Herra, näytä meille Isä, niin tyydymme. Joh.14:8.

Anonyymi

Tämä kuulostaa perin tyhmäitä. Filippus ei ota tyytyäkseen uskoon, vaan tahtoo olla varma asiasta, tahtoo tuntea ja nähdä. Hän arvelee, että Isän näkeminen on varmempaa kuin paljaan Sanan uskominen. Hiukan muita älykkäämpänä hän tuo esiin tuon syvällisen kysymyksen, joka on kaikkina aikoina askarruttanut viisaimpia ihmisiä: Kuka Jumala on ja miten Hänet voidaan löytää ja tuntea? Filippus sanoo: "Herra, näytä meille Isä, niin tyydymme." On kuin hän sanoisi: Sinä tosin puhut Isästä ja Hänen tuntemisestaan. Minä en ole kuitenkaan ikinä nähnyt Häntä enkä osaa muuta sen rakkaampaa toivoa kuin kerran saada nähdä Hänet ylhäällä enkelien parissa. Tahdomme uskoa, jos annat meille vielä tämän merkin.

Filippus ei tyydy Sanaan, vaan uskaltaa tutkia Isää muulla tavoin kuin Sanan kautta. Kun järki ei voi uskoa, se tahtoo päästä varmuuteen muita teitä. Tämä kysymys merkitsee siis sitä, ettei omatunto voi päästä varmuuteen minkään muun kuin uskon kautta.
Meidän on siis riiputtava vain Sanassa odottamatta mitään merkkejä.

2

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ja toisaalta on myös niin että joka ei näe Isää ei ole vielä löytänyt armahtavaa Jumalaa.

Matt 5:8. Autuaita ovat puhdassydämiset, sillä he saavat nähdä Jumalan.

Joh 6:40 Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.

Joh 14:9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'

• Anonyymi

Hyvin kirjoitettu. Nythän on hyvin paljo merkkeihin uskovia, kuka kävi muka Pietaria tapaamassa, kuka nousi ylös kuolleista etc. Fyysisistä parantumisistä myös levitetään valheita uskonnon nimissä. Jeesusta komennellaan kun valjaissa olevaa hevosta tekemään milloin mitäkin, pääasia että Jeesus toimii ylpeän ihmisen käskytyksen alaisena. Ns. vapaissa suunnissa etenkin on paljon tällaista merkki-uskoa. Sinänsä luonnollista, aistihavaintoihin ja tunteisiinsa ihmiset yleensä luottavat. Ja kaikki mitä ei viidellä aistilla havaita, pilkataan ja halveksitaan.

Tätä taustaa vastaan pitää ihmetellä sattuma nimiseen jumalaan uskominen, kuten ateisti uskonnossa uskotaan.

Sattuma jumalaan uskovilla ihminen tulee tyhjästä, sattuman tekemänä ja menee tyhjään. Jokainen tietää ja tiede myös todistaa ettei tyhjästä tule mitään. Ja kaikilla mitä maailmassa on, on myös tekijä. Vuosimiljardit selittävät sattuman jumalan "tieteen" valheet tosiksi, vaikka oikea tiede todistaa tällaiset keksityt ja äänestämällä päätetyt valheet mahdottomiksi.

Perin kummallinen on syntigeeniä kantava ihminen. Valheet kyllä uskotaan, mutta totuutta kartetaan kun ruttoa. 💩

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6624
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      35
      6063
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3344
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2810
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2624
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2308
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2158
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2006
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      44
      1863
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1767
    Aihe