Todellisessakin elämässä on saanut huomata, että on erityinen asennoitumistapa, paheksunta, mutta täällä netissä se on erityisen voimakas, koska voi paheksua nimettömänä.
Paheksujalla näyttää olevan VASTUSTAMATON halu koluta läpi kaikki, mitä voi paheksua. Moni paheksuu esimerkiksi seksisivuja, mutta seksisivujen sisällöstä, varsinkaan tuoreista seksikertomuksista, ei voi olla perillä, ellei lue niitä jatkuvasti.
Herää tietysti VAKAVA epäilys, että paheksuja onkin vakaasti kiinnostunut paheksumastaan aiheesta, mutta yrittää peittää kiinnostuksensa. Vastaava ilmiö on tuttu uskonnollisella alalla. Eräät kristityt ovat niin kiinnostuneet vihollisen toimista, että ovat niitä tarkoin tutkiessaan luisuneet sille puolelle.
Sen lisäksi, että olen ottanut tiheästi kantaa sinkkupalstalla, olen myös kirjoittanut paljon seksinovellipalstalla. Voi havaita, että jotkut kirjoittajat ovat HYVIN selvillä, mitä seksinovellipalstalla olen kynäillyt, mutta siitä ei oikein voi puhua, koska samalla tulee paljastaneeksi, että vierailee siellä jatkuvasti. Dilemma.
Ilmiö ei ole lainkaan uusi. Niin juoruämmien mehukkaat jutut kuin pappien ja suoraselkäisten paheksunnat olivat niin läpinäkyviä, että kansa ymmärsi aivan heti heidän ITSE olevan loputtoman kiinnostuneita muka paheksumistaan asioista.
Mimicry, naamioituminen, tekeytyminen toiseksi, on luonnon ENITEN käyttämä huijauskeino. Se usein onnistuu, mutta usein epäonnistuu, sillä evoluutio on luonut myös kyvyn nähdä huijaus. 🌹👀
Pakko paheksua
3
71
Vastaukset
- Anonyymi
Ja mitäs se sinä paheksuitkaan? :D
Sinun nimimerkin kautta näkee juttusi, paitsi jos olet salannut sen. - Anonyymi
Monilla ihmisillä on erkoisia kuvitelmia paheksunnast. Nykyään jopatosiasipiden ilmaiseminen tulkitaan helpoksi paheksunnaksi ja täysin neutraalikin kommentti on herjaamista. Ihmiset ovat kovin herkkänahkaisia myös itseensä kohdistuvasta asiallisesta kritiikistä. Tuntuu, että ainoa hyväksyttävä keskusteleminen olisi myötäilemistä, ihan sama kuinka paksua palturia joku kirjoittelee.
- Anonyymi
Niin, biologimaisteri se tehtailee joka päivä uuden aloituksen jossa paheksuu naisten tasa-arvoa. Se on kummallista tuo pakko-paheksuminen teillä sovinisteilla kyllä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1794757Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä402536- 1562192
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161719- 811348
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241281Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321193Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1451180Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.103945Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi
Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannanhoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.117887