Säikähdin pyöräretkellä kunnolla. Auto tuli eteen oikealta kuin ohjus. Minun vika oli,mutta ei saisi ajaa noin varomattomasti autolla. Luulin,että etu-ajo oikeus on minulla,vaikka se risteys olikin tasa-arvoinen. Tiellä on vain 40 metriä pituutta. Autoja tuolta tieltä tulee harvoin.
Autokoulu uusiksi
19
874
Vastaukset
- Anonyymi
lääkärintarkastus tulisi olla useammin
- Anonyymi
Saattoi olla textaaja.
- Anonyymi
Juu, todellakin tarvitset autokoulun uusiksi. Mikäli sinulla on ajokortti, edellytyksesi ajaa ovat selvästi heikentyneet.
- Anonyymi
Autoilijoilla on vastuu suojaamattomia ihmisiä kohtaan liikenteessä. Toki liikennesääntöjä pitää jokaisen noudattaa, eikä se poista sääntöjen noudattamisen velvoitetta jalankulkijoita ja pyöräilijöiltä. Silti autoilijoilla on hivenen suurempi vastuu tilanteissa joissa toinen osapuoli on jalankulkija tai pyöräilijä.
Turha on alkaa vinkumaan, että pyöräilijöiden ei tarvitse muka noudattaa sääntöjä, sillä tuossahan lukee nimenomaan täysin päinvastaista, mikäli vain ymmärtää mitä lukee. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autoilijoilla on vastuu suojaamattomia ihmisiä kohtaan liikenteessä. Toki liikennesääntöjä pitää jokaisen noudattaa, eikä se poista sääntöjen noudattamisen velvoitetta jalankulkijoita ja pyöräilijöiltä. Silti autoilijoilla on hivenen suurempi vastuu tilanteissa joissa toinen osapuoli on jalankulkija tai pyöräilijä.
Turha on alkaa vinkumaan, että pyöräilijöiden ei tarvitse muka noudattaa sääntöjä, sillä tuossahan lukee nimenomaan täysin päinvastaista, mikäli vain ymmärtää mitä lukee."Silti autoilijoilla on hivenen suurempi vastuu tilanteissa joissa toinen osapuoli on jalankulkija tai pyöräilijä."
Millähän tuon vastuun määrä mitataan? Taloudellinen vastuu ainakin on pyöräilijällä suurempi aiheuttamassaan onnettomuudessa, sillä hänelle tulevat maksettaviksi autoilijalle aiheutuneet korjauskulut tai kaskovakuutuksen omavastuu ja bonusmenetykset. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Silti autoilijoilla on hivenen suurempi vastuu tilanteissa joissa toinen osapuoli on jalankulkija tai pyöräilijä."
Millähän tuon vastuun määrä mitataan? Taloudellinen vastuu ainakin on pyöräilijällä suurempi aiheuttamassaan onnettomuudessa, sillä hänelle tulevat maksettaviksi autoilijalle aiheutuneet korjauskulut tai kaskovakuutuksen omavastuu ja bonusmenetykset.Kanssaliikkujien turvallisuudesta ja sen vastuusta on kyse. Hallituksen esityksessä uudeksi tieliikennelaiksi mainitaan tähän liittyviä asioita monessa kohtaa esitystä. Alla on vain yksi esimerkki.
"Oikeutta liikkua vapaasti rajoitetaan. Rajaton liikkumisvapaus johtaisi siihen, että liikenteen heikoimpien tienkäyttäjien oikeudet eivät toteutuisi tyydyttävästi edistävällä tavalla. Tästä syystä on hyväksytty liikenteen heikoimpien ryhmiä kohtelu muista ryhmistä poikkeavalla tavalla sallimalla heille erityiskohtelua esimerkiksi huolellisuuden arvioinnissa, sekä asettamalla moottorikäyttöisten ajoneuvojen kuljettajille erityinen huolellisuusvelvollisuus tieliikenteen heikoimpia tienkäyttäjiä kohtaan."
Hallituksen esitys on pohja nykyiselle tieliikennelaille ja esitys kertoo aika pitkälti sen, miten tieliikennelakia tulee tulkita.
HE 180/2017
https://www.finlex.fi/fi/esitykset/he/2017/20170180 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Silti autoilijoilla on hivenen suurempi vastuu tilanteissa joissa toinen osapuoli on jalankulkija tai pyöräilijä."
Millähän tuon vastuun määrä mitataan? Taloudellinen vastuu ainakin on pyöräilijällä suurempi aiheuttamassaan onnettomuudessa, sillä hänelle tulevat maksettaviksi autoilijalle aiheutuneet korjauskulut tai kaskovakuutuksen omavastuu ja bonusmenetykset.Väitteesi ei taida pitää paikkansa liittyen siihen, että kuka maksaa mitäkin.
Tiesitkö? Autoilija maksaa myös pyöräilijän törmäilyn, vaikka pyöräilijä olisi syyllinen
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/5a756f31-ffff-476b-8e8c-4f4b5eddc770 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kanssaliikkujien turvallisuudesta ja sen vastuusta on kyse. Hallituksen esityksessä uudeksi tieliikennelaiksi mainitaan tähän liittyviä asioita monessa kohtaa esitystä. Alla on vain yksi esimerkki.
"Oikeutta liikkua vapaasti rajoitetaan. Rajaton liikkumisvapaus johtaisi siihen, että liikenteen heikoimpien tienkäyttäjien oikeudet eivät toteutuisi tyydyttävästi edistävällä tavalla. Tästä syystä on hyväksytty liikenteen heikoimpien ryhmiä kohtelu muista ryhmistä poikkeavalla tavalla sallimalla heille erityiskohtelua esimerkiksi huolellisuuden arvioinnissa, sekä asettamalla moottorikäyttöisten ajoneuvojen kuljettajille erityinen huolellisuusvelvollisuus tieliikenteen heikoimpia tienkäyttäjiä kohtaan."
Hallituksen esitys on pohja nykyiselle tieliikennelaille ja esitys kertoo aika pitkälti sen, miten tieliikennelakia tulee tulkita.
HE 180/2017
https://www.finlex.fi/fi/esitykset/he/2017/20170180Ei tarvitse käyttää kypärää, ei valoja pimeänkään aikana, ei välittää väistämievelvollisuudesta,, saa ajella jalkakäytävällä, saa ajaa vastavirtaan yksisuuntaisella jne. Sitäkö tarkoitat?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tarvitse käyttää kypärää, ei valoja pimeänkään aikana, ei välittää väistämievelvollisuudesta,, saa ajella jalkakäytävällä, saa ajaa vastavirtaan yksisuuntaisella jne. Sitäkö tarkoitat?
Kirjoitat sähköpotkulautailijoiden ja pyöräilijöiden käyttäytymisestä liikenteessä!
Kirjoittamasi mukaan suurin osa heistä ajeleekin! Lisäksi erittäin paljon heistä on sitä mieltä, että jalankulkijan on helpompi väistää heitä. Näin on myös näissä keskusteluissa kirjoitettu.
Liikenteessä liikkuessa ei todellakaan mene niin, että kenellä on helpompi väistää!
Odotellaan nyt tänne kommentointia muutamilta, jotka ovat sitä mieltä että kyllä pyöräilijät ja sähköpotkulautailijat noudattavat liikennesääntöjä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoitat sähköpotkulautailijoiden ja pyöräilijöiden käyttäytymisestä liikenteessä!
Kirjoittamasi mukaan suurin osa heistä ajeleekin! Lisäksi erittäin paljon heistä on sitä mieltä, että jalankulkijan on helpompi väistää heitä. Näin on myös näissä keskusteluissa kirjoitettu.
Liikenteessä liikkuessa ei todellakaan mene niin, että kenellä on helpompi väistää!
Odotellaan nyt tänne kommentointia muutamilta, jotka ovat sitä mieltä että kyllä pyöräilijät ja sähköpotkulautailijat noudattavat liikennesääntöjä!Se, että sinulla on vaikeaa ei tarkoita, että muillakin on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tarvitse käyttää kypärää, ei valoja pimeänkään aikana, ei välittää väistämievelvollisuudesta,, saa ajella jalkakäytävällä, saa ajaa vastavirtaan yksisuuntaisella jne. Sitäkö tarkoitat?
Luetun ymmärtäminen on melko oleellinen taito.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väitteesi ei taida pitää paikkansa liittyen siihen, että kuka maksaa mitäkin.
Tiesitkö? Autoilija maksaa myös pyöräilijän törmäilyn, vaikka pyöräilijä olisi syyllinen
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/5a756f31-ffff-476b-8e8c-4f4b5eddc770Siinähän se autoilijan suurempi vastuu onkin, taloudellinen vastuu korvauksissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinähän se autoilijan suurempi vastuu onkin, taloudellinen vastuu korvauksissa.
"Nyt tullaankin yllättävään käänteeseen. Pyöräilijä saattaa hyvinkin olla korvausvelvollinen vahingonkorvausvastuulain perusteella."
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Nyt tullaankin yllättävään käänteeseen. Pyöräilijä saattaa hyvinkin olla korvausvelvollinen vahingonkorvausvastuulain perusteella."
Asia selvitetään sitten kenties jälkikäteen tuon asian suhteen?
- Anonyymi
Näitä "ohjuksia" ikävä kyllä tulee vastaan tuon tuosta, vaikka itse menisikin liikennesääntöjen mukaan. Näissä tapauksissa varovaisuusvastuu liikenteessä jää pelkästään heikommalle osapuolelle, vaikkei niin saisi olla. Ja niinhän se tuppaa menemään, että itselle vaarallisia varotaan, mutta itselle vähemmän vaarallisia ei niin, tyyliin autoilija varoo rekkaa, mutta mopoilija taas vähemmän aiheuttaa huolta.
- Anonyymi
Tuo on juuri se jutun ydin liikenteen suhteen. Itselle vaarallisia varotaan kyllä, mutta usean lakipykälän mukaan pitää suojata ja varoa niitä, joille itse on vaarallinen. Tämä on se asia, joka tuppaa useammalla unohtumaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on juuri se jutun ydin liikenteen suhteen. Itselle vaarallisia varotaan kyllä, mutta usean lakipykälän mukaan pitää suojata ja varoa niitä, joille itse on vaarallinen. Tämä on se asia, joka tuppaa useammalla unohtumaan.
Näinhän tuo menee. Valtateillä taajamien lähistöllä ajetaan satasta, vaikka turvallinen nopeus pyöräilijöiden ja jalankulkijoiden vuoksi olisi vain 30mkm/h.
Tukkirekoille turvallinen nopeus olisi 20 km/h. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näinhän tuo menee. Valtateillä taajamien lähistöllä ajetaan satasta, vaikka turvallinen nopeus pyöräilijöiden ja jalankulkijoiden vuoksi olisi vain 30mkm/h.
Tukkirekoille turvallinen nopeus olisi 20 km/h.Huono yritys. Ei jatkoon.
- Anonyymi
Monen olisi syytä kerrata liikennesäännöt, riippumatta siitä millä tai miten liikenteessä liikkuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465307Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5421848Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771110Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591018- 77963
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53941- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748