Minulle tulee joka keskiviikko Alueviesti niminen ilmaisjakelu lehti. Silmiinpistävää on esim. Sastamalan srk,n kasteet ja kuolleet. Viimeksi kirkonjäseniä oli kuollut 10, ja kastettu oli pyöreät nolla.
Yleensä suhde menee tuossa niin että viittä kuollutta kohti yksi kastetaan. Nyt suhde oli 10/0. Kirkon jäsenmäärä putoaa jo pelkästään tuon kautta rajusti.
Keskisuurissa kaupungeissa ei enää kasteta lapsia kirkkoon
5
71
Vastaukset
- Anonyymi
Viimeinen sammuttaa valot!
Tulevissa seurakuntavaaleissa pyrkii uudelleen valituiksi vain pieni osa niistä nuorista, jotka edellisissä vaaleissa valittiin. Ilmeisesti toimintakulttuuri ei oikein innosta...
"– Seurakuntien luottamushenkilöiden keski-ikä on 55 vuotta ja vain 6 % valituista oli alle 30-vuotiaita. On elintärkeää nuorentaa kirkon päätöksentekijöiden rivejä, järjestöjen puheenjohtajat toteavat. "
Tuskin keski-ikä on laskemaan päin, vaikka erinäisiä järjestöjä on kampanjoimassa nuoria ehdolle.
https://www.lastenjanuortenkeskus.fi/nuorisoalan-toimijat-lisaa-nuoria-seurakuntavaaleihin/
Epätoivoista! - Anonyymi
Olit yksillä vappuna.
- Anonyymi
Vauvakastetut voisi erottaa kirkosta ja koulussa siirtä uskonnosta elämänkatsomustietoon.
- Anonyymi
Lasten kastamisen taikauskosta oli juttua toisessa ketjussa. Kenenkään ei pitäisi enää uskoa sellaisiin kastajaisiin.
https://eroakirkosta.fi
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374765Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j4851460Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77913
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53891- 59840
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48748Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses57707