Olrn ostanut kerrostalosta vuonna 1991 asunto osakkeen.
Juuri tällä viikolla sain isännöitsijältä (uusi, juuri vaihtunut) kirjeen jossa pyydetään minua toimittamaan heille kiireellisesti joko kopio kauppakirjasta, kopio osakekirjasta jossa siirtomerkintä tai kopio varainsiirtoverolaskelmasta jossa verottajan hyväksymismerkintä.
Kirjeen mukaan asuntoni kohdalla asuntoluettelossa ei ole merkitty lainkaan siirtymispäivää joka heidän mukaansa tarkoittaa sitä että asunnon osalta ei oltaisi aikanaan toimitettu silloiselle isännöitsijälle ko. dokumentteja.
Miten voi olla että asiassaa on mennyt näin kauan, siis 30 vuotta ennenkuin tämä on huomattu.
Voinkohan pyytää esim verottajalta tuosta varainsiirtoverosta vahvistusta näin pitkän ajan jälkeen todisteeksi että sen aikanaan heille olen maksanut
Asunto osakkeen osakeryhmä rekisteröinti
2
108
Vastaukset
- Anonyymi
"minua toimittamaan heille kiireellisesti joko kopio kauppakirjasta, kopio osakekirjasta jossa siirtomerkintä"
Eikö sinulla siis ole kumpaistakaan edellä maintuista?? Todella huolimatonta menettelyä, jos molemmat olet hukannut. - Anonyymi
"Voinkohan pyytää esim verottajalta tuosta varainsiirtoverosta vahvistusta näin pitkän ajan jälkeen todisteeksi että sen aikanaan heille olen maksanut"
Verottaja ei noin vanhoja asiakirjoja toimittele, eli olettamana on, että olet aikoinaan maksanut veron.
Osakekirjahan pitää olla, muuten ei voi todistaa omistustaan, kauppakirja ei siihen riitä. Mikäli osakekirjaa ei ole, niin se pitää kuolettaa, maksaa noin tonnin ja aikaa menee puolisen vuotta.
Siirtomerkinnöin varustettu osakekirja on ainoa asiakirja, joka todistaa omistuksen!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod305870- 345373
- 293054
- 342454
- 412143
- 372118
- 152098
- 121691
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191687Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons391666