mahtanneeko kukaan tietää mistä johtunee ns.ölöjyn sylkeminen kenttään 325 bmw moottorista ja en käyttänyt esilämmitystä ja 10 oli pakkasta?
jokin rikkikö?
edellis iltana toimi ok mutta kaasutelin hiukan kovemmin mutta ei silloin öljyy tullut kuin nyt.
annoin kylmälle konerlle kylläkin hiukan kaasua ehkä liikaa? jolloin niinkuin särähti ja öljyä sumutti ensin patoputkesta ja sitten tipuddi kenttään.
kiitos ja kumarrus jos tietoo on.
325 iivari öljyt kentäsä
15
389
Vastaukset
- Anonyymi
Hyvä Niko! Jatka saamaan malliin.
- Anonyymi
oletko tutkinut huohottimen?
saattaa olla jäässä kun voinut tihkua vettä öljynsekaan ja höyrystyy ja jäätyy niin sillo öljy lentää.
joku korjaaja aikoinaan sanoi että tietyissä 325 on moottorin männänrengasvikaa ja se aiheuttaa öljyn ohipuhalluksen.omassa söi ja vähän jo savuttikin vähillä kilometreillä mutta vein sen vaihtoon😄
männänrenkaat ei kestä tuossa mosassa kylmänä huudatusta yhtään kun katkeaa herkästi tuon vian takia.
onnea korjaukseen🤪- Anonyymi
tuota konetta muuten sanottiin aikoinaan POPKORNIKATTILAKSI kun sen korvia raastava ääni muistutti poksuavaa popkornikattilan ääntä ylläty yllätys!
otappas kansi irti ja kattoos sisään, mutta kannattaa ottaa tukevasti kiinni jostain ennen kuin kurkkaat wink wink!
miksi ylipäätänsäkään pitää antaa kylmälle sepelimyllylle vielä kierroksia? miksi?
sitäpaitsi tuon moottorin konstruktio on 60 ja 70 luvun suunnittelua jotka ei kestä kovia kierroksia alkuunkaan,urheiluautot on nääs erikseen WINK WINK! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tuota konetta muuten sanottiin aikoinaan POPKORNIKATTILAKSI kun sen korvia raastava ääni muistutti poksuavaa popkornikattilan ääntä ylläty yllätys!
otappas kansi irti ja kattoos sisään, mutta kannattaa ottaa tukevasti kiinni jostain ennen kuin kurkkaat wink wink!
miksi ylipäätänsäkään pitää antaa kylmälle sepelimyllylle vielä kierroksia? miksi?
sitäpaitsi tuon moottorin konstruktio on 60 ja 70 luvun suunnittelua jotka ei kestä kovia kierroksia alkuunkaan,urheiluautot on nääs erikseen WINK WINK!tuo ääni kuuluu jos antaa yli 5000 kiekkaa mut porukat sanoo tuota ääntä 6 koneen kampikammiovärinäksi kun 6 pyttynen on eli ominaisääni kuulema sille mut ei pikkukierroksilla.
eutanaasia pitää tehä koneelle jos ei enää öljyt pysy edes sisässä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tuo ääni kuuluu jos antaa yli 5000 kiekkaa mut porukat sanoo tuota ääntä 6 koneen kampikammiovärinäksi kun 6 pyttynen on eli ominaisääni kuulema sille mut ei pikkukierroksilla.
eutanaasia pitää tehä koneelle jos ei enää öljyt pysy edes sisässä.huonos mainees on noi koneet ei käy kyl kateeheks
- Anonyymi
vaiha öljyt 10/30 tai paksumpaan . mun koneessa ei tahtonut loppuajasta pysyä 20/50 enää sisällä puhumattakaan 5/40 semisyntteettisestä litkusta. jos on mekaanikon vikaa niin nopean ohivuodon havaitset laittamalla ilmaa huohottimeen niin suhisee viallisten mäntien ohi,sen kuule jo korvalla mistä pytystä ohi menee. syytä voi olla muutamia mutta tuo malli on ongelmainen ollut tuon takia joten syy on jo kerrottu . aikoinaan näistä ko moottoreista tehtiinkin pajalla ns.rallimoottoreita kun rikkinäiset osat vaihdettiin kestävempiin mm.audin männät,99 saab kiertokanget,kaber renkaat, weber ,enemy nokka yms.
sillä kestikin jo erilailla antaa löylyä myllyyn. - Anonyymi
tosi luotettavia vehkeitä kun öljyt lentää kaasua painattaessa ehheh....
- Anonyymi
ei auttaneet mitkään öljynvaihdotkaan tähän probleemiin vaan sama öljyntyöntyminen jatkuu!
öljyissä oli harmaata ja hiukan kimaltelevaakin eli metallia ilmeisesti🤔
nyt kuuluukin kysymys otanko koneen mäkeen vai pelkän kannen mietittiin tuota kun kamu apuna?
oiskos suosituksia?- Anonyymi
ota kansi pois suosiolla,ei ole monella pultilla loppujenlopuksi,letkut johdot yms irti kaikki ja nesteet pois.
jos sul on hilua jo öljyissä niin lohkonpesu löpöllä yms.
männät saa otettua kankineen pois öljypohjan kauttakin niin ei tarvii moottotia irroitella.
veikkaan että 2 ja 5 pytyssä on ne viat kun niistä ne yleensä on mennyt kun käy kuumimpina kun keskellä ja vesikanavat on llian ahtaat niissäkohdin ja kilahtaa renkulat jumiin ja poikki. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ota kansi pois suosiolla,ei ole monella pultilla loppujenlopuksi,letkut johdot yms irti kaikki ja nesteet pois.
jos sul on hilua jo öljyissä niin lohkonpesu löpöllä yms.
männät saa otettua kankineen pois öljypohjan kauttakin niin ei tarvii moottotia irroitella.
veikkaan että 2 ja 5 pytyssä on ne viat kun niistä ne yleensä on mennyt kun käy kuumimpina kun keskellä ja vesikanavat on llian ahtaat niissäkohdin ja kilahtaa renkulat jumiin ja poikki.onko kukaan tehnyt rekkua niistä väärin valetuista lohkoista/männänrenkaista?
- Anonyymi
Tästähän on keskusteltu täällä aiemminkin
https://keskustelu.suomi24.fi/t/9071251/325i-iivari- Anonyymi
tyyppivika näyttää olevan
- Anonyymi
Tojokuskit täällä keskustelee. Metallinsiruja öljyssä joo
- Anonyymi
ei tojota kuskit tietääkseni ole bmw palstalla? eikös tämä ole bmw palsta ainoastaan...?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod336544- 356023
- 293324
- 452770
- 342604
- 152288
- 372158
- 161996
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons401839En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191757