Pitäs saada viime kesän 100m:n ennätyksestä (14,2) muutama kymmenys pois. Antakaapa vinkkejä....uskon, että voimaa kyl jaloissani on, mut miten harjotella itse juoksusuoritusta? Millasia spurtteja ja monta toistoa?
Ennen viime kesää oon viimeeksi juossut satasen aikaa vastaan 10 vuotta sitten, yläasteella. Silloin aikaa meni yli 17 sekuntia. Jotenkin tuntui kuitenkin siltä, että tyylillisesti osasin silloin juosta paremmin. Nyt jalat tuntuvat jotenkin "kevyille" ja tuntuu, että meinaan lentää nenälleni...Pidemmillä matkoilla ei tätä ongelmaa ole, kun jalat eivät liiku ihan niin nopeaan tahtiin...Onko tämäkin vain harjoituksen puutetta?
parannusta 100m:n aikaan?
2
470
Vastaukset
- Ju-ha
Itsekin pitempien lenkkien lomassa teen välillä nopeus harjoittelua. Juokse esim. portaita ja lyhyitä vetoja (30-50m) ja ylämäkiä , joilla saat nopeutta kehitettyä. Myös erilaiset loikkaharjoitukset ovat hyviä sekä viivojen juoksu. Kannattaa kokeilla lyhyitä vetoja myös painojen kanssa sekä käydä salilla treenaamassa jalkakyykkyä tai muuta vastaavaa, jolla voima kehittyy jaloissa. Jos tahti hiipuu lopussa, niin pitäisi etenkin nopeuskestävyyttä treenata. Silloin teet esim. 400 metrin vetoja kovavauhtisesti ja useita. Myös 200 metriä on hyvä matka tuohon. Itse juoksen myös n. 700m matkoja ylämäkeen.
- juoksija
Tässä pikajuoksuharjoitus esimerkki: lämmittely n.10 min. hyvät venyttelyt. Lämmittely spurtit 60-100 metriä kävely palautuksella tai että syke tasaantuu n.4 kpl. Varsinainen harjoitus: 4 kertaa 100 metriä 3 min. palautuksella, 6 min. sarjapalautus ja taas 4 kertaa 100 metriä. Tehot n. 80% eli kiihdytyksen jälkeen ei täysillä, mutta ei saa olla löysääkään vauhtia. 10 min. jäähdyttely ja kotona kevyet venyttelyt. Tee kolme kertaa viikossa niin saat tuntumaa pikajuoksuun.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496345Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6432641Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831209- 821133
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.831114Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä601078Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2991076- 841055
- 66951
- 228854