Suunnitteilla matkailuauton osto perheeseen.

Anonyymi

Hintaluokka 20 000-25 000. Adria tai Dethleffs?? Ei kuitenkaan näitä kyttyrä malleja vai miksikä saippuakoteloiksi niitä sanotaan.
Tuohon hintaluokka ampuu nuo 2005-2008 vuosimallin autot enimmäkseen. Rekkaritietoja yms otin niin onpas niillä ollut useampi omistaja🤔 ..miksi noin paljon vaihtuu omistajat lähes kaikissa. Onko syynä että kallis pitää varsinkin jos ostaa osamaksulla vai haluaako uudempaa?

63

1052

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuskinpa tuohon on oikeaa vastausta, mutta jos jotain hatusta:
      Saattaa olla, että auto ostetaan enempiä miettimättä ja sitten huomataan ettei ollutkaa se oma juttu. Ehkä niinkin, että perhetilanne muuttuut ja auto vaihtuu sopivampaan. Tai sitten ollaan ostettu vanha ja heikkotehoinen kärry ja tuskastuttu siihen, että ollaan tien tukkona. Tai ostettu kesäauto ja sitten tullutkin ajatus myös talvimatkailuun.
      Alkovimallia ei tosiaankaan kannata ottaa, jos sille ei ole todellista käyttöä. Autoissa on korkeutta ja tuulipintaa ihan tarpeeksi ilman kyttyrääkin.

      Sinuna katselisin mahdollisimman pienillä km-lukemilla olevia, vuosimalli vasta toisena...

      • Anonyymi

        Niin se kallis pitäminen vielä.
        Aika edullisesti pääsee, jos pystyy hieman ennakoimaan reissaamisia. Jos autolla ei ole käyttöä jatkuvasti, niin se kannattaa ottaa heti reissusta tultua pois liikennekäytöstä. Siinä säästää veroissa ja vakuutusmaksuissa vuoden mittaan pitkän pennin. Kuukausi on lyhyin aika, mikä hyvitetään.
        Vasta oli meidän autokin vain to-su liikenteessä. Nyt ennättää taas seisoa kuukauden ennen seuraavaa muutaman päivän käyttöä.


      • Anonyymi

        Noita kyseisiä vuosimalleja löytyy kyllä niin että ajettu hieman yli satatuhatta, minusta se ei ole paljoa. Köyhällä on rahan menoa muutakin kuin asuntoauto jolle tulee käyttöä kuitenkin aika vähän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin se kallis pitäminen vielä.
        Aika edullisesti pääsee, jos pystyy hieman ennakoimaan reissaamisia. Jos autolla ei ole käyttöä jatkuvasti, niin se kannattaa ottaa heti reissusta tultua pois liikennekäytöstä. Siinä säästää veroissa ja vakuutusmaksuissa vuoden mittaan pitkän pennin. Kuukausi on lyhyin aika, mikä hyvitetään.
        Vasta oli meidän autokin vain to-su liikenteessä. Nyt ennättää taas seisoa kuukauden ennen seuraavaa muutaman päivän käyttöä.

        Jossain menee raja, jossa vuokraaminen on kannattavampaa. Ei pelkästään vain välittömissä käyttökustannuksissa, vaan kaikki kustannukset huomioiden. Ja jokin arvo on varmaan silläkin, että usein vuokraamalla saa huolettoman uuden tai suht uuden modernin auton käyttöön. Tosin vuokrattavana on myös vanhoja autoja hvinkin edulliseen hintaan.

        Vuokraaminen on hyvinkin edullista lomakausien ulkopuolella, alennukset jopa noin 50% eli muutamalla satasellakin saa viikoksi uudehkoja ja uusiakin autoja. Ja tarjonnasta ei ole puutetta eli autoja löytyy valittavaksi hyvin. Tällöin ei myöskään ole ruuhkia suosituimmilla leirintäalueillakaan eikä nähtävyyksienkään ympärillä. Haittana ehkä se, että monet leirintäalueet palveluineen ovat auki rajoitetusti, mutta sehän koskee tietty sekä vuokra- että omistusmatkailuautoilijoita.


    • Anonyymi

      Ootko miettinyt vaunua, tuolla budjetilla irtoaa melko uutta kalustoa ja sijoitettu pääomakin on paremmin turvassa kuin matkailuautossa. No vaatii tietysti autoksi sellaisen jolla voi vetää sitä vaunua, niitäkin löytyy jokaiseen hintaluokkaan.

      • Anonyymi

        On mietitty myös vaunua ja vaunu ollut lainassa. Jotenkin tuntuu että matkailuauto on meidän juttu. Vetoautokin pitäisi vaihtaa kun nyt työmatka-autona pieni kauppakassi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On mietitty myös vaunua ja vaunu ollut lainassa. Jotenkin tuntuu että matkailuauto on meidän juttu. Vetoautokin pitäisi vaihtaa kun nyt työmatka-autona pieni kauppakassi.

        Vaunu olis ainakin kätevä. Meillä oli vaunun hankinta ehdoton, mutta mielipiteitä riittää. 25 tuhannella ostettiin vaunu, ollut vaan yhdellä omistajalla meitä ennen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaunu olis ainakin kätevä. Meillä oli vaunun hankinta ehdoton, mutta mielipiteitä riittää. 25 tuhannella ostettiin vaunu, ollut vaan yhdellä omistajalla meitä ennen.

        Minusta matkailuauto on kätevämpi. Ei tarvitse edes tukitassuja laskea alas, auto vaan parkiin ja sillä selvä. Kaikki saman katon alla. Pitkillä matkoilla voi aja P-paikalle ja siirtyä asunto-osaan välipalalla tai kahvin keittoon. Useasti myös ajaessa kanssamatkustaja käy jääkaapista noutamassa kylmää juomaa jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta matkailuauto on kätevämpi. Ei tarvitse edes tukitassuja laskea alas, auto vaan parkiin ja sillä selvä. Kaikki saman katon alla. Pitkillä matkoilla voi aja P-paikalle ja siirtyä asunto-osaan välipalalla tai kahvin keittoon. Useasti myös ajaessa kanssamatkustaja käy jääkaapista noutamassa kylmää juomaa jne.

        Tämä vaunu vastaan auto-keskustelu on aina ajankohtainen. Vaunuhommanhan tiedätkin kun olet niitä lainaillut. Lainaa/vuokraa muutama auto eri malleilla ennen päätöstä.
        Voit säästää kun tiedät mikä on hyvä. Minä olen vetänyt vaunua kauan ja vuokrannut autoa sen vuoksi, että siirtyisin automatkailijaksi mutta en laita autoa koska vaunu on minulle parempi. Laitan vaunun parkkiin ja pääsen pienellä kalustolla ympäristöön ja majapaikka pysyy eikä kukaan vie sitä. Sitten taas jos majoittuu pidemmäksiaijaksi johonkin pääsee pikkuautolla liikkumaan esim kauppaan ym. Matkailuautolla joutuu keräämään aina kaiken mukaan kauppareissuilekin ja joku voi viedä paikan. Onnea etsintään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä vaunu vastaan auto-keskustelu on aina ajankohtainen. Vaunuhommanhan tiedätkin kun olet niitä lainaillut. Lainaa/vuokraa muutama auto eri malleilla ennen päätöstä.
        Voit säästää kun tiedät mikä on hyvä. Minä olen vetänyt vaunua kauan ja vuokrannut autoa sen vuoksi, että siirtyisin automatkailijaksi mutta en laita autoa koska vaunu on minulle parempi. Laitan vaunun parkkiin ja pääsen pienellä kalustolla ympäristöön ja majapaikka pysyy eikä kukaan vie sitä. Sitten taas jos majoittuu pidemmäksiaijaksi johonkin pääsee pikkuautolla liikkumaan esim kauppaan ym. Matkailuautolla joutuu keräämään aina kaiken mukaan kauppareissuilekin ja joku voi viedä paikan. Onnea etsintään.

        Me jätetään kaapeli, tuolit ja pöytä...tai ihan kyltti että varattu, koskaan ei ole kukaan paikkaa vienyt, joskus jätetty ajokiilat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaunu olis ainakin kätevä. Meillä oli vaunun hankinta ehdoton, mutta mielipiteitä riittää. 25 tuhannella ostettiin vaunu, ollut vaan yhdellä omistajalla meitä ennen.

        Onhan vaunu kätevä, jos samassa paikassa viihtyy useampia päivia, ehkä viikkoja tai kuukausiakin.... Vaan jos paikkaa vaihtaa kutakuinkin joka päivä, niin vaunu ei ole kovinkaan kätevä. Ei myöskään, jos lomareissuilla tulee tuhansia kilometrejä mittariin.
        Talviolosuhteista puhumattakaan, jolloin vaunu on liikennekäytössä kaikea muuta kuin kätevä. Oikeammin lähes mahdoton, eipä vaunuilijoita talvikeleissä pahemmin näekään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan vaunu kätevä, jos samassa paikassa viihtyy useampia päivia, ehkä viikkoja tai kuukausiakin.... Vaan jos paikkaa vaihtaa kutakuinkin joka päivä, niin vaunu ei ole kovinkaan kätevä. Ei myöskään, jos lomareissuilla tulee tuhansia kilometrejä mittariin.
        Talviolosuhteista puhumattakaan, jolloin vaunu on liikennekäytössä kaikea muuta kuin kätevä. Oikeammin lähes mahdoton, eipä vaunuilijoita talvikeleissä pahemmin näekään.

        Olen samaa mieltä ainoastaan talvesta ja vaunun vedosta. Meillä vaunu, ei haittaa vaikka vaihtaa paikkaa päivittäin, aika simppeli homma ottaa perään ja taas asetella paikalleen tullessa. Muutaman minuutin homma. Kertokaapas asuntoautoilijat tietämättömälle miten saatte auton vaateriin molemmissa suunnissa. Mitä tullut havainnoitua niin kiiloja on autoilijoilla ainoastaan joko sivuilla tai jomman kumman akselin alla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä ainoastaan talvesta ja vaunun vedosta. Meillä vaunu, ei haittaa vaikka vaihtaa paikkaa päivittäin, aika simppeli homma ottaa perään ja taas asetella paikalleen tullessa. Muutaman minuutin homma. Kertokaapas asuntoautoilijat tietämättömälle miten saatte auton vaateriin molemmissa suunnissa. Mitä tullut havainnoitua niin kiiloja on autoilijoilla ainoastaan joko sivuilla tai jomman kumman akselin alla.

        Onhan se talvella vähän erilaista, mutta kyllä tuota on tullut jonkin verran vedettyä. Tietysti kesä on mukavampi siinäkin suhteessa. Meillä tehty niin, jos seuraavana päivänä lähtö ei ole otettu autosta vaunua irtikkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä ainoastaan talvesta ja vaunun vedosta. Meillä vaunu, ei haittaa vaikka vaihtaa paikkaa päivittäin, aika simppeli homma ottaa perään ja taas asetella paikalleen tullessa. Muutaman minuutin homma. Kertokaapas asuntoautoilijat tietämättömälle miten saatte auton vaateriin molemmissa suunnissa. Mitä tullut havainnoitua niin kiiloja on autoilijoilla ainoastaan joko sivuilla tai jomman kumman akselin alla.

        Ei minulla ole ollut vaikeuksia saada asuntoautoani vaateriin. Tietysti valitsen mahdollisimman tasaisen ja valmiiksi tasaisen paikan ja sitten loppufiilaus hoituu apuvälineillä ja auton omilla tuilla.
        Apuvälineinä minulla on muutama leveämpi lankku, joiden päälle ajan auton ne renkaat, joilla auto vakaantuu. Lisäksi autoni varustuksiin kuuluu takapäässä kaksi alaslaskettavaa tukijalkaa, joilla veivillä voi nostaa autoa. Näillä homma on tähän asti hoitunut mukavasti. Hyvin on nuo riittäneet.

        Joskus harvoin on ruuhka-aikaan otettava paikka, jossa en toimilla ei ihan tasaiseksi saa millään ja silloin olen jättänyt hieman kallelleen siten että sängyn pääpuoli on jäänyt vähän ylemmäs. Eipä sekään ole unia häirinnyt eikä ruokailua. Näin on tosin käynyt hyvin harvoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minulla ole ollut vaikeuksia saada asuntoautoani vaateriin. Tietysti valitsen mahdollisimman tasaisen ja valmiiksi tasaisen paikan ja sitten loppufiilaus hoituu apuvälineillä ja auton omilla tuilla.
        Apuvälineinä minulla on muutama leveämpi lankku, joiden päälle ajan auton ne renkaat, joilla auto vakaantuu. Lisäksi autoni varustuksiin kuuluu takapäässä kaksi alaslaskettavaa tukijalkaa, joilla veivillä voi nostaa autoa. Näillä homma on tähän asti hoitunut mukavasti. Hyvin on nuo riittäneet.

        Joskus harvoin on ruuhka-aikaan otettava paikka, jossa en toimilla ei ihan tasaiseksi saa millään ja silloin olen jättänyt hieman kallelleen siten että sängyn pääpuoli on jäänyt vähän ylemmäs. Eipä sekään ole unia häirinnyt eikä ruokailua. Näin on tosin käynyt hyvin harvoin.

        Sama homma, mutta lankut vaihtuivat Thulen ajokiiloihin. Takatukijalat on myös, mutta en ole vielä keksinyt niille käyttöä. Mielestäni ne normi veivattavat jalat on tarkoitettu vain auton vakautukseen, eikä niillä pidä edes yrittää suoristaa autoa. Kuten ei asuntovaunuakaan sen tukijaloilla...

        Auton saa yleensä vaateriin - jos ei ihan muutamassa sekunnissa - niin hetkessä kuitenkin. Pikkusen katsoo minne parkkeeraa ja laittaa tarvittaessa kiilat yhden tai kahden pyörän alle. Mut ei se tosiaan niin tarkkaa ole ja useimmiten pärjää ilman kiilojakin.

        Kokemusta jostain 1990 lähtien niin vaunuista, kuin muutamalta vuodelta autoistakin. Vaikea kuvitella, että auto vaihtuisi enää vaunuun. Paitsi, jos kausipaikalaiseksi alkaisin - vaan sellaista ei tule tapahtumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama homma, mutta lankut vaihtuivat Thulen ajokiiloihin. Takatukijalat on myös, mutta en ole vielä keksinyt niille käyttöä. Mielestäni ne normi veivattavat jalat on tarkoitettu vain auton vakautukseen, eikä niillä pidä edes yrittää suoristaa autoa. Kuten ei asuntovaunuakaan sen tukijaloilla...

        Auton saa yleensä vaateriin - jos ei ihan muutamassa sekunnissa - niin hetkessä kuitenkin. Pikkusen katsoo minne parkkeeraa ja laittaa tarvittaessa kiilat yhden tai kahden pyörän alle. Mut ei se tosiaan niin tarkkaa ole ja useimmiten pärjää ilman kiilojakin.

        Kokemusta jostain 1990 lähtien niin vaunuista, kuin muutamalta vuodelta autoistakin. Vaikea kuvitella, että auto vaihtuisi enää vaunuun. Paitsi, jos kausipaikalaiseksi alkaisin - vaan sellaista ei tule tapahtumaan.

        Juu, en minäkään niillä tukijaloilla autoa varsinaisesti suorista, vaan ennenkaikkea vakautan. Lankut toimii ja varmasti kiilatkin, mutta paikan valinta on tärkein. Kyllähän noilla veivattavilla tukijaloilla voi viimeistellä suoristamisen korottamalla toista puolta enemmän kuin toista. Renkaita ilmaan asti ei tukijaloilla nosteta.

        Käytän kyllä aina tukijalkoja, kyllä ne vakauttaa ja vähentää auton ’keinumista’ siellä liikuttaessa. Yöllä ’keikkuminen’ varsinkin on epämukavaa, vaikka kyllä siihenkin tottuu. Kun tuota ikää on alkanut tulla, niin yöliikkuminen on lisääntynyt 😎


    • Anonyymi

      Luulisin, että kannattaa lukea noita Fiat alkuisia keskusteluita ennen päätöstä.
      Myös vaunuilmoituksia voi selailla ja tutkia niiden ongelmia.

      • Anonyymi

        Meinaatko että pitää ostaa Mersu tai Rellu?
        Kaikkein eniten on Fiiatin alustalle tehtyjä, mitään se kertoo. Fiatin kone on ihan yhtä luotettava kuin muidenkin merkkien koneet. Itselläni ollut yli 40v aikana neljä fiiattia ja ei moittimista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meinaatko että pitää ostaa Mersu tai Rellu?
        Kaikkein eniten on Fiiatin alustalle tehtyjä, mitään se kertoo. Fiatin kone on ihan yhtä luotettava kuin muidenkin merkkien koneet. Itselläni ollut yli 40v aikana neljä fiiattia ja ei moittimista.

        Maailman parhaat autot oli Vanaja ja kanttilada. Myös Fiiat tehnyt hyviä autoja. Ei näkynyt -90luvulla koskaan fiiattia tuen poskessa vaikka niitä oli kohtuu paljon. Itselläni kun oli Fiat Uno 60 eikä koskaan mitään muuta kuin huollot...öljyn ja suodattimen vaihdot yms kuluvat osat. Fiat Uno jälkeen olikin Ducatoja, ajettavuus ihan eri planeetalta kuin Hiacen käppyröissä. Kankrampi oli ajaa myös wolkkarin pakut ja laiskoja olivat, alavääntö surkea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meinaatko että pitää ostaa Mersu tai Rellu?
        Kaikkein eniten on Fiiatin alustalle tehtyjä, mitään se kertoo. Fiatin kone on ihan yhtä luotettava kuin muidenkin merkkien koneet. Itselläni ollut yli 40v aikana neljä fiiattia ja ei moittimista.

        Se kertoo sen, että Fiiatin alusta on halvin mistä voi tahdä matkailukaluston. Ei se kerro mitään muuta. Lueppa sinäkin aiheeseen liittyviä jakopää, vaihteisto ym keskusteluita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maailman parhaat autot oli Vanaja ja kanttilada. Myös Fiiat tehnyt hyviä autoja. Ei näkynyt -90luvulla koskaan fiiattia tuen poskessa vaikka niitä oli kohtuu paljon. Itselläni kun oli Fiat Uno 60 eikä koskaan mitään muuta kuin huollot...öljyn ja suodattimen vaihdot yms kuluvat osat. Fiat Uno jälkeen olikin Ducatoja, ajettavuus ihan eri planeetalta kuin Hiacen käppyröissä. Kankrampi oli ajaa myös wolkkarin pakut ja laiskoja olivat, alavääntö surkea.

        En ole sattunut näkemään yhtään Vanaja tai kanttilada enkä Fiat Uno merkkisiä matkailuautoja. No olenkin harrastanut vasta vähän yli 20vuotta.
        Ylivoimaisesti paras Fiat on ollut Fiat 600. muut huonoja mutta eipä nämä kuulukaan matkailukeskusteluihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se kertoo sen, että Fiiatin alusta on halvin mistä voi tahdä matkailukaluston. Ei se kerro mitään muuta. Lueppa sinäkin aiheeseen liittyviä jakopää, vaihteisto ym keskusteluita.

        Jakopää kestää kun vaihdattaa hihnan. Vaihteisto myös kestää vaikka auto olisi alle 2002 vm kun on järkeä päässä eikä vedätä vitosvaihteella alle 80vauhdissa ja ylämäkiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole sattunut näkemään yhtään Vanaja tai kanttilada enkä Fiat Uno merkkisiä matkailuautoja. No olenkin harrastanut vasta vähän yli 20vuotta.
        Ylivoimaisesti paras Fiat on ollut Fiat 600. muut huonoja mutta eipä nämä kuulukaan matkailukeskusteluihin.

        Fiat merkistä kun puhuttiin niin otin vain esille Fiat Uno autonkin joita minulla ollut kolme ja huolettomia olivat kaikki joten kyllä se normaalia käyttöä ducatokin kestää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole sattunut näkemään yhtään Vanaja tai kanttilada enkä Fiat Uno merkkisiä matkailuautoja. No olenkin harrastanut vasta vähän yli 20vuotta.
        Ylivoimaisesti paras Fiat on ollut Fiat 600. muut huonoja mutta eipä nämä kuulukaan matkailukeskusteluihin.

        En ole nähnyt yhtään Fiat 600 matkailuautoa!


      • Anonyymi

        On se ihme juttu! Jos Fiat Ducato olisi susi niin epäilen että Fiatin alustalle tehtyjä matkailuautoja ei enää menisi kaupaksi, Fiat on ylivoimaisesti kärjessä lukumäärällisesti, kyllä se kertoo jotain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se ihme juttu! Jos Fiat Ducato olisi susi niin epäilen että Fiatin alustalle tehtyjä matkailuautoja ei enää menisi kaupaksi, Fiat on ylivoimaisesti kärjessä lukumäärällisesti, kyllä se kertoo jotain.

        Saa sitä ihmetellä. Fiat on halvin alusta eikä halvin ole aina paras. Eikös se ollut mainoskin, että susi jo syntyessään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole nähnyt yhtään Fiat 600 matkailuautoa!

        Olen nähnyt Fiat 600 vetävän vaunua. Eikös se silloin ole matkailukalustoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saa sitä ihmetellä. Fiat on halvin alusta eikä halvin ole aina paras. Eikös se ollut mainoskin, että susi jo syntyessään.

        Kateellisen panettelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saa sitä ihmetellä. Fiat on halvin alusta eikä halvin ole aina paras. Eikös se ollut mainoskin, että susi jo syntyessään.

        Niin mutta tässä tapauksessa halvin on paras.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin mutta tässä tapauksessa halvin on paras.

        Kyllähän nuo Ducatot ja varsinkin ennen 2007 (2006) vuotta valmistetut Ducatot on pirun hyvin tehty huoltoa ja korjausta ajatellen. Kojelaudan kun voi purkaa enempiä miettimättä kun ruuveilla kiinni kaikki eikä tarvitse jonkun lampun vaihdon takia koko kojelautaa purkaa. Ärsyttää joissakin automerkeistä se kun kaikki muoviosat on kiinnitetty muoviklipsuilla jotka katkeaa purettaessa ja saa miettiä miten ne on kiinni...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän nuo Ducatot ja varsinkin ennen 2007 (2006) vuotta valmistetut Ducatot on pirun hyvin tehty huoltoa ja korjausta ajatellen. Kojelaudan kun voi purkaa enempiä miettimättä kun ruuveilla kiinni kaikki eikä tarvitse jonkun lampun vaihdon takia koko kojelautaa purkaa. Ärsyttää joissakin automerkeistä se kun kaikki muoviosat on kiinnitetty muoviklipsuilla jotka katkeaa purettaessa ja saa miettiä miten ne on kiinni...

        Pakkohan ne on ollu rakentaa nimenomaan niin kuin sanoit huoltoa ja KORJAUSTA ajatellen. Miksi se kojelauta pitää purkaa ? Tehdäänkö se useinkin ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakkohan ne on ollu rakentaa nimenomaan niin kuin sanoit huoltoa ja KORJAUSTA ajatellen. Miksi se kojelauta pitää purkaa ? Tehdäänkö se useinkin ?

        Kyllä niitä kojetaulun/mittariston lamppuja palaa niin foordissa kuin mersussakin. Fiat on ainoa jossa fiksusti tehty kojetaulu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakkohan ne on ollu rakentaa nimenomaan niin kuin sanoit huoltoa ja KORJAUSTA ajatellen. Miksi se kojelauta pitää purkaa ? Tehdäänkö se useinkin ?

        Voiko tyhmempää tampioita olla kuin tuo😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voiko tyhmempää tampioita olla kuin tuo😁

        Kuuluuko Fiatin huolto-ohjelmaan kojelaudan purku?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä niitä kojetaulun/mittariston lamppuja palaa niin foordissa kuin mersussakin. Fiat on ainoa jossa fiksusti tehty kojetaulu.

        Kojetaulun mittarivalojen vaihtamisen perusteellako se viiatti ostetaan, on teillä ajatukset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin mutta tässä tapauksessa halvin on paras.

        Ei se ole paras mutta sopii sinulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saa sitä ihmetellä. Fiat on halvin alusta eikä halvin ole aina paras. Eikös se ollut mainoskin, että susi jo syntyessään.

        Minulla ei ola aavistustakaan onko ducaton alusta paras vai huonoin tai jotain siltä väliltä, mutta minulle se on riittänyt. Ongelmia ei ole ollut moottorissa sen kummemmin kuin missään muussakaan. Ajo-ominaisuuksista ja auton hallintalaitteista ergonomioineen en keksi mitään oleellista heikkoutta. Ainahan joku nappula voisi olla jossain toisessa paikassa tms, mutta ei se masilma nyt moiseen kaadu. Minulle riittää mainiosti näin.
        Muista alustoista minulla ei ole kokemustakaan enkä äkkiä keksi mitä muuta alustalta enempää vaatisinkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kojetaulun mittarivalojen vaihtamisen perusteellako se viiatti ostetaan, on teillä ajatukset.

        Voi ristus mikä näsäviisastelija, osta hame.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi ristus mikä näsäviisastelija, osta hame.

        Sä varmaan ostit sen fiiatin ja ne kojelautavalot. Hameen sä oot jo saanu ennemmin työpaikaltas. Ai niin ethän sä mitään töitä oo tehny.


    • Anonyymi

      Foortti on paras.

      • Anonyymi

        Ransitin lähestymisen kuulee jo kilometrin päästä, on se niin kauheeta raksutusta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ransitin lähestymisen kuulee jo kilometrin päästä, on se niin kauheeta raksutusta

        Aijaa vaikka on sama moottori kun Citikassa, Peugeotissa ja monessa muussa.


      • Anonyymi

        Eisoo mikään foortti son voortti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aijaa vaikka on sama moottori kun Citikassa, Peugeotissa ja monessa muussa.

        Jumaleede, niin muuten onkin vuodesta 2000 alkaen, miten foorti on saanu ne kuulostamaan ransitissa niin rumalta. Kai niissä jotain eroa on hdi koneisiin ?


    • Anonyymi

      Kaikki noi styroksi loodat vuotaa ja on homeessa

      • Anonyymi

        Onko antaa tutkimus tai tilasto väitteen pohjaksi, siis ihan kaikki, joopa joo.


    • Anonyymi

      Käräväänäri ei ole kenenkään kaveri, sympatiaa ei taida herua, tötteröön?

    • Anonyymi

      Kyllä tässäkin viestiketjussa muutama todella mulkku. Todennäköisesti ovat karavaanareita ja negatiiviset ja näsäviisaat vastaukset osoittaa millainen on luonne.

      • Anonyymi

        Ne on näitä jotka avaa heti kaljatölkin kun saavat vaunun parkkiin, istuvat vaunun edessä naama punaisena ja vetävät koko illan bissee ja kossuu. Niitä kyrsii kun jotkut viitsii patikoida ja retkeillä yms.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne on näitä jotka avaa heti kaljatölkin kun saavat vaunun parkkiin, istuvat vaunun edessä naama punaisena ja vetävät koko illan bissee ja kossuu. Niitä kyrsii kun jotkut viitsii patikoida ja retkeillä yms.

        Sitten on näitä jotka ei tiedä karavaanarihommista yhtään mitään ja viisastelevat täällä.
        Eivät voi poistua vuokrayksiöstään kun ei ole mihin mennä. Kyllä se kyrsii.


    • Anonyymi

      On tuossa kyttyrämallissakin hyvät puolensa. Siellä on parille mukulalle tai ylimääräisille aikuisillekin valmis nukkumapaikka. Ei tarvitse laskea tai muuten viritellä nukkumapaikkoja joka ilta ja aamu. Verho vaan eteen, jos petaamaton sänky häiritsee. Lisäksi hyvä lisätila, jos ei tarvi nukkumatilana.
      Ulkonäkö tietysti on vähän kökkö, mutta jos sen kestää, niin ei siitä muuta haittaa liikkumiselle ole.

      • Anonyymi

        Totta! Varsinkin jos pöytäryhmästä joutuu tekemään nukkumapaikan niin aamulla ekaksi joutuu puljaamaan petin pois. Itse sitä joudutaan tekemään kun vaimo nukkuu koiran kanssa takana ja minä pöytöryhmästä tehdyssä petissä.
        Siinä vaiheessa kun toinen ulkoiluttaa koiraa aamulla niin toinen kasaa pöytäryhmän ja maksa petivaatteet taakse sängylle. Menee jo rutiinilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta! Varsinkin jos pöytäryhmästä joutuu tekemään nukkumapaikan niin aamulla ekaksi joutuu puljaamaan petin pois. Itse sitä joudutaan tekemään kun vaimo nukkuu koiran kanssa takana ja minä pöytöryhmästä tehdyssä petissä.
        Siinä vaiheessa kun toinen ulkoiluttaa koiraa aamulla niin toinen kasaa pöytäryhmän ja maksa petivaatteet taakse sängylle. Menee jo rutiinilla.

        Toki näin. Vaan jos kaksin, niin kyttyrästä ei ole muuta kuin haittaa.
        Me nukutaan vaimon kanssa parisängyssä ja koirat nukuu lattialla. Mitä nyt tuo pienempi joskus meidän välissä...
        Pöytäryhmästä saa meilläkin sängyn, ei vaan ole vielä tullut harjoiteltua. Ehkä joskus...?
        Niin, halusin kai vaan sanoa ettei tartte petien kanssa puljailla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki näin. Vaan jos kaksin, niin kyttyrästä ei ole muuta kuin haittaa.
        Me nukutaan vaimon kanssa parisängyssä ja koirat nukuu lattialla. Mitä nyt tuo pienempi joskus meidän välissä...
        Pöytäryhmästä saa meilläkin sängyn, ei vaan ole vielä tullut harjoiteltua. Ehkä joskus...?
        Niin, halusin kai vaan sanoa ettei tartte petien kanssa puljailla.

        Asuntovaunu kun on ei tarvii tuota petien kanssa puljaamista. Kaikki on silloin paremmin. Kätevää tämä matkailu, monessakin mielessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asuntovaunu kun on ei tarvii tuota petien kanssa puljaamista. Kaikki on silloin paremmin. Kätevää tämä matkailu, monessakin mielessä.

        Paitsi jos asuntovaunussa joutuu tekemään nukkumapaikan myös pöytäryhmästä, silloinkaan sama tilanne kuin autoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paitsi jos asuntovaunussa joutuu tekemään nukkumapaikan myös pöytäryhmästä, silloinkaan sama tilanne kuin autoissa.

        Paisi kun on 6 hengen vaunu ja liikutaan kahdestaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paisi kun on 6 hengen vaunu ja liikutaan kahdestaan.

        Sama se sitten matkailuautonkin kanssa jos on neljälle tai kuudelle makuupaikat, parivuode ja alkovi tai nostovuode ja reissuaa kahdestaan niin ei tarvitse pöytärymästä petiä rakentaa.


    • Anonyymi

      Jokohan aloittaja on saanut riittävästi vinkkejä auton ostoon? Tyhmiä väittelyjä ja inttämisiä ainakin on poikinut tämä aloitus.

    • Anonyymi

      Mulla olisi vielä yksi vinkki mutta taidanpa pitää omana tietona.

      • Anonyymi

        Ihan hyvä niin.


    • Anonyymi

      Matkailuautokauppa käy kuumana vaikka on talvi. Keväällä kauppa kiihtyy.
      Mekin odotettiin kauan uutta autoa.

      • Anonyymi

        Onhan se mielipide tuokin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se mielipide tuokin.

        Kysyntä oli viime vuonna niin kova että moni joutui odottelemaan uutta autoaan. Niitä tulee tehtaalta siihen tahtiin kun ne ehditään valmistamaan, vaikka keskellä talvea.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6924
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      38
      6354
    3. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3494
    4. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2960
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2694
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2368
    7. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2188
    8. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2066
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      1927
    10. En ole koskaan kokenut

      Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1797
    Aihe