Mä luin tässä keripukista. Ja tajusin että mistä ihmeestä mä saan c vitamiinia edes??
Oonko vaarassa saada keripukin kun mun kuukauden ruokiin on kuulunut vaan mehu missä ei vitamiinia, joku synteettinen askorbiinihappo. Tonnikalaa, pastaa, leipää, kanamunia todella vähän, juustoa, salaattia kurkkua joskus. Multitabs, rautatabu, kanaa, keltaistaöljyä, sipulitenrenkaita, harvoin perunaa ja porkkanoita, suklaata.. fetapasteijoita, Jaffaa, riisiä. Joskus lohia.
Et eihä tuossa tule c vitamiinia.
Multitabsissa on ceetä aa 80mg kuitenkin.
Nii ja joskus 2 kertaa kuukaudessa ostan sitä koneessa puristettua appelsiinimehua.
Mulla on vähä väliä ollut ihme kipuja joka läpäsee koko jalan ja käden. Ikenet on aina vuotanut. Onko hätä päivää?
Nyt juon appelsiinitäysmehua ja jätän sen toisen mehun pois.
Keripukkiko
5
103
Vastaukset
- Anonyymi
Nii ja vesimeloniaja banaanrja menee jonkin verran ehkä kerran viikossa. Mä en syö muuta lihaa ku kanaa ja kalaa. Kanan haluan jättää vielä pois. Ja jonkin sortin vesimeloni dieettiä oon suunnitellut. Et ois vaikka jokapäivä vesimelonia. Ja sen lisäks öö. Salaattia? Sen kans kalaa? Muitakin hedelmiä niinku banaania. Ja joisin just jotain pullovettä ja sitä appelsiini mehua.
Ja maitotuotteet pois ku laktoosi intorelanssi on. Ja suklaakakku täytyy jäädä pois :(
T. Aloittaja - Anonyymi
Miksi pullovettä, kun hanasta saa puhdasta kylmää vettä?. Osta appelsiineja ja greippejä.
- Anonyymi
Ota apteekista sellaisia 500mg pelkkiä C-vitamiini tabletteja, niitä 1 päivässä aamuisin aina aamupalalla, minulla on Multivita C-vitamiini 500mg.
Nuo maistuvat ihan kirpeille hedelmäkarkeille, voi pureksia ja imeksiäkin noita, eli siis ihan hyvän makuisiakin kirpeitä. - Anonyymi
Paprikaa ja appelsiinia kannattaa suosia, saa ihan hyvin C-vitamiinia, ja muita terveellisiä ravinteita siihen päälle. Ja aikuiselle C-vitamiinin päivittäinen minimisuositus on 75mg, eli periaatteessa kai olet saanut sen. Ienten vuotaminen kuitenkin viittaisi, että lisä-C, saattaisi tehdä hyvää.
- Anonyymi
Syö enemmän tuoreita (kuumentamattomia) hedelmiä, marjoja ja kasviksia.
C-vitamiini tuhoutuu kuumentaessa.
"C-vitamiini on vesiliukoinen vitamiini, joka edistää kasvua sekä luuston ja hampaiden muodostumista. Se toimii myös antioksidanttina eli suojaa elimistöä haitalliselta hapettumiselta. C-vitamiinia saadaan kasviksista, hedelmistä ja perunasta. C-vitamiinin liian pieni saanti aiheuttaa väsymystä ja infektioherkkyyttä, pitkäaikainen puute voi johtaa keripukkiin."
https://fineli.fi/fineli/fi/ravintotekijat/2270
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e2356644Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne653830Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1263116- 1562312
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla171843Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1701567- 821474
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o291431Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https371359Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.1111051