Jos tekee itsemurhan nuorena sinkkuna

Anonyymi

Silloin ei voi tietää, olisiko hän ehkä löytänyt jonkun vanhempana.

21

55

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jää paljosta muustakin paitsi. Elämästä nauttii monella tavalla. Vanhemmiten asioista osaa nauttia paljon enemmän, kun asioita ajattelee ja näkee paljon laajemmin kuin nuorena. Elämä opettaa näkemään asioita monella eri tavalla.

• Anonyymi

Kuinka monta prosenttia ihmisistä on ikisinkkuja?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuinka monta prosenttia ihmisistä on ikisinkkuja?

Tuskin on tilastoja näistä olemassa, mut uskon sinkkujen määrän vain kasvavan tulevaisuudessa? Ehkä ikisinkkujenkin?

• Anonyymi

Ei niin. Mitä sitten?

• Anonyymi

Piiloita kenkäsi luuseri ja sukkasi samantein.

Piiloita sukkasi ja nuku niifden päällä.

Teemu-Johanna

• Anonyymi

Aika vivid-seikkailu-uni ollut sitten jos sukkakin on irtautunut.

• Anonyymi

Rumat ätmit tiettä etteivät koskaan saa naista

• Niinpä onneksi huolehdit🥰

• Anonyymi

Niin elämä voi vielä hymyillä vaikka olisi elänyt vaikeita vuosia useitakin.

• Anonyymi

Tulevaisuutta ei voi kukaan tietää elämässä koskaan etukäteen. Ei sillä ole mitään väliä minkä ikäisenä sen itsarin tekee, jos tekee. Itsari on viimeinen vaihtoehto, ja joka sen tekee, ei sitä tee kevyin perustein. Itsarin tekevä ei näe omassa tilanteessaan muuta ratkaisua. Ulkopuoliset näkee kyllä, mutta syvästi masentunut, joka ei jaksa tai halua elää, ei pysty eikä halua nähdä mitään muuta vaihtoehtoa. Kun ihminen on tuossa tilassa, siinä ei auta tai merkitse muiden vakuuttelut paremmasta tulevaisuudesta yhtään mitään.

Silloin kun siihen tekoon ryhtyy, onnistui se tai ei, haluaa tuo kyseinen ihminen oikeasti kuolla koska ei jaksa enää elää. Valitettavaa ja surullista, mutta raakaa faktaa. Minähän sen tiedän jos kuka, mikä on itsarin tekevän mielenmaisema siinä vaiheessa kun tekoon ryhtyy.

L.

• Anonyymi

Ei saa puhua tuollaisia

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei saa puhua tuollaisia

Tuo nimimerkki L puhuu asiaa noiden mieleltään mustien nuorten puolesta. Se kuulostaa karmealta, mutta noin moni heistä varmaan ajattelee. Tärkeää olisi saada nuo nuoret puhumaan ja pikkuhiljaa saada mieltään valoisammaksi. Voi, kun näitä tietyllä tapaa turhia itsemurhia ei tulisi. Olette monille ihmisille tärkeitä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei saa puhua tuollaisia

Ai miksi sellainen, joka on useamman kerran yrittänyt itsemurhaa, ei saa kertoa mitä pyörii sellaisen mielessä joka sen itsarin tekee, juuri ennen tekoa?

Noi oli mun mietteet ja tunteet silloin kun kömmin sinne parvekkeen kaiteelle. Enää ajatukset ei ole samanlaiset, eikä haluja itsarin tekoon ole. Ainakaan niin kauan kun saan nukuttua.

Sillähän joidenkin teot tulee yllätyksenä, kun nämä eivät sitä paskaa olotilaansa kerro muille, vaan pitävät ne piilossa kaikilta. Jopa läheisiltään. Sehän tuossa Jussi Lammen haastattelussa (jonka takia, tai ainakin oletettavasti, tämä aloitus on tehty) käy ilmi, tai ainakin rivienvälistä luettavana, että samoin toimi Mandi Lampi ennen kuin toteutti aikeensa. Jos hänen tuntemuksensa olisi ollut ennen tekoa läheisten tiedossa, todennäköisesti tuo nuori nainen olisi saanut ajoissa apua, ja olisi tänä päivänä hengissä. Mutta näin ei valitettavasti käynyt.

Hyvä ystäväni teki itsemurhan. Se sama miespuolinen luokkakaverini, jonka luona sain viettää jopa öitä baarista lähdettyä, jos mulla oli tunne etten uskalla mennä yksin kotiin koska saatan tehdä jotain itselleni. Aina olin heille tervetullut, ja edelleen yhtenä parhaimmista ystävistäni oleva tuon miehen silloinen tyttöystävä tiesi ettei meillä ollut mitään sutinaa keskenämme. Kuten ei ollutkaan. Olimme vertaistukena toisillemme, ja hengailimme yhdessä ilman että tarvi puhua omasta olotilasta, tietäen että miksi toinen ei halua olla yksin.

Hänen itsemurhansa oli lopulta mulle yllätys, vaikka tiesin hänellä menevän huonommin, ja vaikka hän jo seurusteli toisaalla, erottuaan paria vuotta aiemmin tyttöystävästään.

Mun mielestäni noista asioista pitää puhua avoimesti, jotta masentuneen läheiset pystyisivät tunnistamaan niitä hienovaraisia merkkejä, joita kukaan ei pysty peittämään. Ehkä silloin monien nuorien koulukiusattujen itsemurhia pystyttäisiin estämään, ja saamaan näille tarpeeksi ajoissa apua. Samoin kuin jo vanhempien ihmisten painiessa ongelmiensa kanssa.

Merkkejä kuten esimerkiksi, miksi teini tai jo vähän vanhempi nuori pitää lämpimälläkin ilmalla pitkähihaisia puseroita? Piilottaakseen käsissä olevat haavat ja arvet, jotka ovat tulleet tämän viillellessä itseään.

Tai miksi sama ihminen joka ennen viihtyi kavereittensa kanssa ja harrastuksissa, sekä oli aina menossa ja tulossa, yhtäkkiä pysyy paljon kotona haluamatta lähteä mihinkään, ja tapaamatta ketään.

Nuo ovat niitä hienovaraisia merkkejä, joista läheiset pystyy huomaamaan että nyt ei kaikki ole hyvin, ja joita syvästi ahdistunut ihminen ei edes tietoisesti aina huomaa tekevänsä.

Ei niiden pitäisi olla enää tabuja, kuten vielä vuosikymmeniä sitten. Ja juuri siksi kerron omasta historiastani mielenterveysongelmien kanssa painimisesta, myös julkisesti oman nimen ja naaman kanssa, että aremmatkin uskaltaisivat kertoa avoimemmin ongelmistaan, ilman että heidän tarvitsee pelätä ivaa ja mikä vielä pahempaa, vähättelyä, ja jolloin ongelmiensa kanssa painiskeleva saa mielikuvan että niistä asioista pitää vaieta. Niin ei saisi olla. Ja juuri siksi noin kuten puhuin, pitäisikin puhua.

L.

• Anonyymi kirjoitti:

Tuo nimimerkki L puhuu asiaa noiden mieleltään mustien nuorten puolesta. Se kuulostaa karmealta, mutta noin moni heistä varmaan ajattelee. Tärkeää olisi saada nuo nuoret puhumaan ja pikkuhiljaa saada mieltään valoisammaksi. Voi, kun näitä tietyllä tapaa turhia itsemurhia ei tulisi. Olette monille ihmisille tärkeitä!

En jaksa aina kirjautua kun vointi on lähes joka päivä huono, ja sillä sitten lyhennän nikkini alkukirjaimeen, jos on sanottavaa.

Kuten vastasin, tiedän omakohtaisesta kokemuksesta mistä puhun. Viimeisimmästä itsemurhayrityksestä mun vammat ja niiden jälkiseuraukset ovat tulleet. En saanut riittävän ajoissa apua. Ekan vakavan ja myös läheltä piti yrityksen aikaan olin 20v., ja toistaiseksi viimeisimmän läheltä piti aikaan olin 24v. Siinä välissä oli lukuisia muita vähemmän vaarallisia, mutta pääosin päivystykseen päättyneitä yrityksiä.

Vaikka noista ajoista on jo vähintään se vajaa 17 vuotta aikaa, se pelko siitä että ei enää jaksa on ollut viime aikoina joka päiväinen, koska muistan sen olotilan missä olin, ja koska tiedän mitä tulee tapahtumaan jos jaksamisen raja ylittyy. En halua tappaa itseäni koska haluan elää, mutta tiedän että jos jaksamisen raja ylittyy, eli joka tällä hetkellä tarkoittaa sitä etten saa enää nukuttua ollenkaan, tulen 100 prosentin varmuudella tappamaan itseni.

Mä puhun tuosta siksi, että siten saan purettua sen pelon mikä mulla on joka päivä, jotta se ei jää möröksi mielen perukoille. Koska puhun siitä ääneen, osoitan myös että tiedän olevani sillä hetkellä niskan päällä siitä paskasta mistä olen pariin kertaan selvinnyt. Jos en puhuisi, niin silloin pitäisi ihmisten huolestua. Puhumalla osoitan, että koska pystyn asiasta puhumaan, jaksan myös selviytyä vaikeista tilanteista.

Olet oikeassa siinä, että nuo nuoret pitäisi saada puhumaan. Mutta sellaista joka ei halua tai osaa puhua, ei voi pakottaa puhumaan. Koska jos jäsenvaltiot eivät pysty puhumaan omasta halustaan, eivät he sitä pysty tekemään pakotettuna.

Omassa nuoruudessani kuiville päässeet entiset narkomaanit kävivät kertomassa koulussa elämästään huumeiden orjana, ja mun mielestä olisi hyvä että koululla kävisi myös itseni kaltaisia mahdollisesti itsariyrityksiä tehneiden ja niistä selvinneiden, tai pelkästään pohjamudissa käyneitä, ja apua saaneita hmisiä puhumassa elämästään ja masennuksen aikaisista tunteistaan. Kertomalla omista pahimmista ja jopa nöyryyttävistä tunteista ja teoistaan, näyttäisi samalla tapaa sen masrntuneen ihmisen elämän raadollisuuden kuten ex-narkkarit, ja samalla antaisi esimerkin niille pohjamudissa painiskeleville että niistä tunteista on ok puhua, ja apua pyytämällä ja saamalla sieltä pohjalta voi nousta ja selviytyä, eikä yksin tarvitse selviytyä sen pahan olon kanssa.

• Anonyymi

Mutta säästää paljon luonnonvaroja ja pienentää hiilidioksidipäästöjä.

• Anonyymi

Juurikin näin

Mulla on tällaiseen ongelmaan tai dilemmaan hyvä pohja, sillä olen keskivertoa luovempi ajattelija, eikä minulla ole painolastinani minkäänlaista itseaiheutettua labyrinttia, joten näen kaikkiin suuntiin vaivatta.

Vertaan tätä keissiä tässä vaikka lentopallopeliin.

Jos pelaaja tekee äkkipikaistuksissaan itsemurhan kesken pelin, hän ei koskaan tule saamaan selville kuinka peli päättyi. Ja jos pelin lopputuloksella ei siten ole mitään merkitystä, niin koko peli ja siinä pelaaminen on ollut alun perin ideana ja ajatuksena turha.
      Ja jos tämä viedään vielä pidemmälle, niin loogisena jatkumona voidaan väittää, että jos elämällä kuvitellaan olevan jonkinlainen lopputulos (wtf), niin luonnollisen kuoleman kohdatessa koko elämä on ollut turha, sillä kokonaistulosta ei voida saada selville.

Eritoten tässä kuvastuu tämä elämän tarkoitus kaikessa absurdismissaan.

(hihitystä)

• Anonyymi

Miten toi sana taipuu?

Absurdiudessaan?

(käkätystä)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten toi sana taipuu?

Absurdiudessaan?

(käkätystä)

Laina-aika

Itse tein itsemurhan Valenciassa muutama vuosi sitten. Minut löydettiin (kuulemma) kylpyammeesta vitivalkoisena ja huulet sinisenä.

Sanoinhan, että olen siniverinen.

(hirn)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Laina-aika

Itse tein itsemurhan Valenciassa muutama vuosi sitten. Minut löydettiin (kuulemma) kylpyammeesta vitivalkoisena ja huulet sinisenä.

Sanoinhan, että olen siniverinen.

(hirn)

Hetken tuumailun jälkeen

Mä taidan avata nää failit, sillä siellä on kaikki. Tällaisella aktilla saattaisi olla varsin valottavia seikkoja siitä, kuinka ihmiset näkevät ja kokevat elämänsä, umpikujansa ja näköalattomuutensa.

Pitää funtsia asiaa.

(naurua)

• Anonyymi

Avioliitto tai parisuhde niin sellainenhan on huono asia jokaiselle miehelle, mutta jotain itsemurhaa ei kannata suunnitella.

• Anonyymi

Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7290
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      733
      3521
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      349
      1847
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      164
      1785
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1415
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1381
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1280
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1247
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1241
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1154
    Aihe