Kahtena näkeminen

Hei, olen 16-vuotias poika ja minulla on ongelmia. Näen kahtena elikkä sitä lähempänä jokin juttu on minua niin sitä helpommin näen sen kahtena, vaikka sormi tai joku esine tai jos katson telkkaria liian läheltä niin näen helposti kahtena. Kun pistän sormeni lähelle silmiäni niin se "heijastuu" toinen läpinäkyvä sormi mikä menee vasemmalle jos en ihan väärässä ole, ja jos peitän toisen silmän näen normaalisti eli en silloin pysty näkemään kahtena mutta tausta on sumeana vain kun toinen silmä on peitetty ja sormi on lähellä silmääni. Varmaan pitäisi mennä lääkäriin ja silmäleikkaukseen mutta pelkään liikaa. Ja minulla on vielä toinen juttu en ole varma liittyykö se tähän samaan asiaan mutta pystyn halutessani sumentamaan näköäni mutta jos sumennan sitä liikaa niin näen sen kahtena sumennettuna. Ja vielä tähän se että näen kahtena silloin kun itse halun mutta jos jokin esine tulee liian lähelle näköäni niin näen sitten taustan kahtena.

Toivottavasti osaatte auttaa. Kiitos

3

256

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Varaa aika optikolle ilmaiseen näöntarkastukseen. Siellä näkö tutkitaan perusteellisesti. Voit myös kysellä siellä asiantuntialta.
      Kouluterveydenhoitaja saattaisi myös antaa lähetteen lääkärille tarvittaessa.

• Lisään vielä sen että näen kahtena aina halutessani, onko ongelma aivoissani?

• Moi, mulla oli samanlainen ongelma. Mulla oli karsastusaste niin suuri, ettei sitä prismalinssillä voinut korjata joten leikkaus oli tarpeen. Näin kahtena. Lääkäriä ei kannata pelätä. Itse jouduin magneettikuvaukseen jotta saadaan varmuus siitä ettei vika ole aivoissa, mutta eipä sekään kummoinen ollut. Toukokuussa oli sitten karsastusleikkus eikä sekään kummoinen ollut. Koska olen toistaiseksi alaikäinen, mut nukutettiin leikkauksen ajaksi. Leikkauksen jälkeen silmä oli erittäin punainen ja oli hiekantunnetta. Hiekantunne meni mutta silmä punertaa edelleen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      296
      7271
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      69
      5294
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      146
      3367
    4. Kylillä nainen puhutaan

Että olet heilutellut peittoa yhden, toisen ja kolmannen kanssa. Pitääkö paikkansa?
      Ikävä
      111
      2726
    5. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      162
      2469
    6. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      18
      1920
    7. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      183
      1736
    8. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      31
      1578
    9. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      82
      1554
    10. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      31
      1510
    Aihe