Todellisessakin elämässä on saanut huomata, että on erityinen asennoitumistapa, paheksunta, mutta täällä netissä se on erityisen voimakas, koska voi paheksua nimettömänä.
Paheksujalla näyttää olevan VASTUSTAMATON halu koluta läpi kaikki, mitä voi paheksua. Moni paheksuu esimerkiksi seksisivuja, mutta seksisivujen sisällöstä, varsinkaan tuoreista seksikertomuksista, ei voi olla perillä, ellei lue niitä jatkuvasti.
Herää tietysti VAKAVA epäilys, että paheksuja onkin vakaasti kiinnostunut paheksumastaan aiheesta, mutta yrittää peittää kiinnostuksensa. Vastaava ilmiö on tuttu uskonnollisella alalla. Eräät kristityt ovat niin kiinnostuneet vihollisen toimista, että ovat niitä tarkoin tutkiessaan luisuneet sille puolelle.
Sen lisäksi, että olen ottanut tiheästi kantaa sinkkupalstalla, olen myös kirjoittanut paljon seksinovellipalstalla. Voi havaita, että jotkut kirjoittajat ovat HYVIN selvillä, mitä seksinovellipalstalla olen kynäillyt, mutta siitä ei oikein voi puhua, koska samalla tulee paljastaneeksi, että vierailee siellä jatkuvasti. Dilemma.
Ilmiö ei ole lainkaan uusi. Niin juoruämmien mehukkaat jutut kuin pappien ja suoraselkäisten paheksunnat olivat niin läpinäkyviä, että kansa ymmärsi aivan heti heidän ITSE olevan loputtoman kiinnostuneita muka paheksumistaan asioista.
Mimicry, naamioituminen, tekeytyminen toiseksi, on luonnon ENITEN käyttämä huijauskeino. Se usein onnistuu, mutta usein epäonnistuu, sillä evoluutio on luonut myös kyvyn nähdä huijaus. 🌹👀
Pakko paheksua
3
69
Vastaukset
- Anonyymi
Ja mitäs se sinä paheksuitkaan? :D
Sinun nimimerkin kautta näkee juttusi, paitsi jos olet salannut sen. - Anonyymi
Monilla ihmisillä on erkoisia kuvitelmia paheksunnast. Nykyään jopatosiasipiden ilmaiseminen tulkitaan helpoksi paheksunnaksi ja täysin neutraalikin kommentti on herjaamista. Ihmiset ovat kovin herkkänahkaisia myös itseensä kohdistuvasta asiallisesta kritiikistä. Tuntuu, että ainoa hyväksyttävä keskusteleminen olisi myötäilemistä, ihan sama kuinka paksua palturia joku kirjoittelee.
- Anonyymi
Niin, biologimaisteri se tehtailee joka päivä uuden aloituksen jossa paheksuu naisten tasa-arvoa. Se on kummallista tuo pakko-paheksuminen teillä sovinisteilla kyllä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577310Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393577Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3651937Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1641805- 861449
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841391- 911290
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631247- 811154