Olen alle 25-vuotias mies, ja tuntuu melko usein siltä, että omat sukulaiset eivät osaa kunnioittaa minua aikuisena ihmisenä. Jos joitain ongelmia esim. minun ja jonkun lähiomaisen välillä esiintyy, lähiomainen ei pysty puhumaan niistä asioista itse minulle vaan hän mieluummin tiuskii muille ihmisille ja vääristelee ongelmien oikeaa luonnetta niin, että hän saa minut näyttämään täysin uusavuttomalta. Koko tilanne muuttuu turhaksi nysväämiseksi, jota kukaan ei oikeastaan jaksa mutta pitäähän niihin huhupuheisiin jotenkin puuttua.
Onko teillä vastaavia kokemuksia?
Kunnioituksen puute
5
62
Vastaukset
No oletko töissä käyvä normaali ihminen? Jos olet niin kannattaa vain ottaa asia esille. Jos olet työtön ja luuseri yhteiskunnan normien perusteella niin se selittää miksi sinua ei kohdella aikuisena.
- Anonyymi
Melkoinen olkinukkeväite olettaa, että vain työssäkäyvät ovat normaaleja ja kaikki työttömät ovat avuttomia luusereita. Olipa ihminen omassa elämäntilanteessaan työntekijä tai työnhakija, se ei oikeuta mainittuun lähipiirin käytökseen. Normaalius on muutenkin niin suhteellinen käsite ja niin monesta tekijästä kiinni, että pelkkä työssäkäynti ei määrittele sitä, onko joku "normaali" vai ei. Sosiaalisissa suhteissa piilevistä ongelmista kannattaa aina olla avoin, varsinkin jos käytös on kestänyt häiritsevän pitkään.
Anonyymi kirjoitti:
Melkoinen olkinukkeväite olettaa, että vain työssäkäyvät ovat normaaleja ja kaikki työttömät ovat avuttomia luusereita. Olipa ihminen omassa elämäntilanteessaan työntekijä tai työnhakija, se ei oikeuta mainittuun lähipiirin käytökseen. Normaalius on muutenkin niin suhteellinen käsite ja niin monesta tekijästä kiinni, että pelkkä työssäkäynti ei määrittele sitä, onko joku "normaali" vai ei. Sosiaalisissa suhteissa piilevistä ongelmista kannattaa aina olla avoin, varsinkin jos käytös on kestänyt häiritsevän pitkään.
Kyllä. Tyydyttäisikö sinua enemmän ilmaus "työssäkäyvä, normaali ihminen"? Itelläs aikamoiset väitteet perustettu mun 5 rivin tekstistä. Onko sulla autismi kun et osaa lukea rivien välistä viestin tarkoitusta ja pienikin virhe hämmentää sinua?
- Anonyymi
AIDZ kirjoitti:
Kyllä. Tyydyttäisikö sinua enemmän ilmaus "työssäkäyvä, normaali ihminen"? Itelläs aikamoiset väitteet perustettu mun 5 rivin tekstistä. Onko sulla autismi kun et osaa lukea rivien välistä viestin tarkoitusta ja pienikin virhe hämmentää sinua?
Tässä keskustelussa on ihan turha ryhtyä lapselliseksi jos puheenaihe on alunperin toinen. En minäkään hauku muita ties millä nimityksillä tai yritä pelata autismikortilla jos omat viestini tulkitaan eri tavalla.
Mutta asiaan. Ensisijaista sosiaalisten suhteiden korjaamisessa on avoin rehellisyys eli juuri se, että ongelmista puhutaan ja niihin etsitään ratkaisu.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394953Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6724188Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732311Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o162067MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401878- 961706
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1671461OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301218- 911164
- 941144