Anoreksiasta bulimiaan

Anonyymi

Minulla alkoi ”oireilu” elokuussa, en itse tajunnut tilannetta, kun laihdutin, olin vain tosi iloinen, kun paino tippu. Syyskuussa aloin masentua kokoajan enemmän, hakata itseäni mustelmille, harrastaa pakkoliikuntaa, eli elämästäni tuli kokoajan enemmän helvettiä, enkä ollut koskaan tyytyväinen painooni, aina piti laihduttaa lisää. No sitten vähensin kokojan kaloreita ja lisäsin liikuntaa. Sitten syyskuusta lähtien aloin ahmia epäsäännöllisesti, mutta paino silti tippui koska pakkoliikunta ja jatkuva laihtumisen tarve pysyi. Paino elokuun alussa n 57kg ja jouluna 48.8kg

Nyt sitten olen alkanut ahmia ruokaa ja oksentamaan ne pois…
paino noussut johonkin 52kg paikkeille. Olen nyt 4 päivää putkeen ahminut. Jotkut päivät eivät ole niin pahoja, mutta toiset taas tosi kauheeta jälkeä. Ensimmäistä kertaa oksensin marraskuussa, mutta vain muutaman kerran ja siihen se jäi. Nyt helmikuun aikana en pysty edes laskea, varmaan 5. En aina oksenna ahmimisen jälkeen, mutta useimmiten.

Viime maanantaina minulla todettiin anemia. Kuukautiset tuli viimeksi heinäkuun alussa. Rasvaprosentti oli jouluna 12.3 ja rasvamassan määrä kehossa 6,4kg.

En ole koskaan hakenut mihinkään syömishäiriöistäni apua, nyt kun ajattelen niin olisi kannattanut hakea apua ennenkuin tilanne on paisunut näin pahaksi :(
Tälläviikolla päätin että haen apua. Otin psykologiin yhteyttä ja sain ajan maaliskuun alkuun. Olen vasta 16v lukiossa, onko minulla mahdollisuutta parantua koskaan tästä, etenkin haluisin eroon ahmimisesta. Anoreksian kanssa pystyn elämään.

Jos on kokemuksia mistään syömishäiriöistä ja parantumisesta kertokaa ihmeessä. Saisin toivoa parantumisesta :)

0

70

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
        Pirkanmaa
        179
        4757
      2. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
        Ihastuminen
        40
        2536
      3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
        Ikävä
        156
        2192
      4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
        Hyrynsalmi
        16
        1719
      5. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
        Ikävä
        81
        1348
      6. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
        Tunteet
        24
        1281
      7. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
        Euroviisut
        32
        1193
      8. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
        Maailman menoa
        145
        1180
      9. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
        Maailman menoa
        103
        945
      10. Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi

Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannan­hoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.
        Lieksa
        117
        887
      Aihe