Jos voi, niin mistä sen tunnistaa? Mistä tietää, että on oikeaoppisin?
On typerää kuvitella, että yksikään uskovainen myöntäisi, että oma usko ei olisi oikeaoppisin. Kyllä jokainen haluaa luulla uskovansa täysin oikein, onhan siitä joidenkin mielestä joskus jopa oma elämä kiinni, eikä silloin tietenkään kukaan halua olla väärässä.
Jos joku nyt kuitenkin sattuisi olemaan väärässä ja saisi kuulla, että missä kohden sitä sitten on väärässä, niin kyllä sitä automaattisesti sitten korjaa uskomuksiaan ollakseen taas oikeassa, niin oikeassa kuin mahdollista, jolloin on ihan faktakin, että omaa sen oikeaoppisimman uskon. Muu ei ole mahdollista, ei edes ateistin elämässä, sillä ateistinkin mielestä hänen arvonsa ja uskomuksensa ovat aina oikeimmat, mitä voi olla.
Kenelläkään tuskin on sitä Jeesuksen uskoa; sitä, johon hän uskoi. Miksi siis kiivailla omassa puutteellisessa uskossaan toisia vastaan?
Voiko jollakin olla se ainoa oikea usko?
42
295
Vastaukset
- Anonyymi
Tottakai voi! Minulla on ainoa oikea usko. Tosin voin olla väärässä mutta en minä usko mihinkään, minkä en usko olevan totuudenmukaisinta ja oikeinta.
- Anonyymi
Lakmustestillä voi todeta uskonsa aitouden.
Laittaa lakmuspaperin kielen päälle kostuttaen ja katsoo värikartasta verraten muuttuneen värin indikoiman happamuusasteen.
Jos PH näyttää alle 7 lukemaa niin aidon puolelle menee.
- Anonyymi
ainoa oikea usko on se "lapsenusko", minkä Jumala synnyttää, "lapsenuskohan" ei epäile, eikä kyseenalaista, vaan LUOTTAA,
"usko on syvä luottamus , siihen mikä ei näy"
seurakunta on sitten "eri juttu", siis tärkeää mennä, etsiä krisitllinen
seurakuntayhteys, ja raamattupiirit, jos tahtoo raamattua oppia tunteen
(kaikkien ei tarvitse olla kirjan-oppineita),
lahkot ei ihan tervettä opetusta tarjoa, sitovat, ja koukuttavat kylläkin.
lahkot kierrä kaukaa, ja lue lahkoista kaikki tieto , mitä löydät.
( he kyllä itse itseään suosittavat, hyvinkin)
"Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käy kohti ja saavat
turmion"- Anonyymi
Minusta voisi ihan hyvin lukea Raamattua ja oppia siitä itse. Ei se sen enempää menisi pieleen kuin jonkin seurakunnan opetuksetkaan.
Jeesuksen aikaan kaikki muut olivat lahkoja paitsi juutalaisuus.
Eikä sen lahkon siis tarvitsisi välttämättä olla edes ns. kristinuskon edustajakaan, kunhan seuraa Jeesuksen ajan uskovien uskomuksia ja opetuksia, jouta Raamattu on pullollaan. Ja vanha testamentti, se kannattaa opetella oikein hyvin, sillä vain sitä Jeesus ja hänen opetuslapsensakin lukivat, ei Uutta testamenttia. Vanhaan testamenttiin Uudenkin kirjoitukset perustuvat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minusta voisi ihan hyvin lukea Raamattua ja oppia siitä itse. Ei se sen enempää menisi pieleen kuin jonkin seurakunnan opetuksetkaan.
Eikä sen lahkon siis tarvitsisi välttämättä olla edes ns. kristinuskon edustajakaan, kunhan seuraa Jeesuksen ajan uskovien uskomuksia ja opetuksia, jouta Raamattu on pullollaan. Ja vanha testamentti, se kannattaa opetella oikein hyvin, sillä vain sitä Jeesus ja hänen opetuslapsensakin lukivat, ei Uutta testamenttia. Vanhaan testamenttiin Uudenkin kirjoitukset perustuvat.kristinuskon histoiraa olisi hyvä myös lukea Raamatun rinnalla, ja raamattu on
myös "historia" , ja Jumalan Sana joka on "kaikkina aikoina kaikille kansoille" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä sen lahkon siis tarvitsisi välttämättä olla edes ns. kristinuskon edustajakaan, kunhan seuraa Jeesuksen ajan uskovien uskomuksia ja opetuksia, jouta Raamattu on pullollaan. Ja vanha testamentti, se kannattaa opetella oikein hyvin, sillä vain sitä Jeesus ja hänen opetuslapsensakin lukivat, ei Uutta testamenttia. Vanhaan testamenttiin Uudenkin kirjoitukset perustuvat.pelkästään tekemällä niin kuin "joku jossain", vaikka Apostoleita ovatkin, siinä ei avaudu kristinuskon sanoma KOKONAISUUDESSAAN,
Apostolithan itse tutki Vanhan liiton kirjoituksia, ja raamattu kokonaisuudessaan,
"on kaikkina aikoina kaikille kansoille",
raamatun sisällössä ei ole "viimeistä käyttöpäivää" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kristinuskon histoiraa olisi hyvä myös lukea Raamatun rinnalla, ja raamattu on
myös "historia" , ja Jumalan Sana joka on "kaikkina aikoina kaikille kansoille"Mukailtua historiaa. Raamattu kun ei ole varsinainen historiankirja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
pelkästään tekemällä niin kuin "joku jossain", vaikka Apostoleita ovatkin, siinä ei avaudu kristinuskon sanoma KOKONAISUUDESSAAN,
Apostolithan itse tutki Vanhan liiton kirjoituksia, ja raamattu kokonaisuudessaan,
"on kaikkina aikoina kaikille kansoille",
raamatun sisällössä ei ole "viimeistä käyttöpäivää"Apostolien vanhanliiton tukimisista ei Raamattu puhu sanaakaan, koita usko se jo ja lakata siitä jankkaamasta!
loppulauseesi on ad hominem, kuten lähes kaikki mitä foorumille rustaat!
- Anonyymi
Room.12:19 Älkää itse kostako, rakkaani, vaan antakaa sijaa Jumalan vihalle, sillä kirjoitettu on: Minun on kosto, minä olen maksava, sanoo Herra. Hebr.10:26:
- Anonyymi
Hebr.10:35-39 Älkää siis heittäkö pois uskallustanne, jonka palkka on suuri. Sillä te tarvitsette kestäväisyyttä, tehdäksenne Jumalan tahdon ja saadaksenne se, mikä luvattu on. Sillä vähän, aivan vähän aikaa vielä, niin tulee hän, joka tuleva on, eikä viivyttele; mutta minun vanhurskaani on elävä uskosta, ja jos hän vetäytyy pois, ei minun sieluni mielisty häneen. Mutta me emme ole niitä, jotka vetäytyvät pois omaksi kadotuksekseen, vaan niitä, jotka uskovat sielunsa pelastukseksi.
- Anonyymi
Kristinusko on ollut alun perin juutalaisuutta, joka uskoo Jeesuksen olevan Messias. Se on kristinuskon oikea oppi.
“Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa ja uskon kaiken, mitä laissa ja profeetoissa on kirjoitettu.” (Apt 24:14, FinRK)
“Kun Paavali oli saapunut, asettuivat Jerusalemista tulleet juutalaiset hänen ympärilleen ja esittivät useita raskaita syytöksiä. Mutta he eivät pystyneet näyttämään niitä toteen, sillä hän torjui ne sanoen: ”Minä en ole missään suhteessa rikkonut juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan.”” (Apt 25:7-8, FinRK)
“He määräsivät hänelle päivän, ja silloin heitä tuli vielä useampia hänen luokseen majapaikkaan. Aamuvarhaisesta iltamyöhään hän selitti heille Kirjoituksia, alkaen Mooseksen laista ja profeetoista, ja todisti Jumalan valtakunnasta yrittäen saada heidät vakuuttumaan Jeesuksesta.” (Apt 28:23, FinRK)
Helluntailaisuus ja luterilaisuus eivät ole sama oppi, vaan kristinuskosta erkaantuneita lahkoja, jotka ovat hylänneet Jumalan käskyt ja lain.
“Pelkään kuitenkin, että niin kuin käärme kavaluudellaan petti Eevan, niin teidänkin mielenne turmeltuu pois siitä vilpittömyydestä ja puhtaudesta, joka teillä on Kristusta kohtaan. Jos joku tulee ja julistaa toista Jeesusta kuin me olemme julistaneet tai jos te saatte toisen hengen kuin sen, jonka olette saaneet, tai toisen evankeliumin kuin sen, jonka olette ottaneet vastaan, niin sen te kyllä hyvin siedätte.” (2Kor 11:3-4, FinRK)- Anonyymi
"Helluntailaisuus ja luterilaisuus eivät ole sama oppi, vaan kristinuskosta erkaantuneita lahkoja, jotka ovat hylänneet Jumalan käskyt ja lain."
Jos jokin on erkaantunut kristinuskosta, on sen pitänyt silloin ensin erkaantua katolilaisuudesta, joka oli ajallisesti lähinnä aitoa oikeaa kristinuskoa. Jeesus ei uskonut kristinuskoon vaan oli pesunkestävä juutalainen. Samoin opetuslapset. Juutalaisuus ei muutu kristinuskoksi vain pelkästään sillä, että uskoo Jeesusta voidelluksi.
Valitettavasti nyt on kuitenkin niin, että sinä et itse tiedä, mitä kristinusko tarkoittaa. Asia on käynyt hyvin selväksi. Sinun omat määritelmäsi eivät päde kun kukaan muu ei usko sinun laillasi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Helluntailaisuus ja luterilaisuus eivät ole sama oppi, vaan kristinuskosta erkaantuneita lahkoja, jotka ovat hylänneet Jumalan käskyt ja lain."
Jos jokin on erkaantunut kristinuskosta, on sen pitänyt silloin ensin erkaantua katolilaisuudesta, joka oli ajallisesti lähinnä aitoa oikeaa kristinuskoa. Jeesus ei uskonut kristinuskoon vaan oli pesunkestävä juutalainen. Samoin opetuslapset. Juutalaisuus ei muutu kristinuskoksi vain pelkästään sillä, että uskoo Jeesusta voidelluksi.
Valitettavasti nyt on kuitenkin niin, että sinä et itse tiedä, mitä kristinusko tarkoittaa. Asia on käynyt hyvin selväksi. Sinun omat määritelmäsi eivät päde kun kukaan muu ei usko sinun laillasi."Jos jokin on erkaantunut kristinuskosta, on sen pitänyt silloin ensin erkaantua katolilaisuudesta, joka oli ajallisesti lähinnä aitoa oikeaa kristinuskoa."
Katolisuus ei ole lähinnä alkuperäistä kristitinuskoa vaan täysin roomalaistunut versio siitä. Apostolit olivat messiaanisia juutalaisia, mikä on alkuperäistä kristinuskoa.
"Valitettavasti nyt on kuitenkin niin, että sinä et itse tiedä, mitä kristinusko tarkoittaa."
Kyllä minä tiedän, mitä tarkoittaa kristinusko. Sana tulee kreikalaisesta sanasta Kristus, joka on tullut hebrealaisesta sanasta Messias. Tosin katolisuudella, luterilaisuudella ja helluntailaisuudella ei ole mitään tekemistä kristinuskon kanssa, vaan kyse on toisesta evankeliumista, joka on väärentänyt sanan ja Jumalan lain. Jeesus ei opettanut sellaista.
"Pelkään kuitenkin, että niin kuin käärme kavalasti petti Eevan, teidän mielenne turmeltuu ettekä te enää ole vilpittömiä ja puhtaita suhteessanne Kristukseen. Jos joku tulee luoksenne ja julistaa toista Jeesusta kuin me olemme julistaneet, jos te saatte jonkin toisen hengen kuin sen, jonka olette jo saaneet, tai toisen evankeliumin kuin sen, jonka olette jo ottaneet vastaan, niin sellaista te kyllä hyvin siedätte." (2 Kor 11:3,4)
- Anonyymi
Matt.10:34-40 Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaa rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan. Sillä minä olen tullut nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaa; ja ihmisen vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa. Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias. Joka löytää elämänsä, kadottaa se; ja joka kadottaa elämänssä minun tähteni, hän löyttää sen. Joka ottaa tykönsä teidät, se ottaa tykönsä minut; ja joka ottaa minut tykönsä, ottaa tykönsä hänet, joka on minut lähettänyt. Luuk.10:16 Joka kuulee teitä, se kuulee minua, ja joka hylkää teidät, hylkää minut, mutta joka minut hylkää, hylkää hänet, joka on minut lähettänyt. Joh.13:20 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka ottaa vastaan sen, jonka minä lähetän, se ottaa vastaan minut; mutta joka ottaa vastaan minut, se ottaa vastaan hänet, joka on minut lähettänyt.
- Anonyymi
Matt.19:27-30 Silloin Pietari vastasi ja sanoi hänelle: Katso, me olemme luopuneet kaikesta ja seuranneet sinua; mitä me siitä saamme? Niin Jeesus sanoi heille: Totisesti minä sanon teille: siinä uudestisyntymisessä, jolloin Ihmisen Poika istuu kirkkautensa valtaistuimella, saatte tekin, jotka olette minua seuranneet, istua kahdellatoista valtaistuimella ja tuomita Israelin kahtatoista sukukuntaa. Ja jokainen, joka on luopunut taloista tai veljistä tai sisarista tai isästä tai äidistä tai lapsista tai pelloista minun nimeni tähden, on saava monin verroin takaisin ja perivä iankaikkisen elämän. Mutta monet ensimmäiset tulevat viimeiseksi, ja monet viimeiset ensimmäiseksi. Luuk.22:28-30 Mutta te olette pysyneet minun kanssani minun kiusauksissani; ja minä säädin teille, niinkuin minun Isäni on minulle säätänyt, kuninkaallisen vallan, niin että te saatte syödä ja juoda minun pöydässäni minun valtakunnassani ja istua valtaistuimilla ja tuomita Israelin kahtatoista sukukuntaa. Ilm.3:21-22 Joka voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niinkuin minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellensa. Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnalle sanoo.
- Anonyymi
Mitä yrität sanoa copy/pastettamisellasi?
- Anonyymi
Jeesus lupasi lähettää helluntaina kasteeseen veden lisäksi omaa uskon Henkeään, joka oli Jeesuksen kärsimykset ja kuoleman kokenutta Jeesuksen omaa Henkeä.
Kasteessa synneistä puhdistettuun tyhjään sydämeen lahjaksi saatu Jeesuksen Henki synnyttää sen uskon Hedelmän, joka on sitä Jeesuksen uskoa meissä sisällisesti.
Gal. 5:22
Mutta Hengen hedelmä on: rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävyys, hyvyys, USKO, hiljaisuus, puhtaus.
Ilm. 14:12
Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon. - Anonyymi
> Jos voi, niin mistä sen tunnistaa? Mistä tietää, että on oikeaoppisin?
no, jos puhutaan Raamatun Jeesuksen opetuslapsena ("Kristittynä") olemisesta asian näkee siitä onko henkilö uskollinen Jeesuksen opetukselle, vai seuraako jotain muita oppeja.
"Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani; ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".
Joh. 8:31-32- Anonyymi
Niin, ei ollut työ joka teki vapaaksi.
- Anonyymi
Uskon Jeesuksen oppeja. Hän ei koskaan opettanut mitään päättymättömästä helvetistä eikä neitseestä syntymisestään. Eikä koskaan opettanut olevansa kolmiyhteinen Jumala.
- Anonyymi
Näitä Jeesuksen sanoja helluntailaiset eivät noteeraa eivätkä noudata:
"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan." (Matt 5:17-20) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan." (Matt 5:17-20)Entä ne, jotka eivät ole helluntailaisia?
Hekö noudattavat ja pitävät koko lain, eivätkä epäonnistu yhdessäkään lainkohdassa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan." (Matt 5:17-20)Näitä Jeesuksen sanoja helluntailaiset eivät noteeraa eivätkä noudata:
"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan.
Näin se adventisminen tapa on puhua ja sapattina- bussikuski töihin, että pääsee orjuttamaan hänet, ja itse on rinta rottingilla adventtikirkossa.... Okei.
Hyvä näin, kun sen aina huomaa- kirjoituksestasi
Itse olen sapattina kotona, näin vertauskuvallisesti ja kas, sapatin mentyä voi käydä vaikka jokapäivä- eri kirkossa- kuuntelemassa sanaa, eikä ole asettanut ketään lain alle, eikä profetian henkikään elä tavallasi haudassa.
- Anonyymi
Ainoa oikea usko on Rauhanyhdistyksellä muut hengellisyys on saatananpalvontaa Jumalan valtakunnassa ei armoa anneta eikä pyydeta. Vanha lestadiolainen usko on ollut sama maailman luomisesta saakka. Rauhanyhdistyksellä saarnataan ainoaa oikeaa uskoa muut uskonnot vie suoraan helvettiin. Raamattu ei avaudu muille kuin joilla on elävä usko
- Anonyymi
Ja siionin seuraoissa on mukana - perhepiirin hilpaamat tytöt, joita ei hymyilytä, kun on hyväksikäytetty.
- Anonyymi
Tai ainoa oikea puolue. Ihan sama politikassa. Perustuslaissa on pykälä uskonnon ja elämänkatsomuksen vapaudesta. Totuuden näkee ja tuntee paremmin uskonnoton, mutta kaikkihan me jollakin tavalla johonkin uskomme. Ehkä se on maailmankuvamme. Joskus se on syytä hylätä ja syntyä henkisesti uudestaan. Kunhan ei ole suo siellä ja vetelä täällä.
- Anonyymi
Juuri tyypillinen suomalainen, luterilainen kysymys. Vinttisi on todella pimeä.
- Anonyymi
Tämä on oikein. Jumalan antama sapatti on pyhäpäivä. Naisten ei kuulu olla pastoreina.
1234567--- - Anonyymi
Oikea usko on se: Usko Herraan Jeesukseen , Hänen ristin kuolemaansa, , Että Jeesuksen Kristuksen veri puhdistaa kaikesta synnistä. Kun oikeasti uskot tämän ja rukoilet, luet Jumalan Sanaa, harrastat uskovien yhteyttä. Kun olet tosissasi, Jumala näkee sen. Sinä uudestisynnyt ylhäältä.Pyhän Hengen ja Jumalan Sanan kautta. Sinun elämäsi muuttuu. Perit iankaikkisen elämän
Tämä on salaisuus.
Joh 3 : 8
( Jeesuksen sanoja ) Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on JOKAISEN , joka on Hengestä syntynyt - Anonyymi
Entäpä Buddha ? Auttaako hän sinua ? Niin pimeä olet.
- Anonyymi
Hyvä että saa kuulua helluntaiseurakuntaan. Sinne eivät syntiset pääse tyhmine kysymyksineen. Aloittajan kaltaiset ilman kääntymistä.
- Anonyymi
Kirje roomalaisille 10:9 FB92
"Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva."
On olemassa ainoa, oikea oppi ja usko: Jeesus Kristus: "Minä olen Tie, Totuus ja Elämä!"- Anonyymi
Jeesus kulki tiellä sapattisin synagoogaan, jossa hän opetti, ja paransi sairaita.
1234567---
- Anonyymi
Aloittaja on kyselyiässä. Kun vielä olin töissä vastaavanlaiset ihmiset kiersivät minua samanlaisilla kysymyksillä kuten kissa kuumaa puuroa. Eivät uskalla edes kirkkoon mennä. Niin pelkureita ovat.
- Anonyymi
En voi olla väärässä uskossa, koska pyhä henki johdattaa minua kaikkeen totuuteen. Niissä ei ole pyhää henkeä, jotka ovat eri uskossa.
- Anonyymi
Jos 16.17 kirjoittaja on sama kuin aloittaja, uskosta et tiedä mitään.
- Anonyymi
Ainoa raamatun mukainen usko on rauhanyhdistyksellä.ei voi mitään mutta siellä on pyhä Henki muualla sitä e ole.ei missään muualla saarnata raamatun mukaan
- Anonyymi
Kannattaisi tutustua Intialaisiin rottiin.
- Anonyymi
Sananl. 14:12
Moni luulee omaa tietään oikeaksi, vaikka se on kuoleman tie.
Jenkkilahkot kannattaa kiertää kaukaa. - Anonyymi
Vieraslaji, kuten oli aikanaan Kanadan majava.
- Anonyymi
Jokainen järkevä ihminen käsittää mitä henkeä helluntaliikkeen perustajat Parhami ja Olseni lähti levittämään.
Olsenikin perusti Suomeen 40 ens.hell.srk. 1920-luvulla. - Anonyymi
Hassu aloitus. Usko on henkilökohtainen suhde Jumalaan. joka syventyy, kasvaa ja kehittyy elämän varrella. Minun uskoni on minun näköistäni, enkä koe tarvetta sitä selitellä tai vertailla muiden uskoon. Raamatun totuuksista voin toki keskustella, mikäli ne esille nousevat.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod336744- 376213
- 293434
- 452900
- 342644
- 152338
- 372188
- 162046
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons481897En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191777