Suomen 118:n harhaanjohtava nimi

Sain tänä aamuna viestin, että yritykseni on merkitty kaupparekisteriin. Olen itse vielä 17-vuotias nuori, ja opiskelijabudjetista johtuen en hirmu mielellään tekisi turhia hankintoja, edes yritykseni nimissä. Tänä aamuna sain kuitenkin puhelun suomi118-sivulta. Topakka täti siellä kyseli yrityksen tietoja ja sitä rataa. Kuvittelin olevani tekemisissä 118-numeropalvelun kanssa, varsinkin kun puhelussa painotettiin, että kyseessä on suomen suurin yrityshakua tarjoava palvelu. Koetin silti vältellä tarjousta ja kieltäytyä, mutta puhelussa vedottiin näkyvyyteen ja sen kautta väitettiin, ettei kieltäytyminen olisi järkevää. Menin lopulta suostumaan tarjoukseen, jossa saisin yritykseni tiedot näkyviin, hintaan 160€ / 12kk määräaikainen sopimus. Hetken päästä kuitenkin tajusin, että 118 tarjoaa vain numeropalveluita, eikä sillä ole mitään tekemistä tämän yrityshakua tarjoavan "suomen 118":n kanssa. Laitoin heti viestiä asiakaspalveluun perumistoiveestani, ja yritykseni tiedot hävisivät suomi118:n sivuilta, vaikkei sähköpostiin vastattukaan. Nyt ihmettelen, josko olen velvollinen maksamaan tuon 160€ laskun, jos sellaisen satun sieltä vielä saamaan. (Laskua ei siis vielä ole kuulunut). Mietin myös, josko voin jättää mahdollisen laskun maksamatta, vedoten esimerkiksi siihen, etten ollut täysin tietoinen, kenen kanssa asioin?

2

127

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei sinun tietystikään tarvitse maksaa mitään kenellekään. Mutta nyt kyse onkin yrityksestäsi.

Valehteliko tuo huijari jossakin kohtaa? Jos keksit yhdenkin valheellisen tiedon, niin asia on sillä selvä.

Olet firman toimitusjohtaja. Muista se jatkossa. Pyydä jatkossa kaikkiin sopimuksiin aina pieni miettimisaika, jotta firmasi "lakimiehet" ja "markinointijohtaja" pääsevät tarkistamaan kaikki sopimuksen yksityiskohdat. Eli pyydä aina soittamaan tunnin kuluttua uudestaan. Ja sitten pyydä lähettämään kirjallinen tarjous. Vetoa saamiisi "lakimiestesi" ohjeisiin ja firmasi käytäntöön!

• Anonyymi

Olet alaikäinen. Pyydä holhoojiasi perumaan "sopimuksesi".

Opettele jatkossa pitämään puolesi ja kieltäytymään kaikista huijareiden tarjouksista. MItä vakuuttavampia he ovat, sitä varmemmin kyse on huijauksesta. Pyydä heitä aina todistamaan, ettei kyse ole huijauksesta. Luovuttavat heti, jos kohtaavat täysijärkisen uhrin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      7074
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      38
      6474
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3544
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3100
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2744
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2462
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2198
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2086
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      1957
    10. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      34
      1810
    Aihe