Minulla on oireena jalkapohjien kuumotusta iltaisin. Luin että se on yleinen oire silloin kun veressä on poikkeuksellisen korkea määrä verihiutaleita eli trombosyyttejä. Sattuu olemaan niin, että minulla on koko aikuisikäni ollut trombosyytit yläkanttiin, ei paljon, mutta aina yläkanttiin. Usein 400 tuntumassa, kun viitearvojen yläraja on 360.
Veren poistaminen kehosta eli venesektio olisi hoito tähän. Sitä ei kuitenkaan tehdä näin lievissä tapauksissa, kun trombosyyttimäärä ei ole superkorkea.
Voisin muuten luovuttaa verta vaikka säännöllisesti, mutta minua ei hyväksytä luovuttajaksi, koska sairastan MS-tautia.
Ajattelin, että voisin tehdä venesektioita itselleni kotona. Eihän sen pitäisi olla vaikeaa? Saako jostain ostettua tai tilattua välineitä. Katsoin YouTubesta videon jolla asiakkaalle tehtiin venesektio, ja siinä laitettiin neula kyynärtaipeen suoneen ja siitä johdon näköistä putkea pitkin laskettiin verta pois.
Onko kukaan kokeillut?
Miten tehdä venesektio kotona itselleen?
5
3731
Vastaukset
- Anonyymi
Kaikkeahan voi tehdä.
Tosin tuntuu olevan ihan koulutetuilta henkilöiltä olevan vaikeaa pistää neula suoneen.
Parikertaa ovat mullekkin sössineet ja puhkaiseet suonen.
No eihän siitä seuraa kuin mahtava mustelma. - Anonyymi
Ei kuulosta kovin hyvältä idealta ruveta laskemaan itsestään verta omatoimisesti.
Oletko kysynyt lääkäriltä tuosta jalkojen kuumotuksesta? Voihan olla, että siihen on joku muu syy.- Anonyymi
https://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/asiantuntijat/terveys/jalat_kuumana
Juuri ongelman taustan moninaisuuden vuoksi lääkärin tutkimus on aiheellinen hoitoa vaativien sairauksien poissulkemiseksi. Jos perussairaus on oireiden syynä, sen hoito luultavasti helpottaa.
- Anonyymi
Ehkäpä järkevämpi keino on käydä kupattavana ahkerasti.
- Anonyymi
Eikä jokin tuota ne ylimääräiset tromposiitit? Kuten levon vähyys? Jalat kylmään ennen nukkumista? Esim. itse otan toisinaan sukat pois päivän lopulla, kun on saatava viilennystä tai tuntuu epämiellyttävältä; tutkittu myös levotomia jalkoja, jotka joskus vaivannut muttei enää, mutta ilmenee edelleen yökäyrissä, vaikken itse enää huomaakaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e2576957Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne664524Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1393258- 1562342
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla181890Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1711626Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o311518- 821514
Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https391405Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.1121077