuksesta, niin hän uskoo Jeesukseen paljon helpommin kuin aikuinen.
Mutta kasteella ei sen asian kanssa ole mitään tekemistä!Jumalan valtakunnan vastaanottaminen ja kaste kuuluvat yhteen.
- Anonyymi
Lyydiaakin alettiin puhutella vasta kasteen jälkeen "uskovaksi"kreikaksi pistos.
Ap. t. 16:14
Meitä kuuntelemassa oli myös muuan LYYDIA, jumalaapelkäävä nainen, joka oli kotoisin Tyatirasta ja kävi kauppaa purppurakankailla. Herra avasi hänen sydämensä OTTAMAAN VAARIN sen mitä Paavali puhui,
15 JA KUN HÄNET JA HÄNEN PERHEKUNTANSA OLI KASTETTU
, pyysi hän meitä sanoen: "Jos te pidätte MINUA Herraan USKOVANA, niin tulkaa minun kotiini ja majailkaa siellä". Ja hän vaati meitä.
OTTAA VAARIN=Totella mitä käskettiin tekemään
USKOVA=KASTETTU - Anonyymi
Pyhähenki saadaan pääsääntöisesti pullosta vodkaa juotuaan.
- Anonyymi
<<Pyhä Henki, joka on uuden liiton sinetti<<
Tämä 'Pyhä henki' termin antoi opettajanne vuonna 53, jotta söisitte Jeesusta tosi Jumalana kuvitellen veren ja ruumiin olevan todellisesti läsnä. Jos syötte toisella tavalla, niin hänen sanoin tulette vikapäiksi. Hänen sisällään on saatanan enkeli, kuten hän Ramaatussa kertoo ja sanoo tekevänsä sitä pahaa mitä vihaa, mutta ei pysty olemaan tekemättä. Ja tämä Jeesuksen runnellun ja verisen ruumiin sinetti tehdään hänen opilla itse paholaisen kanssa.
Parhaiten te nyt suojaudutte näiltä pahoilta hengiltä, jotka tuottavat tällaista pahaa, jota uskovaisten opettaja itse kertoo kokevansa - se siis ei ole Pyhä vaan se on Paha - pitämällä riittävän turvavälin uskovaisiin - minimissään 2 metriä - ja tarvittaessa on hyvä käyttää maskia.
On nimittäin syytä olettaa, että se pujahtaa äkkiarvaamatta suun kautta sisään, koska he puhuvat jostakin kummallisesta tempauksesta kuin muuttuisivat jonakin päivänä heliumipalloiksi. - Anonyymi
Jeesus lähetti Pyhän Hengen juuri meille uuden liiton seurakunnille ja uskoville. Tästä johtuu että vain Pyhän Hengen saaneet uskovaiset olemme ainoita ihmisiä maailmassa joille Jumalan Sana sellaisenaan on rakas ja Jumalan totuudet ovat vain meidän halllussa.
Muut ymmärtävät vain teologiaa, mitä Jeesus syvästi vihasi kuten Sanasta voimme lukea.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565460Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212387Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2491652- 1141647
- 931497
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231426Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681185Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3241181Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91173Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3301171