Moottoripyörä autoa huomattavasti haitallisempi

Anonyymi

- Lähes aina jollakin tavalla laittomaksi viritetty (melu, päästöt..)
- Kuluttaa enemmän takarenkaita
- Kuluttaa enemmän polttoainetta (etenkin jos verrataan hybrideihin ja sähköautoihin). Jos ajetaan porukassa niin kulutus moninkertaistuu
- Pysähtyy todella hitaasti autoon verrattuna ja/tai kaatuu tosipaikassa
- Hengenvaarallinen itselle ja muille

19

441

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Huomaa että aloittaja täysin kokematon hlö ehkä joku viha tai kateus takana kuten yleensä . Kyllähän motot tulevat nykymuodossaan menettämään arvonsa ja uudistuvat tekniikaltaan autojen perässä , nyt on aika riskialtista aikaa pyörän hankintaan taloudellisesti ajatellen , toivottavasti vaan ei nähdä tekniikassa samanlaisa "välimalleja" kuten autoissa vaan maltetaan odottaa ja kehittää yksinkertaista,kestävää ja käytännöllista tekniikkaa.

      • Anonyymi

        Sehän on niin että vika ei tarvitse olla suuri, jos se on korvien välissä ? Sehän on tietysti kamalaa kun jotkut nauttii elämästään ajamalla moottoripyörällä lämpimällä ilmalla huvikseen, tai jopa työmatkoja ? Mutta vaikka joku vihaa prätkiä , niin elämässä ei vaan mene aina niin kuin itse haluaa ?


      • Anonyymi

        Kyllähän autossa myös vetävät pyörät kuluttaa renkaita enemmän, moottoripyörän takapyörä on se vetävä ? Muutenhan prätkä on upea laite, en ole juuri kuullut että noita isoja pyöriä mitenkään tarvitse viritellä riittää tehot kyllä vakiona . Kyllähän kaikista vaarallista on kävely ? Kyllä se mp messujen jälkeen tuntuu pitkältä ennenkuin pääsee oman prätkän selkään ?


    • Anonyymi

      Mutta on kuitenkin parasta, mitä housut jalassa voi tehdä.!! 😁

      • Anonyymi

        Se on myös monta kertaa hauskempaa, ja totta parasta mitä voi tehdä housut jalassa ? Onko veikkauksia milloin pääsee tien päälle pyörällä täällä etelässä?


    • Anonyymi

      "- Lähes aina jollakin tavalla laittomaksi viritetty (melu, päästöt..)"

      Mihin perustuen väität näin? Montako prosenttia moottoripyöristä ei täytä lain kirjainta? Onko tässä luvussa vain rekisteröidyt vai kaikki muutkin moottoripyörät?

      "- Kuluttaa enemmän takarenkaita"

      Mihin tämä tieto perustuu?

      "- Kuluttaa enemmän polttoainetta (etenkin jos verrataan hybrideihin ja sähköautoihin). Jos ajetaan porukassa niin kulutus moninkertaistuu"

      On selvää, että bensiinillä liikkuva ajoneuvo kuluttaa enemmän bensiiniä kuin jollain muulla voimanlähteellä liikkuva. Millä perusteella muiden moottoripyörien läheisyys vaikuttaa kukutukseen? Vai onko kyse moottoripyörän selässä olevasta porukasta. Tällöin ilmiö on sama kuin autollakin: suuremman massan kuljettaminen vaatii enemmän energiaa.

      "- Pysähtyy todella hitaasti autoon verrattuna ja/tai kaatuu tosipaikassa"

      Taitavan kuskin käsissä moottoripyörä pysähtyy hyvin. Taitava kuski osaa pitää moottoripyörän hallinnassa pahassa paikassa. Taitava kuski ennakoi tilanteita siten, että vaaralliset tilanteet ovat harvassa.


      "- Hengenvaarallinen itselle ja muille"

      Moottoripyörä voi olla suhteellisen turvallinen keino liikkua jos kuski on vastuullinen. Ikävä kyllä myös vastuuttomia ajajia on liikenteessä kaikilla kulkuneuvoilla. Sitä voisi verrata suomi24:ään. Jokaisella palstalla on oikeita, hyviä keskustelijoita, mutta joukossa on myös sinun kaltaisiasi hölmöilijöitä. Niiden harvojen pösilöiden vuoksi keskustelun taso näyttää kokonaisuudessaan erittäin huonolta.

      • Anonyymi

        Kyse oli varmaankin siitä, että 5 litraa satasella kuluttavaan autoon mahtuu sisälle viisi ihmistä. Mutta jos kaikki nämä ajavat omilla moottoripyörillään niin samalla kulutuksella bensaa menee silloin yhteensä 25 litraa satasella. Harvoin näkee neljän-viiden hengen porukoita istumassa saman moottoripyörän päällä. Auton kulutukseen matkustajamäärä ei merkittävästi edes vaikuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse oli varmaankin siitä, että 5 litraa satasella kuluttavaan autoon mahtuu sisälle viisi ihmistä. Mutta jos kaikki nämä ajavat omilla moottoripyörillään niin samalla kulutuksella bensaa menee silloin yhteensä 25 litraa satasella. Harvoin näkee neljän-viiden hengen porukoita istumassa saman moottoripyörän päällä. Auton kulutukseen matkustajamäärä ei merkittävästi edes vaikuta.

        Mutta 2 litraa kuluttava moottoripyörä kuluttaa huomattavasti vähemmän kuin 10 litraa kuluttava auto. Ja 4,5 litraa kuluttava kuluttaa vähemmän kuin 5 littaa kuluttava.

        Ajan yksinajot yleensä polkupyörällä tai moottoripyörällä. Silloin kulutan bensaa vähemmän kuin jos lähtisin autolla. Sitten, kun on enemmän porukkaa, mennään autolla. Säästän bensiiniä ajamalla moottoripyörällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse oli varmaankin siitä, että 5 litraa satasella kuluttavaan autoon mahtuu sisälle viisi ihmistä. Mutta jos kaikki nämä ajavat omilla moottoripyörillään niin samalla kulutuksella bensaa menee silloin yhteensä 25 litraa satasella. Harvoin näkee neljän-viiden hengen porukoita istumassa saman moottoripyörän päällä. Auton kulutukseen matkustajamäärä ei merkittävästi edes vaikuta.

        ...ja linja-autollahan kulutus per matkustaja on vielä pienempi. Sillä menen työmatkat.

        Miksi juuri moottoripyörän suhteellinen kulutus on merkityksellinen? On niitä eroja muidenkin kulkineiden välillä. Polkupyörä lienee fiksuin ajoneuvo jos tätä asiaa katsotaan. Sillä ajaa helposti matkat kymmeneen kilometriin saakka. Tottuneemmalle parikymmentä kilometriäkin on pieni pyrähdys. Toki ravintoa tarvitsee sitten enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta 2 litraa kuluttava moottoripyörä kuluttaa huomattavasti vähemmän kuin 10 litraa kuluttava auto. Ja 4,5 litraa kuluttava kuluttaa vähemmän kuin 5 littaa kuluttava.

        Ajan yksinajot yleensä polkupyörällä tai moottoripyörällä. Silloin kulutan bensaa vähemmän kuin jos lähtisin autolla. Sitten, kun on enemmän porukkaa, mennään autolla. Säästän bensiiniä ajamalla moottoripyörällä.

        Ei ole olemassa mitään 2 litraa satasella kuluttavia moottoripyöriä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole olemassa mitään 2 litraa satasella kuluttavia moottoripyöriä.

        Kyllä on. Äärimmäisenä tapauksena Royal Enfieldin diesel-versio, joka kuluttaa jopa alle 1,5 litraa dieseliä satasella. Tällainen on aikomus hankkia jossain vaiheessa. Moottoripyörästä ei joudu maksamaan käyttövoimaveroakaan. https://www.rideapart.com/features/502321/royal-enfield-diesel-powered-bullet-taurus/amp/

        125 ja 250 kuutioiset ei paljoa ime bensaa nekään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä on. Äärimmäisenä tapauksena Royal Enfieldin diesel-versio, joka kuluttaa jopa alle 1,5 litraa dieseliä satasella. Tällainen on aikomus hankkia jossain vaiheessa. Moottoripyörästä ei joudu maksamaan käyttövoimaveroakaan. https://www.rideapart.com/features/502321/royal-enfield-diesel-powered-bullet-taurus/amp/

        125 ja 250 kuutioiset ei paljoa ime bensaa nekään.

        Royal Enfieldin diesel-versio on kyllä melkoinen fiilistely pyörä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse oli varmaankin siitä, että 5 litraa satasella kuluttavaan autoon mahtuu sisälle viisi ihmistä. Mutta jos kaikki nämä ajavat omilla moottoripyörillään niin samalla kulutuksella bensaa menee silloin yhteensä 25 litraa satasella. Harvoin näkee neljän-viiden hengen porukoita istumassa saman moottoripyörän päällä. Auton kulutukseen matkustajamäärä ei merkittävästi edes vaikuta.

        Kyllähän moottoripyörä pysähtyy huonommin kuin auto, jossa 4 leveää pyörää vaikka massaa on enemmän . Se on monissa testeissä koettu. Edellyttää että jarrut on kunnossa. Ja kulutus moottoripyörällä pienempi , sähköautot erikseen. Onhan moottoripyöräily sen verran kallista että bensankulutus siinä on pikku juttu, tärkeintä siinä on että pysyy mieli virkeänä, se on ihan sama mitä jotkut tollikat Tampereella on mieltä ? Ajellaan vaan niinkuin ennenkin .


    • Anonyymi

      Näinhän se ön

    • Anonyymi

      Köyhän ajoneuvo että sääliksi käy tien päällä sateessa

    • Anonyymi

      Näin ön

    • Anonyymi

      Kurjuuden maksimoiminen kyseessä yksin ja ylläpäin ajaa tuntemattomaan.

      • Anonyymi

        Sehän voi ulkopuolista vaikuttaa että sateessa ajaminen on kurjaa, mutta eihän se ole. Kun on kunnon varusteet : vedenpitävät takki ja housut, jos pienikin sateen mahdollisuus sadekalvot kiinni. Jos nahkaa päällä niin sade haalari valmiina laukussa samoin kuin vedenpitävät hanskat. Ja kun kypärä päässä niin olen omassa kuplassa, kun vielä pleksi ylös niin ei vesi haittaa ?


    • Anonyymi

      Surullista kertomaa...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      7074
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      38
      6474
    3. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3544
    4. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3100
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2744
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2462
    7. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2198
    8. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2086
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      1957
    10. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      34
      1810
    Aihe