Tänään jakoketju napsahti poikki kun starttasin työpaikan pihasta

Anonyymi

Oli ensimmäinen ja viimeinen dacia tässä taloudessa. 110tkm mittarissa, joten takuu ei korvaa!!! PERKELE

22

1029

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Älä valehtele.

    • Anonyymi

      Tää on just tätä. Halpuutukset näkyy joka paikassa. Ostakee rellu tai peugeot niin saatte kunnon länsiauton. Datsia on ehtaa itäkamaa.

    • Anonyymi

      Tämä olisi ensimmäinen tapaus, kun jakoketju katkeaa. Kateellisen trollialoitus.

    • Anonyymi

      Kerro nyt minkä saman hintaluokan ja ominaisuuksilla varustetun ostat tilalle, siis sellaisen missä ei koskaan voi mennä hihna tai ketju poikki.

      • Anonyymi

        Ketju nimenomaan ei mene kovinkaan herkästi poikki, hihna sensijaan menee jos ei säännöllisesti vaihdata.
        Olen huomannut monen käytettyä Dacia myyvän firman ilmoittavan erikseen, että kone on ketjulla.
        Jakoketju on suunniteltu kestävän lähes moottorin eliniän ja ketju ilmoittelee metallisella kalinalla venymisen jms. Ajotietokonekin ilmoittelee moottorin ajoituksessa olevan häikkää jos jakoketjussa on vikaa.
        Hihnaan moni valmistaja siirtyi hiljentääkseen koneen ääntä. Wolkkari ja Toyota ainakin ovat siirtyneet ketjuun takaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketju nimenomaan ei mene kovinkaan herkästi poikki, hihna sensijaan menee jos ei säännöllisesti vaihdata.
        Olen huomannut monen käytettyä Dacia myyvän firman ilmoittavan erikseen, että kone on ketjulla.
        Jakoketju on suunniteltu kestävän lähes moottorin eliniän ja ketju ilmoittelee metallisella kalinalla venymisen jms. Ajotietokonekin ilmoittelee moottorin ajoituksessa olevan häikkää jos jakoketjussa on vikaa.
        Hihnaan moni valmistaja siirtyi hiljentääkseen koneen ääntä. Wolkkari ja Toyota ainakin ovat siirtyneet ketjuun takaisin.

        "Wolkkari ja Toyota ainakin ovat siirtyneet ketjuun takaisin."

        Ja monet muut ovat siirtyneet takaisin hihnaan.

        "Ketju nimenomaan ei mene kovinkaan herkästi poikki, hihna sensijaan menee jos ei säännöllisesti vaihdata."

        Kun nyt on moottoreita joiden yksirivinen "polkupyöränketju" joudutaan vaihtamaan alle 50tkm välein ja kustannuksella 1000 euroa, olisin sitä mieltä että hihnan vaihto vaikkapa 120tkm välein on aika paljon pienempi vaiva.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketju nimenomaan ei mene kovinkaan herkästi poikki, hihna sensijaan menee jos ei säännöllisesti vaihdata.
        Olen huomannut monen käytettyä Dacia myyvän firman ilmoittavan erikseen, että kone on ketjulla.
        Jakoketju on suunniteltu kestävän lähes moottorin eliniän ja ketju ilmoittelee metallisella kalinalla venymisen jms. Ajotietokonekin ilmoittelee moottorin ajoituksessa olevan häikkää jos jakoketjussa on vikaa.
        Hihnaan moni valmistaja siirtyi hiljentääkseen koneen ääntä. Wolkkari ja Toyota ainakin ovat siirtyneet ketjuun takaisin.

        Ei yleensä mutta saksan romuissa niitä paukkuu ja taitaa foortikin olla liittynyt kerhoon.


    • Anonyymi

      Volkkarin tekeleissä olisi jo toinen ketju lopussa noilla kilometreillä.

    • Anonyymi

      Aloittajan omaa palturia kun muuten ei aika kulu . Tuo ketju mikä Daciassa on ei katkeile noin vain mutta venymis ilmiö ketjuun voi tulla pitemmän päälle ja silloin jo moottorilamppu kielii siitä

    • Anonyymi

      Volovo taksi niin nakshti hihina t sekasi kone jumisa 39000km

    • Anonyymi

      Ketju venyy ja kuminauha katkeaa, jos ei ajoissa vaihda freesiin?

    • Anonyymi

      Ketju tuskin napsahtaa ja jos venynyt on se rallattanut jo kauan ja merkkivalot palaneet

    • Anonyymi

      Kyllä napsahti ja siinä se vasta kilkatus kuuluikin. Mistä hemmetin níuvan trollista täällä porukka hölisee? Onk se joku julkkis?

      • Anonyymi

        Se Niuvan MT-rölli olet sinä ja et kyllä ole mikään julkkis. Foliohattu päässä kuljet pitkin Niuvaa ja trollailet täällä datsia palstalla.


    • Anonyymi

      Hihna voi mennä noin varottamatta poikki, mutta ketju kyllä ääntelee paljon ennen katkeamista.

      • Anonyymi

        ei välttämättä ääntele se ketjukaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei välttämättä ääntele se ketjukaan

        ei välttämättä ääntele se ketjukaan................ Vain ne ääntelee joilla Daciaa ei ole !!


    • Anonyymi

      Hmm...Dacian nokkahihnan virallinen vaihtosuositus Suomen olosuhteissa on 100 000 km. Helpommissa olosuhteissa (muualla Euroopassa) pidempi.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6544
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      35
      6023
    3. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3324
    4. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2770
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2604
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2288
    7. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2158
    8. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      1996
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1839
    10. En ole koskaan kokenut

      Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1757
    Aihe