Sisko koko ajan kyselee, että vaikuttaako kela etuuksiin.
Olettaa että saan TT tukea.
Valehtelin sille että saan TT tukea ja sanoin että pitää maksaa perinnöstä ja en voi ostaa mitään.
Se oli aivan iloinen . Enkai kerro mitään omia asioita!
Sain pienen perinnön
10
333
Vastaukset
- Anonyymi
Vaikka perintö olisi miljoona tai sata miljoonaa niin ei vaikuta eläkkeeseen, työmarkkinatukeen tai sairausvakuutukseen lääkekorvauksiin.
Asumistukeen se saattaa vaikuttaa ensin. Jossain kohti asumistuki alkaa leikkautua ja jollain kohti se lähtee koko naan.
Toimeentulotuki tietenkin lähtee suoraan. Joku parin tonnin perintö saattaa laittaa tuen hyllylle muutamaksi kuukaudeksi. - Anonyymi
Valehtelet kerran valehtelet aina.Hae terapiaan valehtelustasi.Pääset terapian kautta siitä eroon.Jos valehtelet siskolesi valehtelet kaikille ihmisille!
- Anonyymi
Viekää hoitoontuovalehtelija, yrittää puhua toisten puolesta ja sit muka itse vastaa tämä mies, kuuluisa setä/täti!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viekää hoitoontuovalehtelija, yrittää puhua toisten puolesta ja sit muka itse vastaa tämä mies, kuuluisa setä/täti!
Se on vissiin daanut vakityön, eipähän jluda jatkuvasti kyttäämään ja pahoja tekemään!
- Anonyymi
Minulla on tuossa aiempikin vastaus. Haluan tehdä lisäyksen. Paras tapa selvittää mitä vaikutusta on ottaa netin kautta yhteys KELAan ja selvittää asia kun perinnön jako ja osuudet on tiedossa.
Mutta niinkuin sanoin niin työkyvyttömyyseläkkeeseen se ei vaikuta. Harkinnan varaisiin etuihin kyllä enenmpi ja vähempi. Perintöosuuden suuruus tietenkin vaikuttaa. Jos se on tonnin tai pari eikä muuta rahallista varallisuutta ei ole, niin vaikutus on lyhytaikainen tai pieni. Toimeentulotukeenkasn joku tonni ei vaikuta koska on olemassa asioita jotka haetaan erikseen osaksi ja perusosa!
Suomi 24 on huono paikka - Anonyymi
Sain äidiltä kerran perintöö 46000 euroa. Nostin käteisenä kaikki äidin tililtä jatkoin tukien hakemista. Eipä tuet katkenneet.
- Anonyymi
Tarviin tukee sain pienen lottovoiton...
- Anonyymi
Aikoinaan puolisoni sai ison perinnön. Itse olin työttömyyspäivärahoilla huonon työlisyystarjonnan vuoksi. Kela kyseli perheen tilien saldoja. Auliisti annoin tiefot ja totesin että kyllä saldoa on ja lisää tulee. Eivät mahtaneet mitään ja lain mukaan minulle kuului se muutama huntti😄
- Anonyymi
Voitin kenosta 30000 euroa. Hain silti tukia koska nostin käteisellä voitot.
- Anonyymi
Kuinkas pitkään kuvittelet 30 000€ riittävän? Ehkä normaalikulutuksella reilut 18kk tai alle 24kk.
Parhaan vastauksen saa kun kysyy Kelasta! Aiemmassa vastauksessa kirjoitin että on tietyt etuudet joihin se vaikuttaa ja tietyt joihin ei! 30 kiloa ei ole järin suuri, mutta kyllä saattaa lakkauttaa asumistuen pariksi vuodeksi ja lopettaa toimeentulotuen.
Jos itse saisin ”miljoonan” niin lopettaisin kaikki tuet heti! Typerää keinuttaa jos ei olisi pakko!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1784698Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä382522- 1562192
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161719- 811338
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241271Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321183Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1451170Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.103945Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi
Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannanhoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.117877