verikoe kauhu

Anonyymi

mulla pitäs nennä verikokeisiin ku äiti pakottaa mua ahistaa ihan saakelisti sain paniikkikohtauksen ja oon itkeny kokoajan siitä asti ku sain tietää

12

336

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

mene vaan rauhassa,aina kantsii sanoo jos pelottaa,niin mäkin teen,sit osaavat ottaa sen niin et ei satu paljoo,no oikeestaan ei yhtään.

• Anonyymi

Auttaisko se että se verikoe otetaan sun terveydentilan selvittämiseksi.Jos on häikkää niin sut voidaan hoitaa.

• Anonyymi

Olet ilmeisesti nuori, ei nuorilla ole mitään hätää. Kaikki sujuu hyvin.

• Anonyymi

Jos verikoe pelottaa, se kannattaa sanoa sille laboratoriotädille tai -sedälle.
      On paljon muitakin, joita pelottaa, voi olla vaikka neulakammo, että se pistäminen saattaa pelottaa tai jännittää.

Loppujen lopuksi verikokeen otto ei satu paljon, ja jos sattuukin vähän, niin on äkkiä ohi kuitenkin.
      Kokeen oton ajaksi voi vaikka keskittyä johonkin muuhun, kuunnella kuulokkeilla jotain musiikkia, josta tykkää, tai jutella verikokeen ottajan, tai mahdollisen saattajan kanssa, jos joku on mukana.
      Eli ajatella pistohetkellä jotain ihan muuta asiaa kuin sitä pistämistä.

• Anonyymi

Voit pyyttää Emlan, eli laitetaan etukäteen taipeeseen ja puuduttaa ihon. Voit pyytää sitä ennen labraan menoa, vaikka soittamalla sinne.

• Anonyymi

Emla on siis rasvaa

• Anonyymi

Se on siis ihoa puuduttavaa rasvaa.

• Anonyymi

Mäkin pelkäsin ennen verikokeita. Varmaan, kun multa pienenä otettiin varmaan 8 putkiloa verta. Niin ei oltu otettu vuosikausiin verikokeita.

No sitten jouduin psykiatriselle osastolle ja siellä aluksi tutkitaan kaikkea. Alkuun sinne tuli kokeen ottaja osastolle. Eka halusin että otetaan vasemmasta kädestä, ku oon oikea kätinen.

Mut sitten tuli uus verikoe ja piti vaihtaa kättä. No huomasin, että oikeasta kädestä tuntui tulevan helpommin, niin olen sitten käyttänyt sitä.

Ja aamulla ainakin oma vereni on vuotavampaa, niin se on helpompaa.
      Tuolla tosiaan otettiin jonkun verran verikokeita, niin siitä tuli tottumusta.

Kannattaa katsoa jonnekin muualle kuin sitä pistämistä. Ennen verikoetta pitää istua 15 minuuttia. Joskus kiirehdin viime minuuteilla labraan, niin silloin sattui enemmän.

Ja sen jälkeen kannattaa painaa pistokohtaa 5 minuuttia. Ja pitää käsi kai koukussa ylöspäin.
      Ei tule mustelmaa ja vuoto lakkaa.

• Anonyymi

Itse en tykkää katsoa kun neula laitetaan suoneen, enkä sitä kun veri valuu näyteputkiloihin, katselen pois päin! Seinää tai edessä olevaa ikkunaa.

Se neulan suoneen laitto ei yleensä juurikaan satu, pieni nipistys. Ihan rennosti vaan istut ja pidät käden paikoillaan. Se toimenpide ei kestä useinkaan kuin ehkä n. 1 minuutin. Se on nopeasti ohi. Jos sormenpäästä otetaan nk. senkka, se raapaisu vähän sattuu, mutta sekin on nopeasti ohi.

Katsele vaikka seinällä olevia kuvia, älä katso kättäsi, äläkä niitä putkiloita joihin verta otetaan.

• Anonyymi

Katson villisian kuvia ennen kakkaan maito tonkkaan. Usein se tonkka on seinällä.

Kyllä se sinnä roiskuaa.

Thö daegg

• Anonyymi

Mulla oli tänään ja oli hirveetä. Pistettiin 4 kertaa kun ei tullut kunnolla verta ja sattu hirveesti. Oli ottamassa kämmenselästä, mutta en antanut. Esilääke oli annettu, mutta ei toiminu

• Anonyymi

😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

😍 Tyttö, jolla on hellä kieli ja huulet -> https://cum4.fun/?/fi017350640rr

🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      174
      5623
    2. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      44
      2643
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      156
      2232
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1759
    5. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      82
      1384
    6. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      30
      1376
    7. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      162
      1327
    8. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1301
    9. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      32
      1233
    10. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      108
      988
    Aihe